20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 288726 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #510 på: 14. Juli 2015, 16:10 »
Positiv til Austin, Rudiger, Veltman og Mitrovic. Negativ til Dost og spesielt Townsend. Litt ambivalent til Thauvin. Talentfull spiller, men er nok en liten troublemaker.

Povic

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #511 på: 14. Juli 2015, 16:32 »
Positiv til Austin, Rudiger, Veltman og Mitrovic. Negativ til Dost og spesielt Townsend. Litt ambivalent til Thauvin. Talentfull spiller, men er nok en liten troublemaker.

Enig med Rudiger, Veltman og Mitrovic. Austin har jeg lyst på men! Han har en del skulderproblemer og Newcastle + skader = sant... Dost tror jeg vi har gitt opp (heldigvis). Townsend.. meeh ikke for 10 mil £! Thauvin tror jeg kan være veldig bra!
https://www.youtube.com/povicfc - Mye dreier seg om NUFC

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #512 på: 14. Juli 2015, 19:53 »
Ntep i Rennes er jo en meget spennende type som jeg tipper vi snart blir linket til ;) Nå er han riktignok midlertidig skadet, men watch this space fremover mot slutten av vinduet.


Jeg har også veldig lyst på en ny vingtype og da spesielt en som kan slå god innlegg. Jeg tror Cabella kommer for fullt i år og da trenger vi egentlig bare en klasseving til. Ocampos gikk akkurat til Marseille for 5.25 millioner pund.  Der burde vi vært :(

Kanskje Luciano Narsingh fra PSV kan vært et navn? Jesus Corona i Twente får mye skryt og han vet garantert Mcclaren om!

Kunne Helland vært et alternativ? :)

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #513 på: 14. Juli 2015, 20:21 »
Positiv til Austin, Rudiger, Veltman og Mitrovic. Negativ til Dost og spesielt Townsend. Litt ambivalent til Thauvin. Talentfull spiller, men er nok en liten troublemaker.

Skepsisen til Townsend skjønner jeg, for min del blir det mest en øvelse i posetiv tenking eller se det posetive i det hvis han kommer, langt fra noe førstevalg for undertegnede for å si det sånn.

Men hva med Dost? Hva er ankerpunktene mot han. Vet veldig lite om han, annet enn at han har dunket inn mål for Wolfsburg denne vårsesongen...

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #514 på: 14. Juli 2015, 20:28 »
Townsend er jo Obertan, bare litt bedre. Mangler alt for mye sluttprodukt, men leverer jo klasse en sjelden gang. 10 mill er way too much!

Når det gjelder Bas Dost er han er merkelig type spiss. Virker liksom litt klønete, men har det med å dukke opp og score mål. Som spiller virker han allikevel å ha store mangler. Tidvis elendig førstetouch og det er jo viktig hvis man skal være den type spiss han er, nemlig target. Fart er det heller ikke allverden av på gutten.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #515 på: 14. Juli 2015, 22:10 »
Han er en "sånn type spiss" ja. En av desom liksom bare scorer. Typen som er nærmest umulig å se at han har kvaliteter i spillet sitt som gjør ham til noe spesielt, men allikevel finner han veien til nettmaskene.

Ntep i Rennes er jo en meget spennende type som jeg tipper vi snart blir linket til ;) Nå er han riktignok midlertidig skadet, men watch this space fremover mot slutten av vinduet.


Jeg har også veldig lyst på en ny vingtype og da spesielt en som kan slå god innlegg. Jeg tror Cabella kommer for fullt i år og da trenger vi egentlig bare en klasseving til. Ocampos gikk akkurat til Marseille for 5.25 millioner pund.  Der burde vi vært :(

Kanskje Luciano Narsingh fra PSV kan vært et navn? Jesus Corona i Twente får mye skryt og han vet garantert Mcclaren om!

