20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Name the band!  (Lest 6063 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Name the band!
« på: 10. April 2010, 15:35 »
Tok den ideen her fra et annet forum hvor jeg henger. Elsker tråder som det her, og regner med at det er greit og ha en here og. Post, la oss si, 10 bilder og la folket gjette. La det går et par dager, og er det noen som enda ikke har blitt tatt så kan man begynne å gi noen hint osv. Er det igjen noen etter en uke så kan man navngi alle de uløste også hoppe til en annen person som kan lage en ny quiz med 10 bilder osv. Noen som skjønner det?
Fant ingen lik tråd, men kan jo hende det er en her. Sorry om det allerede er en her.

Jeg starter i allefall, og det blir litt forskjellig:

1. Kagrra

2. Bathory/Quorthon (Kristoffer)

3. Amebix

4. Amesoeurs

5. Horse the Band

6. Hinoi Team

7. Gnarls Barkley

8. Dead Kennedys (Berntsen)

9. Beherit

10. Devil Doll




Edith: Kommer selvfølgelig til og oppdatere den etterhvert som folk gjetter riktig,  med både bandnavn og nicket til den som gjetta riktig. ;D
« Siste redigering: 14. April 2010, 16:57 av boris. »
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Name the band!
« Svar #1 på: 11. April 2010, 19:34 »
Nei?

 ;D
 :D
 :)
 :-\
 ???
 :(
 :'(
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Name the band!
« Svar #2 på: 11. April 2010, 19:35 »
Kunne nesten tro at 9 var Nirvana - i tillegg til at jeg føler jeg burde ta 8.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Name the band!
« Svar #3 på: 11. April 2010, 19:37 »
Nja, jeg tror en del her på forumet kan ta #8 ganske fort. Men i morgen klasker jeg til med noen hint om ingen greier de før da. Håper dog at en og annen har lyst til å prøve før den tid, så takk til deg for det. ;D
Nei.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Name the band!
« Svar #4 på: 11. April 2010, 22:02 »
#8 The Police?  ;D
Han kom, ble mett og dett var dett....

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Name the band!
« Svar #5 på: 11. April 2010, 22:11 »
Nei, ikke helt riktig. Feil land, samt at de her ble danna et år seinere.

Men bra at du prøver! ;D
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Name the band!
« Svar #6 på: 11. April 2010, 23:38 »
Dessuten besto The Police av tre karer, og ingen mørkhuda ;)
Men det er spesielt fronmannen jeg drar kjensel på! Kan du si noe om sjanger?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Name the band!
« Svar #7 på: 11. April 2010, 23:49 »
Ingen som har hørt om Dead Kennedys her tydeligvis. Ellers ser det ut som lista av band (om man skal dømme fra bildene...) inneholder mest dritt.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Name the band!
« Svar #8 på: 11. April 2010, 23:52 »
Jo fan. Ikke at det er noe jeg hører på...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Name the band!
« Svar #9 på: 12. April 2010, 00:05 »
Ingen som har hørt om Dead Kennedys her tydeligvis. Ellers ser det ut som lista av band (om man skal dømme fra bildene...) inneholder mest dritt.

Det er jo riktig det. Men man er jo LITT tilbakestående om man dømmer et band utifra bandbilder. Der er faktisk så lamt at jeg blir flau over og være samme skapning som vedkommende.


Åney! Lady Gaga er stygg og alt av bilder er mongo, da må jo musikken være dritt!
Åney, Dead Kennedys ser relativt mongo ut. Huff, regner med at de suger da!
Åneey!!! The Exploted så til tider relativt patetiske ut. Fy faen for et rææææva band azz!
Åney, Creedence Clearwater Revival har et bilde som er relativt mongo. Fy faen for et ræva band!

Men hey. Lady Gaga har opptil fler gode låter, Dead Kennedys er fetere enn ribbefett, The Exploted er dritkult og Creedence er så mandig at jeg vondt inni meg...til tross for at alle har opptil fler mongoloide bilder. Men hey, finnes jo de som kan høre på band tross ræva image, bilder osv og venter med å dømme et bands/artisters musikk til etter de faktisk har hørt musikken til bandet/artisten, siden de skal høre på bandet og ikke sitte å glane bilder. Sånt er for fangirls/fanboys  Lawl!;D

Men heia, du hadde selvfølgelig rett!
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Name the band!
« Svar #10 på: 12. April 2010, 00:11 »
Så 3 er altså Creedence? :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Name the band!
« Svar #11 på: 12. April 2010, 00:12 »
Ingen som har hørt om Dead Kennedys her tydeligvis. Ellers ser det ut som lista av band (om man skal dømme fra bildene...) inneholder mest dritt.

Det er jo riktig det. Men man er jo LITT tilbakestående om man dømmer et band utifra bandbilder. Der er faktisk så lamt at jeg blir flau over og være samme skapning som vedkommende.


Åney! Lady Gaga er stygg og alt av bilder er mongo, da må jo musikken være dritt!
Åney, Dead Kennedys ser relativt mongo ut. Huff, regner med at de suger da!
Åneey!!! The Exploted så til tider relativt patetiske ut. Fy faen for et rææææva band azz!
Åney, Creedence Clearwater Revival har et bilde som er relativt mongo. Fy faen for et ræva band!

Men hey. Lady Gaga har opptil fler gode låter, Dead Kennedys er fetere enn ribbefett, The Exploted er dritkult og Creedence er så mandig at jeg vondt inni meg...til tross for at alle har opptil fler mongoloide bilder. Men hey, finnes jo de som kan høre på band tross ræva image, bilder osv og venter med å dømme et bands/artisters musikk til etter de faktisk har hørt musikken til bandet/artisten, siden de skal høre på bandet og ikke sitte å glane bilder. Sånt er for fangirls/fanboys  Lawl!;D

Men heia, du hadde selvfølgelig rett!

Ehm... okey. Sliter du med noe, eller er det bare dårlig humor?

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Name the band!
« Svar #12 på: 12. April 2010, 00:13 »
Nei, hahah. Nevnte ingen av bandene som jeg har postet. Så da kan vi jo fastslå at #2 ikke er Lady Gaga og at #3 ikke er Creedence. Nå burde det da være lett! :P
Nei.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Name the band!
« Svar #13 på: 12. April 2010, 14:44 »
3. Van Der Graaf Generator?
Ser utsom Peter Hammill er der.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Name the band!
« Svar #14 på: 12. April 2010, 17:52 »
Det er nok et stykke unna, så vidt jeg vet.

Får vel pøse på med noen tips:

Band #1 er et band som blander trad. Japanske toner med "moderne" Rock.
Band #2 er en superkjent Svenske som er kjent for å være opprinnelsen til to sjangerer innenfor metal.
Band #3 er et legendarisk crust band. VELDIG legendarisk!
Band #4 har fått en slags cult-status pga. andets første EP. Fransk band som ga seg etter debuten som kom i 09.
Band #5 har skrevet sanger om pizza, div. nintendo-spill osv. Mye humor innad i bandet.
Band #6 ble relativt kjent rundt iv erden grunnet en sang og video de gjorde med en kjent Japansk komiker/wrestler.
Band #7 er glade i å imitere(?) filmer når de fikser bandbilder. The Big Lebowski, Superman, Matrix osv. Tror faktisk de er rimelig kjent pga. det her.
Band #9 FINSK band som har vært i "krig" med band fra et annet skandinavisk land. Kan vel også legge til Satan som er hjelpemiddel.
Band #10 er et italiensk/slovenisk band. Tjah...har ei skive som er basert på The Prisoner.


Heiaheia! Håper noe av det her hjelper. ;D
« Siste redigering: 12. April 2010, 22:51 av boris. »
Nei.