20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 288727 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.



Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1217 på: 19. Aug. 2015, 16:04 »
http://frenchfootballweekly.com/2015/08/18/florian-thauvin-and-the-newcastle-united-conundrum/

Spot on...

Helt enig!

"Cabella will be a star, but his move to Newcastle was always going to be the wrong player, in the wrong team, in the wrong league."

"When Cabella first went to Newcastle, he was lauded as the next superstar to leave the French league. Problems with his physique were anticipated by French experts"

"However, playing wide in a title-winning side in Ligue 1 is a million miles away from playing wide in the Premier League. You don’t have to track back, and you are not faced with the same physical challenges on a week-to-week basis."

Derfor er PL en mye bedre liga enn Ligue 1. Alt er mer fysisk og alt går mye fortere. Som angriper møter man et mye høyere nivå på forsvarsspillerene og motsatt.

Der har vi vel kanskje grunnen til at Cabella floppet totalt. Han imponerte ikke meg ihvertfall og jeg skjønner heller ikke de som hylte på Pardew fordi han ikke brukte denne spilleren fast.

Men der er alltid synd når sånt som dette skjer. Jeg hadde ønsket at Cabella fikk en ny sjanse til å vise at han kunne i PL også, men et helt greit bytte om Thauvin slår til. Han er mer direkte og raskere etter hva jeg har forstått.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1218 på: 19. Aug. 2015, 18:02 »
Synd med Cabella, komme til et lag under en manager som ikke vil ha han i Pardew, for så bli utsatt for en av tidenes største klovner i Carver. Bor mye morsom fotball i den kroppen, dessverre får vi nok aldri se det blomstre i en Newcastledrakt.
No fate but what you make

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1219 på: 19. Aug. 2015, 18:20 »
GFF skriver dette: Cabella joins on an initial loan but with an obligatory buy-out clause worth €9m.

Hvorfor ikke bare trekke fra beløpet på Thauvin avtalen med en gang siden han ikke kommer tilbake til Newcastle uansett?

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1220 på: 19. Aug. 2015, 18:28 »
GFF skriver dette: Cabella joins on an initial loan but with an obligatory buy-out clause worth €9m.

Hvorfor ikke bare trekke fra beløpet på Thauvin avtalen med en gang siden han ikke kommer tilbake til Newcastle uansett?

Lurer jeg på også??

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/florian-thauvin-pictured-after-newcastle-9889006
No fate but what you make

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1221 på: 19. Aug. 2015, 18:44 »
Veldig mange overganger som blir gjort på denne måten nå, leste en artikel om det ifjor høst, er vist en måte å omgå disse Financial Fair Play regelene på...

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1222 på: 19. Aug. 2015, 19:18 »
Akkurat dette kan også forklares med opsjonsprising. Dette er jo en klausul som er til Marseilles fordel. Slik som klausulen står nå, kan de avstå fra å kjøpe spilleren, og tjene 17mill euro - eller kjøpe ham og sitte igjen med 9mill euro i profitt hvis han leverer bra. Skulle vi kjøpt Thauvin med Cabella som vederlag i dag, ville ikke prisen vært 9millioner - men et par nivåer høyere, siden risikoen vedrørende Cabellas kvalitetsnivå ville bli flyttet over fra Newcastle til Marseille. Sånn sett vil vi komme økonomisk gunstig fra det om Cabella leverer så bra at en permanent overgang inntreffer.

En annen bonus er at spilleren har et insentiv til å gi jernet og spille bra for å realisere en permanent overgang. Tviler på at han ønsker å bli værende på benken i Newcastle.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1223 på: 19. Aug. 2015, 19:47 »
Synd Cabella ikke fikk prøve seg. Han har ikke fysikken inne ennå, men samtidig er det vanskelig å være den eneste spilleren på laget med bra teknikk. Vanskelig å få i gang sexy fotball når flere av newcastlespillerne har problemer med medtak.

Med nyervervelsen får vi bredde i spillet,men mer en noe annet har vi behov for en dyptliggende playmaker mener jeg, 

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1224 på: 19. Aug. 2015, 19:48 »
Slik som klausulen står nå, kan de avstå fra å kjøpe spilleren
Jeg kan ingenting om slike avtaler, men hvorfor legge til obligatory da? Hvorfor ikke bare buy out clause?

Edit: The buy-out option in Rémy Cabella's loan deal with Marseille will become obligatory after a certain amount of appearances. Sky Sports.

Altså samme avtale som Mbiwa og Santon hadde.
« Siste redigering: 19. Aug. 2015, 20:23 av Fluffy »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1225 på: 19. Aug. 2015, 20:23 »
For alle som legger mye i slikt, så spiller ikk Aymen Abdennour for Monaco i kveld.
Norske kommentatoren sa at Moutinho og Kurzawa var skadet, nevnte ikke stopperen. Vi har blitt linket til han i franske medier i det siste, som sa at vi kom til å gå for han etter Thauvin.

Nå sier ikke jeg at han står over pga det, men lov å spekulere litt ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1226 på: 19. Aug. 2015, 21:00 »
For alle som legger mye i slikt, så spiller ikk Aymen Abdennour for Monaco i kveld.
Norske kommentatoren sa at Moutinho og Kurzawa var skadet, nevnte ikke stopperen. Vi har blitt linket til han i franske medier i det siste, som sa at vi kom til å gå for han etter Thauvin.

Nå sier ikke jeg at han står over pga det, men lov å spekulere litt ;)

Hehe, hvorfor ikke!  :D
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1227 på: 19. Aug. 2015, 21:23 »
@A_sahin09: DiMarzio -AC Milan have enquired about the services of Moussa Sissoko, NUFC have responded with initial negotiations starting at €22m #nufc

Hva tenkes om dette? Jeg er ikke veldig motvillig, spesielt hvis det resulterer i at vi får penger til å forsterke forsvaret.
Skulle helst beholdt Sissoko, og kjøpt forsvarere. Men det tviler jeg sterkt på at vi gjør.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1228 på: 19. Aug. 2015, 21:43 »
@A_sahin09: DiMarzio -AC Milan have enquired about the services of Moussa Sissoko, NUFC have responded with initial negotiations starting at €22m #nufc

Hva tenkes om dette? Jeg er ikke veldig motvillig, spesielt hvis det resulterer i at vi får penger til å forsterke forsvaret.
Skulle helst beholdt Sissoko, og kjøpt forsvarere. Men det tviler jeg sterkt på at vi gjør.

Sissoko har langt fra imponert, men da må det spillere inn også. Er ganske så dårlig balansert den troppen vår.
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1229 på: 19. Aug. 2015, 21:50 »
Absolutt! Greit med offensiv kraft, mener det ser bra ut der. Nå må vi få de samspilte, og heller styrke den defensive delen av laget. Ideelt sett ville jeg hatt inn en stopper, DM(selge Tiote) og talent på HB. Men Tiote blir, og kjøper vi en stopper (Abdennour) kan Tayls være backup på høyreback.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