20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 288726 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1095 på: 10. Aug. 2015, 20:53 »
Joda, ikke uenig i det, og det kommer vel sikkert veldig ann på hva slags type skade det er. Ville ikke ha vært den første signeringen som er gjennomført med en skada spiller :)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1096 på: 10. Aug. 2015, 23:02 »
Virker jo faktisk som Jetro var i Newcastle i helgen da (ikke fått med meg noen "bekreftelse"). Om det faktisk bare er for å se på Gini, veel, synes kanskje det er litt rart.

Lenge siden jeg har sett Jetro spille, men vil tro han fortsatt er en god venstreback! Ung og lovende, med 15 landskamper for Nederland :) håper virkelig er noe i det, kan være den "mystiske" spilleren til McClaren.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1097 på: 11. Aug. 2015, 07:40 »
Den eneste jeg synes burde dømmes nord og ned etter 1 kamp er Tiote. Han virket slapp, treg og meget tung i kroppen. Han tok et løp hjem fra midtbanen og til vår egen 16 meter. Jeg gikk på do, bestilte noe å drikke og satt meg ned igjen, han var enda ikke kommet frem til 16 meteren vår.
Kan ikke skjønne at han ble byttet innpå, for det var ihvertfall ikke for å sikre ledelsen, da kunne vi like godt spilt med 1 mann mindre.

Vi trenger en midtstopper, spiss og ving. Er spent på hvem vi signerer før vinduet stenger, men er enda mer spent på hvem som forlater klubben før den tid.

Han har, som meg, ete altfor mange skulebollar og solskinnsbollar i sommar! Mm bakst e da besta! ;) Det tykkjer nok Tiote og...

Ser ut som han har spist mer enn skoleboller...pizza, øl, kebab.... :D

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1098 på: 11. Aug. 2015, 09:10 »
Den eneste jeg synes burde dømmes nord og ned etter 1 kamp er Tiote. Han virket slapp, treg og meget tung i kroppen. Han tok et løp hjem fra midtbanen og til vår egen 16 meter. Jeg gikk på do, bestilte noe å drikke og satt meg ned igjen, han var enda ikke kommet frem til 16 meteren vår.
Kan ikke skjønne at han ble byttet innpå, for det var ihvertfall ikke for å sikre ledelsen, da kunne vi like godt spilt med 1 mann mindre.

Vi trenger en midtstopper, spiss og ving. Er spent på hvem vi signerer før vinduet stenger, men er enda mer spent på hvem som forlater klubben før den tid.

Han har, som meg, ete altfor mange skulebollar og solskinnsbollar i sommar! Mm bakst e da besta! ;) Det tykkjer nok Tiote og...

Ser ut som han har spist mer enn skoleboller...pizza, øl, kebab.... :D

Ja, øl. Ikkje minst! :D

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1099 på: 11. Aug. 2015, 15:02 »
Obertan var slettes ikke ille. Håper vi prøver Aarons på venstrebacken for Haidara en kamp. Han spilte jo litt der i pre season. Verdt et forsøk.

Aarons på back?
(Den mest kreative spilleren vi har offensivt i troppen kanskje?)

Jaja, tror jeg må signere ut fra denne tråden, nå går det over stokk og stein her.

Obertan var søppel i kampen i går i mine øyne, men de er jo tydeligvis ikke normale.

Og de som ikke så at venstresiden vår i går var krise, må ha sett en helt annen kamp enn det jeg så :\

Da er vi enige om at vi har sett forskjellige kamper. Obertan var ganske frisk i helga. Han backen der kunne fort fått rødt på grunn av den hvite, franske E.T. Må selvsagt vise prestasjoner som dette oftere og med MYE hyppigere mellomrom enn tidligere, men holder han seg skadefri og presterer opp mot dette nivået oftere, så bør han faktisk få ny kontrakt.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1100 på: 11. Aug. 2015, 15:53 »
Nå snakker vi faktisk om ny kontrakt til Obertan her ja.

