20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: FM15  (Lest 7161 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Valdic

  • FlaskebĂŠrer
  • *
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
FM15
« pć: 16. Nov. 2014, 20:59 »
Ayoze er helt vill pÄ denne versjonen! :D

vetlera

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 215
    • Vis profil
Sv: FM15
« Svar #1 pć: 17. Nov. 2014, 09:37 »
Startet med Gateshead i Vanarama Conference, har nettopp rykket opp til Championship.
« Siste redigering: 17. Nov. 2014, 10:34 av vetlera »

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: FM15
« Svar #2 pć: 18. Nov. 2014, 08:12 »
Ayoze e vill ja. Men Ferreyra er sjukere. Fikk tak i Balanta, N'Koulou, Lacazette, Grenier, Gil Romero og Lucas Romero fĂžrste Ă„r og klarte 4. Plass ;) Solgte unna en del spillere og glĂžmte dessverre heilt reistrering av egenproduserte folk 2.sesong og har ein del uregistrertd misfornĂžyde folk te eg starte 2.ses np. KjĂžpt Barbosa ;)
Venter i spenning...

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2140
    • Vis profil
Sv: FM15
« Svar #3 pć: 18. Nov. 2014, 10:53 »
Hvordan er aarons f.eks? Balanta med like stort potensial som fm 2014? Hvordan er cabella og de jong?
For har du ikke hÄr mellom legger og lÄr, sÄ har du en dÄtt i rÊva.

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: FM15
« Svar #4 pć: 18. Nov. 2014, 10:59 »
Alle databaseoppdateringer mÄtte inn tidlig i juni, og pÄ det tidspunktet var det vel ingen som trodde at han skulle ha den sommeren og hÞsten han har hatt, sÄ han ligger vel ikke an til Ä kunne bli noe mer enn en helt kurant Premier League/god Championship-spiller. Cabella er god og spiller godt. Siem de Jong er veldig meh.

vetlera

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 215
    • Vis profil
Sv: FM15
« Svar #5 pć: 18. Nov. 2014, 12:49 »
Har for Þvrig Adam Campbell, Sammy og Satka pÄ laget! Campbell scorer greit med mÄl, mens Satka er maskin bak.

Andreas Thoring

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 236
    • Vis profil
Sv: FM15
« Svar #6 pć: 18. Nov. 2014, 14:20 »
Hvilken formasjon bruker dere? Jeg bruker selv en 4-4-2 smal diamant..
Enig at Ferreyra er helt rÄ!

vetlera

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 215
    • Vis profil
Sv: FM15
« Svar #7 pć: 18. Nov. 2014, 16:50 »
Hvilken formasjon bruker dere? Jeg bruker selv en 4-4-2 smal diamant..
Enig at Ferreyra er helt rÄ!
Spiller normalt en 4-3-3 der en av midtbanene er defensiv. Funker fett, vertfall nede i divisjonene.

Valdic

  • FlaskebĂŠrer
  • *
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Sv: FM15
« Svar #8 pć: 20. Nov. 2014, 18:42 »
Anbefaler alle som skal starte en karriere om Ä kjÞpe pione sisto! Den gutten er vil! 18-18 pÄ 31 kamper fra sin ving posisjon pÄ 30 kamper.

Koster 25mill nok fra midtjylland. Wonderkid etter august :p

Valdic

  • FlaskebĂŠrer
  • *
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Sv: FM15
« Svar #9 pć: 20. Nov. 2014, 18:44 »
Ligger pÄ 2. Med tre kamper igjen har kjÞpt pione og sergio roberto :)

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: FM15
« Svar #10 pć: 25. Nov. 2014, 18:37 »
Skulle som vanlig ikke spille FM fÞr eksamene var unnagjort, men klarte det ikke. Gikk ikke alt for bra den fÞrste sesongen, og jeg slet med Ä finne en taktikk som funket over tid. Roterte ogsÄ litt for mye pÄ spissplass (Ayoze/Ferreyra/Campbell). Endte opp pÄ 6. plass og seier i ligacuppen.

2. sesongen har gĂ„tt mye bedre. La om til 4-2-4 og det funker bra. LĂ„ pĂ„ 1. plass i starten av sesongen fĂžr Arsenal fant ut at de skulle sette inn et nytt gir. Sliter litt nĂ„ siden Chelsea, Everton, Spurs og Liverpool er i form, men holder meg rundt 3 plassen enda (i Mars). Anbefaler alle Ă„ hente inn Bakkali pĂ„ fĂžrkontrakt i fĂžrste januarvindu.  Balanta er nok dette FMs sikreste kjĂžp for han blir helt vill. Vil ogsĂ„ anbefale Sigurdsson fra Swansea som herjer.
Andre gode kjĂžp: Florenzi, Mitrovic, Lacazette, Toloi.
Jeg gav ogsÄ HBA og Mbiwa ny kontrakt for at de skulle bli i klubben, og angrer ikke pÄ det.
Henter inn masse talenter nÄ ogsÄ. Har bl.a Barbosa og Gil Romero + en haug med regens.

vetlera

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 215
    • Vis profil
Sv: FM15
« Svar #11 pć: 26. Nov. 2014, 10:45 »
Har rykket opp til PL med Gateshead nÄ. Ble kjÞpt opp av en sÞkkrik kineser uken etter opprykket var sikret, og gikk da fra et overgangsbudsjett pÄ 4 mill til 350.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: FM15
« Svar #12 pć: 20. Juli 2015, 07:38 »
Hva slags formasjon bruker folka?

Hvis jeg vil spille en 4-2-3-1  har dere 2 defensive og 3 ofensive da? eller 2 sentrale? og 3 offensive?

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: FM15
« Svar #13 pć: 13. Aug. 2015, 08:11 »
Sliter virkelig med Ä fÄ Newcastle pÄ top 4 uten Ä spille alt for mange Är og endre opp med falske spillere... Ayoze blir enormt god, og kan selges rÄdyrt om man har han noen sesonger... Synes det er vanskelig Ä utvikle Aaons og Armstong, da de ikke er gode nok fo fÞstelaget, og utlÄn ser heller ikke ut til Ä hjelpe sÊrlig til tross for at stjernene viser at de ha potensiale til 4 stjerner som er meget hÞyt.. NÄ ha jeg funnet ut at stjerner har lite Ä si, og kan svinge nesten fra kamp til kamp, og at hvilken posisjon de er mest "grÞnn" i heller ikke skal tenktes for mye pÄ,, men heller tenke logisk og se at en god spille med de rette kvalitetene kan spille flere posisjoner.... sissoko ble plutselig grÞnn pÄ defensiv midtbane hos meg mens cabella ble grÞnn som spiss etter noen Är...

Begovic er lett Ä fÄ fÞrste vindu, og er hakket bedre enn Krul, men sliter med Ä selge Krul. Liker uansett Ä ha en superkeeper som andre valg slik Chelsea har. Douglas, Van Dijk(meget billig, god, ung, og blir lett Ä selge for mye mer etter et Är), Shawcross er spillere som er gode stoppere fÞste vinduet.. Clyne kan man fÄ for en halvstiv pris, men ikke for ille,,, men er litt kjedelig nÄr man har en Janmaat man ikke fÄ solgt fÞr januar.. Bellerin er forÞvrig fin Ä lÄne fÞste vindu som backup for Janmaat..

Lurt Ä titte jevnlig pÄ overgangsliste utlÄnsliste og spillere som har 1 Är igjen av kontrakten og demed synke i pris og verdi, i fohold til kvalitet og faktisk verdi... OgsÄ veldig lurt Ä se om det e noen med under 6 mnd igjen etter 1. jan, sÄ du kan fÄ dem gratis...

