20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Overvurdering av spillere?  (Lest 14276 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #75 på: 02. Jan. 2008, 19:57 »
Jeg håner ikke Given, men jeg mener at han har en vei å gå før jeg er sikker på at han skal være førstevalg også neste sesong. Det er ikke bare fordi han er skadeplaget, men fordi han har vært veldig preget av skadene, og at han altfor sjelden drar frem keeperspill av øverste Given-klasse for tiden. Hvis Big Sam greier å gjøre noe med dette, strålende. Men da trengs det store forbedringer denne vårsesongen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #76 på: 02. Jan. 2008, 19:57 »
Vel. Syns ideen om å ihvertfall begynne å matche Krul allerede neste sesong er spennende, jeg. Nå kan jeg selvfølgelig ikke si noe eksaktlig om hvor bra eller dårlig Krul har gjort det i Falkirk da jeg ikke har sett en eneste kamp, men skriveriene rundt Krul i Falkirk har utelukkende vært positiv. Pluss at han var særdeles stor mot Palermo forrige sesong.
Jeg er litt redd for å miste Krul, og jeg minnes en speider fra Juventus som forrige sesong stemplet Tim Krul som et av de større talentene i europeisk fotball. Han bør kanskje ikke ta helt over, men å matche han litt kan være interessant.

Jeg kan være enig i at Krul skal oppgraderes til 2.keeper neste sesong, det er noe jeg håper på..Harper kan få avslutte karrieren med litt førstelagsfotball et annet sted..Krul kan matches i ligacupen, mens Given skal spille ALLE PL kamper av betydning også neste sesong, etter min mening..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #77 på: 02. Jan. 2008, 20:07 »
31 er ingen alder for en keeper. Tipper given kan holde seg blant de 5 beste keeperen i PL i minst 4 år til. Da ser jeg ikke poenget med å satse på en ny keeper.

Men for all del ingen her kan si eksagt hvor god Krul er. Han har vel bare spilt en kamp med betydning for oss. Det var mot Palermo i fjor og da spilte han meget bra. Hvis han er likegod (selv om jeg tviler på det) som Given bør vi selvfølgelig satse på han pga av alder. Personelig tror jeg det er best at Krul også neste sesong fortsetter på lån i klubb der hvor han får spille. Slik får han skaffet seg erfaring, som er ekstremt viktig for en keeper, og blir klar for en gang å ta over for Given. Dette er nok en mye bedre løsning enn at han sitter på benken og får et par kamper iløpet av sesongen for førstelaget vårt.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #78 på: 02. Jan. 2008, 20:19 »
Joakim kommer med masse rart her. Krul som førstekeeper?! Hva er vitsen når vi har Given? Typisk NUFC-supporter... en dag kan Given være verdens beste keeper, i neste er han plutselig ikke god nok til å utkonkurrere en uhyre urutinert keeper aka Krul.

bråkebøtta

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 278
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #79 på: 02. Jan. 2008, 21:34 »
Laget består av en gjeng kjærringer....
Trenger ikke si mer!!!!!!

9 poeng til nedrykk....

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #80 på: 03. Jan. 2008, 00:02 »
Det innlegget der holdt høy klasse du..
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #81 på: 03. Jan. 2008, 02:15 »
Vi trenger ikke "mye" tror jeg for at ting skal se bedre ut. Men vi trenger et par-tre KVALITETSSPILLLERE. Og det koster penger, og de pengene burde egentlig vært gitt til Allardyce i sommer.
Vi trenger de par kvalitetsspillerne i hvert ledd som det oser kvalitet og klasse over, som drar lasset.
Slik jeg ser det har vi Owen på spissplass. En mann hvis scoringsevne eller respekt i gamet aldri må betviles uansett hvordan en vrir og vender på det. Problemet er jo åpenbart skadene. Men han er vår største stjerne, og der er vel få om noen som yter større respekt enn han blant spillerne våre. Selvfølgelig har han vært såpass mye skadet at vi rett og slett enda ikke har rukket å bli "avhengig" av han.
Vi trenger en slik mann på midten. Barton skulle bli denne. Han har potensialet, men ble selvfølgelig skadet straks moroa skulle starte. Aldri kommet i gang, og har nå rukket og ødelagt ufattelig mye gjennom utenomsportlig tull. Vi hadde heller ikke penga tilgjengelig for noen stort bedre spiller. Dessverre. Dermed er faktisk den mannen nå Nicky Butt. Alle ser at dette ikke er bra nok.
Forsvar. Steven Taylor kan på lang sikt bli det, men da trenger han en læremester snart. Cacapa er ustabil, og ikke så god. Dermed er vår store mann der Ab Faye. Solid når han spiller, men er han fortsatt en mann som står frem som en virkelig stor spiller, en autoritær stoppergeneral som drar lasset? Ikke helt der er jeg redd.

Skulle gjerne sett at vi fikk mye penger for å kjøpe virkelige stjerner. Jeg snakker ikke Boumsong, Luque eller Martins her (ikke tro at jeg anser Martins som et bomkjøp nå). Jeg snakker om de spillerne som yter den ekstra respekten, som har de ferdighetene og de egenskapene til å stå frem når det trengs, og som blir våre "uvurderlige". Vi trenger en Woodgate i forsvar, vi trenger en Lampard på midten, vi trenger enten at fotballguden viser sitt åsyn over Newcastle og lar Owen holde seg permanent skadefri, ellers trenger vi også en superspiss. Vanskelig å tro at vi kan få alt dette inn, men en stor stopperkjempe vil eksempelvis være gull verdt.

For den eneste vi har igjen som er en slik spiller som også spiller regelmessig er Shay Given. Keepere kan dessuten dessverre bare gjøre så mye fra sin posisjon. Under Sir Bobby hadde vi Shay Given, Woodgate, Speed og Shearer som klare grunnpillarer i laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #82 på: 03. Jan. 2008, 12:25 »
Greit vi har overvudert alle spillerene, manageren å laget.
Men det er kansje vi som fans\forumbrukere som har overvurdert spillerenes egenskapet, grunnet lidenskaplig elsk for klubben\spillerene?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #83 på: 03. Jan. 2008, 15:12 »
Greit vi har overvudert alle spillerene, manageren å laget.
Men det er kansje vi som fans\forumbrukere som har overvurdert spillerenes egenskapet, grunnet lidenskaplig elsk for klubben\spillerene?


Jeg mener det ikke er snakk om overvurdering.....

Vi har mange meritterte spillere som har spilt på det aller høyeste nivået i europa.

Owen - Kåret til årets spiller i europa, vunnet alle cupturneringer i England + UEFA cup
Martins - Vunnet scudetto og copa italia med Inter. Spilt og scoret i semifinale i CL
Emre - Vunnet UEFA cup med Gala. Spilt flere år i Inter, regnet som en av de bedre midtbanespillerne i europa for få år tilbake.
Given - Kåret til beste keeper i verdens beste liga to ganger.Siste gangen vant han foran Cech, Saar, Reina, Lehmann(for å putte det i perspektiv)
Milner og Taylor - To av englands aller største talenter. Taylor kaptein på u-21, Milner flest u-21 kamper gjennom tidene.
Duff - Vunnet PL to år på rad med Chelsea.
Beye - Spilt CL for Marseille og vært tapende finalist i UEFA cup.
Smith - SPilt og vunnet trofeer på Old Trafford.
Butt - På vei nedover, men har utallige medaljer i skapet, beste engelskmann i VM 2002.
Geremi - Vunnet flere trofeer med Chelsea, to PL gull på rad.

I tillegg kan jeg nevne at vi har spillere som Zog, Viduka, Barton, Jose Enrique.....har sikkert hoppet over noen i farten også + at jeg har latt være å nevne noen også..

POENGET ER: Vi har spillermaterialet, men vi må klare å sette de sammen til et LAG, slik at det kan fungere best mulig....Allardyce har det fulle og hele ansvaret for at dette ikke har blitt gjort denne sesongen

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #84 på: 03. Jan. 2008, 15:51 »
Jeg er enig med LarsArild her, jeg mener vi overvurderer våre egne spillere og har sagt dette flere ganger. Men sånn er det å være supporter.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #85 på: 03. Jan. 2008, 17:10 »
Meritter er ikke alt, kø1. Og den del av de merittene ble oppnådd for en god stund siden.
Det har gått nesten fire år siden sist vi så konturene av et LAG. Vi har individuelt gode spillere, men det er ikke gjort på en håndvending å få de til å opptre som et lag. Det er ikke bare Big Sam som har skylda for det. I tiden under Souness og Roeder var det en for en og hver for seg, som var mottoet. Vi jobbet ikke for hverandre. Big Sam har helt klart prøvd å få inn en kollektivfølelse i laget, men det er ikke bare enkelt. I medgang opptrer vi godt som et lag, men i motgang blir det fort trått. Der har vi enda et godt stykke igjen å gå. Men hvis Big Sam får fortsette, så vil vi nok se langt mer lagfølelse og en spillerstall som opptrer som et kollektiv både i medgang og motgang, men vi kommer ikke til å se det før neste sesong.

