20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 288726 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #735 på: 22. Juli 2015, 14:37 »
Ønsker gjerne at vi kvitter oss med Gouffran og Obertan. Begge er svake PL-spillere og bør være slike spillere som anses som for dårlige spillere for Newcastle United. Obertan hadde sin livs form en periode i fjor høst, men var tilbake på sedvanlig nivå etter skaden i vår. Get rid. Gouffran er sorgen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #736 på: 22. Juli 2015, 14:39 »
Dette har til nå vært en oppløftende sommer! Ingen tvil om at dette laget og støtteapparat trengte en totalrenovering! Ser at tv2 sine eksperter har oss mellom 11-13.plass... Personlig tror jeg vi kan håpe på en topp-8.

Men det er nok en del usikkerhet. Ingen tvil om at vi har kjøpt, og fremdeles kjøper, gode fotballspillere, men hvor lang tid vil det går før system og stil sitter? Vi har mye nytt nå på alle fronter fra styre til spillere via støtteapparat. Kan det bli for mye? Etter fjordårssesongen er vel svaret nei:)

Håper vi har litt tålmodighet med feks. Mbemba og ikke sender han på lån til Roma eller noe med en for billig utkjøpsklausul etter et halvt år og noen hawaiikamper...
Av de som er komt tror jeg Gini vil være den som presterer først.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #737 på: 22. Juli 2015, 14:44 »
Gouffran er sorgen.

Husker jeg kritiserte ham for en stund siden, hvorpå han scoret i de fire neste hjemmekampene. Kan godt gjøre det igjen, men venter til etter gladbach. Om han ikke mod formodning har reist avgårde.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #738 på: 22. Juli 2015, 14:56 »
Mbemba er nok tenkt ein plass i startoppstillinga. Har tross alt spilt fast dei to siste sesongene for eit godt Anderlecht-lag som har vore i Champions league. Kan aldri sjå for meg at han blir lånt ut, ser no også sarkasmen i kommertantaren din :P
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #739 på: 22. Juli 2015, 15:29 »
Det hadde også nesten vært en "ny" signering om vi fikk gitt Aarons en ny kontrakt asap.

Går ikke hans kontrakt ut neste år?

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #740 på: 22. Juli 2015, 16:52 »
Jean-Paul Boëtius er vel en ypperlig erstatter for Obertan. Om det snakkes om £ 2 Mill. I kjøpesum så gjør vi en ren byttehandel som kan være gull verdt. Vi får vel omtrent det samme for Obertan.

Om vi får inn Mbemba for £ 8 Mill. Er dette også ypperlig da McClaren har snakket om 4-5 spillere inn for mellom £ 10-15 Mill. Kjempe greit, da skal vi forsatt ha inn 2-3 spillere for mellom £ 10-15 Mill.  ;D

Vil påstå at våre tre første signeringer (Mbemba ink. Om alderen på 20 år stemmer) har potensielt videre-salgs verdier på £ 30 Mill.-£ 50 Mill. Mon tro om flere enn meg gleder seg til sesongstart om vi fortsatt klarer å styre de riktige leddene de kommende uker med slike spillere.  :D

Som flere nevner, nå hadde det smakt godt om Aarons signerte en ny 5 års kontrakt. Vårt største talent på mange år.

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

TimKnut

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 364
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #742 på: 22. Juli 2015, 20:11 »
According to Italian Media.

Som om ikke det er nok, så er det ikke de vanlige jallastedene SkyItalia eller Gazzeto dello Sport, nei, det er fcinternews.it. DENNE tror jeg trygt kan plasseres i X-Files-kategorien.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #743 på: 22. Juli 2015, 21:24 »
McClaren snakker jo om en signering, angivelig den neste (etter Mbemba), som skal være "under radaren".

Er igjen 5 uker og 6 dager, håper vi klarer å få inn en god del til. Vi har fått 3, mener vi bør ha hvertfall 3 til.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #744 på: 22. Juli 2015, 23:15 »
Newcastle United boss Steve McClaren says the next signings might surprise fans.

Dette høres jo veldig spennende ut. Messi, Ronaldo eller Neymar som kommer? Eller gjør Shearer comeback?
Absolutt spennende å være Newcastle supporter igjen om dagene, dette fortjener vi.

Håper også vi kan hente inn minimum 3 spillere til (helst 4) 2 stoppere, 1 ving og ser helst en venstre back også inn.

Bytter gjerne ut Cisse mot Austin som flere andre også ønsker. Var vel et ønske fra Ashley om flere engelske spillere i stallen?

Nå sitter vel Villa klar til å komme med bud de nærmeste dagene med Benteke penger på kontoen, så da får vi vel et endelig svar på hvor keen Newcastle er på Austin.



superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #745 på: 22. Juli 2015, 23:22 »
+1 Torfinn. Men, Thomas, hvordan mener du vi skulle ha spilt med Mitrovic og Cisse sammen? 4-4-2 er jo ikke et alternativ med McClaren, ettersom alt tyder på at vi skal spille 4-2-3-1 (4-5-1/4-3-3).

                                           Krul
                Janmaat - Willy (Lasc) - Colo (S.Taylor) - Haidara
Sissoko (Obertan/R.Taylor) - Tiote (Wijnaldum/De Jong) - Colback (Anita) - Aarons (Cabella/Gouff)
                        Cisse (Ayoze) - Mitrovic (Riviere)

Hvis det er dette laget du tenker på, så synes vi får veldig lite ut av spillermaterialet vi har tilgjengelig. I mine øyner burde vi få brukt flest mulig av våre beste spillere samtidig, og i riktig posisjon om mulig. I 4-4-2 blir Sissoko, Wijnaldum, Cabella og De Jong og Aarons brukt i posisjoner som ikke er optimale for dem. I 4-2-3-1, vil dette se slik ut:

                                    Krul
    Janmaat - Willy (Lasc) - Colo (S.Taylor) - Haidara
                  Wijnaldum (Tiote) - Colback (Anita)
Sissoko (Obertan/Ayoze) - De Jong (Wijnaldum) - Cabella (Aarons)
                        Austin/Mitrovic (Ayoze/Riviere/Cisse)


Wijnaldum er nok en mye mer offensiv spiller med langt ferre deffensive kvaliteter enn Sissoko,, begge er gode offensivt, men Sissoko er sterkere deffensivt... Så å sette Wijnaldum som deffensiv, istedetfor Siossoko når Wijnaldum er best som offensiv sentral midtbane eller høyreving blir feil etter min mening...

Sissoko-Tiote
Winjnaldum(Cabella ved skade)--Aarons(Cabella ved skade)
Cisse-Mitrovic

Ved nok skader, der vi feks mangler Ayoze, Sissoko, Aarons Cabella etc ser jeg på som Cisse Mitrovic som er bra alternativ i enkelte kamer,,, hvertfall spennende på papiret,,,

på papiret ser det kanskje statisk ut, men se for dere 2 defensive i Tiote og Sissoko, med Winjaldum som sentral offensiv. og en ving i Aarons, da har vi innlegskraft gjennombruddskraft med stikkere eller høyballer,, og tempo i spillere som Winjaldum og Aarons og Sissoko om spissene blir for statiske, mange strenger å spille på. Fotball er så langt fra slik det er på papiret.....

Da har vi hurtige vinger, en Winjaldum som kan være mer sentral også og slå stikkere,, vi har gode innleggsmuligheter på Mitrovic som kan stusse til /oppspillspunkt som kan stusse til Cisse eller avgjøre selv...

Men personlig har jeg til tross for Cisse sin enorme målscoringsevne, en ekte avslutter jeg er stor fan av mer sansen for Perez.

Tiote-Sissoko
Winjaldum-Ayoze-Aarons
Mitrovic

ved skader/formsvikt har vi Cabella, Cisse, som soleklare jokere,,,

Hvis du tror vi får se Wijnaldum på vingen tror du jeg tar feil. Han kommer nok garantert til å spille i 10eren eller sentralt på midten. Sissoko har jo blitt brukt på høyrekanten i alle treningskampene denne sommeren, hva er det som får deg til å tro at Sissoko skal spille i 10eren? Hva med De Jong? Skal han bare benkes til Sissoko blir skadet, eller vil du bruke han på vingen også? :P

Sissoko har såvidt jeg vet langt sterkere kvaliteter defensivt for en sentral midtbanerolle. Wijnaldum er en offensiv midtbanespiller, og med Perez bak Mitrovic blir det mest naturlig å sette Wijnaldum på vingen. Wijnaldum sentralt er for veik i forhold til Sissoko... De Jong vil jeg ha som backup...

