20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle i media  (Lest 194088 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #750 på: 18. Juni 2015, 12:07 »
Sir Bobby hedret i Heia Fotballs Glory Hall. For en mann! Fikk nesten en liten tåre i øyekroken. En slik manager får vi aldri igjen. Et forbilde for alle sammen, unge og gamle, fotballfolk og ikkefotballfolk. Tenk at en slik manager sto rett utfor portene på St James et helt liv og ville inn... Slapp han ikke inn før han val langt over AFP-alder for bare å kaste ham på dør...

Sir Bobby burde vært for oss det som SAF er for Scum, bare enda bedre pga den lokale forankringen. Dette burde vært en solskinnshistorie som fotballverden ikke kan se maken til, men neida...

Bobby Robson, størst av alle for meg, ja til og med større enn Keegan og Shearer...
« Siste redigering: 26. Juli 2015, 12:14 av siddis »
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #751 på: 26. Juli 2015, 12:37 »
http://www.tv2.no/2015/07/26/sport/premier-league-tabelltips/newcastle/7173007

Vi blir tippet på 13.plass i tv2. Må si at jeg blir litt skuffet da. Håper på topp 10.
Ellers er artikkelen i kategorien tynn suppe. Willo nevnes som solid alternativ på stopperplass og det var mye unødvendig fakta om spillere og McClaren som egentlig har lite å gjøre med kommende sesong. Her føler jeg det var klassisk "klipp og lim" med merkelig konklusjon.

Ekspertene på slutten som liksom analyserer lar det skinne gjennom at alt under Spurs/Pool på tabellen er et totalt uinteressant pliktløp. Merker jeg fikk mindre og mindre lyst til å sponse denne kanalen da de rimelig tydelig sier at i fjor var ekstremt rævva og det kommer aldri til å skje igjen, så vi flytter dere 2(!) plasser opp fra i fjor. Nesten komisk.
Norsk media kan til nøds roses for å ha utvidet horisonten med et par-tre lag de siste årene. For fra å ha fokusert på Manu, Liverpool of Arsenal gjennom min barndom, har også City, Chelsea og Spurs fått innpass i denne eksklusive klubben.

Dagens bitreste innlegg er herved servert:)
Værsågod!
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #752 på: 26. Juli 2015, 13:02 »
Hehe, er ofte jeg sitter å irriterer meg over uttalelser og påstander fra TV2-gjengen (norske medier generelt) når det gjelder Newcastle. Viser at de egentlig ikke har peiling på hva som foregår. Og denne artikkelen ble jeg drittlei av å lese halvveis. Skal ikke dette være en vurdering av laget for et tabelltips? Mye unødvendig historie her, virker som forfatteren har tatt det med for å prøve å briljere.

"Få, om noen, forventer mer av sitt lag enn Newcastle-supporterne." Er så lei den der!!! Vi forventer vel i bunn og grunn det samme som andre supportere, at klubben prøver å oppfylle sitt potensial... Er vi da kravstore? Sjelden sett noen supportere kreve noe annet. Ser ikke noen påstå Liverpoolsupportere er kravstore når de fantaserer om PL-tittelen, samme hvor urealistisk det stort sett har vært de senere år.

Ellers mest enig med Onkel P, "Om man akkurat nå plasserer dem som 8, 10 eller 12 blir litt hipp som happ, sier han." Tror vi får en noe ujevn sesong, og plasserer oss +/- 10.plass. Litt avhengig av hva vi får inn av spillere. 
« Siste redigering: 26. Juli 2015, 13:24 av Geordie »
No fate but what you make

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #753 på: 26. Juli 2015, 15:37 »

"Få, om noen, forventer mer av sitt lag enn Newcastle-supporterne." Er så lei den der!!! Vi forventer vel i bunn og grunn det samme som andre supportere, at klubben prøver å oppfylle sitt potensial... Er vi da kravstore? Sjelden sett noen supportere kreve noe annet.

Er jo en sannhet i akkurat det. Sir Bobby Robson løftet klubben gradvis fra nedrykksplass til topp 3 i løpet av 3-4 sesonger. Etter en 4. plass og en 3. plass var plutselig ikke en 5. plass godt nok lenger. Til tross for en semifinale i UEFA cupen, og at våre konkurrenter brukte penger som fulle sjømenn i motsetning til SBR og NUFC. Deriblant Leeds.
Så kort fortalt, SBR gikk fra å løfte klubben fra nedrykksplass til å bli en topp 5 klubb tilbake til å være for gammel og ikke oppdatert og god nok lenger på ganske kort tid. Ble jo buet ut i siste seriekamp i sin siste fulle sesong.
Dette er ikke det eneste eksempelet, men kanskje det beste.


