20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 150587 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #690 pć: 03. Aug. 2018, 00:17 »
N’soki og Maolina, to unge franskmenn..
Er de gode nok til Ă„ komme inn Ă„ bidra, hadde det vĂŠrt dritkult! Men de kan ikke vĂŠre stort dĂ„rligere enn det vi har pĂ„ deres respektive plasser. N’soki kan spille vback hvis Dummet mĂ„ spille stopper i fravĂŠret av Lejeune, men Maolina bĂžr vĂŠre minst like god som Gayle/Joselu (ikke gidd Ă„ sleng dritt om de to nĂ„, handler ikke om det) og Muto hvis vi skal gi han fĂžrstelagsfotball pĂ„ fast basis.

Har aldri hĂžrt om disse gutta fĂžr, og ser vel kanskje for meg at de er tiltenkt reservelaget-laget i fĂžrste omgang. HVIS vi faktisk bruker penger og henter de.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #691 pć: 03. Aug. 2018, 01:38 »
Enig Anders! Hadde vÊrt dritkult med to unge, kjappe talenter som kunne gÄtt rett inn i laget og holdt nivÄet!
Men som du sier, sĂ„ bĂžr Maolina da isĂ„fall vĂŠre bedre enn bĂ„de Joselu OG Gayle! Vet ikke det med kun 2 mĂ„l pĂ„ 22 kamper for Lyon?🙊 (kan ha vĂŠrt mye innhopp sĂ„klart)

Snakkes om 7mill£ ca. for N'Soki, og hvis det stemmer sÄ er jo det samme pris som Bryan eventuelt vil koste oss.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #692 pć: 03. Aug. 2018, 02:39 »
Han heter visst Maolida, ikke Maolina. Bare fÄr Ä fÄ det pÄ det rette (dukket ikke opp nÄr jeg sÞkte pÄ transfermarkt, sÄ sjekket linken).

Har 13 kamper og 1 goal i Ligue 1, men har spilt 25 minutter i snitt pr kamp. SĂ„ lite spilletid. Men sannsynligvis ikke bedre enn det vi har pdd! Men hvis potensialet er stort nok, er jeg positiv til de gutta.
For hvis vi sitter med Joselu, Gayle, Muto og Maolida, har vi en del strenger Ä spille pÄ..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #693 pć: 03. Aug. 2018, 08:16 »
Mer jeg leser om Rondon mindre lysten blir jeg faktisk.
Snart 30 Är, ute av kontrakt neste sommer. Merkelig west brom Þker summen til rundt 25 mill i fare for Ä ikke fÄ ei krone til neste Är.

Rafa mÄ klare Ä ha et bedre alternativ enn Rondon i hatten sin.
Ikke mange dagene igjen av vinduet, vi trenger en tanks.

Benteke
Mounie

Hadde vÊrt flotte alternativer. Eller Solanke pÄ lÄn med opsjon.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #694 pć: 03. Aug. 2018, 08:39 »
Han heter visst Maolida, ikke Maolina. Bare fÄr Ä fÄ det pÄ det rette (dukket ikke opp nÄr jeg sÞkte pÄ transfermarkt, sÄ sjekket linken).

Haha, skjĂžnner ikke koffor "d" blei til "n" egentlig🙈
Men enig i det du skriver.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #695 pć: 03. Aug. 2018, 09:34 »
Klarer ikke dy meg - men et lite hjertesukk angÄende Gayle som jo fremstilles som fullstendig udugelig pÄ dette nivÄet fÞler jeg.
Er fullstendig enig i at han ikke er en god nok avslutter eller mÄlgjÞrer i PL. Dessverre. For jeg liker han, og mener at den klart stÞrste mangelen til Gayle pÄ dette nivÄet er at han ikke er klinisk nok fremfor kassa. Kanskje litt det samme som Mitro.
Men, han var samtidig i mine Þyne vÄr beste spiss sist sesong, og vi spilte best fotball nÄr han var pÄ topp. Jeg ser det snakkes om at vi endelig har fÄtt en spiss i Muto med fart og bevegelse som evner skape rom - men det var nettopp dette Gayle bidro sÄ bra med i vÄr i mine Þyne. Alltid bevegelig og alltid sÞkende etter bakrom, alltid jagende som fÞrsteforsvarer, og smart i bevegelsene. Shelvey hadde en fenomenal vÄr, mye pÄ grunn av Diame, men ogsÄ fordi Gayle skapte rom for ham fremover pÄ banen.

Dette er ikke et innlegg hvor jeg poengterer at Gayle holder i PL - men det er en liten forsvarstale :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #696 pć: 03. Aug. 2018, 10:45 »
NĂ„r jeg nĂ„ har fĂ„tt sovet pĂ„ det trekker jeg konklusjonen om at fĂžrsteellveren vĂ„r pĂ„ papiret, med Rafa, ikke er sĂ„ "gĂŠrnt" (hvis ambisjonen er Ă„ overleve siste serierunde). 15-17 plass.  Det som er provoserende er at sĂ„ og si alle plasser kan forbedres, samt at bredden er skandalĂžs. Nytter ikke Ă„ kjĂžpe talenter i den posisjonen vi er i, vi mĂ„ ha rutine og proven spillere rett og slett. Jeg hadde pusta lettet ut om vi faktisk fikk hanka inn en type Charlie Austin, som vi vet kan levere. 

Er for mange usikre kort i stallen. Det kan gÄ bra, men det kan ogsÄ gÄ rett til helvete. Om ingenting skjer tipper jeg det blir 15-20.plass frem til siste serierunde, og neglene mine vokser dessverre ikke fort nok til at det er greit.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #697 pć: 03. Aug. 2018, 10:52 »
Enig. Vi mÄ ogsÄ selvfÞlgelig vÊre totalt avhengige av at ingen nÞkkelspillere skader seg. Langtidsskade pÄ eksempelvis Shelvey, Lascelles, Dummett - og vi er i dritten ganske kjapt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #698 pć: 03. Aug. 2018, 11:02 »
Hvorfor 15-20 plass??
Hvorfor sÄ negative.
slik ser jeg pÄ saken:

Vi ble nr 10 i fjor
Vi er forsterket fra i fjor
Vi har enda Rafa
Spillerne er enda bedre i Rafa system.
Spillerene er mer samspilte

Vil tro vi er et enda bedre bortelag i Ă„r og hjemmelag mot de store lagene. Tror dette blir en kjempe gly sesong. Og de fĂžrste poengene kommer i fĂžrste runde mot Spurs. Passer oss perfekt

Summerer jeg opp alt dette blir vi nr 8-12 i Ă„r.
Tipper nr 9 for Ă„ vĂŠre eksakt.
« Siste redigering: 03. Aug. 2018, 11:05 av TooN »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #699 pć: 03. Aug. 2018, 11:32 »
Hvorfor 15-20 plass??
Hvorfor sÄ negative.
slik ser jeg pÄ saken:

Vi ble nr 10 i fjor
Vi er forsterket fra i fjor
Vi har enda Rafa
Spillerne er enda bedre i Rafa system.
Spillerene er mer samspilte

Vil tro vi er et enda bedre bortelag i Ă„r og hjemmelag mot de store lagene. Tror dette blir en kjempe gly sesong. Og de fĂžrste poengene kommer i fĂžrste runde mot Spurs. Passer oss perfekt

Summerer jeg opp alt dette blir vi nr 8-12 i Ă„r.
Tipper nr 9 for Ă„ vĂŠre eksakt.

NUFC har forsterket minimalt slik jeg ser det. I forhold til laget som avsluttet sesongen er det vel bare ShÀr, Ki og Muto som kommer inn for henholdsvis Mbemba, Merino (som jeg hadde sansen for) og Mitrovic.
Forsterkningen er vel da ShÀr som er en klar oppgradering i forhold til Mbemba. Muto vet vi forelÞpig lite om og Ki er en spiller pÄ det jevne.

Vi glemmer oss nok litt bort nÄr vi tror at ikke de andre lagene ogsÄ gjÞr noen oppgraderinger i forhold til laget som avsluttet forrige sesong.
Det blir brukt ufattelig store summer og ikke alt er forsvarlig synes jeg, men forelÞpig ligger NUFC pÄ ett minimum og derfor har jeg ikke trua pÄ at vi skal toppe forrige sesong uten vesentlig bedre og flere spillere inn den siste uken.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #700 pć: 03. Aug. 2018, 12:03 »
Samtlige lag (kanskje utenom Watford) er sĂŠrdeles styrket, samt at bĂ„de Wolves og Fulham ser kanonsterke ut pĂ„ papiret.  Vi er pĂ„ stedet hvil. SĂ„nn, hvis du lurte Toon ang 15-20.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #701 pć: 03. Aug. 2018, 12:07 »
Av lagen som havnet under oss (altsÄ vÊre direkte konkurrenter) sÄ har vi Watford, Southampton, Hudd, Brighton, West H, Bournmouth, Palace.

Southhampton, West Ham, Hudd og Brighton har brukt betydelig mye mer enn oss (trenger ikke Ä ha noe Ä si ang summer, men spiller-kaliberet er bra). I tillegg fÄr du Wolves og Fulham som ser sterkere ut enn oss, og som vil overleve. Hvis det klaffer der, sÄ kan du regne med at alle disse lagene havner over oss. Det vil med andre ord si 6 plasser lenger ned for NUFC, og det er ogsÄ ca der jeg tror vi havner. Kan ogsÄ slenge med at jeg ikke tror Palace gjÞr en like dÄrlig sesong (om de beholder Zaha)
« Siste redigering: 03. Aug. 2018, 12:18 av Romance »
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #702 pć: 03. Aug. 2018, 14:46 »
Nei ikke enig gutter. Vi er vesentlig forsterket. Blant annet pÄ keeperplass. Dere mÄ gjerne se poengfangst fra 1. Januar i fjorÄrets ses. Da er vi i Europa. Disse spillerne er nÄ fra start sÄ vesentlig forsterket i mine Þyne.
Ja muto er et uskrevet blad men iom mitro ikke ble brukt har vi en bonusspiss da👍 Og det er vel ogsĂ„ def pĂ„ forsterkning .

Var mye syting i fjor pĂ„ west ham og everton som forsterket sĂ„ knallbra.😎 vi var laaaangt bak de. Var vel nesten sĂ„ de begge rykket ned 😂 slapp av ... lett 9 plass

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #703 pć: 03. Aug. 2018, 15:17 »
Av positive ting er det at vi har Kenedy og Dubravka fra start. Har en mulighet ekstra i Muto i angrep. SÄ vi kan vel si at vi er litt forsterket. Men vi har Lejune ute nesten hele sesongen. Han var forbanna god pÄ vÄrparten sÄ der tar vi et steg tilbake. Og som alle plassene i laget sÄ er vi en skade unna fullstendig krise. Om vi mister Lascelles f.eks for en lang periode sÄ er det fullstendig Hawaii. Troppen er blottet for kvalitet. Og vi kan heller ikke komme unna at flere lag rundt oss ser betydelig sterkere ut. Samtidig er det alltid et etablert lag som kommer til Ä slite. Tenker da spesielt pÄ Burnley/Watord/Huddersfield. Denne byttingen av alt mulig hver sesong i Watford kan umulig fungere hver gang. Men vi trenger en solid spiss. Det er mye vi trenger, men hÊrlighet vi er nÞdt Ä fÄ inn en spiss.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #704 pć: 03. Aug. 2018, 15:42 »
Bare sÞppelkilder forelÞpig, men pÄstÄs Armstrong snart er klar for Blackburn for 3 mill pund.

Spennende Ä se om han da kan ta steget videre og lykkes pÄ et hÞyere nivÄ, med en manager han har spillt for 2 ganger fÞr i Tony Mowbray.
No fate but what you make