20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 190770 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1185 på: 07. April 2018, 17:04 »
Har sett de tre første sesongene. TV/film av aller ypperste kvalitet på sitt beste, veldig, veldig underholdende på sitt svakeste.

Går for San Junipero og Hated in the Nation som series beste, Fifteen Million Merits, White Bear og Be Right Back som seriens neste beste og The Waldo Moment som seriens svakeste. Men seriens svakeste, The Waldo Moment, er en veldig bra episode målt opp mot andre serier. Den er bare ikke veldig bra målt opp mot de andre episodene i de tre første sesongene.

San Junipero, som kanskje er den aller, aller beste, er også den som skiller seg ut mest. Hele serien er bygget rundt relativt mørke, negative og dystre temaer, med et veldig grått miljø. San Junipero derimot er en superpositiv, up-beat og ekstremt fargerik episode med en helt nydelig visuell stil.

Er veldig svak for White Bear også. Har et enormt folk-horror preg og jeg nekter å tro at episoden ikke er inspirert av klassisk folk-horror som The Wicker Man og Kill List, for episoden oser av det.

Gleder meg veldig til å begynne på sesong 4. Må bare se ferdig tre andre serier jeg er i gang med. Og de seriene er:


Black Lightning - Noe av det bedre som har kommet på superheltfronten de siste åra. Serien kan ikke måle seg med de ekstremt gjennomførte martial arts-scenene i Daredevil, brutaliteten til The Punisher, den gode, klassiske blaxploitation-feelingen i Luke Cage eller den deilige neo-noir stemningen i Jessica Jones. Den tilfører ikke sjangeren noe spesielt nytt, men selve settingen føles langt mer ekte og naturlig, den har gode, dype karakterer og en jævlig fet villain.

Og hvis man skal se på serien som mer enn bare underholdning, noe jeg sjeldent gjør, så er den veldig relevant og den får i tillegg femten ekstra poeng for å ha en svart, lesbisk superhelt. For det i seg selv er jo veldig kult!

Synd at serien ikke er i nærheten av og få den oppmerksomheten den fortjener.


The Night Stalker - En ordentlig kultklassiker fra 70-tallet. Det hele startet med to latterlig gode filmer, og selv om serien egentlig aldri kommer helt opp til filmene, er den glimrende lell. Andre gangen jeg pløyer meg gjennom hele greia, og det er topp stemning hele veien. Det her er egentlig X-Files før X-Files, og skaperne av X-Files har aldri lagt skjul på at X-Files eksistere pga. av denne serien. Jævlig bra!

Street Hawk - Mid-80's superhelt serie på linje med Knight Rider, Automan og The Six Million Dollar Man. Veldig cheesy og veldig kult. Digg stemning!


Har laget meg ei lita liste for hva jeg skal se i tiden fremover og i hvilken rekkefølge jeg skal se de i. Ser ut til å bli sånn:

Black Mirror sesong 4
Ash vs. Evil Dead sesong 3
Jessica Jones sesong 2
A Series of Unfortunate Events sesong 2
Dirk Gently's Holistic Detective Agency sesong 2
Dark
Wild Wild Country
Kindred the Embraced

Ash vs. Evil Dead er vel kanskje den jeg gleder meg mest til. Elska sesong 1, men den hadde store mangler. Men sesong 2 derimot var helt fantastisk og den gjorde egentlig sesong 1 langt bedre, da det ble lettere og forstå hvorfor de har gjort det ene og det andre i sesong 1. Samt at effektene var på et helt annet nivå. Mer praktiske og gode, gamle effekter.
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1186 på: 02. Juni 2018, 17:11 »




Var på den konserten her i Stockholm på torsdag. Det var faen meg episk! Ericksson Globe er ikke perfekt for et arrangement, og deler av publikum burde blitt henrettet offentlig. Men hvis man ser bort fra dette var det her virkelig stort. Gjennomført til tusen både musikalsk og visuelt. Det låt helt enormt, og det var masse eye candy fra start til slutt i form av klipp fra serien, musikere som var i fokus og fet, passende pyro.

Ekstremt kult at komponist og dirigent Ramin Djawdi ga bort dirigentrollen til pianisten(?) opptil flere ganger og var i fokus med instrument selv.