Skal la dere være i fred jeg :)


kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1102 på: 11. Aug. 2015, 19:30 »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1103 på: 12. Aug. 2015, 04:30 »
Jetro ville vært et veldig spennende kjøp! 21 år og flere landslagskamper for Nederland. :)

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1104 på: 12. Aug. 2015, 17:41 »
Kjekt å ha en joker på benken som ikke er i stand til å utrette noe. Høres ut so en god plan, og en plan som vil føre til suksess.

Gouffran > Obertan

Hvorfor velger du Gouffran fremfor Obertan? Goufran er en spiller som jobber hardt og kan støtte backen deffensivt. Sånn sett kan han utrette noe defensivt, men jeg antar du først å fremst mener å kjempe seg til et mål og da har Obertan en evne til å utrette noe offensive i form av tempo omtrent ingen på laget vårt har, og en ekstremt stigende formkurve, som vi så glimtvis på søndag... Han kan som sagt utvikle seg om han finner formen stabilt imotsetning til de første sesongene da han gjorde 99 prosent av alt feil.. Goufran ser jeg ikke store utviklingsmuligheter eller noe mer enn mulighet til å bli en avarage spiller, heller ikke en spiller som kan være en spessielt joker på benken. Men han skal ha for å være en ok squad player avhengig av hvor stor stall og høyt vi sikter.. Han vil ALDRI  bli en spiller for et top 6 lag,,, det har Obertan kanskje et lite potensiale til i det minste..
« Siste redigering: 12. Aug. 2015, 17:43 av superswag »

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1105 på: 12. Aug. 2015, 17:49 »
Obertan utvikle seg? Herregud mann, han er 26 år og har ikke blitt et fnugg bedre enn da han var 18 år.

Å herregud..............Har du sett en eneste newcastle kamp? Han var meget god i franske ligaen,,,, deretter var han ikke helt det kjøpet de hadde håpet i mufc,,,, at han i det hele tatt havnet der tyder på kvalitet/potensiale,,, at han har vært elendig de siste sesongene er ikke noe å diskutere,,, og at han tok store steg i rett retning mot slutten av forrige sesong, er heller ikke noe å diskutere,,, å ta store steg fremover kan tyde på at vi kan få en spiller på et godkjent nivå,,, imotsetning tiil det grusomme nivå han holdt de siste sesongene.... Og så om han er 26 år,,, så lenge han viser store fremsteg som fotballspiller er det ikke en alder han ikke kan utvikle seg,,, vi har mange eksempler på spillere som har hevet seg voldsomt i denne alderen, og tatt gjennombruddet...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1106 på: 12. Aug. 2015, 17:53 »
Obertan utvikle seg? Herregud mann, han er 26 år og har ikke blitt et fnugg bedre enn da han var 18 år.

So enkelt kan eit innlegg skrivast og det trengs ikkje fleire ord for å oppsummera godaste Obertan. Viser jo berre kor mykje me saknar spelara som kan trua med fart, passera fleire og få til gode innlegg, når Obertan såg lovande ut i 4 kampar førre sesong. Då står det verkeleg skralt til med oss.

Jeg blir oppgitt nå... I det Obertan begynte vise godt spill ble han skadet.... Hadde han ikke blitt dette er jeg ganske sikker på at dette hadde blitt mer enn 4 kamper.. Og disse 4 kampene var faktisk meget gode og et LANGT steg i riktig retning mot alle de 50 kapempene, uten å dobbelsjekke antall kamper  før dette,,,savner spillere som kan true med fart... HAHAAHAHAHAA.... Som om Obertan ikke har fart... Hvilken planet har du bodd på? Gode innlegg? Syns jeg husker han fikk et herlig innlegg som ga Girginho et mål på lørdag,,,

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1107 på: 12. Aug. 2015, 17:56 »
http://www.edp24.co.uk/sport/norwich-city/rumour_mill_colombia_international_juan_fernando_quintero_linked_with_norwich_city_1_4182380

FM-tallentet Juan Fernando Quintero kan jo være et alternativ hvis Newcastle ikke kommer noen vei i forhandlingen med Florian Thauvin eller Xherdan Shaqiri :)

Hvis du ikke har fått det med deg,,, så fikk Shaqiri null spilletid i Bayern,,, og var ingen suksess der,,, ble dermed solgt til Inter som er et stor steg ned,,,, der fikk han heller ikke til så mye,,, og at han nå havnet i Stoke burde gi deg gode signaler om at dette ikke er den topspilleren vi burde gå for.... Prisen for han var heller ikke akkurat komfortabel,, 13,5 millioner for en spiller som har vært svak,,, lett å la seg lure av et par gode kamper i vm,,dessuten er han ikke den samme unge spilleren som i basel,,, er vel 5 år tilbake han inneholdt ca samme kvaliteter uten å ha utvikla seg noe positivt,,

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1108 på: 12. Aug. 2015, 18:00 »
Hadde vært kult med et småfrekt lånebud med opsjon på Illarramendi i Real Madrid eller Rode i Bayern

Såklart... Er langt fra uenig med deg... Lån på Illramendi hadde vært stort i seg selv til tross for mye svakt spill.. Men,,, å få en opsjon i tillegg hadde vært for mye å forlange med mindre den ligger på 300 millioner da det var dette de hentet han for.. Og Benitez liker 4-2-3-1 gjerne med en Illramendi type som kan både tackle markere og sentre,, slik som Xabi-Macherano da Xabi var playmakeren bak en Gerrard... Så Illramendi er jeg usikker på om de vil låne vekk,, og en opsjon hadde vært for mye å forlange med mindre denne lå på rundt 300 millioner da han kostet såpass mye og kan fortsatt slå gjennom... Den klubben som i hele tatt får låne Illramendi bør være sjeleglad,,, så vi har ikke kortene på vår side om vi skal kreve en oppsjon, som om de skulle være desperat på å kvitte seg han...
« Siste redigering: 12. Aug. 2015, 18:02 av superswag »

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1109 på: 12. Aug. 2015, 18:09 »
trenger vi virkelig flere vinger? igår hadde vi perez og aarons på benken. det er vel kanskje di 2 spillerene med størst forhåpninger til. og ser ikke helt at perez blir brukt på topp slik vi spiller. vi har og cabella i bakhånd. greit med bredde men vi er ikke manu eller chelsea der spillere er fornøyd med å være på benken. vil mye heller ha inn en midtstopper back og def midt. tiote viser igjen at han er milevis unna der han bør være. og at han stiller foran abeid i køen sier vel det meste om abeid sin posisjon i klubben.  Vi skulle hatt et beist på midten da vi har lite duell kraft sentralt når sissoko er på vingen. anita og colback er ikke akkurat matic/toure i luftduellene. eller begynner eg og å miste troen på haidara. helt utrolig dårlig touch på han igår.sliter med enkle mottak og å føre ballen,og når vi kun har dummet i bakhånd er det tynt der også.

perez ving?,,,,, dessuten om "perez ikke passer på topp",,, som jeg ikke aner hvordan i all verden du i hele tat våger å påstå etter å ha vært enormt god forrige sesong sett bort i fra målratingen de tidene han ikke hadde denne running streaken med mål,,,,perez har også blitt brukt mye med hell som spissen bak spissen,,, som et alternativ til georginho,,,et alternativ til cisse/mitrovic,,, et alternativ om vi er i totalt mangel på vinger og girginho på en kant, med perez bak spissen som et bedre alternativ,,, dessuten er aarons en spiller som kommer til å bli brukt mye på benken for å ikke slå opp skaden,,,, da blir fort Cabella føstemann inn på høyrevingen om Sissoko bli skadet,,, mens kanskje et førstevalg på venstreving når han nå blir frisk, og Obertan ble foretrukket sist... Han er i tillegg et godt alternativ som en sentral offensiv midtbanespiller i 10er rollen... Kommer til å få mye spilletid, da vi har mye skader, og han har et såpass høyt nivå,,, og har funnet seg til rette i premier league med storspill siste halvdel av forrige sesong.. Ser for meg at han innehar et høyere nivå enn Obertan både nå og potensielt, og på sikt,,,