20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Morten Gamst Pedersen?  (Lest 18734 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mushans

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 629
    • Vis profil
Morten Gamst Pedersen?
« Svar #30 på: 28. Mai 2005, 01:01 »
Ser at det ofte blir nevnt at Hoseth er fin på håret,, Er det noe som er bit av versten sjuken på grunn av at de selv har mage og begynner å miste håret?

Og har Gamst Pedersen vist så mye mer enn Hoseth på landslaget? Kampene mot Russland og Italia var Hoseth vår beste mann.. De to sterkeste motstanderene Norge har møtt under Hareide. For å ikke snakke om Bulgaria kampen under Semb..

Hoseth har vel prestert på høgde med Gamst Pedersen også på klubblag.. Hoseth valgte å gå til København foran Charlton når han gikk fra Molde. Kanskje et ok valg.. Se på Gamst Pedersen, sliter i bunnen av PL!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Morten Gamst Pedersen?
« Svar #31 på: 28. Mai 2005, 01:12 »
Vel, nå er det stor forskjell på de andre lagene i Superligaen og Premier League da. Det er jo ingen voldsomt stor prestasjon å vinne seriegull med København eller Brøndby. Og grunnen til at Blackburn "sliter" i bunnen av PL, er fordi de ikke har et like godt lag som lagene foran. Men om jeg ikke husker feil, så kom de like bak oss på tabellen. Er Newcaslte også et bunnlag da? Er Dyer en dårligere spiller enn Hoseth fordi Newcastle ligger lenger ned på tabellen enn København?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mushans

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 629
    • Vis profil
Morten Gamst Pedersen?
« Svar #32 på: 28. Mai 2005, 13:28 »
Saken er den at Gamst Pedersen har gått til et bunnlag i PL.. Om 2-3 år kan vi opp igjen diskusjonen, da spiller garantert Hoseth på et topplag i enten Frankrike, Italia eller Spania, mens oppskrytte Gamst Pedersen sliter i The Championship
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Morten Gamst Pedersen?
« Svar #33 på: 28. Mai 2005, 13:40 »
Dine argumenter er til tider helt på jordet mushans. Hva  har håret til Hoseth med dette å gjøre?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 629
    • Vis profil
Morten Gamst Pedersen?
« Svar #34 på: 28. Mai 2005, 16:14 »
Sitat fra: "Joakim"
det kan virke som om han har blitt mer opptatt av å ligge et par år bak Beckham på hårsveisen, enn å vise hvor god han virkelig er.
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Morten Gamst Pedersen?
« Svar #35 på: 28. Mai 2005, 16:41 »
Det Joakim mener der er at Hoseth kanskje har mistet fokus. Hoseth er altså mer opptatt av sitt eget hår enn av sitt fotballspill. Det ødelegger for Hoseth. Nå har Magne Hoseth vært klysete hele livet. Han har også alltid vært et enormt talent.

Siden vi er i slekt (langt ute) har jeg spilt fotball sammen med han noen somre. Jeg kan huske at han var god, men veldig klysete. Det var selvsagt en del andre guttevalper som var med, og som hadde et enormt talent. Og de ville alle vise seg for de eldre gutta (meg). Jeg begynte å rose en av gutta overfor Hoseth. Han svarte meg: "Ja, han er god. Men eg er betre!" Han kan ikke ha vært mer enn 8-9 år den gangen. Men allerede da var han en klyse.
Toon, Toon,
Black and white army

Mushans

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 629
    • Vis profil
Morten Gamst Pedersen?
« Svar #36 på: 28. Mai 2005, 17:50 »
Hoseth nektet faktisk å takke meg for kampen når vi slo de i finalen av fjorårets Romjulscup. At du er arrogant har vel ingenting med saken om du er en god fotballspiller?

