20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vintersport  (Lest 51725 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Simmio

  • Gjest
Sv: Vintersport
« Svar #30 på: 18. Nov. 2010, 17:13 »
Såpass kjedelig at det kun er under store mesterskap jeg gidder se på skøyter
Knapt nok da, for min del.
Ikke når de norske resultatene er så svake, og når det ikke er reell konkurranse. Jeg synes Kramer har gjort sporten kjedelig.

Jepp, han hadde jo ikke tapt en 10000 meter på flere år før han ble diska i OL.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #31 på: 18. Nov. 2010, 22:17 »
Det er vel heller de som ikke er gode nok som gjør sporten kjedelig :P

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #32 på: 19. Nov. 2010, 10:43 »
Når det er fysisk umulig for noen andre løpere å vinne, med mindre maskinen Kramer blir disket, så blir det kjedelig.

Hvis Bøkko og Kramer går i par, så vinner Kramer med nesten en runde. Det er kjedelig! Ikke fordi han går mot en nordmann og vinner soleklart, men fordi han er fullstendig overlegen samtlige konkurrenter, at selv den nest beste ligger en runde bak.

Hadde det ikke vært for det vekslingsklusset som han ble disket for, så hadde jo Kramer vunnet suverent i OL også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #33 på: 19. Nov. 2010, 17:22 »
Ida Njåtun, 19 år fra Asker, inn til ny pers og ledelse halvveis på 1500. Da er ikke skøyteløp kjedelig, og personlig synes jeg skøyteløp til og med 1500 meter er morsomt i sin nåværende form, selv uten nordmenn i toppen.

Simmio

  • Gjest
Sv: Vintersport
« Svar #34 på: 19. Nov. 2010, 17:45 »
Ida Njåtun, 19 år fra Asker, inn til ny pers og ledelse halvveis på 1500. Da er ikke skøyteløp kjedelig, og personlig synes jeg skøyteløp til og med 1500 meter er morsomt i sin nåværende form, selv uten nordmenn i toppen.
Det er jeg enig i! Det er alltid gøy med unge talenter! Og jeg som er helt sportsfrelst synes skøyter er gøy også - men det kommer bak langrenn, hopp, skiskyting, kombinert.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #35 på: 19. Nov. 2010, 18:06 »
Ida Njåtun, 19 år fra Asker, inn til ny pers og ledelse halvveis på 1500. Da er ikke skøyteløp kjedelig, og personlig synes jeg skøyteløp til og med 1500 meter er morsomt i sin nåværende form, selv uten nordmenn i toppen.
Det er jeg enig i! Det er alltid gøy med unge talenter! Og jeg som er helt sportsfrelst synes skøyter er gøy også - men det kommer bak langrenn, hopp, skiskyting, kombinert.

Det kan jeg stort sett være enig i, men spenningen i et skøyteløp der en nordmann er i medaljestriden er slettes ikke å forakte, og står etter min mening ikke tilbake for noen av de andre vintergrenene. Dessverre har det vært slik altfor sjelden de siste årene.

Noen som har et tusentips foran verdenscupåpningen i langrenn i morgen?
Jeg tror dessverre svenskene kan ha grunn til å glede seg, da jeg vil sette Kalla og Hellner som favoritter. Med norske øyne må vi håpe på Bjørgen og Johaug i fremste rekke blant damene, mens i herreløpet trenger vi en overraskelse fra en Sjur Røthe eller en Martin Johnsrud Sundby i fristil. Blir spennende!

Simmio

  • Gjest
Sv: Vintersport
« Svar #36 på: 20. Nov. 2010, 14:02 »
Fantastisk av Bjørgen, Steira, Skofterud, Kristoffersen, Jespersen, Røthe og Sundby!

Bjørgen var bare helt rå! 41 sekunder på 10 km. Det er sykt. I tillegg gjør Steira det konge, med tanke på at hun har vært mye skadet i høst. Kristoffersen og Skofterud var også imponerende. 6 nordmenn blant de 11 beste.  ;D

Den største overraskelsen i dag må være Jespersen. Fryktelig surt at pallplassen glapp med 1.9 sekunder, men allikevel konge! Røthe var kanon, og Sundby klart godkjent!
Veldig bra at Norge får unge skiløpere helt opp i toppen. Team Manpower har gjort en kjempejobb med Røthe og Jespersen.
Selv om Hellner vant, er det all mulig grunn til å være fornøyd.