Coquelin pleier bli billig Ă„ hente og er god, ung, og har lav lĂžnn..
UnngÄ spillere fra klubber som City da de alltid skal ha en million i ukelÞnn og som regel er gamle, og ikke hever laget spessielt.. Sats pÄ spillere i 25 Ärs alderen maks, sÄ du slipper fonye deg hvert Är, og har en haug overbetalte spillere som har blitt for dÄlige. Eneste tilfellet er om du kan lÄne dem for maks 500 000 uka...

Benteke er ogsÄ lett Ä snappe med en gang, til en overkommelig pris. Da kan man ogsÄ satse pÄ Ayoze i rollen bak han, med Cabella, Sissoko pÄ kantene, slik at Ayozes utvikling ikke stopper, da han blir meget verdifull.. Noble har 1 Är igjen av kontrakten, dette har ogsÄ Vlaar, og de blir demed billige i starten av spillet, og gÄr rett inn i laget.

Jonas har en skyhÞy lÞnn, men er vanskelig Ä bli kvitt gratis, eller ved gjensidig oppsigelse. Det samme har Colo, men han holder et bra nivÄ.

Irriterende Ä ikke kune selge Riverie, De Jong med en gang, da dette er spillee jeg ikke har stor sans for... Goufran fÄr jeg ofte en del for, og blir ofte fÞstemann ut. Cisse har voldsomt dÄrlige avslutningsegenskaper etc, og dette er litt trist, da jeg egentlig vil satse pÄ han. Tiote kan man ogsÄ selge for en grei sum med en gang,,, og han nÊrme seg 30, men er tydeligvis ganske god,,, mens Sissoko er verdt mye etter ca et Är,,

En feil jeg ofte gjĂžr er at jeg selger for mange spillere jeg ikke har sansen for Ă„ sitter igjen med feks kun 2 stoppee , uten mulighet for Ă„ hente inn en ny, til tross for at jeg prĂžver selge alle..

Aldri bytt kaptein uansett om du blir anbefalt dette... Det skaper bare dÄlig stemning i laget, vent til kapteinen blir solgt...

Ofte lurt Ä velge pÄ ansvasomrÄder at assistent gir dem nye kontrakter automatisk, sÄ dette ikke blir glemt, og spillere fosvinner gratis...

Veldig lett Ä fÄ solgt spillere til hÞye summer og erstatte dem med minst like gode spillere til smÄbelÞper jevnlig i spillet.. Plutselig fikk jeg Joel Campbell for 30 mill NOK, Rabiot for 30, Veratti for 115, Illramendi for 100, Coquelin for 40, Flanagan for 10, Reid(stopperen i West Ham), meget god stopper, i en grei alder, for ca 50,, Van Dijk for 40, etc..

Synes allikevel med et ungt og sterkt lag pĂ„ papiret med god bredde, og en relativt normal formasjon med normale instrukser, at laget gjĂžr det stot sett alltid meget dĂ„rlig og fort rykker ned. Da har jeg spilt enten V formasjon, 4-2-3-1  4-2-1-2-1(med 2 vinger og en sentral foran 2 defensive), eller en skjev V de den ene vingen er sentral offensiv..

Liker spille korte pasninger, hurtig, spille meg ut av forsvar, se etter overlapp, spille kontrolleende, og at begge vingene mine er brytende spisser, med offensiv stil(ikke stÞttende), mens spissen gjerne er komplett angripende, da jeg liker spisser som bÄde kan vÊre playmakere og goalgettere,,,de 2 defensive er gjene et anker, og en defensiv playmaker, mens sistemann, er fremskutt playmaker, men en offensiv midtbanespiller jeg har satt ned et hakk, og gitt stÞttende plikt for Ä ikke skape for store rom mellom leddene... backene offensive.. ofte at stjerne sier noe helt annet enn det jeg velger, men nÄ jeg ser pÄ kvaliteten til spillerne, sÄ ser det ut til at det skal funke fint, og etter mange mange gangers prÞving fÞler jeg at stjernene og de rÞde /grÞnne feltene som viser hvor de er best, til en viss grad lurer deg...

Liker ofte gĂ„ pĂ„ ferie etter vinduet, med fast formasjon,, og ofte fast fĂžsteelver uten benk,,, slik at 2. keepen ikke blir benka for 3. keepern ved skade for eksempel. ulempen ved dette er at spillerne blir for  utslitte og bli ofte bukt halvskadet og jeg fĂ„ mye skader... assistenten vvelger generelt de beste spillerne, men i noen tilfeller kan det vĂŠre lett Ă„ velge den beste en  plass, uten Ă„ se at totalt sett ville en helt annen kombinasjon vĂŠt bedre, fo maskinen sin del, sĂ„ hvertfall noen spillere som kan bli satt hulter til bultet kan vĂŠre lut Ă„ ha pĂ„ "bruk nĂ„vĂŠrende lag" nĂ„r du er ferie...

Og ikke undervurder effekten av Ä snakke med spillere som vil bort. Si jeg vil gjerne ha deg her, hva skal til fo Ä fÄ deg til Ä bli, og du fÄ ofte svar som at han vil pÄ hÞyere nivÄ,,, da fungerer det som egel Ä si at vi har mange unge spillere eller skal forsterke laget, og vil ÄpnÄ mÄlene han Þnsker,, og de blir som regel fornÞyde,,, dette er viktig da moral tydligvis har veldig mye Ä si i fm... er ofte jeg taper flere kamper pÄ rad,,, og vinner flere kamper pÄ rad, da moralen svinger veldig nÄr man taper eller vinner...

ferreya er en man kanskje kan tjene litt pÄ da han har en lav klausul og ser ut til Ä vÊre god hvertfall pÄ stjerner,,, men ikke det fÞste jeg fokuserer pÄ nÄ jeg vet ayoze blir 10 ganger bedre.. dessuten er fereya en hodespille jeg ikke har sansen for...

i sesong 2 fĂ„r man tilbake lascelles og darlow som er en fin andrekeeper, mens lascelles virker Ă„ gĂ„ rett inn i laget,, med mindre du ha kjĂžpt noen andre,, og kan ogsĂ„ bli enda bedre... fĂ„ ogsĂ„ ofte santon, avhengig av om inte benytter klausulen eller ikke, og han er kjekk Ă„ ha som backup for begge backene... stjernene sier en ting,,, men santon er mer avarage i  alt..sĂ„ Ă„ utvikle haidara, og satse pĂ„ janmaat evt clyne, om man selger janmaat etterpĂ„,,, er nok det beste, med santon som en god backup da han kan spille bĂ„de venstre og hĂžyre.. janmaat er forĂžvrig veldig god...samme med sissoko...tror ogsĂ„ tiote skal vĂŠre god de fĂžrste Ă„rene,,,

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: FM15
« Svar #14 pć: 18. Aug. 2016, 16:34 »
Flere som syns FM er vanskelig? PrÞvd mye 4-5-1 og 4-2-3-1. Virker som moralen har ekstremt mye Ä si. Fx hvis du nekter Ä selge en spiler som er jaktet av en stÞrre klubb... At du transferlister spillere... At du selger/kjÞper for mye samtidig...Synes det er vanskelig Ä finne rette balansen. Skal man angripe eller stÞtte med backene? Skal man stÞtte, automatisk, eller angripe med den ene sentrale i en tremanns sentral midtbane,, og stÞtte /automatisk med han andre med en ballvinner eller anker bak? Skal de brytende spissene pÄ kantene vÊre angripende eller stÞtte? Skal en komplett spiss vÊre stÞtte?Sliter med unngÄ nedrykk,,,sikkert fordi jeg selger og kjÞper overdrevet mye, og nekter spillere forlate klubben...