20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-stallen  (Lest 8832 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Newcastle-stallen
« Svar #15 på: 31. Jan. 2007, 18:09 »
Gooch har vist nivå i Vm. Det er vel bra nok for å vise rett nivå i Pl.

Og Luque var enorm i Spania.

Luque doesn't have the physical attributes. Disse har iallefall Gooch!

Sant nok, sant nok. Og jeg er meget positiv til hans fremtid i toon. Men brent barn skyr ilden.

nemo

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 304
    • Vis profil
Sv: Hvem holder nivået vi ønsker?
« Svar #16 på: 01. Feb. 2007, 02:51 »
Sitat fra: Noreng
Sitat fra: Åsmund

Ikke gode nok
Forsvar
30    David Edgar 
32    Paul Huntington 


Herregud. Edgar og Huntington er TALENTER. Skal vi være en kjøpe klubb, og selge 2 store talenter fordi de ikke er gode nok pr. dags dato. Skal vi ikke legge ned hele Academy også da?


Jeg er TOTALT enig med deg, Noreng!

Man kan ikke forvente at 18-19 åringer skal ta Premier League med storm alle kampene de spiller!
De er UNGGUTTER!
De trenger tid til å utvikle seg og de trenger kamper på toppnivå til å bli bedre og ha et jevnere toppnivå.
(Som tatt fra en av Tom Nordlies mange velbrukte uttrykk:
"Toppnivået er veldig bra, men bunnivået er altfor dårlig."
Smart sagt, Tom. Veldig smart...)

Sitat fra: bråkebøtta
Ikke gode nok
Forsvar
30    David Edgar
32    Paul Huntington   

Her er det enkelt å si det som det er: Disse spillerne fortjener ikke å spille i den flotte Newcastledrakta. De mangler egenskaper, vilje og lyst til å spille for Newcastle.

TOTALT UENIG!
Svært få ting slår følelsen av å ha vokst opp i en klubb og skal entre gressmatta og spille på førstelaget for klubben i ditt hjerte.
Jeg nekter å tro at Ramage, Edgar og Huntington ikke spiller med vilje og lyst.
Ramage mangler dessverre de riktige egenskapene, men i de kampene jeg har sett Edgar og Huntington, så kan jeg ikke helt si at de mangler vesentlig med fotballferdigheter. De er ennå unge, og kan ennå utvikle seg.

Men det som gjør meg litt småforbannet er at du litt lengre nede i innlegget ditt tar med dette:

Sitat fra: bråkebøtta
Etter min mening har Newcastle minst 11 spillere som ikke er gode nok for å spille i Premier League. Dette bør det gjøres noe med. Jeg tvil sterkt på at de i det hele tatt klarer å få solgt noen av dem, og da er det kun en ting å gjøre; Sparke dem langt bort fra Newcastle.
Så lenge Newcastle ikke lenger er i stand til å kjøpe/hente kvalitetsspillere bør det i stor grad satset på egenutviklede spillere og kjøp av lovende unge spillere fra det store utland!

Er det ikke nettopp det Newcastle gjør ved å la Edgar og Huntington spille førstelagsfotball?
Det er jo DISSE som har gjort det bra på vårt Academy og som har tatt steget opp.
Det er jo DISSE som er såkalte egenutviklede spillere.

Og du vil bare sparke dem langt vekk fordi de er unge og urutinerte?
(Det er ikke alle som er som Bale (og Rooney), som briljerer som 17-åring....)

Syns du motsier deg selv litt der, bråkebøtta.
« Siste redigering: 01. Feb. 2007, 02:56 av nemo »

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Newcastle-stallen
« Svar #17 på: 01. Feb. 2007, 10:37 »
Noreng må ikke ta ting ut av sammenhengen her. Han må lese hele innlegget. Per dags dato er de ikke gode nok, men jeg har poengtert at de kan ha potensiale.

nemo

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 304
    • Vis profil
Sv: Newcastle-stallen
« Svar #18 på: 01. Feb. 2007, 11:58 »
Innlegget mitt var ikke ment som svar til deg, Åsmund.

Den var mest ment til bråkebøtta, som jeg er uenig med.

Noreng mente sikkert det samme, og refererte nok til innlegget til bråkebøtta, men han tok bare og siterte Åsmund.
Det er slik jeg forstår det.

Jeg reagerte akkurat på samme måte, bare jeg siterte riktig person!  ;)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle-stallen
« Svar #19 på: 01. Feb. 2007, 17:45 »
Bråkebøttas innlegg var i en klasse for seg selv ;D
Å prestere å si at Huntington og Edgar, som er sylferske i førstelagssammenheng, ikke fortjener å ikle seg newcastledrakta, og ikke viser viljen til å spille for klubben, gjør meg faktisk mektig imponert. Imponert over hvor dum det går an å bli.

Når det gjelder Åsmunds innlegg, så ville jeg uttrykt meg noe annerledes. Per dags dato er ikke Huntington og Edgar god nok til å ta oss til topp 6 eller 4. MEN, jeg ville satt de på en KANSKJE-liste, sammen med de to eneste som er blitt regnet som gode nok.

Jeg mener Krul, Huntington, Edgar og Carroll bør få sjansen til å vise seg frem på førstelaget, før vi dømmer dem.

Huntington er vel den eneste av disse som kan sies å ha fått en ordentlig sjanse. Og jeg synes Hunty har kommet fra det med æren i behold. Huntington viser stor vilje, men han har spilt mye back, og der mistrives han stort. Han aner ikke hvordan han skal plassere seg, og har en mye høyere feilprosent enn som stopper. Ramage har vist seg å være omtrent like Bramble-aktig både som back og stopper, og for de som mener at Aaron Hughes ikke var god nok for denne klubben, han var i det minste mye bedre og langt mer stabil enn Ramage og Bramble. Både som stopper, back og midtbane.

De som ikke har noen fremtid i Newcastle i mine øyne er disse spillerne:
Pavel Srnicek
Peter Ramage (kan i aller verste fall fungere som en krisebackup, men verken klubb eller spiller vil tjene på det i lengden)
Stephen Carr (han holder et par år til, men han er ikke lenger god nok til å være førstevalg)
Olivier Bernard (tvilsomt om han holder gammelt nivå)
Celestine Babayaro
Craig Moore (han forlater oss uansett i sommer, men han er god nok som backup)
Matthew Pattison (han har ikke ferdighetene som trengs)
Alan O'Brien (han er bedre enn pattison, men han holder ikke høyt nok nivå)
Antoine Sibierski (én ting er alderen, en annen ting er at han ikke er god nok som stort annet enn backup)

Inntil videre, så vil jeg beholde Titus. Fysisk sett er han suveren. Stor og sterk og god i lufta. Jeg har fortsatt tro på at han kan bli mer stabil.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Newcastle-stallen
« Svar #20 på: 01. Feb. 2007, 18:18 »
Synes Sibi har en fremtid som squad-player. Han er vel den 2. mest scorende i år!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle-stallen
« Svar #21 på: 01. Feb. 2007, 18:22 »
Synes Sibi har en fremtid som squad-player. Han er vel den 2. mest scorende i år!

kem sko ha scora fleire da ?

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Newcastle-stallen
« Svar #22 på: 01. Feb. 2007, 18:24 »
Pjotir kanskje!

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Newcastle-stallen
« Svar #23 på: 02. Feb. 2007, 12:03 »
Prøver meg på en liten vurdering jeg også.

Keepere
Denne plassen er godt besatt. Vi har en av PLs beste keepere, vi har en av PLs beste 2.keepere og vi har PLs største keepertalent. Perfekt

Forsvar
Her er vi tynt besatt. Det er kun Steven Taylor som virkelig holder mål, og selv om Ramage til tider viser god teamspirit har jeg innsett at han ikke er god nok. Bramble er en god Backup, og hvis vi får Gooch opp på et godt nivå blir dette bra. Backene må forsterkes.
Behold:
-Steven Taylor
-Titus Bramble
-Gooch
-David Edgar
-Paul Huntington

Selg:
-Peter Ramage
-Celestine Babayaro
-Stephen Carr
-Oliver Bernard
-Craig Moore


Midtbane
Newcastle er kjent for sin brede og gode midtbane. Her føler jeg bare at vi trenger et skikkelig anker, ala Nicky Butt. Butt har gjort jobben i år, men drar på årene. Vingene er pure class.
Behold:
-James Milner
-Nobby Solano
-Damien Duff
-Charles N`Zogbia
-Scott Parker
-Nicky Butt
-Emre
-Kieron Dyer
-Alan O`Brien

Selg:
-Albert Luque
-Matty Pattison


Angrep
Med skadefri tropp er også denne delen godt besatt. Vi har Owen og Martins som er world class, samt Shola og Sibbe som gode backupspillere. Dyer kan til nød brukes her.
Behold:
-Michael Owen
-Oba Martins
-Antoine Sibierski
-Shola Ameobi

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle-stallen
« Svar #24 på: 02. Feb. 2007, 12:34 »
Jeg mener Roeder har en STOR "ryddesjau" når han skal fornye stallen. Mange eldre herrer, mange som ikke er gode nok, og en del som ikke har det lille ekstra som skal til for å løfte klubben opp blant de store. Det er jo der vi hører hjemme! Men det er viktig at dette skjer gradvis, og at vi ikke bytter alt ut på en gang. Roeder har også noen talenter han må ta ekstra godt vare på. Dette er veldig spennende spillere som jeg håper vi får se mye til i fremtiden.
Her er min mening!

Keepere: med Given, Harper og Krul er vi veldig godt forspent i det bakerste ledd. Given er PL`s beste keeper, Harper god backup og Krul et spennende talent. Eneste minus er vel at han er en del skadet i så ung alder.

Forsvar: mye rydding kreves i denne lagdelen. Taylor er en spiller vi bør ta med oss videre. Han er ung, lovende og allerede erfaren i sin midtstopper-rolle. Håper Onyewu også vil vise seg som en "bauta" i forsvaret, og at han får en langtidskontrakt. Huntington og Edgar er 2 veldig lovende ung-gutter som skal bli spennende å følge videre i NUFC. Kansje er det disse 2 som vil bringe oss til heder og ære i fremtiden!
Ser på PL`s hjemmeside at en viss Kris Gate står registrert som forsvarspiller oss hos, men jeg lar vær med å uttale meg om han da jeg ikke vet noenting om han!

Midtbane: Vår beste lagdel etter min mening. Parker, Emre, Duff, N`Zogbia, Dyer og Milner er spillerne jeg mener skal være med å løfte laget opp blandt de store. Dette er spillere som har sine beste dager, og vel så det igjen på fotballbanen. Spennende!

Spisser: Der er vi veldig tynt besatt. Har kun Martins og Owen som holder PL nivå, men de gjør det til gjengjeld med GLANS. Skal bli gøy å se disse 2 herje med ethvert forsvar neste sesong, om vi fremdeles har de?! Mener at dette er uten tvil blant PL`s beste spisser!

Da sitter jeg igjen med de spillerne jeg av forskjellige grunner mener vi skal sile ut. Spillere som begynner å dra på årene, spillere som ikke er gode nok osv osv.

Srnicek: kan ikke la "bestefar" ta plassen fra unge lovende spillere!
Carr: mye skadet (noe han også var i Tottenham), begynner å dra på årene, og er ikke god nok til å hjelpe oss opp blant de beste der vi bør være!
Moore: unødvendig å bruke mer energi på en aldrende herre som er såpass mye skadeplaget.
Bramble: ikke lenger et talent. Skulle vært en solid midtstopper nå, men har desverre stagnert. Gjør feil etter feil i forsvaret, derfor er min tålmodighet slutt.
Bernard: ? er han like god som før? Isåfall bør vi kansje beholde han?
Babayaro: NUFC sin DÅRLIGSTE spiller til dags dato!
Ramage: nok en spiller som ikke lenger bør bli betraktet som et talent. Sliter noe voldsomt med grunnteknikken/basisen i fotball. Dårlig til å posisjonere seg, kompinert med at han ikke er spesielt rask, gjør at han IKKE er god nok for klubben vår. Vi har andre talenter som bør stå foran han i køen!
Luque: gidder ikke å bruke mer tid på han. Kunne nok slått til, men det krever litt fra han selv og litt fra Roeder.
Solano: han "var" veldig god, men er ikke noen ungdom lenger. Merker at årene er i ferd med å innhente han. Sliter litt med skader, som en del spillere gjør i sine eldre dager. Men bør ikke være første mann ut, liker han for godt til det!
Butt: nok en eldre herremann, som har spilt bra for oss denne sesongen. Men tviler på at han kan være med på løfte klubben opp på aller øverste hylle, der vi hører hjemme. Gikk ned et nivå for å få spille fast førstelags fotball, og skal vi opp å sloss med de store er ikke Butt god nok lenger.
Pattison: ikke god nok! Skulle heller satset på maraton! Talentløs!
O`Brien: hurtig spiller, men tviler sterkt på at han har det som skal til for å spille på øverste nivå!
Sibierski: god de første kampene han kom til klubben. Jobber bra, men vi har sett mer til den Sibierski som spilte i ManCity i det siste. Taper flere hodedueller også nå. Alderen taler imot!
Ameobi: er ikke noe talent lenger nå! Scorer altfor lite. Dårlig hodespiller, selv med sin størrelse. Går ofte litt tregt for mannen. Bør gå ned en divisjon for å bli en utpreget goalgetter, noe han aldri vil bli i PL!

Synes NUFC skal begynne å sile ut spillere som passerer 30 år, evt gi de ett år av gangen på visse premisser. Slik styrer Arsene Wenger sitt Arsenal med suksess. Det vil gjøre det enklere for ung-gutter og få sjangsen i klubben, samt at vi vil tjene på det i det lange løp!

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Newcastle-stallen
« Svar #25 på: 02. Feb. 2007, 13:01 »
Riktig å prioritere yngre krefter, men syns vi skal beholde spillere som Nobby og Butt så lenge som mulig. Jeg var sterkt imot salget av Gary Speed også.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle-stallen
« Svar #26 på: 02. Feb. 2007, 14:15 »
Riktig å prioritere yngre krefter, men syns vi skal beholde spillere som Nobby og Butt så lenge som mulig. Jeg var sterkt imot salget av Gary Speed også.
Jeg var også imot salget av Speed, fordi noen spillere lar seg ikke så lett erstatte. Med sin proffesjonelle holdning, evne til å påvirke lagkammerater og støtte opp om yngre talenter var Speed et stort savn den påfølgende sesongen. Tror mange har mye å lære av han. Butt er ikke i samme klasse som Speed. Der Speed var sjefen på midtbanen, synes jeg Butt er mer en kranglefant. Tror derfor ikke Butt vil bli sårt savnet om vi kvitter oss med han. Men Solano, som jeg skrev først, trenger ikke bli førstemann ut. Har hørt han har et enormt smittende godt humør, og jeg liker fyren. Men, nå er fotballen ubarmhjertig. Karrierene er korte, og en manager må til slutt vurdere om spilleren har noe mer å bidra med på laget.

Derfor mener jeg, "siler" vi forsiktig ut spillere som er for gamle, for dårlige osv, og erstatter dem med unge sultne og ambisiøse spillere med stor fremtid foran seg. Da vil vi stå MYE sterkere neste sesong!

Til dags dato har vi KUN EN spiller som IKKE vil la seg så lett erstatte, det er Shay Given! Vi hadde en til ifjor, og det var Shearer.
« Siste redigering: 02. Feb. 2007, 14:18 av Frode »

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Newcastle-stallen
« Svar #27 på: 02. Feb. 2007, 14:35 »
Jeg er enig i det du sier. Forskjellen er at den sileprosessen du vil at skal skje på ett år, vil jeg bruke to år på. I år er både Nobby og Butt faste i start11en, og jeg ser heller at de spiller noe mindre neste år- for så å kaste inn håndkledet etter neste sesong.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle-stallen
« Svar #28 på: 02. Feb. 2007, 18:43 »
Jeg er enig i det du sier. Forskjellen er at den sileprosessen du vil at skal skje på ett år, vil jeg bruke to år på. I år er både Nobby og Butt faste i start11en, og jeg ser heller at de spiller noe mindre neste år- for så å kaste inn håndkledet etter neste sesong.
Helt enig! Som jeg skrev i mitt første innleg: "Men det er viktig at dette skjer gradvis, og at vi ikke bytter alt ut på en gang"! Viktig å gjøre dette klokt, og ikke minst kutte ut den "personal politikken" de holder på med! Tenker på Milner`s nesten overgang til Villa, og Luque sin nå for et par dager siden! Vil ikke se flere som blir behandlet sånn, nå må de lære!