20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ny manager  (Lest 6135 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #30 på: 08. Nov. 2021, 16:23 »


Denne er også veldig bra. Elsker instillingen.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #31 på: 08. Nov. 2021, 17:43 »
Litt skeptisk når han først ble linket, men tror dette kan bli veldig bra!

Howe står for offensiv fotball, en moderne i tankegangen, tydelige ideer om lag og spillestil, satt seg godt inn i lag og klubb til samtalene han har hatt med Staveley. Forventer ikke mirakler til å begynne med, men tror vi her har sikret oss en meget talentfull trener.

Ser og det er lovnader om oppgradering av treningsanlegget, samt rykter om ny sportsdirektør inn døra i form av Michael Emenalo, tidligere sportsdirektør i Chelsea. Aldri hørt om fyren før i dag, men gjort mye bra i Chelsea sies det.

Deilig å endelig kunne glede seg over det som skjer i Newcastle :)
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #32 på: 09. Nov. 2021, 21:10 »
Mye å ta tak i for Howe. Jeg antar han kommer til å innføre en helt annen intensitet på trening, og jeg tipper vi har mye å hente der. Tror fokus på press og hurtig gjenvinning er en viktig del av filosofien. Og, vi trenger sårt nye motorer på midtbanen  :-X
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #33 på: 10. Nov. 2021, 07:38 »
Finner ikke linken her i farten nå, men ut ifra et intervjuv Howe hadde gitt, FØR han ble ansatt, så var han vist ikke akkurat imponert over den fysiske formen til Newcastle spillerne. Det var ett av tre områder han mente var viktig å forbedre.

Med null seirer på kontoen så valgte jo Stiv Brus å stikke til Portugal mens det var landslagssamling. Til sammenligning så varEddie Howe og trenerapperatet hans var vist tilstede på Benton 06:55 på morningen igår. Liker også det jeg leser om at han har brukt friåret sitt til studere fotball ved å besøke både klubber i Spania og Liverpool. Gleder meg veldig til å se hva Eddie Howe kan få til på St.James Park

Spent på å se hvor mye forskjell vi ser allerede til Brentford kampen i neste runde (om nesten to uker). Mener ikke at vi kan ikke forvente mirakler, men samtidig er det viktig å gjøre det bra i kampene mot Brentfod, Norwich og Burnley før det kommer en ganske utakknemlig rekke med vanskelige kamper. Skulle vi mot all formodning gå inn i juletiden med null seierer så vil det ikke akkurat gange Eddie Howe heller.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #34 på: 10. Nov. 2021, 08:38 »
Åpenbart viktige poenger, og en av grunnene til at vi seiler akterut tipper jeg er at Steve Bruce rett og slett er en dinosaur på treningsfeltet som gjør at vi som lag rett og slett er fysisk langt dårligere trent enn vi bør være. For liten intensitet og for mye fri antar jeg.

Er også spent på å se om vi ser forskjell. Bra timing i form av at vi har en landslagspause nå hvor Howe får drillet laget litt ekstra. Så tror jeg vi er nødt til å være tålmodig - da det er en helt annen fotballfilosofi som skal implementeres. Vi har jo strengt tatt ikke hatt noen filosofi under Bruce.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #35 på: 10. Nov. 2021, 14:49 »
Det er snakk om en totalforvandling av hele fotballfilosofien vi skal til med her. Selv om det høres positivt ut med bedre fysisk form, mer intensitet og "angrep er det beste forsvar", så er jeg skeptisk til om dette er spillergruppen å få det til med på kort tid. Stallen vår er bygget opp med en defensiv filosofi med Wilson, ASM og Almiron som skal kontre og forhåpentligvis skåre mer enn vi slipper inn. Jeg gruer meg til Clark skal forsere fremover i midtbanen med ball i bena, til å se Shelvey prøve å løpe raskere enn 20km/t og Kraft kjøre høyt press.

Jeg er positiv til Howe, altså, men det er ikke usannsynlig at det kan bli verre før det blir bedre!

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #36 på: 10. Nov. 2021, 16:14 »
Blir nok ikke en gigantisk forandring over natten, men kan da heller ikke se at det skal gå så mye verre. Det dette laget har vist til nå er blant det svakeste PL har sett, og iallefall det svakeste jeg har sett av et nufc lag. Kan ikke huske noe lag i PL som er så svake til å bruke ballen som dette laget. ingen tvil om at Howe har mye jobb fremfor seg, men evne å bruke ballen, få opp intensiteten, få opp fitnessen vil bare gjøre dette laget bedre.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #37 på: 10. Nov. 2021, 17:17 »
Det er snakk om en totalforvandling av hele fotballfilosofien vi skal til med her. Selv om det høres positivt ut med bedre fysisk form, mer intensitet og "angrep er det beste forsvar", så er jeg skeptisk til om dette er spillergruppen å få det til med på kort tid. Stallen vår er bygget opp med en defensiv filosofi med Wilson, ASM og Almiron som skal kontre og forhåpentligvis skåre mer enn vi slipper inn. Jeg gruer meg til Clark skal forsere fremover i midtbanen med ball i bena, til å se Shelvey prøve å løpe raskere enn 20km/t og Kraft kjøre høyt press.

Jeg er positiv til Howe, altså, men det er ikke usannsynlig at det kan bli verre før det blir bedre!

Vi var vel omtrent laget i Premier League som scoret flest mål mot slutten av forrige sesong (siste 10), og scoret blant annet 3 mot Manchester City i en jevnspilt kamp. Riktignok med en Willock som overpresterte men vi spilte ganske god offensiv fotball i denne perioden. Vi har også sett kamper hvor vi spiller bra fotball når vi først får 1 mål i mot, etter at taktikken fra start var å forsvare seg til 0-0. Tror stallen vår fortsatt har potensiale til å få til noe slikt, men vi trenger definitivt bedre spillere sentralt på midtbanen i januar som kan bidra med det.
« Siste redigering: 10. Nov. 2021, 17:19 av Eriksen »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #38 på: 10. Nov. 2021, 17:35 »
På midtbanen tenker jeg at Willock, Hayden, Matty Longstaff og muligens Sean har gode forutsetninger under rett treningsregime. Det er overhodet ikke bekmørkt. Shelvey er det på høy tid at pensjoneres.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #39 på: 11. Nov. 2021, 07:52 »
Det er snakk om en totalforvandling av hele fotballfilosofien vi skal til med her. Selv om det høres positivt ut med bedre fysisk form, mer intensitet og "angrep er det beste forsvar", så er jeg skeptisk til om dette er spillergruppen å få det til med på kort tid. Stallen vår er bygget opp med en defensiv filosofi med Wilson, ASM og Almiron som skal kontre og forhåpentligvis skåre mer enn vi slipper inn. Jeg gruer meg til Clark skal forsere fremover i midtbanen med ball i bena, til å se Shelvey prøve å løpe raskere enn 20km/t og Kraft kjøre høyt press.

Jeg er positiv til Howe, altså, men det er ikke usannsynlig at det kan bli verre før det blir bedre!

Jeg kjenner jeg blir litt klam i panna når Clark skal tildeles ovenfornevnte oppgave, hehe. MEN, vi har jo en veldig spillende midtstopper i Fabian Schär som stort sett har vært begrenset til å holde benken varm i det siste. Mulig han ikke er så god til å forsere, men så høy risiko bør kanskje ikke stopperne spille på heller? Så kanskje det er på tide å få inn igjen Schär? Clark har uansett ikke akkurat overprestert denne sesongen!

Men uansett om jeg ser poenget ditt, og skjønner beymringen, så vil jeg allikevel skyte inn at laget som var bygget opp med en deffansiv filosofi og kreative raske kontringsspillere er tross alt tre år gammelt og bygd opp av Benitez, da også med andre offansive spillere (med unntak av Almiron). Føler at laget de siste to sesongene, pluss starten av denne, har holdt seg oppe på det Benitez bygde opp. Det har gradvis blitt hvisket ut etterhvert som Stiv Brus har holdt på, og det laget Eddie Howe nå overtar har vel ingen klar ide og filosofi. Så omstillingen blir monumental, men hadde den ikke blitt det uansett da? Utgangspunktet tatt i betraktning?

Veldig enig med fluffy i at det Newcastle vi har sett de to siste sesongene må være det svakeste på veldig lenge, og det kjedeligste på veldig lenge. Under Benitez var vi i det minste vanskelige å slå, og score på. Kan ikke akkurat si det samme om prestasjonene denne høsten. Ser man på Guardiola sitt City så er jo de helt ekstremt fokusert på ballbesittelse. I Newcastles tilfelle så føles det som det har vært stikk motsatt, mens jeg tror det faktisk allikevel skyldes mest tilfeldigheter og ikke så mye annet.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #40 på: 12. Nov. 2021, 19:56 »
Howe krasja jo Bournemouth totalt når han fekk bruke penger. Blir nok neppe lenge i denne klubben.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #41 på: 14. Nov. 2021, 00:00 »
Usikker på om Howe er rette mann på dette tidspunktet. Utvilsomt en meget lovende manager, men føler vi burde stukket fingeren i jorda her og innsett at denne sesongen blir en kamp om å overleve. Da gjelder det jo først og fremst å få rask skikk på den defensive strukturen vår. Vi må rett og slett bli et vanskeligere lag å møte. Kan ikke helt se at dette er Howe sin sterkeste side.

At han skal klare å få på plass god offensiv struktur og et spillemønster med denne gjengen vi har nå er vel i overkant mye å forlange en fjerdedel inn i sesongen. Får håpe at et godt januar-vindu hjelper her.

En Benitez type inn nå ville vært ideelt i mine øyne. Howe er en risk, men la oss håpe den gir oss en gevinst.


Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #43 på: 19. Nov. 2021, 22:29 »
Covid har han hvertfall fått.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #44 på: 19. Nov. 2021, 23:51 »
Altså, det kreves jo ingen rakettforsker for å konkludere med at Jonjo etter ASM er vår teknisk mest begavede spiller. Dog antar jeg at Howe som alle andre managere etterhvert innser st innsats og stabilitet er mangelvare. Shelvey funker bra i starten under en ny manager, men har mistet troa på at han holder mål i det lange løp. Tipper han får en oppsving før han faller tilbake til gamle synder. Hilsen det som sikkert var forumets største Shelvey-fan  ::)

Hadde jo ellers vært fint om noen gravde opp dette 40-millionerspotensialet til Joelinton...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida