20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: fm 2006- tråden  (Lest 21111 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
fm 2006- tråden
« på: 22. Okt. 2005, 11:43 »
noen som har kjøpt det? kjøpte det seff i går, når det kom ut!

nå kan man bla.:
- ha team talk, individuelt eller hele laget
- annen skadesituasjon
- bestemme over de skadede
- man får såkalt "manager snapshot"
- ny og forbedret taktikk-muligheter (hale ut tiden o.l)
- sikkert masse mer, men hey, fikk det i går!

noen erfaringer med dette fantastiske spillet? noen som vet om det er mulig å spille over nett med det?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

plebbster

  • Gjest
fm 2006- tråden
« Svar #1 på: 22. Okt. 2005, 16:00 »
Alle vennene mine har kjøpt det. Blir piratkopiert til meg nå. Håper det er skikkelig mye bedre enn Fm 05. Jeg sletter nok den gamle versjonen nå.  :)

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
fm 2006- tråden
« Svar #2 på: 22. Okt. 2005, 19:38 »
05 var jo kongebra da?!?! men, selvfølgelig, dette er jo bedre... det er jo alltid rom for forbedringer :wink:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
fm 2006- tråden
« Svar #3 på: 05. Des. 2005, 17:58 »
opp...

ingen her inne som bryr seg om verdens beste spill?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
fm 2006- tråden
« Svar #4 på: 05. Des. 2005, 19:04 »
Joda.

Har spilt veldig mange saver, men jeg er dessverre ingen god manager lengre, slik som jeg var på de gamle spillene. Det beste jeg har klart er en 11.plass med Getafe i Spansk liga, når laget var spådd en tapper innsats for å unngå nedrykk.

Synes egentlig spillet er veldig vanskelig, men det er bare en fordel.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
fm 2006- tråden
« Svar #5 på: 05. Des. 2005, 19:26 »
Jeg er en mye bedre manger på FM2006 enn 2005.. Newcastle er jo faktigst utrolig gode. Har allerede vunnet alt med Newcastle nå :D
Solgte forresten Owen til Chelsea for 700mill. etter førstesesongen. (når Chelsea kommer med en forespørsel på en spiller må en bare skru opp prisen sinnsykt mye, budet kommer vettu)
Så kjøpte jeg Toni,Berbatov,Anelka,Andrade og Sagnal..

Anelka suger forresten, springer bare ut på vingene og er aldri foran målet!

Men pga. en lang eksamensperiode nå kan jeg ikke spille, eller bør ikke spille!

Paul Andreas

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 383
    • Vis profil
fm 2006- tråden
« Svar #6 på: 05. Des. 2005, 19:42 »
Ligger på tredje plass med Newcastle for øyeblikket. Ser ut til at Chelsea og United blir for sterke, til tross for at de kun er 3 poeng opp til Chelsea. Ellers har jeg kommet til semien i uefa-cupen og 4. runde i FA-cupen. Satster på å vinne disse to. Jeg henter min favorittspiss Robbie Keane i januar og han storspiller på topp sammen med Owen. Owen er selvsagt i en klasse for seg med over 1 mål per kamp.

Jeg fikk 17 år gamle Vanden Borre (DR) i bytte mot Amdy Faye. Det er kanskje tidenes transfer. Skjønner ikke at de gikk med på det men..

Ciljan(AM RCL) er fantastisk, Marius Johnsen (DL/WL/AML) er fantastisk og Reto Ziegler(DL) er fantastisk. Alle disse tre anbefales på det sterkeste.

Noe jeg kanskje synes er litt teit med spillet, er at man scorer og slipper inn urealistisk mye mål. Har scoret 3 mål per kamp hittil og sluppet inn 1,2 mål per kamp. Er ikke dette drøyt mye?

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
fm 2006- tråden
« Svar #7 på: 05. Des. 2005, 20:38 »
jo, er enig i at det er litt urealistisk akkurat med målene! men, er likevel verdens desidert beste managerspill!

jeg er brann, leder selvsagt serien, har over 20 kamper på rad uten tap! Har kjøpt spillere som Ahlström (kongegod), Enzo Scorza (fabulos) og Emmanuel Sarki (veldig god). Anbefaller også alle å kjøpe Joahn Torbjørnsen og Erlend Storesund.

Er det noen som er med å spille over internett? legg meg til på msn da, zuper_lazze@hotmail.com
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
fm 2006- tråden
« Svar #8 på: 18. Jan. 2006, 18:27 »
Noen av dere som har problemer med å installere og spille når dere har en kopi? Hørt rykter om at dette kan være litt vanskelig?
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
fm 2006- tråden
« Svar #9 på: 19. Jan. 2006, 22:01 »
Du må gå inn på en nettside for å finne sånn kode.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
fm 2006- tråden
« Svar #10 på: 19. Jan. 2006, 22:59 »
Er det bare jeg som ikke helt skjønner hvorfor vi har denne tråden, når vi har en tråd om FM fra før?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
fm 2006- tråden
« Svar #11 på: 20. Jan. 2006, 18:39 »
Det er sant, jeg tenkte ikke så nøye igjennom det når jeg laget denne. Tenkte at 2006 versjonen trengte sin egen tråd, men diskusjonen (ikke det at den er særlig stor) kan vel bare flyttes til den orginale tråden!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
fm 2006- tråden
« Svar #12 på: 21. Jan. 2006, 12:35 »
Jeg spiller med Newcastle nå. Spilt tre sesonger. 10ende, 2 og 3 plass (jeg og Souey trenger litt tid :P) Shearer la opp og ble erstattet med Toni. Slet med skader første sesongen, men scorte 37 mål på 34 kamper i Premier League sist sesong :)

Kjøpte inn Fabio Grosso på venstreback før første sesongen. Etter en dårlig førstesesong så har han vært brilliant i andre og tredje. Sliter litt med lite penger å kjøpe penger for, så har måtte solgt litt spillere. Fått en del på free transfer.

Owen har under 1 år igjen av kontrakten nå. Vil ikke skrive under på ny kontrakt. Angrer på at jeg ikke solgte ham til Chelsea etter første sesongen (da han totalt scora 49 mål). Sist sesong var han ganske dårlig, og ble til tider vraket til fordel for Iaquinta.

Har dette laget
                   Given
Bonera Taylor (C) Woodgate Grosso
Bojinov Parker D`Alessandro Luque
         Owen          Toni

Benk/Tropp: Harper, Boumsong, Gallas, Babayaro, Malbranque, Mokobena (tror jeg), Emre(langtidsskadd), Jenas, Iaquinta, Kerzhakov

Valget av Taylor som kaptein var enkelt. Gutten storspiller i forsvaret og fikk debuten på landslaget som 20 åring. Fikk hentet tilbake Woodgate og Jenas relativt billig. Dyer gikk relativt billig. Spilte dårlig og hadde for høy lønn. Har også lenge prøvd å kvitte meg med Luque. Angrer på jeg ikke godtok budet på 180 mill fra Tottenham.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
fm 2006- tråden
« Svar #13 på: 21. Jan. 2006, 21:19 »
Noen andre som har klart å få 700mill. for Owen??

Kommer Chelsea med en forespørsel på en spiller må du bare skru prisen sinnssykt opp!!

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
fm 2006- tråden
« Svar #14 på: 22. Jan. 2006, 01:44 »
Jeg fikk bud på 300 for Owen. Så ba jeg om 700-800 mill men Chelski sa nei :(