Nå vinner Newcastle over Bolton og lørdagen blir perfekt.  ;D

Simmi

  • Gjest
Sv: Vintersport
« Svar #37 på: 23. Nov. 2010, 10:56 »
http://www.vg.no/sport/skoyter/artikkel.php?artid=10011546

Egentlig syntes jeg at dette er bra for skøytesporten. Kramers dominans var kjedelig, og ødela nesten sporten helt. Nå blir Em/Vm (husker ikke hva det er i år) mye mer spennede.

Kan Bøkko vinne? Eller blir det Fabris, Heuvel, De Jong.. osv?

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #38 på: 23. Nov. 2010, 11:03 »
Allround-VM er på mange måter helt åpent, men hvis Bøkko fortsetter framgangen burde han egentlig ikke ha noen problemer med å vinne det. Han er jevnt god på alle distanser, og 1500 meteren i Berlin i helga var bunnsolid. Med Kramer ute så blir sporten mye mer åpen, og det faktum at han selv sier at han ikke er med fordi han ikke er god nok, gjør at bismaken ved å vinne når han ikke er til stede blir minimal. Vinner du i år er du verdens beste skøyteløper, og Kramer må jobbe hardt for å ta deg igjen til neste år. Hvis han kommer tilbake og dominerer like sterkt som før er det uhyre imponerende.

morgan303

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 610
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #39 på: 23. Nov. 2010, 11:23 »
Hmm leser at Northug er overtrent og kanskje ikke rekker Vm.. Håper det ikke stemmer

Simmi

  • Gjest
Sv: Vintersport
« Svar #40 på: 23. Nov. 2010, 11:32 »
Allround-VM er på mange måter helt åpent, men hvis Bøkko fortsetter framgangen burde han egentlig ikke ha noen problemer med å vinne det. Han er jevnt god på alle distanser, og 1500 meteren i Berlin i helga var bunnsolid. Med Kramer ute så blir sporten mye mer åpen, og det faktum at han selv sier at han ikke er med fordi han ikke er god nok, gjør at bismaken ved å vinne når han ikke er til stede blir minimal. Vinner du i år er du verdens beste skøyteløper, og Kramer må jobbe hardt for å ta deg igjen til neste år. Hvis han kommer tilbake og dominerer like sterkt som før er det uhyre imponerende.
Helt enig. Jeg tror at Bøkko kommer til å vinne jeg, hvis han unngår uhell og er i form. I Berlin var han jo helt konge! Han kom på tredjeplass på 5000 bare bak Kuck og Lee. Og ingen av de er veldig gode på korte distanser. Eller? Håvard tar ihvertfall De Jon0, som ikke er en god nok allrounder.
Men det er Davis jeg frykter mest egentlig. Har han hevet seg ett hakk i 5 og 10000 meter i år blir han farlig.

Før denne helgen ble jeg bare mindre og mindre interessert i Skøyter, mens nå blir jeg mere og mere interessert. Det var så kult med Njåtun, og det var kult med Bøkko.

   

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #41 på: 23. Nov. 2010, 11:50 »
Jepp. Digg med fullt kjør i helgene igjen. Eneste som er litt kinkig er at det kan gå utover eksamensresultatene, men en laaang juleferie med hoppuke, tour de ski og hele pakka skal ikke bli feil. Det er helt sikkert.

Simmi

  • Gjest
Sv: Vintersport
« Svar #42 på: 23. Nov. 2010, 12:02 »
Vet, gleder meg noe voldsomt til Tour de Ski! Gleder meg til skiskyting og hoppsesongen også starter med verdenscup. Da er det morsom vinteridrett tilø 4, så Newcastlekamp også hopprenn. En perfekt helg  ;D

Bare synd at vennene mine ikke er så interessert i vintersport...

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #43 på: 23. Nov. 2010, 15:23 »
Du burde misunne ham og alle gledene han opplever som nordmann og vintersportsentusiast!  :P

Theo

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 583
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #44 på: 23. Nov. 2010, 16:16 »
Eneste som funker er hopprenn med Arne Scheie, også alltid gøy å følge med på hockey landslaget. Men resten er pyton :P