20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 288743 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #945 på: 31. Juli 2015, 16:27 »
Når en ny manager kommer til en klubb er det alltid noen spillere som blomstrer. Ryktet sier Willy har vært god på trening. Og han selv har uttalt at han aldri har opplevd så bra treninger både på den fysiske delen samt taktiske delen. Så hvem vet kanskje Willy tar helt av og blir årets spiller i Newcastle :) Willy har jo fysikken/størrelsen til å være en kanonstopper, gjerne da sammen med en stopper av type mbemba(rask/smidig Puma). Så jeg spår Willy en kanonsesong under ny manager og partner i hjertet av vårt forsvar.

Da putter jeg hode inn i gapestokken.hvem vil spytte på meg først :)

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #946 på: 31. Juli 2015, 17:11 »
Du skal iallfall få poeng for å være optimistisk og flink til å tenke posetivt TooN!  :)

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #947 på: 31. Juli 2015, 18:30 »
Tror Lascelles kan få tilitt fremfor Williamson,,,, er ikke sikkert den nye managerern er så begeistra for han som Pardew og Carver var(delvis med mangel på alternativer).... Han ble som sagt lånt ut et år fordi de ville ha han et år for å gå med på å selge han. Et av englands største stoppertalent, er nok allerde god nok for førstelaget vårt...Og med en ny forhåpentligvis klassestopper inn, Colo, Taylor, kan det fort være vi har sett det siste fra Williamson med mindre vi skulle få store skadeproblemer/suspensjoner..

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #948 på: 31. Juli 2015, 18:32 »
Hadde det enda vært en proven Premiership centre-back det var snakk om. Mer og mer tyder på at vi får se Williamson fra start mot Soton' om en drøy uke, og det gleder sikkert Koeman, jeg får dessverre mer lyst til å gråte.
Mbemba får jo ikke trene med laget før han har fått visa. Så ja vi stiller med samme forsvarsrekke som sist sesong. Når jeg sier at Saylor er en oppgradering fra vårsesongen, og at Dummett er vår beste midtstopper (minus Mbemba) så oppsumerer jo det hvor vi står.

Så Lascelles ble igjen i Forest eller.... Følg med folkens.... Dere diskuterer stoppersituasjonen som han ikke eksterer engang....

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #949 på: 31. Juli 2015, 18:45 »
Tidlig å dømme Lascelles verken den ein eller andre vegen. Det er likevel veldig lite som tyder på at han - per. dags dato - er klar for å tette alle dei svakheitene som forsvaret vårt har avdekka dei siste sesongane. Ingen stor sesong for Forest i fjor, og mildt sagt ruskete i pre-season for oss. Men også han skal sjølvsagt få lov til å få fleire kampar i eit (i forhåpentligvis nær framtid) meir solid defensivt kollektiv.

Dummett var vår stabilt beste midtstoppar i fjor, og det finst fordelar for alle våre andre midtstopparar i å bli para saman med ein venstrebeint midtstoppar. Håpar vi får sjå minst mogleg av Coloccini og Williamson i tospann. At vi må tole éin av dei fram til Mbemba er kampklar, får vi heller berre leve med så godt vi kan.


lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #950 på: 31. Juli 2015, 19:13 »
For å vera superpositiv, Williamson var ein eller annan gong knallgod for oss øve ein halv sesong ca.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #951 på: 31. Juli 2015, 20:23 »
Du skal iallfall få poeng for å være optimistisk og flink til å tenke posetivt TooN!  :)
Hehe.. Er jo lov være positiv når klubben flekser på transfermarkedet. Må si jeg har en helt annen holdning nå enn på mange sesonger. Tror vi kan overraske meget positivt i år. Litt samme følelse jeg hadde i sesongen vi ble nr 5. Var jo egentlig usannsynlig :)

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #952 på: 31. Juli 2015, 21:38 »
Tror Lascelles kan få tilitt fremfor Williamson,,,, er ikke sikkert den nye managerern er så begeistra for han som Pardew og Carver var(delvis med mangel på alternativer).... Han ble som sagt lånt ut et år fordi de ville ha han et år for å gå med på å selge han. Et av englands største stoppertalent, er nok allerde god nok for førstelaget vårt...Og med en ny forhåpentligvis klassestopper inn, Colo, Taylor, kan det fort være vi har sett det siste fra Williamson med mindre vi skulle få store skadeproblemer/suspensjoner..

Lascelles slet tidvis med spilletid i Forest i fjor, at han var et av englands store stoppertalenter kan så være, men tror nok den statusen er jekka litt ned, har vel også vist svakheter i treningskampene til nå, om han er bedre enn Colo, Taylor og Williamson gjenstår å se.

At Williamson starter mot Soton er jeg nesten 100% sikker på, trenger uten tvil en stopper til, da ser jeg meg fornøyd med overgangsvinduet så lenge ikke det selges noen andre enn overflødige spillere.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #953 på: 01. Aug. 2015, 00:22 »
Er ikke Colo, Wili, Taylor, Ladcelles og Mbemba nok? Ifjor hadde vi 3 stk, av disse 5, i tillegg til Dummet som beklet denne posisjonen.. Syns ikke det er bredden det står på isåfall. Nå har vi hentet en stopper fra "øverste hylle", da mener jeg i forhold til at vi ikke tiltrekker oss de aller beste... Å kjøpe et nytt stopperpar blir for drastiske forandringer, da backfireren trenger kommunikasjon... Spessielt stopperne.. Så å vente med å finne Mbemba sin partner er nok like greit etter min mening. Tror Colo kan mye bedre enn i fjor. Taylor har vist han er god. Lascelles trenger spilletid, og derfor er det dumt om han blir vraket for mye til fordel for nok en ny stopper, og han er nok ikke noe dårligere enn Williamson.. Williamson er nok den mest forhatte her inne, til tross for at han ikke skal få all skyld for dårlige resultater. Vinner vel 85 prosent av hodeduellene.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #954 på: 01. Aug. 2015, 00:31 »
Ser for meg at Colo og Mbemba kan bli førstevalg som stopperparet i år, om han ikke selges. Får man bare håpe en ny manager kan sprute litt motivasjon inn i Colo, det er en herlig midtstopper inni kroppen der et eller annet sted.
No fate but what you make

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #956 på: 01. Aug. 2015, 01:07 »
Er ikke Colo, Wili, Taylor, Ladcelles og Mbemba nok? Ifjor hadde vi 3 stk, av disse 5, i tillegg til Dummet som beklet denne posisjonen.. Syns ikke det er bredden det står på isåfall.

Bredden er god nok, kvaliteten derimot er rimelig dårlig, håper du har rett mtp. Colo blir bedre i år enn han har vært de siste to sesongene, og det er mange år siden Taylor har vært god!

Om Mbemba er en signering fra "øverste hylle" vil jeg nå vente litt med å bedømme, Mbiwa var også det i sin tid.
Hvem sin feil det er at han mislyktes kan diskuteres opp og ned i det uendelige, men man har sett det før, og får garantert se det igjen at spillere fra andre/mindre ligaer vil slite i PL, spesielt til å begynne med.

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #957 på: 01. Aug. 2015, 01:24 »
For å vera superpositiv, Williamson var ein eller annan gong knallgod for oss øve ein halv sesong ca.

Ja, men om jeg ikke husker feil var det når Carroll fortsatt var her. På den tiden spilte vi uansett hoofball, og den idiotiske lempingen fra Williamson var ikke så idiotisk som den har vært ettersiden. Sånn sett kan det hende han funker bedre nå, hvis Mitrovic er en bedre targetman. Spent på å se hvor god Mitrovic faktisk er i lufta mot PL motstand.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #958 på: 01. Aug. 2015, 01:42 »
Tror jeg skal arrestere deg der Sigurd!
Sesongen Willy var på sitt beste, var vel 2011/12 sesongen. Og starten av 13/14 hvis jeg ikke husker feil? Carroll ble som kjent solgt januar 2011.
Og da spilte vi til tider bra fotball, mye mer langs bakken.

Jeg forsvarer ikke Williamson, han og Colo har vært ræv de siste sesongene, hvertfall sist! Og det er begge sin feil. Men hvis SMC nå klarer å jobbe med det defensive, forsterke stallen og bygge et lag(!) igjen, tror jeg også Willy blomstrer. Dog ikke nok til å forsvare en fast plass i 11'eren. Det er jeg også spent på om argentineren der bak gjør også, men lov å håpe.

- Hilsen en av de få idiotene som har drakt med Williamson bakpå! :D
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #959 på: 01. Aug. 2015, 13:38 »
Du skal iallfall få poeng for å være optimistisk og flink til å tenke posetivt TooN!  :)
Hehe.. Er jo lov være positiv når klubben flekser på transfermarkedet. Må si jeg har en helt annen holdning nå enn på mange sesonger. Tror vi kan overraske meget positivt i år. Litt samme følelse jeg hadde i sesongen vi ble nr 5. Var jo egentlig usannsynlig :)

Jeg skal gladelig innrømme at jeg er mer spent på denne sesongen enn jeg har vært på lenge jeg også. Men akkurat Williamson ser for meg fortsatt ut som en meget begrenset spiller, som har store mangler i nesten alle deler av spillet sitt. Jeg er veldig spent på det som forhåpentligvis blir en ny era i klubbens historie, men Williamson er fortsatt nærmest som en irriterende liten dråpe diare i morgenkaffeen.