20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2009  (Lest 160920 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #15 på: 04. Feb. 2009, 11:19 »
Kommmer Nacho Gonzales til å signere på permanent basis? Vil Wise måtte ta med seg hatt og frakk og gå? Blir Ameobi solgt til Real Madrid for £14m?

Kjør diskusjon!

Hahahahaha! Må innrømme jeg likte den innledningen der :D

Først mener jeg at vi må redde PL-plassen. Den har faktisk mye å si for om vi kommer til å slege/kjøpe og hva som evt blir solg og hentet inn. La oss gå ut i fra at vi beholder plassen vår og har en frisk start (MED GOD TRANSFERPLANLEGGING) så ser jeg følgende plasser forsterkes og følgende spillere skal ut:

Ut
Geremi -Klarte ikke å bli kvittn i Januar, i sommer burde det være enklere)
Barton -Ikke at jeg ønsker dette så høyt, men blir ikke overrasket hvis man casher ut han til Pompey)
Duff -For høy lønn, for lav prestasjon
Owen -Går gratis, lite å gjøre ved.
Edgar - Vi har mange talenter nå, Edgar "begynner å dra på årene" og ønsker seg sikkert ny utfordring.

Inn
Usikker på konkrete spillere, men vi trenger en midtbanedirigent ala Veloso, i sommer har vi lenger tid på oss å forsterke og forberede, må være mulig å lande spilleren da. Vi trenger også en spiss å erstatte Owen med. Enkelt og greit.
Ellers ser jeg gjerne at vi henter en ekstra spiss i tillegg til det, en venstreback, en stopper og en venstrekant til å erstatte Duff. Vi trenger også bredere stall så "stallfyll" må hentes. Konkrete plasser å skifte ut blir uansett spiss, sentral midtbane og venstreback, noe som har vært problemet i mange år. 
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #16 på: 04. Feb. 2009, 11:20 »
Noen som btw kan hoste opp en lioste med free agent spillere fra sommeren? Sikkert endel gullkorn man kan plukke opp der...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

NUFranC

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1652
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #17 på: 04. Feb. 2009, 14:28 »

[/quote]

MED GOD TRANSFERPLANLEGGING
[/quote]

Oi, da må vi skifte ut hele gjengen på toppen. De duger ikke til å planlegge en søndagstur engang :P
Who else...... Alan Shearer

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #18 på: 04. Feb. 2009, 14:30 »
Owen med Bent hadde jeg aldri tatt lett. Bent på sitt beste er ikke en brøkdel av Owen på sitt dårligste.

Greit at Bent ikke er Owen, men her bedriver du enten en enorm undervurdering av Darren Bent, eller en enorm opphyping av Owen.
Jeg innser at vi ikke får en like god spiss som Owen, men Bent er noe av det beste vi kan få som erstatter!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #19 på: 04. Feb. 2009, 15:27 »
Ebanks Blake og James Harper. Tror det er slike spiller vi må gå for til neste sesong når vi spiller i divisjonen under.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #20 på: 04. Feb. 2009, 15:35 »
Owen med Bent hadde jeg aldri tatt lett. Bent på sitt beste er ikke en brøkdel av Owen på sitt dårligste.

Greit at Bent ikke er Owen, men her bedriver du enten en enorm undervurdering av Darren Bent, eller en enorm opphyping av Owen.
Jeg innser at vi ikke får en like god spiss som Owen, men Bent er noe av det beste vi kan få som erstatter!

Har glatt tatt Bent foran Owen. Han har vært god i alle sine klubber. Kun tham hvor han ikke har slått til og det tror jeg er fordi han har blitt brukt helt feil. Og han har aldri spilt i virkelig gode klubber, likevel prestert veldig bra. Men han må brukes i en 4-4-2 formasjon. I tillegg unngår vi med Bent en astronomisk lønn og alle småskadene som Owen er plaget med.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #21 på: 04. Feb. 2009, 16:00 »
Joakim;

Michael Owen har 19 kamper og 8 mål i PL
Darren Bent har 22 kamper og 9 mål i PL

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #22 på: 04. Feb. 2009, 16:14 »
Joakim;

Michael Owen har 19 kamper og 8 mål i PL
Darren Bent har 22 kamper og 9 mål i PL





Ja, og Darren Bent er ikke fast for Tottenham engang. Han har kommet inn som innbytter i flere av de 22 kampene.
I forrige kamp vet jeg ikke om han starta eller ble bytta inn, men han scorte hvertfall 2 mål borte mot Bolton.
Bent scorer lett 20 mål eller mer om han spiller fast for et lag en hel sesong.
Hadde lett bytta han med Owen som er så mye skada. Videre er han også 5 år yngre enn Owen.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #23 på: 04. Feb. 2009, 16:23 »
Joakim;

Michael Owen har 19 kamper og 8 mål i PL
Darren Bent har 22 kamper og 9 mål i PL


Og så?
Owen har jo fremdeles en bedre statistikk enn Bent.
Jeg har aldri sagt at Bent ikke scorer mål. Men at Owen er flere hundre mil bedre, det står jeg for.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eirik515

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 557
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #24 på: 04. Feb. 2009, 16:46 »
Bent kan skape sjangser sjøl noe som owen ikke kan...

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #25 på: 04. Feb. 2009, 16:48 »
Snakker om dagens Owen og dagens Bent. Hvorfor er Owen flere hundre mil bedre, Joakim?? Fordi Owen har bedre tidligere meritter enn Bent?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #26 på: 04. Feb. 2009, 17:01 »
Hadde bytte vekk Owen mot Bent eg også. Eg vil sei dei er omtrent på same nivå per dags dato, men når Bent er i stand til å spele 10-15 kampar meir enn Owen kvar sesong, og sikkert krever halve lønna blir valget enkelt.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #27 på: 04. Feb. 2009, 17:06 »
Bent er jo yngre også. Ankepunktene mine for hvorfor jeg ikke gråter om Owen byttes ut med Bent er
-mindre skader
-lavere alder
-lavere lønn
Hadde Owen vært tilgjengelig for spill statistisk like mye som Bent, hadde jeg valgt Owen - men nå er ikke det tilfelle.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #28 på: 04. Feb. 2009, 17:09 »
Forskjellen på disse 2 sånn som jeg ser det er at Owen skårer på 1/2 sjangser han får iløpet av en kamp, mens Bent skårer på 1/8.

Bent er helt skrekkelig framfor mål, han har samme teknikk når det kommer til avsluttning som Shola, men han er ekstremt god til å komme seg til sjangser. så han er helt klart en ressurs framover. Vi har få strenger å spille på om dagen, og vi trenger spillere som kan bidra med å skape sjangser og selvtillit i laget, og der tror jeg Bent vil kunne gi oss mye.

Owen trenger et godt fungerende lag rundt seg, og når han har det så er han ustoppelig. Det laget er ikke Newcastle nå. Så da ville jeg gjerne byttet til meg Bent imot en spiller vi mister gratis i sommer.
Han kom, ble mett og dett var dett....

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #29 på: 04. Feb. 2009, 19:08 »
Tipper ikke vi bruker rundt £12 Mill. for Bent hvis Owen går gratis. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.