Hvis vi ikke har tid til å vente til neste sesong, og hvis vi ikke har tid til å vente på at sommeren skal kunne gi oss de storfiskene Kristoffer rettmessig savner, så har vi i mine øyne alvorlige problemer. Vi kommer ikke til å vinne noe, vi kommer ikke til å rykke ned. Vi kommer til å havne rundt midten av tabellen. Kanskje 11. plass, kanskje 10. plass, kanskje høyere. Uansett, jeg mener vi bør svelge noen kameler og bare samle krefter til neste sesong. For da tror jeg ting vil se ganske annerledes ut.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #86 på: 03. Jan. 2008, 17:22 »
Meritter er ikke alt, men det gir en indikasjon på at vi har gode spillere og etter min mening et spillermateriell som hører hjemme topp8...minimum. Men det forutsetter selvsagt at vi gjør som jeg nevner, bli et LAG!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Overvurdering av spillere?
« Svar #87 på: 03. Jan. 2008, 17:51 »
Selvsagt må vi bli et lag. Et kollektiv. Men det er ikke gjort på en håndvending. Flere av spillerne er Souness' kjøp. Et par er Roeders. I tillegg har vi en god del nye fjes. Faye og Beye er landsmenn, men det betyr ikke at de automatisk skal være mer samspilt enn de andre. Som jeg sier så er det vanskelig å få denne gjengen til å bli et kollektiv, og jobbe som et kollektiv. Jeg tror ikke du ville lyktes stort bedre enn Big Sam i den jobben. Han prøvde ved å gi flerspråklige og rutinerte Geremi kapteinsbindet, men når kapteinen selv spiller så dårlig, så blir det veldig vanskelig. Selv om spillerne er meritterte og gode nok for topp 8 i Premier League, så må de jobbe sammen som en enhet, som et lag, for å oppnå dette. Det har bydd på store problemer hittil. Jeg tror på ingen måte at Allardyce har gitt opp, men jeg tror ikke vi vil få se at vi jobber som et lag før tidligst i april/mai. Sannsynligvis ikke før neste sesong.

Det er ikke sikkert det hjelper at Big Sam ikke vet hva som er hans beste lag. Men det er ikke helt enkelt å si hva som er vårt beste lag, når alle spillerne underpresterer og driter seg ut etter tur.

Men brikker begynner gradvis å falle på plass. Jeg tror bestemt at Sam vet at Beye er vår beste høyreback, og bør spille høyreback. Vi vet at Milner er best på høyreving, og at han kommer til å bli brukt der, nå som Duff er tilbake. Det vi vet er at vi trenger et anker ala Butt/Faye på en av de to sentrale midtbaneplassene i 4-4-2. Vi vet at Martins skal spille spiss, og vi vet at Viduka sannsynligvis er vår beste targetman. Vi mangler å finne den "perfekte" makkeren til Butt. Vi har prøvd med Emre, Barton og Faye. Ingen av dem har overbevist. Vi mangler å finne det "perfekte" stopperpar. Jeg antar at det er Faye-Cacapa, men er usikker på om de har fått særlig mange kampene sammen hittil. Vi mangler også å bestemme oss for hvem som skal spille venstreback. Jeg vet ikke hvordan Sam tenker i forhold til Enrique, men ettersom han får såpass mange innhopp når han sitter på benken, så gjør jeg regning med at han har en langsiktig plan for gutten. N'Zogbia er fantastisk offensivt, men sliter defensivt, og har gjort litt for mange feil, til at han kan sies å være vår beste venstreback. Likevel brukes han der uke inn, uke ut, etter at Enrique ikke fikk den beste starten med de kampene vi spilte i november (selv om han kanskje ikke var direkte dårlig eller klanderverdig i noen av dem). Begge er ganske unge, og begge har mye igjen å lære. Hadde vært flott om vi hadde fått inn en mer rutinert venstreback i januar, men spørsmålet er hvem det går utover. Zog eller Enrique.

Uansett, Souness og Roeder etterlot seg et såpass stort rot, at det tar tid å rydde opp og skape en struktur i dette laget. Vi må gi Sam den tiden. Ansetter vi for eksempel Jol nå, vil alt det langsiktige arbeidet Sam har lagt ned være forgjeves.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon