20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 288744 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #990 på: 05. Aug. 2015, 06:19 »
Helt enig. Ser ikke hva sissoko får gjort bedre i pool enn hos oss. Leser på nufc.com at abeid er linka til fortuna dusseldorf i 2.bundesliga. .


Eh.... Vi sammenligner laget som var et av 2 lag som kunne ende på 18ende plass ifjor i siste serierunde med laget som tok 5. plass... Og vi sammenligner laget som maks kan håpe på en 7ende, 8ende,9ende plass realistisk sett med laget som er soleklart blant top 5 i england og fort kan utfordre om en CL plass... En av verdens største klubber med langt større kjøpekraft og mulighet for å lønne han høyt... Dessiten har ikke Sissoko vokst opp i Newcastle eller noe som helst, som gjør at vi kan forvente at han skal bli her uansett hvordan vi prestererer i forhold til sine medspillere og hvilke klubber som er interesserte,,, og Liverpool er et soleklart steg opp...Om noen bedre/større klubber enn Liverpool vil ha han og faktisk bruke han fast er mer tvilsomt så Liverpool er et stort steg opp, men ikke et for stort steg, slik at han ender som Cabaye i PSG... Syns det nesten er rart om han ikke ønsker seg til en større klubb snart.. Er jo en av få , kanskje den eneste spillern vår som hører hjemme i et av topplagene, og IKKE hos oss...

Og om vi så putter inn Sissoko pengene vi skulle fått pluss ekstra penger,,, ser jeg ikke helt hvem spillere som kunne gått direkte inn og erstattet Sissoko som er like god... Vi kunne fordelt pengene på 2 spennende spillere, eller en og sittet med penger til overs, men ingen som går rett inn i 11eren med samme kvalitet som Sissoko. Blir som da Bale eller Ronaldo ble solgt. Mye penger til mange spennende spillere, men ingen direkte erstatning med samme nivå... I MUFC sitt tilfelle var det vanskelig å direkte styrke andre lagdeler, så det ble med å hente stallfyll,, eller sette pengene i banken. Dette vil det i vårt tilfelle bli ved et salg av Sissoko og... Vi må gjøre alt for å holde på slike spillere, og samtidig prøve å hente spennende spillere som kunne vært spennende for de andre top 6 lagene, om vi skal hevde oss. Hvertfall ikke selge dem og sitte igjen med kun avarage spillere...

Og når det gjelder ønske om salg av Cisse,,,, er det noen som virkelig tror vi får så mye for en Cisse vi presser frem et salg for? Han er ikke akkurat HOT på overgangsmarkedet, så vi hadde endt med småpenger og kvitt en helt gjennomsnittlig lønning, men mistet en meget god stallspiller, ved skader som kan vise seg å være mange mål verdt...

Når det gjelder ny stopper? Ser dere ikke at om vi skal satse på Mbemba og en ny stopper vil hele sentrallinjen i forsvaret være ny, og 2 av 4 forsvarspillere i et forsvar som trenger samspill og kommunikasjon for å fungere være nytt?... En grunnregel er at man endrer minst mulig i sentrallinjen i et lag, det vil si midtbane spiss og stoppere. Spessielt et stopperpar har en form for kommunikasjon med både hverandre og backene, så å bytte ut begge 2 ville neppe fungert... Vi så da Chelsea ble nyrike at de beste spillerne ble gradvis rotert på og spilt inn i en fast 11er,,, spesielt sentrallinjen,,, de hadde spillermateriale til å bytte hele 11ern på en gang, men gjorde dette gradvis...Derfor vil det være naturlig å satse på Colo eller en av de gamle spillerne i forsvaret for å deretter et senere vindu bytte ut den andre stopperen... Når det gjelder Janmaat,må jo de som slakter han ha sett en annen sesong en meg... En av våre positive spillere mener jeg... Haidara er også meget spennende, og til og med Dummet tror jeg kan bli god, veldig spennende med en back som kan både forsvare som en stopper, god på hodet, god skuddfot, gode innlegg, grei fart og kondis.. Selv om han ved første øyekast ser veldig avarage ut... Men holder en knapp på Haidara evt en ny superback, som jeg mener forsvaret hadde tålt bedre å få inn, da dette ikke endrer for mye i sentrallinjen...
« Siste redigering: 05. Aug. 2015, 06:31 av superswag »

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #991 på: 05. Aug. 2015, 10:42 »
Haidara skadefri en hel sesong virker meget spennende ut for min del. I tillegg til farta har han meget god fysikk sammenlignet med flere andre backer i ligaen.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #992 på: 05. Aug. 2015, 10:48 »
Huff, hadde troa på vi skulle få noen fler spillere, men virker VELDIG stille for tiden.

Vi vil ende opp omkring 15-16 om vi ikke signerer flere spiller og vi har spillere som Williamson, Taylor, Obertan og Gouffran som vil spille kamper både her og der.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #993 på: 05. Aug. 2015, 11:33 »
Huff, hadde troa på vi skulle få noen fler spillere, men virker VELDIG stille for tiden.

Vi vil ende opp omkring 15-16 om vi ikke signerer flere spiller og vi har spillere som Williamson, Taylor, Obertan og Gouffran som vil spille kamper både her og der.

Enig! Sku så absolutt hatt inn 2-3 spillere til!

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #994 på: 05. Aug. 2015, 12:12 »
Fader heller. Jeg ser temmelig mørkt på sesongen. Vi har hentet en klar umiddelbar forsterkning (gini) og mesteparten av daukjøttet er fortsatt her. Jeg er optimistisk for fremtiden til Mbemba og Mitrovic, men to tjueåringer som kun har spilt i belgisk liga kan ikke forventes å skulle være bærebjelker i dette laget. At de har spilt CL og gjort det ok der er vel og bra men vi vet alle at tempoet i PL-hverdagen tar en stund å tilpasse seg. Vi supportere er før sesongen optimistiske av natur men er redd for at vi kommer til å si akkurat det samme som vi sa forrige sesong, sånn uti oktober. Willo FFS! Han er fortsatt her! Han kommer til å spille! Guffen, Obertan! Tviler også sterkt på at flere kommer inn nå. Det er stille og vi pleier sjelden å kjøpe seint i vinduet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #995 på: 05. Aug. 2015, 12:21 »
Er enda nokså betenkt i forhold til kommende sesong. Tror også vi ikke skal forvente at to 20-åringer fra Belgia skal levere på et stabilt høyt nivå fra dag 1 i PL. Men jeg velger å tro at vi får inn minimum en klar erstatter til førstelaget, og har også trua på to. Er det rette spillertypene, løfter det oss veldig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #996 på: 05. Aug. 2015, 12:54 »
Vi har holdt på alle de beste spillerne. Fått tilbake en bra keeperbackup og stppperbacpup(?) fra lån. Hentet 2 gode stallspillere i det minste som har potensiale, og årets spiller i Nederland. Jeg tror fjorårets skuffelse var en vekkelse for spillerne, og at de kommer sterkt i år,,, Er positivt overasket over vinduet. Var mere redd for å miste en spiller som Sissoko enn å få inn 3 kjempespennende navn, i tillegg til de 2 vi fikk tilbake fra lån... Er jo rykter om en ving,, her føler jeg vi både trenger kvalitet og kvantitet, da den kvaliteten vi har der fort er borte med 1-2 skader.... Tror også spillere som Krul, Colo, Tiote, Sissoko, S.Taylor,Janmaat, Colback, Ayoze,Cisse,Cabella,Aarons, hvertfall deler av disse skulle ha nivået til å prestere. Ifjor underpresterte mesteparten av disse... En ving på 24 år som går rett inn og utfordrer/danker ut de beste vingene våres hadde vært fint. Men føler jeg har fått mer enn forventet, og mistet mindre enn forventet. En ving med litt kvaliteter allerede nå hadde  vært prikken over i'en

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #997 på: 05. Aug. 2015, 12:55 »
Er det fler som er glad for at West Ham har kasta seg inn i kampen om Austin? Synd om vi allikevel får han og dette kun presser opp prisen... Men er ca 50 50 mellom oss om å få han skal man tro oddsen, som bare noen dager siden var nesten 1,00 på Newcastle...

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #998 på: 05. Aug. 2015, 13:18 »
Vil no sjølvsagt ha Austin viss alternativet er ingen!

Eg meinar me bør få inn 2-3 spelara til og alle desse burde vera erfarne PL-spelara. Sjølv om det er snakk om kunn 1 eller 2 sesongar, men dei har vist at dei taklar dette nivået.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #999 på: 05. Aug. 2015, 13:18 »
Trenger vi virkelig en ny spiss? Vet ikke om det er verdt å bruke 12-15 mill på å oppgradere Cisse med Austin.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1000 på: 05. Aug. 2015, 15:22 »
Vil no sjølvsagt ha Austin viss alternativet er ingen!

Eg meinar me bør få inn 2-3 spelara til og alle desse burde vera erfarne PL-spelara. Sjølv om det er snakk om kunn 1 eller 2 sesongar, men dei har vist at dei taklar dette nivået.

Selvsagt? Du ser helt bort i fra at han koster penger, lønn, at vi har alternativer fra før av... at pengene kan brukes ved en senere anledning,..?austin har vist det i en sesong.... cisse har hatt en mest effektive spiss sesong bak seg nå,, og i tillegg en magisk sesong for freiburg og newcastle,,, året mellom fikk han lite sjanser,,,

Og ser du ikke hvor det går henn om vi henter Austin dyrt? Han vil antakelig bli satset på sammen med Mitrovic og  med alle spennende midtbanespillerne våre blir vi tvunet inn i en 4-4-2 med meget statiske spisser... om han bare kunne vært i stallen som reserve hadde vært bedre, men vi punger nok ikke dyrt ut uten å satse på han... west ham har mistet big sam, en av få som kunne gå ekstreme veier for å få resutater sammen med pulis, så at det er nettopp dem som vil ha han er mere tilfeldig... men austin er da en spiss som hører hjemme i et middels premier league lag, max. ingen av topplagene ville vurdert å hente han....

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1001 på: 05. Aug. 2015, 15:48 »
noen som har sett j.lingard spille? ser han er linka

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1002 på: 05. Aug. 2015, 16:07 »
fra manu? det jeg har sett virker kjempespennende, og han virker allerede som en meget habil spiller, som kan bli enormt god med årene... kjempetalent united gir slipp på isåfall.. hurtig, teknisk, smidig spiller.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1003 på: 05. Aug. 2015, 16:22 »
og en av de mest spennende på det engelske u landslaget...

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1004 på: 05. Aug. 2015, 16:26 »
Trenger vi virkelig en ny spiss? Vet ikke om det er verdt å bruke 12-15 mill på å oppgradere Cisse med Austin.

Det avhenger litt av hvor mye Mitrovic kan bidra med. Ideelt sett så mener jeg en stopper bør være førstepri. nå, og da en kraftstopper som går rett inn og forsterker førstelaget og kan styre/sette backlinja. Ønsker meg rett og slett en "commanding centreback", gjerne med PL erfaring, om det så blir kostende £15 mil. så får det heller være. Jeg stoler IKKE på forsvaret bare fordi Mbemba er kommet inn! Men så spørs det selvfølelig om Mitrovic, Cisse og Ayoze kan score de nødvendige målene da...