20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 784437 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1110 på: 11. Okt. 2009, 19:02 »
Heat har jeg hatt må radaren lenge, må prøve å få sett den snart.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1111 på: 13. Okt. 2009, 22:04 »
Endelig fått sett Irreversible, synst det var ein jævla bra film. Fantastisk regisert. Var nokre scene som gidde skikkeleg inntrykk på meg.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1112 på: 13. Okt. 2009, 22:24 »
Endelig fått sett Irreversible, synst det var ein jævla bra film. Fantastisk regisert. Var nokre scene som gidde skikkeleg inntrykk på meg.

Stikkord: Brannslukkingsapparat og undergang?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1113 på: 13. Okt. 2009, 22:38 »
Fantastisk provoserende og kvalmende film - men fantastisk uansett. Du er vel antakeligvis syk i hodet dersom du ikke berøres av denne filmen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1114 på: 13. Okt. 2009, 23:38 »
Endelig fått sett Irreversible, synst det var ein jævla bra film. Fantastisk regisert. Var nokre scene som gidde skikkeleg inntrykk på meg.

Stikkord: Brannslukkingsapparat og undergang?

Er vel eit ord som er passande der: disturbing!
Heile sekvensen på homsebaren var fæl å sjå gjennom. Må berre påpeike kor fantastisk bra regisert den sekvensen er, den er skikkeleg gripande og får visst at det er nok av miljø her på kloden som du ikkje vil vere i nærheten av.

edit/spoiler: Skal i grunn seiast at det er to voldtektscene, forskjellen er jo at i den eine får vedkommande hjelp, medan i den andre ikkje.
« Siste redigering: 14. Okt. 2009, 00:30 av Bad Religion »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1115 på: 14. Okt. 2009, 00:56 »
Glemte forresten en dokumentar jeg så tidligere i år:

Dear Zachary, A Letter to a Son About His Father - Jeg ble kvalm og utslitt av å se den, men det var en stor opplevelse. Ikke les anmeldelser eller info rundt filmen på forhånd, bare se den. Hadde jeg visst om historien på forhånd hadde jeg ikke blitt halvparten så grepet av filmen regner jeg med.

Enig. I utgangspunktet en meget trist film, men jeg ble mer provosert og sint enn jeg ble trist. Uansett en veldig sterk historie...

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1116 på: 14. Okt. 2009, 14:52 »
Jepp. Den siste "avsløringen" kom nærmest totalt uten forvarsel og med sjokkerende effekt. Redigeringen gjorde det ikke akkurat til noe mindre slag i trynet. Folk som så filmen ble bare sittende måpende derfra og ut, om man ikke gjorde det allerede.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1117 på: 14. Okt. 2009, 14:55 »
Tenker jeg skal sjekke den ut i kveld, jeg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1118 på: 14. Okt. 2009, 15:45 »
http://filter.start.no/film/4662

Reknar med denne er eit "must" for alle ;D

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1119 på: 14. Okt. 2009, 19:19 »
Sitter å ser Wrong Turn 3 nå. Har sett 6 min og har allerede sett 3 drap, et par pupper, heite damer og en fyr som spiser menneske øyer. Jaja, hva forventet jeg egentlig, hehe...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1120 på: 14. Okt. 2009, 19:27 »
Dear Zachary, A Letter to a Son About His Father var egentlig ganske jævlig. Akkurat sett den, føler meg helt tom.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1121 på: 14. Okt. 2009, 20:14 »
Sitter å ser Wrong Turn 3 nå. Har sett 6 min og har allerede sett 3 drap, et par pupper, heite damer og en fyr som spiser menneske øyer. Jaja, hva forventet jeg egentlig, hehe...

Hehe, høres ut som en film for meg. Skal vurdere å se den på hyttetur til helgen nå, faktisk. :)

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1122 på: 14. Okt. 2009, 23:22 »
Dear Zachary, A Letter to a Son About His Father var egentlig ganske jævlig. Akkurat sett den, føler meg helt tom.

Jepp, som sagt. Men jævlig bra også!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1123 på: 15. Okt. 2009, 22:15 »
Prøvde å se Dear Zachary nå... IKKE noe for meg. Rett før jeg sovna etter 30 min, så spolte jeg bare over resten. Mulig jeg ikke skulle spillt fm samtidig...

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1124 på: 16. Okt. 2009, 19:38 »
Synst Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father var jævla bra.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!