20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: overganger  (Lest 15497 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #15 på: 22. Juli 2015, 10:27 »
De Gea tok jeg ikke med da jeg trodde han var på vei til Real, noe jeg tror ikke blir noe av...
Kompany har vært meget svak den siste tiden... Toure også...Carrick og Ramsey er stabilt gode men jeg mener en Sterling i form er mye nærmere verdensklasse..Silva har også vært svakere enn tidligere..Cazorla er en god spiller men langt fra det lille ekstra Sterlng besitter,,,Costa er ingen verdensklassespiss,,, hadde en flying start men er ikke helt der oppe med Aguero etc.  Og Kane???? En avarage spiss med en god sesong, ingen ekstremkvaliteter...Mer stabil og høyere toppnivå 2 siste år? Du mener altså Kane har høyere toppnivå?,,, Sterlng hører hjemme i en storklubb det gjør ikke Kane.. Ingen tvil om at Sterling har et ekstremt toppnivå.. At han har vært lite stabil er jeg enig i... Men husk at han er ung,,, Sterling bynte bli god midt i siste sesong til Suarez, og man kunne ikke forvente at han var god før det da han var ekstremt ung.... Hadde riktig nok en formsvikt og måltørke ifjor, men det har vel alle innimellom spessielt sååpass unge folk på et lag som ikke fungerer...Viste jo mot oss hvor ustoppelig han er til tider....
Enig i noen av dine kommentarer, som jeg også skrev i midt innlegg ang. Kompany og Toure. Synes likevel alle på lista må regnes som bedre spillere enn Sterling pdd.

Så er det vel fortsatt 16 du ikke hadde noen kommentarer til?? Godt innafor 15-20 det...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #16 på: 23. Juli 2015, 00:06 »
Ok. La oss ta de etter posisjoner. Courtois, de Gea, Cech, Lloris. Ivanovic. Kompany, Terry. Azpilicueta. Matic, Henderson, Toure, Carrick, Ramsey. Coutinho, Hazard, Silva, Cazorla, Di Maria, Eriksen. Costa, Aguero, Rooney, Sturridge, Kane.




For å si det sånn... Sterling er nok en av de spillerne i verden som de største klubbene sikla mest på... Sammen med spillere som Pogba, Vidal... Ser ikke helt at Carrick, Ramsey, Cazorla, Costa, Sturridge eller Kane hadde vært en av dem som virkelig alle drømmer om å få, og ville punga ut over halv milliard for.....Kane, den var vel litt drøy forresten,,, En spiss som har gjort det bra men ikke har det "lille ekstra" for å gjøre han til verdensklasse, og på nivå med Aguero etc....Liverpool hadde en tung periode ifjor, og det fikk Sterling merke også. Men på sitt vanlige jeg er han en mega trussel for alle motstandere med enormt rykk som ikke hvem som helst kan stoppe en mot en,,, også god teknisk har han vist, og til tider målfarlig når han ikke har forsvikt som de fleste går gjennom en gang i blant,,,spessielt når du er såpass ung og laget ditt sliter rundt deg, og du får en spissrolle du aldri har trent på,,,Coutinho er meget spennende,,, sinnsyke pasninger, men blitt mer effektiv ellers også... beste spiller til liverpool i sist sesong... etter å ha nevnt cortouis og de gea,,, så blir det litt voldsomt å ta med cech og lloris som ikke holde samme nivå som de 2 førstnevnte,,, i sammenligning med sterling,,, virker som folk har noe personlig i mot han,,, det er helt greit, men å benekte at han er monstergod blir for dumt,,,,

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #17 på: 23. Juli 2015, 00:17 »
Du påstod at Sterling var muligens ligaens nest beste spiller:

 
Han er ikke bare muligens ligaens nest beste spiller, men også ekstremt ung og kan bli uendelig god...

Utfordringen min var å nevne 15-20 spillere som er bedre enn Sterling, noe som overhode ikke var noe problem, ikke hvem som hadde generert størst overgangssum. Og at storklubbene sikla på han er sannhet med meget store modifikasjoner. City betalte blodpris fordi de var helt avhengige av å få inn spillere utviklet i England som ikke ville svekke kvaliteten i troppen nevneverdig.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #18 på: 23. Juli 2015, 18:49 »
Ok. La oss ta de etter posisjoner. Courtois, de Gea, Cech, Lloris. Ivanovic. Kompany, Terry. Azpilicueta. Matic, Henderson, Toure, Carrick, Ramsey. Coutinho, Hazard, Silva, Cazorla, Di Maria, Eriksen. Costa, Aguero, Rooney, Sturridge, Kane.

Kom opp i 24. Er sikkert noen flere også. Dette er spillere som har vist både mer stabilitet og høyere toppnivå enn Sterling i løpet av de par siste sesongene. Noen slet med skader og til dels formsvikt (Kompany, Toure, Di Maria, Sturridge) mye av forrige sesong, men var såpass gode året før at de må tas med.

Sterling har alderen på sin side i forhold til de fleste av disse, men å legge så mye penger på bordet for en som ikke har utrettet mer er en enorm gambling. Er en grunn til at så godt som alle eksperter roser handelen fra Liverpool sin side.

De Gea tok jeg ikke med da jeg trodde han var på vei til Real, noe jeg tror ikke blir noe av...
Kompany har vært meget svak den siste tiden... Toure også...Carrick og Ramsey er stabilt gode men jeg mener en Sterling i form er mye nærmere verdensklasse..Silva har også vært svakere enn tidligere..Cazorla er en god spiller men langt fra det lille ekstra Sterlng besitter,,,Costa er ingen verdensklassespiss,,, hadde en flying start men er ikke helt der oppe med Aguero etc.  Og Kane???? En avarage spiss med en god sesong, ingen ekstremkvaliteter...Mer stabil og høyere toppnivå 2 siste år? Du mener altså Kane har høyere toppnivå?,,, Sterlng hører hjemme i en storklubb det gjør ikke Kane.. Ingen tvil om at Sterling har et ekstremt toppnivå.. At han har vært lite stabil er jeg enig i... Men husk at han er ung,,, Sterling bynte bli god midt i siste sesong til Suarez, og man kunne ikke forvente at han var god før det da han var ekstremt ung.... Hadde riktig nok en formsvikt og måltørke ifjor, men det har vel alle innimellom spessielt sååpass unge folk på et lag som ikke fungerer...Viste jo mot oss hvor ustoppelig han er til tider....

At Liverpool gjorde en god deal er godt mulig,,, Sterling viste stjernenykker avbildet med noe rusmidler eller noe,,, og ville ikke signe ny kontrakt,,,
Men samtidig kan City ha gjort en god deal, da de har ubegrenset penger, trengte engelske spillere,,så de tapte ikke akkurat stort eller risikerte ikke stort,,og kunne nok betalt opp mot milliard hadde ikke kontrakten til sterling vært såpass kort igjen av,,,,

Liverpool blir nok ingen realistisk tittelkandidat,,, En klar 5 plass,,,
Sterling kan ikke erstattes direkte,,, de kan kun hente spillere fra nest øverste hylle,, evt store talenter,,,
dee har såpass stor stall nå etter salget av suarez at mer stalfyll gjør dem ikke vesentlig bedre,,,
Men Ibe gjør at savnet av sterling blir redusert betraktelig,,,

Sterling avsluttet sesongen meget svakt selv. Kjenner flere Pool supportere som synes det er helt greit å selge han før han faller i verdi.

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #19 på: 24. Juli 2015, 03:41 »
Det er jo umulig å diskutere om Sterling sin pris er forsvarlig per dags dato. Jeg vil anslå at det er 50/50 om det er et bra eller dårlig kjøp. Pool får ekstremt mye for en spiller som ikke har bevist så veldig mye enda, men samtidig er det ikke utenkelig at Sterling tar utfordringen og utvikler seg til en mer komplett spiller. I dag er han en teknisk begavet og hurtig kanttype, men må fremdeles utvikle et sluttprodukt. Han er for eksempel bedre på sin alder enn det Bale var, og de besitter mye av de samme kvalitetene.

At han i tillegg er engelsk og kommer fra en rival gjør nok at prisen presses opp. Transfermarkt anslo vel at Sterling faktisk var underpriset, men det kan jo man ta med en klype salt. Uansett tar det eieren av City nøyaktig 7 timer å tjene inn de 49 millionene han brukte på Sterling.  ::)
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #21 på: 29. Juli 2015, 06:15 »
Du påstod at Sterling var muligens ligaens nest beste spiller:

 
Han er ikke bare muligens ligaens nest beste spiller, men også ekstremt ung og kan bli uendelig god...

Utfordringen min var å nevne 15-20 spillere som er bedre enn Sterling, noe som overhode ikke var noe problem, ikke hvem som hadde generert størst overgangssum. Og at storklubbene sikla på han er sannhet med meget store modifikasjoner. City betalte blodpris fordi de var helt avhengige av å få inn spillere utviklet i England som ikke ville svekke kvaliteten i troppen nevneverdig.

Overhodet ikke var noe problem? Nå er jeg sterkt uenig i at en spiller som Kane innehar den samme spisskompetansen som Sterling... Sterling er en joker i det engelske landslaget og kan få til mye på egenhånd, mens Kane har hatt en god sesong, men har ingen ekstremkvaliteter som gjør han til noe alternativ for storlagene. Og ja, Kane er også engelsk. Men hvorfor City ikke bladde opp 600 millioner for han må jo være et mysteriium(ironi). Kane er forresten også meget ung...

Hele Liverpool hadde til tider en formsvikt. Sterling har tidligere vist seg ekstremgod med ekstrem hurtighet, god teknikk, målfarlig, og kan skape noe helt på egenhånd.

Overpriset? La oss si Sterling hadde hatt 5 år igjen av kontrakten.... Tror du ikke da Sterling prisen hadde vært vesentlig høyere?... Sånn sett kan man si at de fikk han billig på grunn av kontraktslengen som var igjen, og ville vært enda dyrere om det ikke var kort tid igjen.... Og dette vet du godt at ikke er vits å diskutere en gang.... Sterling var linket med klubber som Chelsea, Real, City... Hadde sikkert vært linka med Manu og om Manu ikke var rival.. Og jeg vil si han hadde gått rett inn i både Chelsea, City og Manu...Før sesongen spådde jeg Sterling som en av de som ville plukke flest poeng. "Dessverre" hadde Liverpool en grusom start på sesongen, sikkert litt i sjokk av skaden på Sturridge og salget av Suarez, fylt opp med en haug squad spillere...Vil også tippe dette i år. En annen grunn til at de lot han dro så lett var at Ibe virkelig har bynt å blomstre, og rett og slett fordi han ville bort. Vanskelig for en klubb som antakelig ikke ender top 4, ikke er i CL å holde på sin muligens beste spiller(sammen med Coutinho som jeg også er en stor beundrer av). Ikke glem at han også er fra London, så det er ikke snakk om noe lokal spiller som har null klubbfølelse, men faktisk ønsker å spille på et høyt nivå...

Og for Liverpools del, ja,, både med tanke på kontraktslengden, som gjorde at de nærmest var nødt å selge, så han ikke gikk gratis,, og at de fikk bud av en klubb som har ubegrenset penger, var det bare naturlig å få en sum i denne størelsen, men allikevel ikke noe alternativ til å selge.. Et lavere bud til tross for kontraktslengden ville overasket meg med tanke på hans ekstremkvaliteter og ekstrempotensial...

At han er engelsk,,,, ja greit nok,,, men såvidt jeg vet hadde nok Real og Chelsea kommet med ganske kraftige bud de også, til tross for at de ikke har noe ekstrembehov for engelskmenn. Rett og slett fordi Sterling er en ekstremt god spiller...Jeg trenger ikke se på alderen en gang, for han er allerede(når han og laget ikke er helt ute av form riktignok) en ekstremt god spiller. Offensivt kan man si Hazard, og potensielt Coutinho besitter de samme ekstremkvalitetene. Om jeg må plukke 2 spillere som tar mange fantasy poeng kommende sesong vil jeg gå for Hazard og Sterling.

En annen grunn at Liverpool fansen er fornøyd, er at de ikke er en pengedopa klubb, og ser at 600 millioner fint kan brukes på mye fint, samtidig som Sterling viste antydninger til uprofesjonalitet utenforbanen og faktisk ønsket seg bort... Du nevnte nok en del spillere som var jevnt over bedre ifjor. Men jeg ser ikke en spiller som Cazorla, Erikson, Carrick, Kane, Costa, Sturridge, Silva, Ramsey eller Toure gå til en av de aller største klubbene for over en halvmilliard,,riktignok er noen av disse for gamle til å forsvare en slik pris, men Toure er over toppen, og ble linket til klubber som Inter. Costa er ikke helt den verdensklassespissen som man kan si Suarez, Aguero er... Også en grunn for at Barca gikk for Suarez tross biteepisoden og ikke en mer effektiv(mål per minutt) Sturridge.... Silva var hakket bedre før og er ikke helt den ypperste verdensklasse..Erikson, med all respekt, blir nok heller aldri noe midtpunkt i en klubb som Real... Og ser heller ikke Cazorla være førstevalg når de største skal velge og vrake...

For meg var det lett å plukke sommerens heteste og dyreste transferobjekter de aller aller største klubbene ville krige om, sett på kvalitet: Sterling, Pogba, De Gea, Hazard(om Real eller noe hadde virkelig prøvd).

At du nevner hele 4 keepere for å få "nok" spillere som er "bedre enn Sterling syns jeg også er litt feil, da kun 2 av disse etter min mening holder ypperste verdensklasse, så kan du sitte der og si at det er vanskelig å sammenligne en keeper med en ving...

Harr også veldig sansen for Azpilicueta, Matic og Henderson, og såklart Aguero og Hazard, samt de 2 nevnte keeperne,, men uavhengig av alder er jeg ikke i tvil om at jeg ville valgt vekk resten av spillerne du nevnte, kanskje med unntak av Coutinho, for Sterling...... At du i det hele tatt nevner Kane vitner om at du må ha noe personlig i mot Liverpool, City eller Sterling... Hvilken ekstrem spisskompetanse har Kane som kunne sendt han til en storklubb? INGEN. Er han også engelsk,,, ja,,,,, er han også ung,,,, ja,,,,, hadde han en meget god sesong,,,, ja,,,, allikvel håper jeg du godt forstår at å dra inn Kane i denne sammenligningen gjorde for min del diskusjonen nesten litt tåpelig...

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #22 på: 29. Juli 2015, 11:11 »
Hvorfor drar du hele tiden inn alder i diskusjonen? Det blir veldig tåpelig, i og med at jeg hele tiden har sagt at Sterling har alderen på sin side, og kan bli en verdensklassespiller. Hele poenget var å motbevise at Sterling var ligaens nest beste spiller, noe som allerede var et dårlig utgangspunkt for diskusjonen sett fra din side.

Greit nok at du ikke er enig i alle spillerne jeg nevnte, det er fair enough. Men du ser ut til å være enig i en god del? Og jeg synes det er drøyt å argumentere på den måten du gjør i forhold til Kane. Han ble PFA Young Player of the Year, noe Sterling også kunne, hadde han hatt en bedre sesong.

Når det gjelder Kane så ser jeg ikke bort ifra at noen kunne bladd opp tilsvarende sum for han som for Sterling, men han har nettopp skrevet under en ny langtidskontrakt med Spurs. I tillegg er han vokst opp i klubben og langt mer lojal, dermed vanskeligere å hente.

At du angriper hardest den Sterling best kan sammenlignes med de samme argumentene man best kan bruke mot Sterling er bare latterlig. Det er heller ingen tvil om hvem av dem som var best sist sesong, og når Kane var bedre, hvordan kan da Sterling være ligaens nest beste spiller?

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #23 på: 30. Juli 2015, 00:23 »
Jeg prøvde presisere at Sterlng er god UAVHENGIG av alderen. Han er allerede en ekstremt god spiller, og ikke bare et megatalent.. Ja jeg er delvis enig i en del av spillerne, da disse også holder ekstremt høyt nivå i sine posisjoner. Matic fx er per dags dato kanskje verdens beste defensive midtbanespiller. Henderson tror jeg kunne fått plass i nesten hvilket som helst lag, da han løper ihjel de andre lagene, og er en mer bevegelig "ballvinner" enn Matic, og kunne passet perfekt sammen med en pasningsterk sentral midtbane spiller som kun er brukbar defensivt. Slik gattuso gjorde i milan da de hadde pirlo.. Courtouis anså jeg som top 2 verdens beste keepere, mens De Gea har vært enda bedre... Og når Chelsea har 2 av verdens alle beste backer, mens Aguero må kunne sies å være en av verdens aller beste spisser, så er det plutselig verdensklassespillere i vidt forskjellige posisjoner. Coutinho er jeg personlig fan av også, da han til tider har vist pasningsfot og overblikk som nesten kan kalles umenneskelig, men har også hevet seg og blitt stabilt god i flere faser av spillet. Altså det blir på en måte urettferdig for en keeper eller Matic å bli sammenlignet med en ving når de alle er av de beste i sine posisjoner...  Derfor jeg valgte å trekke fram de spillerne jeg mener ikke hører hjemme i lag helt i verdenstoppen. Sterling vil jeg uansett si at har det høyeste toppnivået med unntak av Hazard og kanskje Coutinho, og hører mer hjemme i en storklubb som skal kjempe om gullet enn en spiller som Kane...

Det er kanskje lett å huske det som skjedde sist, men alle har vel sett hva Sterling kan... Jeg vil si han har et høyere toppnivå enn en spiller som Aguero. Coutinho har også et ekstremt toppnivå, men innehar helt andre kvaliteter enn Sterling... Om jeg må velge vil jeg uansett tro at det er lettere for Sterling å holde et jevnt høyt nivå, da hans styrker er mye basert på fart, mens Coutinho forventes det skal slå presise pasninger der de andre ikke klarer å se åpningen...Han har gått fra å slå oss 6-0 nærmest på egenhånd til å være usynlig, men holdt riktignok et mer stabilt nivå i fjor...

Ja Kane hadde en bedre sesong,,, men han har ingen stor spisskompetanse på noen områder som gjør han til en verdensklasse spiller, sammenlignet med feks Aguero. Han har hatt en god sesong og scoret mange mål, men mangler det lille ekstra, uansett om han skulle fortsette den gode formen. Hvis du skal bruke et så tåpelig argument som at han var bedre i fjor, derfor er han bedre, kan jeg bare ta en sammenligning.

Austin hadde en bedre sesong enn Falcao,,, er det dermed sagt at han er bedre?
Og skal man se på forrige sesong blir jo plutselig Di Maria svakere enn en haug gjennomsnittlige midtbanespillere... Når man ser på disse spillerne sine gode sesonger, og toppnivå, så blir Kane kun en hardtarbeidende, gjennomsnittlig fysisk, gjennomsnittlig teknisk spiss med gode avslutter egenskaper...

Og jeg tviler på at en av de største klubbene ville siklet på Kane for å si det sånn... Du forstår hva jeg mener når jeg sier Aguero kan gjøre mer på egenhånd med farten, teknikken sin,  og har et mye høyere toppnivå, og er en spiller storklubbene drømmer om...Om en storklubb skulle prøvd å hente Kane måtte det vært i stor mangel av alternativer, og antakelig som en stallspiller i bestefall.. Og den dagen Kane blir solgt for 600 millioner vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte....Ser på han som en god versjon av Austin. Mange mål men mangler spisskompetanse for å være i et topplag... Med all respekt for Kane,,,

Hvis du skal tippe,,, hvem vil du tro tar flest poeng i Premier Leage fantasy manager denne sesongen? Ser for meg at Sterling kan bidra med haugevis av mål og assist, mens det samme må Hazard sies å være en garantist for. Mens Coutinho er en spennende utfordrer da han innehar et enormt toppnivå og potensiale... Uten at fantasy poeng avgjør noe som helst...

At Sterling til tider ikke har prestert skal jeg ikke motsi,,, men han er i likhet med for eksempel Di Maria en spiller jeg til tross for svak fjorårssesong vet innehard så uendelig mye mer kvaliteter... Syns det er rart at folk ikke sitter med samme oppfatning av Sterling... Bare for å ta et eksempel... Mot oss tok han Liverpool opp i ledelsen helt på egenhånd, og det var heller ingen direkte forsvarstabbe. Han var rett og slett for kvikk og teknisk...

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #24 på: 30. Juli 2015, 13:54 »
Jeg er enig i at han allerede har et høyt toppnivå, og et enda høyere potensiale. Og ja, jeg har også troa på at han kan få en knallsesong i City, jeg prioriterer han på fantasylaget mitt framfor spillere som Silva, Cazorla, Depay osv.

MEN: hovedpunktene for denne diskusjonen var

1) Han er per dags dato ikke i nærheten av å være en av PLs 2-3 beste spillere

og

2) Å betale så mye penger for en så ung spiller med så relativt lite og vise til er gambling.

Der står jeg på mitt.  ;)

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #25 på: 31. Juli 2015, 13:50 »
Du prioriterer han på fantasylaget fremfor disse spillerne, men han er ikke i nærheten av top 2-3?
Om vi ser bort fra keepere, forsvarere, defensive midtbanespillere. Men kun offensive spillere,,,,slik at det blir lettere å sammenligne han med spillere i samme posisjon, da Matic på mange måter er bedre, mens Sterling er bedre på mange andre måter... Ifjor vurderte jeg Hazard, Sterling og Coutinho på mitt fantasylag som kaptein. Det samme gjør jeg iår, og muligens Aguero om han holder seg mer skadefri.

Så at du bruker ord som "ikke i nærheten av top 2-3 i PL" syns jeg var litt vel strengt, da han i det minste må være i nærheten uansett hvor mye du missliker fyren...Ikke ifjor riktignok, men genrelt sett ut i fra hva han har vist, og hva vi kan forvente.. Som Di Maria,,, vil jeg også rangere høyt til tross for en elendig sesong....Husk var ikke bare han som slet men heler Liverpool, han er ung, og er lett å få en formsvikt når alt ansvar ligger på deg plutselig i et lag som ikke funker. Da de mista både Suarez og Sturridge(med skade), ble det plutselig ikke et 3 hodet monster å passe på, men mye stasjonære spillere i angrep, og det ble dermed lettere å passe på Sterling da man slapp å passe godt på Suarez og Sterling i samme slengen. Var jo denne trioen sammen som hadde tempo, scoringsferdigheter så det holdt, da Liverpool var enorme i Suarez sin siste sesong,, og spessielt Sterling tok store steg opp etter halve sesongen...

Å betale så mye spiller for en så ung spiller? Er jo bare bonus at han er ung,,,,, med relativt lite å vise til? jeg tror ikke du har sett liverpool nok den sesongen de kom på 2.? Han beviste jo mer og mer utover sesongen at han er mega god.Han har spilt fast for Liverpool over 2 år nå, og har vist hva haner god for... Er ikke et radom talent med noen få gode kamper vi snakker om... Om de MÅTTE ha en Engelskmann på høyrevingen, finnes det mange gode spennende unge spillere som feks Redmond, som hadde kosta mye mindre, men City fikk det jeg spådde som sommerens heteste overgangsobjekt ved siden av Pogba,, og ikke uten grunn... Å finne 3-4 gode engelske spillere for å få en 25 manns tropp uten å måtte bruke 600 millioner på en du mener ikke er i nærheten av de beste i premier league, skulle ikke være noe problem.

At Liverpool kanskje fikk mye for pengene er en annen sak,,, da City som regel gir litt ekstra, da klubbene vet hvor pengesterke de er.... Samtidig utviklet Ibe seg til en ny Sterling og gjorde det lettere for Liverpool å miste sin kanskje beste spiller... For City sin del er dette penger de ikke frykter for å tape, og heller ikke noe de har gitt til en direkte konkurrent, som United, Arsenal eller Chelsea...Derfor tror jeg nok ikke City ser dette som en gambling men et superspennende kjøp verdt hver krone om man skal kjempe om gull i england og europa de neste årene... Og med garantert mange interesserte av de aller beste lagene, og pengesterke lagene, fører jo dette til priskrig som presser opp prisen, om man skal prøve få en så attraktiv spiller rimelig....  Når vi ser James Rodrigues, Bale,  Di Maria etc. sine overgangssummer så er denne prisen akkurat som forventet mener jeg......Da dagens overgangsmarked om du skal ha de mest attraktive spillerne må opp over en halv milliard........City har nok god oversikt over spiillere rundt om kring, men jeg ser ikke noen spillere de kunne fått som det er mer verdi i, om man så skulle bruke 600 millioner...

Hadde det vært Arsenal som kjøpte han, for denne summen kunne du kanskje kalt det gambling ja... Men City har vel så og si ubegrenset  penger, og at Chelsea og Real ikke kastet seg inn i kampen, da han antakelig vil være god nok for et hvert lag i verden de nærmeste årene og mange år fremover...

Og ikke glem at han hadde kort tid igjen av kontrakten og derfor ble prisen presset ned. Altså ville han vært vesentlig dyrere om Liverpool ikke hadde fryktet å miste han gratis...

For Liverpools del, var det nok en grei deal, men samtidig usundt for dem å miste en spiller de ikke kan erstatte direkte, i likhet med Suarez.... Men han ville bort, og kontrakten rant ut, så det måtte bli slik. Uansett tror jeg ikke Liverpool ler av City, da 600 for Sterling er som forventet. Noe vesentlig lavere med alle de rike klubbene ig enorme overgangene, hadde jeg aldri tippet... Og at de bruker 420 millioner på Benteke, som er 2/3 av pengene de fikk høres veldg dårlig deal ut i mine ører. En god spiss, men ikke en spiller er helt der oppe, noe Sterling antakelig vil være i mange år.... Så en top 4 plass for Liverpool til tross for mange spennende kjøp seg jeg på som utenfor rekkevidde nå, da de de 2 siste årene kke har klart å erstatte noen av spillerne sine med en tilsvarende god spiller direkte, men en haug med stallfyll og talenter...Samtidig har de andre lagene forstekra seg voldsmt, og vist seg solide i alle år...

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #26 på: 01. Aug. 2015, 00:55 »
Nå har jeg lest nok visvas i denne tråden, uten at det på noen måte har fått meg til å endre på de punktene her.

Jeg er enig i at han allerede har et høyt toppnivå, og et enda høyere potensiale. Og ja, jeg har også troa på at han kan få en knallsesong i City, jeg prioriterer han på fantasylaget mitt framfor spillere som Silva, Cazorla, Depay osv.

MEN: hovedpunktene for denne diskusjonen var

1) Han er per dags dato ikke i nærheten av å være en av PLs 2-3 beste spillere

og

2) Å betale så mye penger for en så ung spiller med så relativt lite og vise til er gambling.

Der står jeg på mitt.

Derfor melder jeg meg ut.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #27 på: 05. Aug. 2015, 06:33 »
Gambling er det vertfall ikke når City har ubegrenset penger, og de som bryter financial fair play reglene blir straffet med maks bøter.............................

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #28 på: 06. Aug. 2015, 01:57 »
Gambling er det vertfall ikke når City har ubegrenset penger, og de som bryter financial fair play reglene blir straffet med maks bøter.............................

City fikk også kun lov til å melde inn 22(?) spillere til CL i fjor, straffene blir nok bare strengere og strengere for hver gang de bryter reglene, selv om straffen allerede burde vært strengere.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #29 på: 06. Aug. 2015, 14:10 »
Gambling er det vertfall ikke når City har ubegrenset penger, og de som bryter financial fair play reglene blir straffet med maks bøter.............................

City fikk også kun lov til å melde inn 22(?) spillere til CL i fjor, straffene blir nok bare strengere og strengere for hver gang de bryter reglene, selv om straffen allerede burde vært strengere.

FFP har blitt myknet opp i år av en eller annen grunn - Quatarvennene til Platini syns kanskje reglene var litt upraktiske.