Det at han bryr seg mer om hårstilen enn fotball er vel mer et stempel Magne har fått på seg enn hva realiteten sier..

http://www.r-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20041229/SPORT/112290006&SearchID=73209467721712

Kenneth stjal som regel overskriftene, men ikke rart.. Mannen lager jo mest mål i Norge om dagen...

http://www.teameoil.net/Bilder/Utvandrer.jpg

Herlig lag bestående av Kenneth Kvalheim(Hønefoss) og Johan Nås(MFK) som de store profilene. Jeg stiller selvsagt i kappa bukse og sølvsko;)
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Morten Gamst Pedersen?
« Svar #37 på: 29. Mai 2005, 15:54 »
Sitat fra: "Mushans"
Sitat fra: "Mushans"
Hoseth som hadde nok en pinlig forestilling igår. Han har også vært benkesliter for København ved flere anledninger den siste tiden. Noe som ikke akkurat er et kvalitetstegn. Igår fikk han dog starte uten å imponere. Ser ut som om  han har blitt mer opptatt av hvordan han ser ut enn å spille fotball.


Hoseth benksliter? Forklar.. Pinlig forestilling? Ja, nå er det et svakt nivå i skandinavisk fotball, men å kalle en banes beste prestasjon for pinlig..

Hoseth er mange klasser over Gamst Pedersen.. Både når det gjelder potensial og nåværende kvaliteter..

Mushans som skal like å se begrunnelsen "benkesliter" på en spiller som har startet samtlige kamper på København dette året..


Åge Hareide har med andre ord ikke peil?  Her har du begrunnelsen for benkeslitingen som du skulle like å se.

Les denne artikelen du:

Derfor ble Hoset vraket mot Italia

SAS-HOTELLET (VG) Magne Hoset (24) har vært en av Åge Hareides mest betrodde spillere - helt til i går. Nå synes landslagssjefen plutselig at Hoset hverken er god eller at han takler negativ kritikk.
 
SKUFFET OVER UTTAKET: Magne Hoset har spilt 14 landskamper under Hareide, men kom ikke med i troppen som skal spille mot Italia 4. juni.

 - Han var svak mot Moldova. Defensivt har han ikke fått det til. Jeg håper han kan bruke vrakingen som noe positivt, sier Åge Hareide.

Hoset - som har spilt flest landskamper (14) siden Hareide overtok landslaget - kom ikke med blant de 23 spillerne som danner troppen til møtet med Italia 4. juni.

Da VG snakket med Magne Hoset i går, ønsket han overhodet ikke å kommentere Hareides valg, vraking og kritikk. Det var likevel ikke vanskelig å forstå at FCK-spilleren var skuffet over landslagssjefen.

Boikotter pressen

- Jeg har ingenting å si, hverken om fotball eller om mer personlige ting, sier Hoset - som ikke ønsker å snakke med hverken norsk eller dansk presse for tiden. Han har lagt inn en boikott.

Magne Hoset mente kritikken han fikk etter kampen mot Moldova, var for tøff - både fra fotballeksperter og i avisene. Derfor lar han være å stille opp i intervjuer for tiden.

Åge Hareide tok ham i forsvar da kritikken kom den gangen.

- Jeg vil helst ikke kommentere kritikken mot Hoset. Men det ble en vanskelig kamp for ham også, sa Hareide.

Men noe skjedde i Moldova.

Etter det VG kjenner til, har Hoset blant annet fått kritikk internt i landslagsmiljøet for at han ikke trår til nok i dueller.

 
- Må takle kritikk

I forbindelse med den siste landskampen mot Moldova, hvor Hoset leverte en svak kamp og fikk mye ekstern kritikk, skal det oppstått en episode i miljøet som vakte oppsikt. Men VG kjenner ikke til om denne episoden har hatt innvirkning på Hareides beslutning om å vrake Hoset.

- Han må bli bedre til å ta kritikk, sier Åge Hareide.

Og det skinner gjennom i det meste av det han sier, at han ikke er fornøyd med måten den tidligere Molde-spilleren har håndtert ting på i etterkamp av Moldova-kampen 30. mars.

Velfungerende tropp

I går sa Hareide følgende til VG:

 
- Det er bevisst at jeg stort sett ønsket å beholde troppen fra kampen mot Costa Rica intakt. Den fungerte nemlig veldig godt sammen, både sosialt og fotballmessig.

17 av de 19 som var i den troppen, kom også med mot Italia. Spillere som Hoset og Sigurd Rushfeldt kom ikke inn igjen.

- Magne har ikke vært god, og han sitter på benken i FCK. Dessuten var han ikke helt god i landskampen mot Moldova, og siden han ikke har fått vært med på de siste privatlandskampene, har han ikke fått vist noe, sier Åge Hareide.
 

(VG 26.05.05 kl. 06:31)
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 629
    • Vis profil
Morten Gamst Pedersen?
« Svar #38 på: 29. Mai 2005, 16:00 »
Nå har da Hoseth spilt i de aller aller fleste kampene til FCK i år.. Backe har utalt i media at han ikke skjønner hva Hareide begrunner sine påstander med..=)
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Morten Gamst Pedersen?
« Svar #39 på: 29. Mai 2005, 16:02 »
Sitat fra: "Mushans"
Nå har da Hoseth spilt i de aller aller fleste kampene til FCK i år.. Backe har utalt i media at han ikke skjønner hva Hareide begrunner sine påstander med..=)


Er det plutselig de aller fleste kampene nå. istad var det samtlige. Er ikke måte på hvordan du gang på gang prøver å ro deg vekk fra egne påstander.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Morten Gamst Pedersen?
« Svar #40 på: 29. Mai 2005, 16:05 »
Jeg hadde tro på Hoseth i starten av Hareides periode, spesielt siden han kom inn for Sembs midtbanemann, Trond Andersen, som jeg ikke skjønnte hvorfor spillte sentralt på midten, men nok om det!

Hoseth starta bra han på landslaget, mot lett motstand da, men da kan man jo spørre seg om Hoseth selv merket av var godt inne i landslagvarmen til Hareide, og dermed sluttet å jobbe knallhardt og kjempe for plassen fordi han følte seg trygg på den uansett?

Men Hoseth har absoultte kvaliteter, det er det ikke tvil om, kvaliteter som Morten Gamst Pedersen (som denne tråden egentlig handler om!!!) åsså har, men de spiller på forskjellige steder. Jeg mener Hoseth bør være mere tacklingssterk enn MGP, av den enkle grunn at MGP spiller på vingen, å skal gå på løp, gjøre innlegg osv, mens Hoseth, som spiller sentralt bør være mer tacklingssterk rett å slett fordi at veldig mange lag spiller gjennom den sentrale midtbanen, han skal rett å slett være han som skal være med å vinne "midtbanekrigen".

MGP har ikke vondt av å være tacklingssterk han heller, men han står ikke så mye "i ro" som Hoseth og Andresen (kan ta med han), men han jobber jo hjemover, så tackle må han kunne, å det gjør han også!

Men saken er vel at Hoseth har stagnert litt, mens MGP fortsetter den gode trenden!

Bjørn - stagnert
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Morten Gamst Pedersen?
« Svar #41 på: 29. Mai 2005, 16:09 »
Inne å tittet på FCK hjemmesiden, og i de kampene Hoseth har startet blir han svært ofte byttet ut i det 60-75 minutt. Hadde han vært en nøkkelspiller ville aldri dette vært tilfelle.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 629
    • Vis profil
Morten Gamst Pedersen?
« Svar #42 på: 29. Mai 2005, 16:11 »
Hoseth har spilt samtlige kamper i serienspillet som har vært etter nyttår..

http://www.fck.dk/saesonen/ligaen_stage.asp?liga=1
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Mushans

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 629
    • Vis profil
Morten Gamst Pedersen?
« Svar #43 på: 29. Mai 2005, 16:13 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Inne å tittet på FCK hjemmesiden, og i de kampene Hoseth har startet blir han svært ofte byttet ut i det 60-75 minutt. Hadde han vært en nøkkelspiller ville aldri dette vært tilfelle.


Er vel neppe en benkesliter om du starter alle kampene.. Ikke noe bombe at du ikke har fotballkunnskapen på plass.. Kanskje du burde hatt litt kunnskaper om det du kommer med?

Haha, bruke Descartes uten å vite hvem han er en gang.. Makan til tulling!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Morten Gamst Pedersen?
« Svar #44 på: 29. Mai 2005, 16:15 »
Kan ikke dere ta kranglinga deres et annet sted enn her...har jo ingenting med saken å gjøre når dere omtrent bare slenger dritt rundt omkring

Skjerpings!!

Bjørn - lei
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads