20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle University  (Lest 4179 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

mannrmaa

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Newcastle University
« på: 13. April 2012, 19:24 »
Hei alle sammen.

Noen som har vært så heldig at de har studert på Newcastle University (evt vært der)? Jeg har søkt skoleplass der for å ta en mastergrad, og om jeg skulle være så heldig å komme inn vil jeg gjerne dele mine erfaringer!

Jeg har vært ekstremt inaktiv på forumet, dessverre. Skal mingle mer her fra nå.
Student i Newcastle

Christian

  • Gjest
Sv: Newcastle University
« Svar #1 på: 13. April 2012, 21:26 »
Du har heldigvis minglet meir på twitter.  8)

eikerkongen

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
Sv: Newcastle University
« Svar #2 på: 22. April 2012, 13:06 »
Hei alle sammen.
Noen som har vært så heldig at de har studert på Newcastle University (evt vært der)? Jeg har søkt skoleplass der for å ta en mastergrad, og om jeg skulle være så heldig å komme inn vil jeg gjerne dele mine erfaringer!
Ja, 1993-1994. Meget bra, flott studiested. Dette var språkfag. Newcastle er en genial by å studere i. Kort vei uansett hvor du skal og du får en opplevelse du har med deg for livet! Kast deg ut i det og gjør det! Du angrer kun hvis du feiger ut og blir her hjemme!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle University
« Svar #3 på: 22. April 2012, 13:09 »
Det å studere i utlandet er en fantastisk opplevelse uansett - og kan jo bare tenke meg til at det å være i Newcastle må være ekstra kjekt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Br3vik

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 56
    • Vis profil
Sv: Newcastle University
« Svar #4 på: 22. April 2012, 15:05 »
Jeg søkte på Newcastle University, men kom ikke inn.. Men nå til høsten skal jeg studere på Oxford Brookes! Så regner med det blir en del turer opp til Newcastle  ;)

nikman@SJP

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 237
    • Vis profil
Sv: Newcastle University
« Svar #5 på: 22. April 2012, 21:25 »
Kult å høre mannrmaa! er ikke så mange nordmenn her, eller skandinaver for den saks skyld. Er selv på førsteåret av en bachelor i kjemi :)
Gan canny doon Toon!

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Newcastle University
« Svar #6 på: 23. April 2012, 01:03 »
Jeg søkte på Newcastle University, men kom ikke inn.. Men nå til høsten skal jeg studere på Oxford Brookes! Så regner med det blir en del turer opp til Newcastle  ;)

Jeg vurderer sterkt Newcastle Uni til masteren min. Hadde vært en guttedrøm å bo i Newcastle. Jeg studerer i London nå, noe som er skamfett, så jeg anbefaler alle som kan å ta utdannelsen abroad.

Uansett, har en kompis på Oxford Brookes. Fett sted, er å besøker han titt og ofte. Er bare 1 time med buss til London. Hvis det er flere her inne som studerer i England og har et svart-hvitt hjerte er det bare til å sende meg en PM. Har tenkt meg opp til Tyneside i høst, så hadde vært hyggelig å alliert oss litt. Samme med bortekamper i London, eventuelt pubtreff. Så bare gi en lyd så kan vi bli facebookvenner og sånt. Cheers.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Newcastle University
« Svar #7 på: 23. April 2012, 08:48 »
Jeg drev og så på mulighetene for å ta et år i Newcastle for noen år siden, men det ble desverre aldri noe av :( Men da så jeg også på en del nettstudier som jeg kunne ta mens jeg bodde i newcastle uten at jeg var tilknyttet universitetet. Da får man fullt lån og stipend fra lånekassen og du kan i prinsippet bo hvor du vil(tror jeg iallefall). Så det er en mulighet dersom man ikke kommer inn på uni, eller evnt. om det ikke er noen linjer som passer.

mannrmaa

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Sv: Newcastle University
« Svar #8 på: 26. April 2012, 15:46 »
Jeg har nylig fått tilbud om plass ved MA Finance, så det blir Newcastle for meg til høsten! Har allerede søkt på studenthybel på Leazes Terrace, som ligger rett over gata vis á vis St. James' :frenetisk: Nå begynner jobben med å skaffe seg sesongkort.

Edit:
Kult å høre mannrmaa! er ikke så mange nordmenn her, eller skandinaver for den saks skyld. Er selv på førsteåret av en bachelor i kjemi :)

Tøft! Da forventer jeg en aldri så liten omvisning.
« Siste redigering: 26. April 2012, 17:02 av mannrmaa »
Student i Newcastle

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Newcastle University
« Svar #9 på: 26. April 2012, 18:41 »
Gratulerer. Da regner jeg med du stiller som lokalguide når jeg tar turen oppover, så kan jeg heller være omviser hvis du velger å ta bortekamper i London. :)

Må samle de norske Toon Army ambassadørene i UK. :)
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"