20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Abdoulaye Faye  (Lest 4985 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Abdoulaye Faye
« på: 22. Sep. 2007, 23:14 »
Defensiv midtbanespiller fra senegal som også behersker stopperplassen....29 år gammel og med to sesonger bak seg i PL for bolton etter at han kom fra franske Lens.

Har har imponert meg med sine sesonger i Bolton..men mot Derby presterte han en av de labreste debutene jeg noen gang har sett. For å være helt ærlig så var jeg litt skeptisk til kjøpet av han fordi han muligens stenger ute et talent som Edgar. Men har egentlig endret formening om Faye, jeg har veldig troen på han som midtbane anker i 4-3-3. Han er en bauta og i kamper hvor vi skal forsvare oss vil jeg heller ha Faye foran fireren isteden for Butt. Dessuten tilfører Faye oss hodestyrke.

I 4-4-2 ser jeg ikke helt for meg Faye pÃ¥ midtbanen, her mÃ¥ han kjempe om stopperplassen og etter min mening er han vÃ¥r fjerde beste i øyeblikket.  For at han skal spille sentralt pÃ¥ midten i 4-4-2 mÃ¥ det være pga av skadeproblemer etter min mening...

Hvilke forhåpninger har dere andre her inne til Faye..jeg vil kanskje karaktirisere han som det minst viktige kjøpet vårt i sommer, men som en andvendlig spiller og med solid defensiv styrke kan han tilføre midtbaneleddet det lille ekstra i tøffe bortekamper og når vi spiller mot antatt bedre lag...Men ellers ser jeg ikke grunn til å bruke han på midten i kamper vi skal dominere og spille mot antatt dårligere lag.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

HughieG

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 140
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
Sv: Abdoulaye Faye
« Svar #1 på: 22. Sep. 2007, 23:36 »
Ser på Faye først og fremst som en ressurs i stallbredde. For meg er han ikke en spiller som utfordrer førstelaget vårt, men han kan dekke evnt. hull som oppstår ved frafall av førstevalgene. Enig i det du sier med tanke på 4-4-2 og 4-3-3. Skjønt jeg personlig foretrekker Butt fremfor Faye da. ;)

Må innrømme at jeg ikke kjenner Faye så altfor godt, men har alltid hatt inntrykket av at han er en solid spiller. Ikke noen banens beste spiller, men en sliter som heller ikke blir banens verste.

RÃ¥tten debut ja, men den kampen der var sÃ¥ kollektivt elendig at jeg tror selv spillere som Kaka hadde slitt med Ã¥ vise seg noe særlig frem der.  :P

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Abdoulaye Faye
« Svar #2 på: 23. Sep. 2007, 00:01 »
Forventer at han er solid i de kampene han spiller. Har vist bra spill for Bolton og bør fortsette med det hos oss. 

Er enig at han var det mist viktige kjøpet vrt i sommer. På de plassene han spiller har vi mange spillere og hadde bra nok backup også før Faye kom. Men han kan være med å holde bra inntensitet på trengene og kaskje komme på slutten når vi leder.


chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Abdoulaye Faye
« Svar #3 på: 23. Sep. 2007, 13:08 »
Syns Faye er ett greitt kjøp, verken mer eller mindere. Som Hughie sier her: ressurs i stallbredde. Av den grunn er han også en viktig spiller når vi går inn i tøffe uker som den vi har foran oss akkurat nå. I tillegg liker jeg at han er en allsidig spiller som kan gjøre en god jobb i flere posisjoner. Faye er også en av Big Sams tidligere disipler, og Faye vet nok hva Big Sam forventer, og omvendt vei så vet nok Big Sam godt hva han får med en spiller som Faye.

Faye blir aldri like viktig som Owen, Martins, Viduka Rozenhal eller Given eller den man måtte foretrekke å fremheve som en av de viktigste, men han bidrar alikevel til å gjøre stallen vår komplett, og kan fort bli en viktigere spiller en mange er klar over, først og fremst fordi han er en sliter og samtidig allsidig. Faye hadde nok ingen imponerende deby for Newcastle nei, men det var vel heller ingen som trodde Faye var mannen som skulle komme inn og snu den kampen når resten av laget heller ikke presterte? Det er mulig vi har spillere som kunne klart det på en god dag, men Faye er ikke den spilleren, og vi skal ikke forvente at verken han, eller noen av de andre, skal være noe annet enn det de faktisk er!

Amu - Luque

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 99
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
Sv: Abdoulaye Faye
« Svar #4 på: 25. Sep. 2007, 17:25 »
Unødvendig kjøp av Newcastle, jeg syntes han gjorde det RÆVA hans 1. sesong i Bolton, hans 2. var ok.. For en stor klubb som Newcastle så er dette et unødvendig kjøp!
Newcastle United We Stand

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Abdoulaye Faye
« Svar #5 på: 25. Sep. 2007, 17:28 »
Vel, vi kunne nok ha kjøpt noen andre, men jeg ser på Faye som en god reservespiller.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Abdoulaye Faye
« Svar #6 på: 08. Okt. 2007, 11:31 »
Må si Faye imponerte meg som midtstopper mot Everton. Vanskelig å runde, og er veldig ballsikker - mye lik Rio Ferdinand. Han er rett og slett Peter Ramages motstykke på fotballbanen. Han fikk dog usannsynlig mange frispark i mot seg, noe som er veldig irriterende i lengden. Ikke det at jeg var enig i avgjørelsene hele tiden, vel og merke.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Abdoulaye Faye
« Svar #7 på: 08. Okt. 2007, 12:19 »
Må si Faye imponerte meg som midtstopper mot Everton. Vanskelig å runde, og er veldig ballsikker - mye lik Rio Ferdinand. Han er rett og slett Peter Ramages motstykke på fotballbanen. Han fikk dog usannsynlig mange frispark i mot seg, noe som er veldig irriterende i lengden. Ikke det at jeg var enig i avgjørelsene hele tiden, vel og merke.

I tillegg til dette, har han ein meget bra fysikk og er dominant i lufta!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Abdoulaye Faye
« Svar #8 på: 08. Okt. 2007, 15:13 »
Vel, hvis man er Peter Ramages motstykke på fotballbanen, så kan man umulig si at det var et unødvendig kjøp. For det er vel ingen som er i tvil om at vi må holde Peter Ramage så langt unna fotballbanen som mulig, så lenge han er Newcastle-spiller? Det er forøvrig ikke uvanlig at en ny manager kjøper spillere han har kjennskap til fra før. Og vi kan vel ikke kritisere kjøp av tidligere Bolton-spillere om de bare er gode nok?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Abdoulaye Faye
« Svar #9 på: 13. Okt. 2007, 14:33 »
Det jeg har sett av Faye så virker han solid. Men for tidlig å si. Viss det hjelper å holde spillere som Ramage ute av start 11ern så er jo bare det positivt.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Abdoulaye Faye
« Svar #10 på: 22. Okt. 2007, 23:38 »
Håper folk tar seg sammen og ser hvilken spiller dette er. Genialt kjøp av Sam.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Abdoulaye Faye
« Svar #11 på: 22. Okt. 2007, 23:46 »
Han har vært helt rå i de to siste kampene. Jeg er jævla imponert, og er nesten redd for hvor Tayls skal gjøre av seg. Per nå har han størst sjanse å slå gjennom som høyreback, for Faye er bunnsolid, og Cacapa imponerer også mye! Og Roz har jo alt annet enn spilt seg bort. Herregud, dette er jo utopisk for en Newcastle-fan.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Abdoulaye Faye
« Svar #12 på: 23. Okt. 2007, 00:13 »
Faye var enorm i dag! Han vant ALT i lufta i dag, og knallsterk bakover. Tipper Faye blir et av våre beste kjøp denne sesongen, og hvis han fortsetter slik som han har gjort de 2 siste kampene bør han være soleklart førstevalg bakover. Capapa bør være hans makker, så kan Rozenhal og Tayls slåss om den siste stopperplassen. Herregud, når hadde vi 4 gode stoppere sist??

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Abdoulaye Faye
« Svar #13 på: 23. Okt. 2007, 00:18 »
Ikke i min levetid vel.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Abdoulaye Faye
« Svar #14 på: 23. Okt. 2007, 10:15 »
Ja skal være enig i at han var enorm. Det var Cacapa å. La de spille sammen en periode, så kommer vi til å bli solide bak der. Vi for se hva de begge står for i kampen borte mot Reading. Den kampen gleder jeg meg virkelig til, så la oss inderlig håpe det gode forsvarsspillet fortsetter..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.