20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 288726 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1050 på: 07. Aug. 2015, 18:45 »
Seriøst? Er det virkelig tema å gi Obertan en ny kontrakt blandt enkelte her? Sjokkerende i mine øyne.

Obertan er en impact spiller, som kan komme inn å forandre en kamp. Dessverre har han vært helt sykt skadeutsatt, noe som taler imot han. Men få han på en pay as you play contract eller noe lignende, så synes jeg faktisk han var frisk i de få kampene han kom inn ifjor. Mulig det var fordi resten av laget var like søppel, men han gjorde noen friske innhopp før lårskaden i alle fall.

Er absolutt ingen Obertan-superfan, men vi kan jo ikke kvitte oss med alt og alle heller, og her føler jeg vi har en spiller som muligens kan forandre en kamp. Derfor ikke helt fremmed for å utvide kontrakten hans, om han får betalt per opptreden med en relativt beskjeden grunnlønn.

Føler ikke vi kan slippe alt av engelske spillere heller, det er en av grunnene til at Taylor burde bli værende. Vil ikke havne i en situasjon der vi må hente overprisede engelske talenter, på grunn av at vi ikke har nok og de andre er jo klar over slike situasjoner. Eks, se City.
« Siste redigering: 07. Aug. 2015, 18:48 av SvampeBoB »
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1051 på: 07. Aug. 2015, 18:51 »
Jeg skjønner hva du mener, han kan være et uromomet med farten sin, men dessverre så er fotballhode og avleveringene hans på nivå med en gjennomsnittelig 5div-spiller. Derfor er han rett og slett ikke god nok i mine øyne :) Og jeg føler jeg har fakta på min side etter å ha sett han fire sesonger i Newcastle-trøya :)

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1052 på: 07. Aug. 2015, 19:29 »
Jeg skjønner hva du mener, han kan være et uromomet med farten sin, men dessverre så er fotballhode og avleveringene hans på nivå med en gjennomsnittelig 5div-spiller. Derfor er han rett og slett ikke god nok i mine øyne :) Og jeg føler jeg har fakta på min side etter å ha sett han fire sesonger i Newcastle-trøya :)

Helt enig i mye av det du skriver. Det avr bare det at rett før lårskaden i vinter, så synes jeg faktisk at han hadde noen farlige innlegg og andre småfarlige involveringer. Derfor er jeg villig til å la han få fornyet tillit, men bare om han presterer i år. :)
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1053 på: 07. Aug. 2015, 20:58 »
Jeg skjønner hva du mener, han kan være et uromomet med farten sin, men dessverre så er fotballhode og avleveringene hans på nivå med en gjennomsnittelig 5div-spiller. Derfor er han rett og slett ikke god nok i mine øyne :) Og jeg føler jeg har fakta på min side etter å ha sett han fire sesonger i Newcastle-trøya :)

Det er vanskelig å argumentere mot statistikken hans, men han har en god egenskap i at han er villig til å slite mye benk og fornøyd med å være en backupspiller. Føler at denne klubben trenger det, men den skadehistorikken den har, det er vel en rimmelig utakknemlig og ubønnhørlig ærlig statistikk på det også. Men det blir kanskje et tynt grunnlag å forlenge med Obertan på....

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1054 på: 07. Aug. 2015, 21:06 »
Da er det hundre ganger bedre å satse på Sammy...

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1055 på: 07. Aug. 2015, 21:22 »
Da tror jeg vi tar og dropper begge.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1056 på: 07. Aug. 2015, 22:08 »
Obertan er nok, til det motsatte er noe voldsomt grundig bevist, lost cause. Er åpen for å være positiv til en forlengelse med Taylor. Betingelsene er at han viser at han kan holde seg skadefri en hel sesong og i utgangspunktet er en backup.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1057 på: 07. Aug. 2015, 23:38 »
Fikk nesten hjerteinfakt av å lese side 71 her når "Obertan" og "ny kontrakt" ble nevnt i samme åndedrag. Heldigvis ser det ikke ut til å ha kommet fra noe offisielt hold etter å ha lest side 70 :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1058 på: 08. Aug. 2015, 11:46 »
Rondon på vei til WBA (!). Den så jeg ikke komme:)

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1059 på: 08. Aug. 2015, 13:27 »
Rondon på vei til WBA (!). Den så jeg ikke komme:)

Det er ein stor fyr reknar eg med! Eller er det han frå Uruguay?

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1060 på: 08. Aug. 2015, 14:03 »
Rondon på vei til WBA (!). Den så jeg ikke komme:)

Ikke jeg heller, men hvis du tenker på det, så er det jo en sånn typisk Pulis signering. Montro hva dette eventuelt betyr for en Berahio som både er en interessant spiller og har vært linket til Newcastle tidligere...

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1061 på: 08. Aug. 2015, 14:35 »
Både Rondon og Barahino har vært linket til Newcastle. Selv om det er mye å håpe på, håper jeg at Rondon til WBA betyr Berahino til Newcastle  8)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1062 på: 08. Aug. 2015, 15:55 »
Rondon er en klassesignering for WBA! Synes forøvrig at klubbene "rundt" oss tabellmessig, har kjøpt flere brukbare spillere nå! Dette gjør meg litt usikker på laget vårt, og eg mener fortsatt at vi bør hente inn minimum 2 spillere til!

Vi blir stadig linket med nye spisser, men eg ser helst at fokuset ligger på en forsvarer! Alle vet jo at forsvaret vårt ikke holde mål! (les; Tayls og Willo)
Men som Anders nevner, en Berahino hadde ikke vært feil!  :D 

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1063 på: 08. Aug. 2015, 18:16 »
Vet ikke om folk ikke ser alle kampene eller hva det er,,, men Obertan ble bare bedre og bedre ifjor,, og kan godt være en fin mann å ha på benken som en joker om han fortsetter å heve seg,,, Å selge han nå er jo nærmest umuig, om vi skal få noe for han. Å gi han noen sjanser vil ikke annet enn øke verdien hans, og forhåpentlig utvikle han til en god nok spiller for bredden... Så lenge han ikke krever en megalønn kan han være fin å ha i bakhånd som en joker... Spare 100 000 i uka, og få 0 i overgangssum, fremfor å satse på en spiller som bare har hevet seg det siste året, og kan stige voldsomt i verdi ved salg, eller bli en brukbar sqaud player for oss...

Hva slags spillertype Mbiba er vet jeg ikke, men som jeg sa, om han er hodesterk nok, så kan vi ha en mer spillende spiller ved siden av,,, og om han ikke er så hodesterk, trenger han en bauta ved siden av seg... regner med de fleste er enig i dette,,,? Lingaard hadde vært strålende å kjøpe men holder allerede et bra nivå, så om vi får låne han så og si gratis, er han nok god nok til å danke ut spillere som Goufran etc....Om United nekter å selge han altså, så skal vi takke gledelig ja til å låne han.... Så lenge united ikke krever monstersummer for dette, men det gjør de nok ikke da de helst vil gi han spilletid og utvikle han,,,

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1064 på: 08. Aug. 2015, 18:34 »
Kjekt å ha en joker på benken som ikke er i stand til å utrette noe. Høres ut so en god plan, og en plan som vil føre til suksess.

Gouffran > Obertan
Nei.