Nye managere får ikke god tid på seg i NUFC før det ene banneret etter det andre blir å finne på St. James Park.

Da du tok LFC som eksempel. Jeg kan ikke huske å ha sett lignende "demonstrasjoner" på Anfield mot manageren som det er på St. James Park. Selv ikke etter den skrekkelige sesongen de hadde sist.

Derimot er det godt å se at Manure supporterne viser litt utålmodighet etter SAF. Moyes fikk ikke lang tid før de første bannerne dukket opp på Old Trafford. Vi får bare håpe at LvG starter litt dårlig denne sesongen også. Begynner garantert å ulme litt i suppertergruppen der da også.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #754 på: 26. Juli 2015, 18:35 »
"SirBobbygate" er jo ikke bra. Et håpløst tilfelle av styre og tildels fans. Vanskelig å skulde på noen andre enn ledelsen i klubben alikevel. Publikum følte seg vel rimelig ført bak lyset hvis ledelsen uttalte at målene sko være høyere. Det var rett og slett for enkelt å skylde på alder for at klubben ikke tok det siste steget helt opp i toppen. Med unntak av en sesong har vel klubben hatt tilgode å få ut potensialet sitt etter Sir Bobby.

Og dette er vel over ti år siden nå. Kvaliteten på managere som har vært ansatt har gått bratt nedover (til nå?) siden den tid noe som har frustrert mange fans som mener at potensialet i klubben er mye høyere enn det som i deg siste er vist. Dette har også den jevne fotballsupporter (uavhengig av lag) og mediefolk sagt utrettelig. Deg er vel ikke rart at Geordiene er hissige på bedre resultater. Så få ut potensial og kravstore supportere er vel to sider av samme sak.

Sammenligningen med Rodgers i Pool er ikke nyansert nok føler jeg. De var bare et par millimetere lengre knotter fra å vinne serien i 13/14-sesongen. De solgte sin beste spiller og skulle ut i CL for første gang på en stund. Det var naturlig at det ville bli tøft...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #755 på: 26. Juli 2015, 21:51 »
Sammenligningen med Rodgers i Pool er ikke nyansert nok føler jeg. De var bare et par millimetere lengre knotter fra å vinne serien i 13/14-sesongen. De solgte sin beste spiller og skulle ut i CL for første gang på en stund. Det var naturlig at det ville bli tøft...

Den der kan du snu litt på også istedenfor å tenke så "defensivt".
I mine øyne hadde Rodgers en alle tiders mulighet til å befeste LFC blant de 4 beste lagene i PL en god stund fremover. De fikk en drømmesum for Suarez, de fikk ekstra med penger for 2.  plassen og deltagelsen i CL, og de fikk vel også ny draktavtale. Istedenfor ble en hel gjeng med altfor mange "middelmådigheter" kjøpt med de 3 fra Southampton, Lambert, Lovren og Lallana, for tilsammen £50 mill som de beste eksemplene. Can, Moreno, Balotelli og Markovic i tillegg og vi er godt over 1 milliard i spillerkjøp.

Rodgers har i mine øyne gjort flere dårlige kjøp. Joe Allen £ 15 mill. Markovic £20 mill. Lallana £25 mill. Lovren £20 mill. Alberto og Aspas for tilsammen £14 mill. Borini £10 mill. + mange flere.
Flere av dem er gode fotballspillere, men de ble kjøpt for en altfor dyr pris.

Uansett, tilbake til tema så synes jeg NUFC og supporterne er i en egen klasse når det kommer til å vise misnøye mot egen manager. De får sjelden god tid på seg og må levere fra første stund om de vil ha supporterne med seg. Så jeg skjønner godt at "merkelappen" blir satt. Når det er sagt så synes jeg det har vært mange merkelige valg av managere i denne klubben. Noen burde aldri vært ansatt, mens andre som har hatt stor suksess i andre klubber overhodet ikke har fått det til i NUFC, eller fått tid nok i NUFC.

Jeg håper ihvertfall Steve McClaren får litt tid på seg til å få sine ideer inn i klubben. Selv om det ikke gir resultater med en gang. Mye nytt å forholde seg til å mange nye spillere som ikke har spilt i PL før kan ta tid før det vil sette seg skikkelig. Om det blir "ofret" 2 sesonger for å få 15 gode så tar jeg det.........
Viktig å støtte trenerteamet og laget fullt ut selv i motgang og ta tilbake St James Park som det fortet det en gang var.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #756 på: 26. Juli 2015, 22:08 »
Newcaste er milevis fra å få ut potensialet sitt, og lenge siden jeg har sett noen supportere forvente noe annet. Skal dog være enig i hva du forteller fra tiden med SBR Frode. Husker flere klubber satset vilt for å nå CL, og på den tiden var de dønn avhengige av å kvalifisere for at skuta skulle bære. Var her Leeds dreit på draget. Imidlertiud var dette en periode der Newcastle faktisk var med å kjempet om topp-plasseringer, at supportere ble "godt vant" og forventet å være med i toppen er ikke unaturlig. Tiden etter SBR har vært nitrist, med ubrukelige eiere og svake managere. Rent personlig mener jeg Newcaste bør være topp 6-7 vært bidige år, og kanskje snuse på en CL-plass innimellom.

Skal også nevnes at det er en forventning blant Newcastlesupportere om underholdene fotball. Nytter ikke å komme drassende med managere som Big Sam og Pardew. For pokker, til og med Stoke ble møkkaei Pulis, til tross for bra resulteter. Syns heller ikke dette kvalifiserer til stempelet som kravstore fans.

"Nye managere får ikke god tid på seg i NUFC før det ene banneret etter det andre blir å finne på St. James Park." Denne påstanden finner jeg ganske søkt Frode. Pardew var manageren som hadde sittet i stolen nest lengst. Til tross for å underprestere over lengre tid, tatt i den ene løgnen etter den andre, latterlig oppførsel på sidelinja, gørr kjedelig møkkafotball og klarte ikke få ut potensialet hos noen av spillerne, med et par unntak! Tok noen sesonger før man faktisk begynte å seriøst protestere mot Pardew med nevnte plakater.

Tidligere managere under "gode, gamle" Freddie fikk jo fyken før man rakk å protestere på noe som helst.

Eksemplet mitt om Liverpool er basert på hva jeg hører fra Liverpoolsupportere, samt leser rundt på forum. De fleste nøytrale så jo at de kjøpte en haug med spillere som skulle samkjøres, samt ville slite når de skulle ut i CL. De fleste så også at det var noe tvilsom kvalitet i forhold til pris på enkelte av de (her er vi helt enige Frode :)) ). Var imidlertid mange Pool-fans som ville ha Rodgers sparket utover i sesongen når resultatene uteble, og skrev side opp og side ned med iltre innlegg på div forum og kommentarfelt.
Og for ikke snakke om at hver eneste spiller de kjøper er "verdens beste" eller "mest lovende", samt kongeklisjeen over alle Liverpool-klisjeer, "Neste år......." Dette er holdninger jeg ser overalt fra nevnte supportergjeng. Kan ikke huske å ha sett tilsvarende holdninger og uttalelser fra Toon-fans.

Så nei, syns på ingen måte Newcastlefans er kravstore når de forventer "a club that tries" som det vel stod på et banner i våres.
« Siste redigering: 26. Juli 2015, 22:13 av Geordie »
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #757 på: 29. Juli 2015, 13:10 »
Er drittlei dette tøvet om at fansen stiller usaklige krav. Det å dra paralleller til Sir Bobbys siste tid i klubben og Pardews tid blir også veldig søkt. Ting var mildt sagt annerledes da. Newcastle-fansen er på ingen måte verre enn LFC-fansen eksempelvis. Det ble skrevet flere gode artikler, til og med fra London-basert media, som slo tilbake mot denne feilslåtte greia om at Newcastle-fansen er helt bortreist.

http://www.thesportbible.com/articles/average-age-of-premier-league-teams-reveled

Over til noe mer matnytting. Ifølge denne er det kun Spurs som har lavere gjennomsnittsalder på laget sitt enn vi og LFC. Det bør jo da være en indikator på at det kanskje bør være mulig å gjøre noen unntak fra vår rigide transferpolicy og få henta inn noe mer rutine i stallen. Jeg ser på det som positivt med lav snittalder, men samtidig kan det også være et tegn på at vi mangler rutine. Det var helt klart synlig i vår.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #758 på: 29. Juli 2015, 13:17 »
Absolutt. Jeg hadde ikke hatt det minste imot å hente hjem en 34 år gammel Michael Carrick. Ikke nødvendigvis for å spille hver kamp, men som en tilstedeværelse i troppen.

På samme måte hadde det vært ideelt med en litt mer erfaren og etablert PL-stopper. Ikke mange som passer inn i akkurat den kategorien, som samtidig er realistiske transfermål.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #759 på: 03. Aug. 2015, 10:53 »

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #760 på: 03. Aug. 2015, 11:00 »
En 14.plass høres riktig ut slik ståa er for øyeblikket. Med et par forsterkinger til før overgangsvinduet stenger kan det bli vesentlig bedre.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #761 på: 03. Aug. 2015, 11:03 »
Syns de hadde en meget god analyse også.
Syns vel vi enda har en lang vei å gå før vi kan håpe på noen plass på øvre halvdel. Er veldig avhengig av at nysigneringene våre tar nivået i PL kjapt. Er ganske sikker på at Wijnaldum kommer til å ta nivået rimelig kjapt - men det er ikke gitt at Mitrovic og spesielt Mbemba skal regjere i PL fra dag 1. Vi mangler fortsatt den klare stopperkjempen som vi kan stole på at limer forsvaret bedre sammen. Samt at jeg helst skulle sett en back til inn som backup for Janmaat og Haidara.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #762 på: 03. Aug. 2015, 15:42 »
Syns de hadde en meget god analyse også.

Jeg synes dette var en veldig dårlig analyse av denne sesongens foreløpige stall. De nyinnkjøpte er nevnt, såvidt. Resten av stallen blir ikke nevnt med ett ord.
Mye blir skrevet om Pardew og til og med Ba og Cabaye blir nevnt. Det blir skrevet masse om at Ashley og co favoriserer enkelte medier og utelukker andre. Om det kommer til å ha innvirkning på spillet tviler jeg på.
Mye blir skrevet om sist sesong. Men de tar kun med seg den siste halvdelen. Glemt blir det at Pardew klarte å ta 27 poeng frem til nyttår med den samme stallen, minus nykommerne. Det førte laget godt opp på øvre halvdel og poengmessig ikke langt bak de lagene som kjempet om en E-league plass.

I mine øyne er dette den dårligste analysen av årets stall og forventninger mot neste sesong som jeg har lest. Alt for mye skriverier om ting og tang som ikke har noe med denne sesongens stall, og alt for lite eller ingen fokus på et nytt kapittel med ny manager. Henger seg opp i hva som ble presentert under Carver.

Så om NUFC kun klarer å forbedre tabellplasseringen med 1 plass fra Pardew og Carver tørr jeg ikke tenke på hva McClaren vil måtte gå igjennom den kommende sesongen.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #763 på: 03. Aug. 2015, 22:00 »
Sannheten er vel at vi kan bli både nummer 6 og 16, hele klubben er så sykt uforutsigbar på alle måter at alle forhåndsanalyser er så og si poengløse.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #764 på: 04. Aug. 2015, 10:25 »
For så vidt enig, Torfinn. Men 15. plassen i fjor var ikke tilfeldig. Samtidig enig i at vi er et av sesongens wild card i PL.
Jeg er heller ikke enig i at ikke Pardews Newcastle ikke nevnes i analysen fra The Guardian. Skal huske at vi hadde en veldig god periode i fjor høst inn mot juletider som berga oss fra nedrykket - mens vi så ut som et nedrykkslag frem til det var gått nesten 10 kamper. Videre peker også analysen på hva vi har slitt med spillmessig de siste årene - at vi ikke makter styre spill og kontrollere kamper, mens vi tidvis har vært veldig gode på overganger (derav en del gode resultater mot bedre motstand). Det nevnes også da at McClaren har som mål å bedre dette, men at dette antakeligvis ikke er gjort over natta. Selv om der ikke er en gjennomgående vurdering av hver enkelt spiller - nevnes det helt klart hvor stallen er moden for ytterlige forsterkninger, potensialet i en del offensive spillere og det åpenbare svake forsvaret vårt i nå i pre-season. At det samtidig også avsluttes med at McClaren må arbeide under en kjip ledelse som nekter han tilgang til fri presse kan være problematisk i forhold til fansen skjønner jeg ikke at er så voldsomt grusomt å ha med. Selv om det ikke direkte påvirker resultater, kan det påvirke forhold til fans og stemningen rundt klubben dersom det skulle butte i mot.
Jeg syns det var en relativt nøktern og grei gjennomgang av hvor vi står per dags dato. Får vi inn en rutinert stopper er jeg tilbøyelig til å tro det alene kan bidra til å heve potensiell tabellplassering noen hakk. Vi har enda noen forsterkninger igjen før vinduet kan ansees som vellykket.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida