20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Frankrike & BeNeLux  (Lest 4640 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike & BeNeLux
« Svar #15 på: 27. Jan. 2013, 22:03 »
Ang. Frankrike: Ganske drøyt i mine øyne å utelukke Laurent Robert fra en sånn 11´er. Robert og Ginola er i særklasse de beste franske spillerne vi har hatt i Newcastle i min tid. Robert og Bellamy kom til Newcastle i 2001 og revolusjonerte laget til Sir Bobby. Robert skal ha sin del av æren for at Shearer sin karriere for alvor skjøt fart igjen.
Korleis ville du få plass til begge to i laget? Grunnen er at begge er venstreving, og eg måtte ta eit hardt valg. Robert hadde fått plass i laget om ikkje.

Evnt. måtte være flytte Ben Arfa bak spissen. Og ein av dei to over på høgreving.

Edit: Og eg liker Robert godt sjølv, har hatt ein liten hyllest til han før på "bloggen": http://svartpaokvitt.blogspot.no/2012/10/laurent-robert-frispark-kongen.html

Robert spilte noen kamper på topp også han forsåvidt. Men viktigste med et lag eller en liste over det som er best, må jo være å få med de beste spillerne.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike & BeNeLux
« Svar #16 på: 27. Jan. 2013, 22:16 »
Men i dette tilfelle spelarar begge to i utgangspunktet i samme rolle, og dermed måtte eg desverre velge bort Robert. Så klart burde eg kanskje ha strukket meg lengre til å få plass til begge to, å sette ein av dei utenfor den normale rollen sin.

Nå er dette ikkje noko fasit, og XI er berre ein liten touch etter ei lang liste med masse data. Og det ser ut til å virke også, sidan det blir debatt rundt det. Nå var det for få spelarar frå BeNeLux landene til det vart noko sikkleg XI ut av det.

Neste land ut er enten Skottland eller Irland, så det bør dukke opp fleire Ginola v.s Robert debatter i framtiden.

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike & BeNeLux
« Svar #17 på: 27. Jan. 2013, 22:39 »
Sett opp din XI kø1, spent på korleis du løyser Robert/Ginola.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike & BeNeLux
« Svar #18 på: 28. Jan. 2013, 00:39 »
Hadde denne elleveren for real skulle spilt kamp, så måtte jeg kanskje ofret Robert for Ginola. Men skal man sette opp en slik All star XI, så kan man ikke ta så sterkt hensyn til roller. De beste spillerne må med! Jeg ville droppet Sibierski, og gitt Ben Arfa en Fabregas-rolle  (ikke spiss, men lagets fremste spiller), og satt Robert inn på høyrekant. Det krever litt fantasi, men de beste spillerne må med, og Sibierski har ingen verdens ting på et sånt lag å gjøre. Skal vi på død og liv ha med en spiss må vel Luis Saha være et bedre valg, selv om han var her bare et halvår da han var 19 år, og ikke akkurat overbeviste.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike & BeNeLux
« Svar #19 på: 28. Jan. 2013, 07:49 »
Igjen, laget mitt er ingen fasit.

Sibierski, er kanskje ikkje den mest "sexy" spilleren me har hatt. Men leverte virkleg varene for oss, den sesongen han var.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike & BeNeLux
« Svar #20 på: 28. Jan. 2013, 22:24 »
Men laget må være de du synes er de beste franske spillerne vi har/har hatt, og ikke de som har prestert best for oss over tid? For da er jo Sissoko, Debuchy og Mbia ute.
Hadde er det lett å sette inn Robert, en av mine favorittspillere!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike & BeNeLux
« Svar #21 på: 29. Jan. 2013, 07:59 »
Ein god blanding igrunn. Sibierski er med pga han leverte bra for oss.  Sissoko, Debuchy og Mbiwa med pga dei er meget gode fotballspelarar, og har virkeleg trua på dei i Newcastle.