Kommer til å møte opp neste gang noe som dette er i nærheten igjen (aka hvor som helst i Europa). Gir hele opplegget 6/6.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1187 på: 06. Juni 2018, 12:01 »
Steike, det der kunne eg og tenkt meg på :-* ""Goodbye Brother" :(

Vurderar litt denne ein stad:
http://lordoftheringsinconcert.com/
« Siste redigering: 06. Juni 2018, 12:15 av lgrinde »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1188 på: 07. Juni 2018, 17:40 »
Ikke hørt om den der før, men tror jammen meg det blir tur på en av datoene. Island frister mest, men flybillettene var priset litt over hva jeg liker å bruke. Så får se hva jeg kommer frem til etter helgen. Men det der ser jo helt forbanna massivt ut.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1189 på: 10. Juni 2018, 09:08 »
Oppdaga det nettopp sjølv. Har høyrt veldig mykje på The City of Prague Philharmonic Orchestra si LOTR innspeling på Spotify. Har sjølvsagt høyrt mykje på Shore sitt originale soundtrack opp gjennom åra. Er jo berre heilt fantastisk.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1190 på: 19. Sep. 2018, 07:31 »
Channel Zero er utvilsomt den mest interessante og spennende serien som har kommet de siste åra. En horror-antologi hvor hver sesong er på 6 episoder, og basert på en populær creepypasta.

Sesong en, Candle Cove, er en relativt streit sesong som baserer seg veldig på stemning og et mysterium. Kanskje min favoritt av de tre som har kommet.

Sesong to, No-End House, er en langt mer utfordrende sesong med et større fokus på karakterene og følelser, og sånn sett har mer dybde enn den første sesongen. Deilig med masse body horror-elementer. Kanskje ikke like god som sesong en, men fremdeles er deilig stykke horror.

Sesong tre, Butcher’s Block, har et enda større fokus på visuell historiefortelling og føles som en eneste stor drug trip som veksler mellom å være god og helt grusom på en herlig mareritt-aktig måte. Mye WTF-moments gjennom hele sesongen. Svakeste, men fremdeles bedre enn alt annet som lages for TV om dagen. Rutger Hauer er stor!


Sesong fire er rett rundt hjørnet, og jeg har selvfølgelig helt enorme forventninger. Blir garantert helt forjævlig bra!
Nei.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1191 på: 27. Okt. 2018, 10:32 »
Kommer ikke over hvor bra Black Mirror er. Helt forbanna mindblown for hver episode jeg ser. Hands down den beste serien jeg noensinne har sett.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1192 på: 02. Des. 2018, 15:07 »
Synes siste sesong av Black Mirror var en aldri så liten skuffelse. På sitt beste leverer den flere av de beste episodene til nå, men den har også series aller, aller dårligste episode i form av Arkangel. Men USS Callister, Hang the DJ og Metalhead er blant series beste.



Starta på Ash vs Evil Dead sesong 3 i går, og gjorde meg ferdig nå. Det er faen meg en direkte skam at serien ble kansellert. Kanskje tidenes absolutt beste TV-serie. Horror-komedie perfeksjon. Blod, gørr og Lovecraftian galskap, men med masse rom for briljant komedie ala Bruce Campbell. Får virkelig håpe at det kommer en film, graphic novel eller noe som fortsetter der serien slapp. Holy moly, det ville vært fett!

« Siste redigering: 21. Des. 2018, 00:15 av boris. »
Nei.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1193 på: 13. Des. 2018, 23:11 »
Hehe jeg begynte på Ash vs Evil Dead i dag og er allerede halvveis i 2. sesong. Utrolig gøy. Bruce Campbell er jævlig tidig.

Så også Scream TV serien nylig. På ingen måte bra, men var såpass underholdende at jeg så alt på 3 dager

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1194 på: 16. Des. 2018, 12:48 »
Har sett to episoder av Sunderland-dokumentaren, kan knapt anbefales mer så langt.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1195 på: 16. Des. 2018, 15:25 »
Hehe jeg begynte på Ash vs Evil Dead i dag og er allerede halvveis i 2. sesong. Utrolig gøy. Bruce Campbell er jævlig tidig.

Så også Scream TV serien nylig. På ingen måte bra, men var såpass underholdende at jeg så alt på 3 dager

Ja, Bruce Campbell er jo en Gud. Synd det ikke har blitt laget flere filmer som spiller på hvor fet han er. Kremskuespiller!

Leser ikke særlig med bøker, men tenkte jeg skulle plukke opp "If Chins Could Kill: Confessions of a B Movie Actor" av Bruce Campbell. Skal være sinnssykt bra og ekstremt trist og deprimerende.



Har startet på Chilling Adventures of Sabrina, og så langt er det overraskende bra. Mørkt, campy og vittig, med en utrolig kul gotisk horrorstemning. Noe helt annet enn Sabrina the Teenage Witch for å si det sånn. Natt og dag. Gleder meg til å fortsette, for dette lover bra.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1196 på: 19. Des. 2018, 12:27 »
The Terror på Amazon Prime. Trur den går under radaren for mange.

Beste eg har sett på laaaaang tid. Fantastisk dyktige skodespelara, med blandt anna favorittar som Jared Harris, Tobiar Menzies og ikkje minst Ciarán Hinds. Vart heilt hekta. Såg alt på under 1 veka.
« Siste redigering: 19. Des. 2018, 12:31 av lgrinde »

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1197 på: 19. Des. 2018, 23:59 »
Vet ikke om dette er riktig tråd å poste slike tips på men.
 
Dersom man ønsker å se ALLE Newcastle-kamper i Full HD med engelske kommentatorer og null hakking/buffring, så anbefales sportsdonkey.club

Ett priseksempel er 45 pund for 6mnd (kan også kjøpe 1 uke, 1mnd, 1 år osv...).  Da får man tilgang til alt av engelske og amerikanske, kanadiske sportskanaler osv. gir tilgang på alle kamper i PL, CL, EL osv osv, også NFL, UFC, F1 og sånt om man er interessert i det.

Kommer med tipset siden jeg er møkk lei av å få se kun 1 kamp innimellom på tv2sumo, og også møkk lei av kjipe gratis-streams som bare funker halvveis

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1198 på: 20. Des. 2018, 08:32 »
Chilling Adventures of Sabrina var gull. Coming of age drama pakket inn i horror, camp og komedie. De har hentet mye inspirasjon fra klassisk horror, og jeg er rimelig sikker på at en del av folkene involvert (i kinematografi og det visuelle) er rimelig godt kjent med Mario Bavas gotiske horrorfilmer som Black Sunday, Black Sabbath og Kill, Baby, Kill, Dario Argentos Suspiria og Inferno, Roman Polanskis Rosemary's Baby, Clive Baker og de gotiske Hammer Horror-filmene. Veldig mye 50, 60 og 70-talls horror og camp gjennom sesongen. Får litt Love Witch-feeling av serien også, og det er jo bare positivt.

En del folk som har problemer med den blurry-effekten som brukes gjennom store deler av sesongen, men jeg elsker den. Det gjør at hele greia ender opp med å føles som en eneste stor forhekselse. Også gir det serien en veldig unik look. Kreativt og fett!

Kanon! Godt å se at serien har blitt fornya ikke bare for sesong to, men også sesong tre og fire.



Praise Satan!
« Siste redigering: 20. Des. 2018, 08:36 av boris. »
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1199 på: 20. Des. 2018, 10:35 »
Vet ikke om dette er riktig tråd å poste slike tips på men.
 
Dersom man ønsker å se ALLE Newcastle-kamper i Full HD med engelske kommentatorer og null hakking/buffring, så anbefales sportsdonkey.club

Ett priseksempel er 45 pund for 6mnd (kan også kjøpe 1 uke, 1mnd, 1 år osv...).  Da får man tilgang til alt av engelske og amerikanske, kanadiske sportskanaler osv. gir tilgang på alle kamper i PL, CL, EL osv osv, også NFL, UFC, F1 og sånt om man er interessert i det.

Kommer med tipset siden jeg er møkk lei av å få se kun 1 kamp innimellom på tv2sumo, og også møkk lei av kjipe gratis-streams som bare funker halvveis

Takk for tips! Spørsmålet er hvorvidt denne siden klarer holde det gående så lenge?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida