20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 710140 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5280 på: 19. Feb. 2015, 04:18 »
På tide å blåse litt liv inn i denne tråden igjen!

Går mye i unge og lovende band for min del i påvente av Noel Gallaghers plate som straks kommer ut.


Royal Blood- Utvilsomt det mest spennende som dukket opp fra Britain ifjor. Dette må bare nytes. Pur energi og kraft kombinert med to vanvittige prestasjoner fra musikerne. Hør albumet og vit at det kun er en bass og et trommesett dere hører!!

Catfish & the Bottlemen- Helt medioker debut som nok ville passet inn mye bedre for 10 år siden. Lydbildet er liksom litt brukt opp. Men at bandet er lovende er det liten tvil om! Cocoon er en uimotståelig fengende single.

Foals- Har jo etablert seg som et knallband så trenger vel neppe betegnelsen ung og lovende lenger. Får mer og mer sansen for dette her og hvis man vil vite hvor bra de er trenger man bare høre de tre første låtene fra albumet Holy Fire. PERFEKSJON! (Inhaler er jo alt fra pusepop til hardrock pakket inn i 4-5 min).

The Orwells & The Strypes To tenåringsband fra henholdsvis USA og Irland som kan skimte med de to mest lovende frontmennene i dagens musikkverden. Om noen skulle være Liam Gallagher nær i arroganse på scenen og i stemmen så må det være Ross Farrely fra The Strypes. Og The Orwells trenger ingen videre presentasjon enn Letterman-opptredenen. Gull!

Palma Violets- Bare hør Best of Friends og man vil være frelst!

Er man glad i litt psychedelisk rock så er jo selvsagt Temples og Tame Impala fantastiske. Kulere låter enn Shelter Song (Temples) og Elephant (Tame Impala) har vel nesten ikke blitt laget siste fem årene.

Andre band som bør sjekkes ut er The Vaccines, Drenge, White Lies og Chvrches

Eller er det jo bare å spenne seg fast til Noel Gallagher's nye plate samt The Libertines comebackalbum. Noel ble spurt om å produsere den, men måtte takke nei grunnet eget program.

Man vet jo at den blir klasse når Carl Barat akkurat slapp sitt siste prosjekt med Carl Barat & the Jackals som man selvsagt må skaffe seg  :D

Hva høres på for tiden, og hvilke album ser man mest frem til i 2015?
« Siste redigering: 19. Feb. 2015, 04:30 av Andymag »

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5281 på: 19. Feb. 2015, 09:39 »
Spennende! Skal sjekke det ut. Selv har jeg hørt mye på Lupe Fiascos nye album, Tetsou & Youth. () Et av de beste albumene jeg har hørt på flere år.

Artister med album jeg ser frem til i 2015 er Kendrick Lamar, Kanye West, Frank Ocean, Action Bronson, Prodigy, Wombats, Atreyu og Bring Me The Horizon. Har også hørt noen løse rykter om at Mumford & Sons skal komme med et nytt album, men vi får vente og se.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5282 på: 21. Feb. 2015, 03:39 »
Frank Ocean knyttes det store forhåpninger til ja. Ikke en sjanger jeg i utgangspunktet er en megafan av, men Channel Orange er rett og slett et lite mesterverk. Pyramids er en kvaitetslåt av de sjeldne.

Også spent på hva Mumford & Sons kommer med nå ja. Et viktig album og jeg vil driste meg til å påstå at de må finne på noe litt nytt nå. Farlig å ha tre altfor like album så tidlig i karrieren.

Må forøvrig si at T in The Park festivalen i Skottland i år ser rimelig vill ut. De tre headlinerne er Kasabian, Noel Gallagher's High Flying Birds og The Libertines, trenger neppe å si mer.

Ellers er det jo dritkult at Blur plutselig annonserer album! DET blir spennende saker. Gorrilaz har vel også gått sammen igjen så kan bli et travelt år for Damon Albarn.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5283 på: 21. Feb. 2015, 08:42 »
Frank Ocean er også en fyr jeg liker langt mer enn folk ellers i hans sjanger.
Også enig i at Mumford & Sons kanskje trenger prøve seg på noe nytt nå.
For øvrig takk for mange tips. Enkelte kjenner jeg jo godt til, mens andre må sjekkes ut. Lider av litt tørke for tiden :)

Selv har jeg hørt litt på The Decemberists album fra fjoråret - What A Terrible World, What A Beautiful World. Blir stadig bedre.
Ellers må jeg si at Susanne Sundfør sitt siste album har en del virkelig gode låter. Veldig fortjent anmeldelse hun fikk i The Guardian for de av dere som ikke har lest den.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5284 på: 06. Mars 2015, 17:37 »
Frank Ocean er også en fyr jeg liker langt mer enn folk ellers i hans sjanger.

Er folk tilknyttet R&B og neo-soul så veldig ille, da? Er vel ikke noe verre enn andre folk?  ;)

Når det er sagt, Frank Ocean er küng og Channel Orange er helt utrolig bra. Men når det kommer til Odd Future-gjengen så setter jeg både Tyler, The Creators Goblin og Earl Sweatshirts Doris høyere enn Channel Orange. Kremskiver!

Glad gjeng au.


Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5285 på: 07. Mars 2015, 11:20 »
I ettertid ser jeg at det var en uheldig formulering fra min side  ;D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5286 på: 09. Mars 2015, 10:44 »
Bare jeg som føler han til høyre holder på å miste balansen på øverste GIFen? Ler litt hver gang :D
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5287 på: 23. Juli 2015, 08:38 »


Denne låta er helt sjukt deilig altså!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5288 på: 26. Juli 2015, 13:35 »
Så sant, så sant! Elsker hvordan de har gått litt videre i dette albumet med tanke på lydbildet. Tame Impala fremstår stadig oftere som et av de mest innovative og solide bandene i verden. Helt fantastisk gode.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5289 på: 05. Aug. 2015, 10:40 »
Ja. Veldig fornøyd med sisteplata sålangt.

Kom helt tilfeldigvis over et band med det fantastiske navnet Twin Peaks. Hørt gjennom sisteplata deres nå, Wild Onion, og må si det virket jævla bra. Kan kanskje plasseres litt i samme gate som The Orwells og Palma Violets?

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5290 på: 05. Aug. 2015, 18:40 »
Hahaha herregud for en strålende sang! Ser absolutt Palma-linken der! Elsker sånne band.

Gleder meg til å sjekke de ut, takk for godt tips!  :)

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5291 på: 13. Aug. 2015, 08:39 »
Dere har vel sett Anita  rap battle på youtube? Har en del kunnskap om rap og han virke faktisk ganske god...

Nok om det,, driver med rap selv, både norsk og engelsk, og med management for både norske og amerikanske artister,,,

Favorittartister i tilfeldig rekkefølge:

Kendrick Lamar, Jay Z, Lil Wayne(før han ble megakjent og bynte bruke autotune og alt tullet), Nicky Minaj(på en av hundre låter, når hun går på harde beats), Tyga, sikkert glemt noen,,,

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5292 på: 13. Aug. 2015, 08:59 »
For de som har høt om LIPA i Liverpool, kjent som paul mchartney skolen,, er dette de beste musikerne i europa som har fått plass,,, og en jeg kjenner der har laget en video, raplåt, hvor han har på seg Mike Ashley Maske,,, veldig sint agresiv beat, og ganske høyt nivå på rappinga.. Kan prøve finne den fram...Går hardt ut mot Ashley hehe..

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5293 på: 10. Okt. 2015, 09:55 »
Fikk endelig sett The Prodigy live på onsdag. Faen, for en gig! Føltes veldig kort da det var over, men litt research fortalte meg at bandet spilte 16 låter, noe som utvilsomt er godkjent. Sinnsykt fet gig, og selv om jeg liker The Day is my Enemy veldig godt så fungerte låtene enda bedre live. Det punka preget kom bedre frem live, og det låt langt hardere og tyngre, men allikevel enda mer dansbart. Skulle selvfølgeig sett at bandet spilte enda mer fra de første skivene, men det spiller igrunn ingen rolle. Suverent bra konsert.




Tok også turen til Trondheim Metal Fest og fikk endelig sett Primordial live etter ti +/- lange år med venting. Herrefred for en gig. Helt der oppe med Goblin som det beste jeg noen sinne har sett live. Alt stemte på en prikk, og frontmann A.A. Nemtheanga er fra en annen verden. Finnes absolutt ingen andre som er i nærheten av å ha like mye innlevelse, personlighet og karisma som denne mannen. Hjelper på at han er verdenes feteste vokalist au.

Nei, faen så fett! Terningkast uendelig fett!



Korpiklaani, Aura Noir og Rotting Christ leverte også veldig bra, og spesielt førstnevnte band overrasket positivt. . Sabaton var elending. For et døllt tulleband.
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5294 på: 23. Okt. 2015, 20:18 »
E-Type live på Stjørdal i kveld, og festen er godt i gang. Jeg skal danse og legge Stjørdal i ruiner! Noen som møter opp? Blir garantert jævlig fett.
Nei.