Sissoko-Tiote
Wijnaldum-Perez-Aarons
Mitrovic

så har vi gode alternativer i Cisse og Cabella. De Jong er en spiller jeg tror er jevnt god og presterer og scorer jevnt med mål, bra å ha i stallen, men ikke god nok for en frisk startelver... Jeg nevnte aldri Sissoko i en 10er, jeg nevnte Ayoze i 10ern da jeg tror Wijnaldum er bedre på kanten enn Ayoze, selv om Wijnaldum sikkert er aller best i 10er rollen. Men sentralt på midtbanen blir han nok for veik, så hvorfor skal vi da ha Sissoko på ving som har disse defensive kvalitetene til å spille sentral midtbane, mens Wijnaldum som har antatt mest offensive kvaliteter ikke brukes offensivt... Han blir nok å spille en del 10er,,, dette var bare forslag til et lag når alle er skadefrie, noe vi sikkert sjelden får oppleve. Blir Mitrovic/Ayoze skadet går nok Wijnaldum inn i 10er rollen, bak den friske spissen,,, Og jeg ser da heller at Cabella kommer inn på høyreving enn Anita eller Colbeck inn sentralt for å skyve Sissoko på vingen,,,,

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #746 på: 22. Juli 2015, 23:30 »
Sissoko kommer til å spille på høyre, og Wijnaldum i midten. Sånn har det vært i de to omgangene de to har spilt sammen i treningskampene. Det er i den posisjonen Wijnaldum har spilt de siste sesongene for PSV, mens Sissoko som regel har spilt på høyre for oss. I tillegg er han så godt som ubrukelig defensivt i en sentral rolle. Ser liksom ikke helt problemet?

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #747 på: 22. Juli 2015, 23:36 »
Det er selvsagt lov å være uenig i det. Men etter å ha sett så godt som alle våre kamper og veldig mange av QPR sine er jeg ikke i tvil. Sevsagt skal man ikke ta fra Cisse at han til slutt dukket opp og scoret mange nok mål til at vi fortsatt er i Premier League. Men hans manglende ferdigheter i det oppbyggende spillet var utvilsomt en av grunnene til at angrepsspillet ikke var bedre. Spesielt som enslig spiss var han sårbar, og vi kommer nok ikke til å spille med 2 spisser under McClaren heller.

Austin scoret 18 mål på 35 kamper, og Cisse 11 mål på 22 kamper sist sesong. Så og si likt snitt. Jeg har vanskelig for å tro at servicen var noe bedre på et langt dårligere QPR (ja, vi holdt på å rykke ned, men de rykka ned så det sang) enn den var hos oss. At Cisse klarte å dra på seg 10 kamper karantene i løpet av sesongen bør heller ikke tale til hans fordel. Absolutt ikke.

Nå må du ikke glemme å regne mål per minutt..... Cisse scorte ofte etter  å ha kommet inn i 2. omgang mens Austin som regel spilte hele kamper..... Så de tallene er nok ganske annerledes om du ser på effektivitet, og hvor mange minutter de har spilt...

Sammenligne Austin Mitrovic med Shearer Ferdinand,,,,,hvor gamle er dere???
Shearer tidenes spiller i Premier League,,, Mitrovic et stort talent 20 år, prestert i Belgia,,,
Austin hatt en god sesong i QPR...Dessuten var vel Shearer vesentlig kjappere på den tiden han spilte med Ferdinand. Mitrovic har til gode å vise noe som helst verdensklasse... Austin har til gode å gjøre en god andresesong... Bare fordi  disse "ligner" i spillertyper kan man ikke komme og si at Shearer-Ferdinand var bra.. Shearer har gjort det bra med mange spisspartnere fordi han var best og klarte å tilpasse seg...
Og Mitrovic-Austin vs Mitrovic-Cisse... Mitrovic er en targetman som kan skape sjanser for Cisse som det nesten er flaut å lese hvor undervurdert avslutter han er her inne...

Og at Cisse er ute i Afrika litt,,, har vært skadet(det kan også Austin og Mitrovic bli),,, og litt utesteng,, etter litt dumhet, men tror han har lært, og den spytte episoden tror jeg ikke er noe som vil gjenta seg,,,
Om Cisse er ute har vi vertfall både Mitrovic, Ayoze, Riverie,, der sistnevnte fort kan heve seg noen hakk og gjøre en god jobb... Kan til å med spille med en spiss og Wijnaldum eller Sissoko som 10er om det blir mye skader eller suspensjoner så ser ikke helt den store krisen med at Cisse er ute litt innimellom. Han presterer sterkt når han deltar, og vi får fortsatt ha 11 mann på banen når han er skadet eller suspendert... Vær litt snille med Cisse... Noen ting han gjorde mot blant annet Chelsea,,,, da han lobbet over en stopper og keeper en annen kamp,,, mest effektive i PL i år... Så skal en avarage engelsk spiss som har hatt EN god sesong plutselig være bedre. Cisse har EKSTREM spisskompetanse i avslutninger og målteft.... En mega goalgetter... Austin var god  i år han også,, men jeg glemmer ikke hvor sinnsyk Cisse kan være... Har ofte blitt benka pga religion, da han nekta trene med reklame, etc.  om jeg ikke husker feil...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #748 på: 22. Juli 2015, 23:50 »
Ønsker gjerne at vi kvitter oss med Gouffran og Obertan. Begge er svake PL-spillere og bør være slike spillere som anses som for dårlige spillere for Newcastle United. Obertan hadde sin livs form en periode i fjor høst, men var tilbake på sedvanlig nivå etter skaden i vår. Get rid. Gouffran er sorgen.

Nå er det nok ikke slik at vi får særlig mye penger for Obertan på dette tidspunktet, så hvorfor ikke like godt bare holde han og ha han som reserve, og håpe han blomstrer som han viste tendenser til forrige sesong... Han er en av de jeg tror kan overaske,,, det er lite som skal til fra det skandalespillet han viste i starten, til klassespill han har vist i perioder sist sesong... Og som sagt er nok ingen som betaler noe særlig for han. Det samme med Goufran som ikke er en mega spennende spiller, men blør for drakta og jobber mye, og jeg også vil tro kan bedre enn han viste i fjor... Uten at han har noe mega potensiale,,,

At folk vil ha Austin OG Mitrovic kan jeg ikke fatte... Skal vi da spille en 4-4-2 og være helt statiske i angrep i stedet for å ha kreative spillere i en 10er rolle og spennende vinger som kan skape noe for en ensom spiss, slik alle de beste lagene spiller... 4-3-3 4-5-1 eller 4-2-3-1(som jeg tror passer oss best med en relativt skadefri tropp) gir oss ikke et statisk spisspar, og gir oss mye mer bevegelse og kreativitet fra midtbanen...Heller Mitrovic som ensom spiss, med Ayoze eller Cisse som backup. Ayoze, Sissoko, Winjdelbaum og Cabella er alle spennende vinger/10ere. Og så må vi ikke glemme Aarons... Med en 4-4-2 skal vi da spille med Winjdelbaum-Tiote-Sissoko-Aarons, og statiske Autstin og Mitrovic fremfor en fantastisk Perez som hengende spiss som kan skape mye mer..?.Det er hvertfall min klare mening at 4-4-2 med Austin Mitrovic er direkte missbruk av spillermateriale, og vi skal attpåtil bruke penger på denne Austin,,, nei nei nei,,,

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #749 på: 22. Juli 2015, 23:54 »
Sissoko kommer til å spille på høyre, og Wijnaldum i midten. Sånn har det vært i de to omgangene de to har spilt sammen i treningskampene. Det er i den posisjonen Wijnaldum har spilt de siste sesongene for PSV, mens Sissoko som regel har spilt på høyre for oss. I tillegg er han så godt som ubrukelig defensivt i en sentral rolle. Ser liksom ikke helt problemet?

Ubrukelig defensivt sentralt? Mannen er en okse som løper og kan vinne ballen... Godt mulig Winaldum har spilt sentralt som en 10er,,, der han er best,,,, men sentralt som en "defensiv midtbane" med Tiote er ikke der han hører hjemme... Der ser jeg heller Sissoko som en indreløper om jeg måtte valgt mellom de 2...

Tilbake til Cisse,,, vi har Cisse vi ikke kommer til få mye penger for,,, hvorfor skal vi bruke haugevis av penger på en ny spiss da,,,er ikke som om vi får 15 mill for Cisse og kan bruke disse på Austin,,,,