20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: OL 2006  (Lest 4793 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fabio

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
OL 2006
« på: 10. Feb. 2006, 14:31 »
I morgen braker det løs i Torino, tenkte derfor at det var høy tid å lage en OL tråd her på forumet, så vi har en plass å diskutere alt rundt OL i Torino. Hvem tar medalje? Blir noen tatt i doping? Tar Norge medaljerekord?
Selv tror jeg Norge tar 7 gull-5 sølv-6 bronse... :wink:
åtte Chelskji brenne!

plebbster

  • Gjest
OL 2006
« Svar #1 på: 10. Feb. 2006, 15:26 »
Jeg så på tekst-TV at det var minst åtte stykker som hadde avlagt en positiv A-prøve. Hater OL. Alt dreier seg kun om doping.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
OL 2006
« Svar #2 på: 11. Feb. 2006, 15:56 »
Så genialt OL er. Har allerede vunnet penger på det :)

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
OL 2006
« Svar #3 på: 12. Feb. 2006, 19:49 »
Lars Bystøl, fra Voss, har akkurat tatt Norges første OL gull i hopp normal bakke (K90). GRATULERER folkens :D

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
OL 2006
« Svar #4 på: 12. Feb. 2006, 20:15 »
Herlig :D  :D  :D

Vossingene gjør det sterkt der nede vettu. I går tok Kari sølv, og i dag slåt Bystølen til med gull :D
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Fabio

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
OL 2006
« Svar #5 på: 12. Feb. 2006, 20:18 »
DEILIG!!   Må ei heller glemme Ljøkelsøy som skaffet norsk bronse :P
åtte Chelskji brenne!

Paul Andreas

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 383
    • Vis profil
OL 2006
« Svar #6 på: 12. Feb. 2006, 20:22 »
Utrolig deilig med vår første gullmedalje og deilig å høre Arne Scheie på gråten igjen!

Gratulerer til fyllekula fra Voss og ikke minst Ljøken med en finfin tredjeplass.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
OL 2006
« Svar #7 på: 12. Feb. 2006, 23:03 »
Det er alltid artig å høre Arne Scheie når han er vitne til en norsk idrettsprestasjon av de helt, helt sjeldne. Det er ikke mange ganger jeg kan huske jeg har opplevd Scheie gå bananas i boksen. Det er kun tre ganger, etter det jeg husker i farta, kanskje fire, hvis vi teller med Lillehammer-OL i 94.

Litt off-topic, men mine tre Scheie-favoritter er som følger:
1. Norge-Brasil 2-1, VM 1998. Fotball
2. Tommy Ingebrigtsen, Gull VM 95, Skihopping.
3. Lars Bystøl, Gull OL 2006, Skihopping

Ljøkelsøy var en bitteliten skuffelse i dag, men tredjeplassen er flott. Hvis bare Ingebrigtsen eller Pettersen får dreis på hoppinga, så er Norge en storfavoritt i laghoppinga. Gleder meg til storbakken. Da kommer nok Ljøken for fullt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

DanMan

  • Gjest
OL 2006
« Svar #8 på: 14. Feb. 2006, 15:25 »
Hyll Sven Fischer!  :D

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
OL 2006
« Svar #9 på: 14. Feb. 2006, 16:13 »
Særdeles skuffende av Ole Einar Bjørndalen i dag. Første gang jeg virkelig har grunn til å kritisere en av de norske favorittene.
Ekstremt sløvt av en så profesjonell utøver å tenke mer på sluttresultatet enn på arbeidsoppgavene sine. Bjørndalen, av alle, må da kunne ha hodet på rett plass.

Vel fortjent seier til Sven Fischer!
Stor idrettsutøver tyskeren (som jeg synes kunne gjort nordmann av seg).

Langrennssprinten var skuffende i dag. Surt å se Hetland tape for en forbanna svenske på oppløpet. Også ekstremt surt at ikke Ella Gjømle var 100% på sin siste etappe. Hun ga således Marit Bjørgen et umulig utgangspunkt, med tanke på at Bjørgen, etter sykdommen søndag, langt ifra var i toppform. Men vi får håpe Bjørgen kommer sterkt tilbake til 10-kilometeren i slutten av uka.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fabio

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
OL 2006
« Svar #10 på: 14. Feb. 2006, 18:34 »
Norges utøvere har jo vært mer syke enn friske. Det siste er at kombinertgutta ikke kan stille lag på stafetten i morgen.
Hadde tro på edelt metall til Moan & kompani.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=160669
åtte Chelskji brenne!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
OL 2006
« Svar #11 på: 19. Feb. 2006, 13:13 »
Femteplass på stafetten er skandale. Krister Sørgaard må gå! Vi tar med tåpen Ruud Hofstad i stedet for Petter Northug. Vi tar jo ikke gull i noen av de øvelsene vi skal! Til og med curlinggutta har skuffa.
Toon, Toon,
Black and white army

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
OL 2006
« Svar #12 på: 19. Feb. 2006, 13:22 »
Dette blir nok et av de dårligste OL på lang tid sett med norske øyne. Vi har vært plaget med mye sykdom og sånt, det er greit, men vi kan ikke utelukkende bruke det som unnskyldning for prestasjoner langt under det som skal forventes av et land i verdenstoppen. Begredelig. De to gullene vi har fått er riktignok veldig gledelige, og spesielt Kjetil André Aamodts super-g-gull.

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
OL 2006
« Svar #13 på: 19. Feb. 2006, 13:53 »
Bare at de norske curlinggutta klarer og holde følge med land som Canada er en prestasjon. At Norge vant curling gull sist OL var en sensasjon. Koser meg med curling og gleder meg over at det gjør det så bra som de gjør. Om de kommer til semifinalen er jo det veldig bra!

Men langrennsgutta har totalt kollapset under ol, og det var jo helt totalt skivebom og ikke ta med Petter, det viste han jo i NM!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
OL 2006
« Svar #14 på: 19. Feb. 2006, 15:21 »
Det er vel heller liten sannsynlighet for at curlinggutta går til semifinale. Og de sier jo selv at de er misfornøyd. Det var en bragd da de tok gull for fire år siden, og vi kan vel ikke forvente det samme. Men vi må kunne forvente mer enn det de har vist nå.
Toon, Toon,
Black and white army