Kunne Helland vært et alternativ? :)

Mulig McLaren er oppmerksom på denne Narsingh, men personlig vet jeg veldig lite om de fleste du nevner her, Ocampos har jeg hørt lite om.

Helland er en spennende spiller, men fortsatt mye og bevise, tror det er litt for tidlig for han å sikte høyere enn Tippeligaen ennå, PL tror jeg iallfall ikke han er klar for ennå, men for all del, en spiller det skal bli spennende å følge!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #516 på: 14. Juli 2015, 22:22 »
Positiv til Austin, Rudiger, Veltman og Mitrovic. Negativ til Dost og spesielt Townsend. Litt ambivalent til Thauvin. Talentfull spiller, men er nok en liten troublemaker.

Heller Townsend enn Thauvin. Townsend har ihvertfall bevist at har PL nivået inne. Ferdighetene hans er det heller ikke noe å klage på. Hurtigheten og dribleferdighetene er mer enn godt nok. Sliter litt med hva han bør gjøre i avslutningen av angrepene. Litt for ego i avslutningsfasen. Ender ofte opp i heller dårlige valg med det meste skudd fra distanse.
Men at Townsend er en god spiller som kunne tilført NUFC mer ferdigheter og farligheter i angrep er jeg ikke i tvil om.

Ellers er jeg positiv til alle de spillerne du nevner der. Alle har spisskompetanse og er gode på sitt område. Også Bas Dost.

Rudiger og Veltman virker for meg som et godt stopperpar. Det hadde vært knall å fått inn dem.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #517 på: 14. Juli 2015, 23:04 »
Helt uenig angående Townsend. For meg har han bevist bare at han er altfor overvurdert mye på grunn av å være en atypisk engelsk spiller. Dårlige avleveringer og dermed som oftest total mange på sluttprodukt.

Bas Dost er lang, men spinkel og ikke spesielt sterk i kroppen. Han er også veldig treig. En god avslutter, ja, men han ccora de fleste målene sine i løpet av en veldig kort periode i vinter da Wolfsburg valsa over det som var av motstand. Tror han hadde blitt avslørt rimelig fort i et lag som ikke er i stand til å dominere i like stor grad.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #518 på: 14. Juli 2015, 23:42 »
Dost er vel en Cisse-type, uten de spektakulære målene!
Townsend er vel en fattigmans Bale, men tror han kan utvikle seg en god del. Jeg kunne tenkt meg han, til en lavere sum enn £10m!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #519 på: 15. Juli 2015, 04:51 »
Det som skremmer meg er at vi fortsatt har spillere som Willy, Obertan, Gouffran, Riviere osv. i stallen, og det er lite som tyder på at disse linkes bort. Er fantastisk at vi signerer Gini og ønsker spillere av høy klasse, men det holder ikke med et par £15 mill-signeringer. Vi trenger også dybde for å sørge for at de førstnevnte spillerne ikke er i nærheten av en plass i startelleveren. Det trengs ikke et tosifret antall millioner pund for å finne en ving som kan drible bedre enn Gouffran, eller en stopper som ikke er så treg og ukomfortabel med ballen som Willy.

Heldigvis er det lenge igjen av transfervinduet enda.

Kan du begunne at det skremmer deg at vi har disse spillerne i stallen? Er ikke som om de ødelegger lagmoralen. Desto større stall og flere spillere, desto flere muligheter ved skader. Obertan og Riverie er spillere som det fort kan løsne for også... Kan skjønne skepsisen din at Williamson er førstevalg, og Riverie er nær fast plass på laget. Men å stresse med å kvitte seg med halvgode spillere er null vits. Da reduserer vi stallen vår, for å bli kvitt lommerusklønninger og overgangssummer vi knapt merker... Bedre å ha bredde i stallen, og da mener jeg ikke kjøpe kvantitet i den klassen de nevnte spillerne har, men folk som setter disse langt ned i køen...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #520 på: 15. Juli 2015, 05:00 »
Og hva skal vi med både Austin og Mitrovic? Mitrovic burde være en som går rett inn i laget med Perez bak seg. Da har vi megagoalgetter Cisse som alternativ, og Sissoko som alternativ eller Wijnaldum på den hengende spissplassen.. Ser ikke hva Austin har som ikke Cisse har.. I tillegg har vi en Armstrong som plutselig kan blomstre, en Riverie som har hevet spillet sitt men trenger å få en forløsende scoring. Ikke at jeg forventer verdensklasse av han, men et avarage målsnitt må vi kunne forvente. Har nok bare vært blotta for selvtilitt.. Austin ser jeg aldri blir mer enn enn middels spiss. Da vi jeg faktisk rangere Cisse høyere i og med at han her helt ekstremt til tider, og var faktisk fjorårets mest effektive spiss i PL. Klarer heller ikke glemme da han scoret på alt i debutsesongen... Vil faktisk ikke ha Austin uansett om vi får Mitrovic eller ikke.. Det måtte vært råbillig og så og si uten lønn... Allikevel ser jeg ikke vitsen...

Townsend er en gjenomsnittlig spiller, stallfyll i tottenham. Hadde en god periode, men har dabbet av... Ser ikke hva han skulle blitt mer enn konkurranse mot en haug jevngode spillere. Vi trenger spillre som hever laget direkte... Townsend har vel heller aldri vært linket? Så skjønner ikke hvorfor dette forslaget kommer opp engang...

Ballotelli kommer nok ikke men morsomt å se vi har prøvd å låne han visstnok.. Enormt potensiale, kul fyr, ung, og et lån med førsterett på kjøp om han skulle slå til hadde jo vært gull. Men Liverpool vil nok ha pengene nå. Han kan jo umulig synke noe mer i verdi nå. Og vil alltid ha en viss verdi da alle vet hva han kan være god for, selv om han ikke har vært direkte imponerende har han alltid blitt linka til store klubber og solgt for store summer, etter å ha vist et så ekstremt potensiale at verdien er der så lenge fyren er såpass ung...

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #521 på: 15. Juli 2015, 09:37 »
Townsend er en gjenomsnittlig spiller, stallfyll i tottenham. Hadde en god periode, men har dabbet av... Ser ikke hva han skulle blitt mer enn konkurranse mot en haug jevngode spillere. Vi trenger spillre som hever laget direkte... Townsend har vel heller aldri vært linket? Så skjønner ikke hvorfor dette forslaget kommer opp engang...

NUFCBlog skrev igår at The Express meldte at Newcastle hadde slengt inn et bud på £10 mil. på Townsend.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #522 på: 15. Juli 2015, 10:04 »
Nå har det blitt gitt rettmessig ros for overgang og rykter, men hvis vi kjøper Townsend for 10m så skal det faenmeg bli ris... Samme som Cabaye koster. Jaja lykke til...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #523 på: 15. Juli 2015, 15:46 »
Nå er riktignok Townsend en del år yngre enn Cabaye. Cabaye hadde såvidt jeg vet en ekstrem lønn i PSG, så spørs hvor mye Palace har gått med på betale han i lønn. Cabaye er vel passert 30 år, og fått svært lite spilletid i PSG. Skjønner ikke sammenligningen, men ser det som en antydning til at du heller ville hatt Cabaye for 10 millioner.. En spiller som muligens har passert toppen, og vi skal være bundet i flere år med en sikkert helt grei kontrakt for Cabaye sin del. Vi trenger spillere under 24 år vi kan bygge laget rundt. Skal vi hente en 30 åring skal han være av relativt høy klasse, billig, lav lønn og ytterstst nødvendig på grunn av krise. Tviler på at vi har lagt et bud på Townsend, men ser ikke bort fra at vi kan være en av flere aktuelle klubber på nivå med villa, Sunderland, Southampton...Det skal sies at Spurs har veldig sterk stall med mange jevngode spillere, og det var perioder der ingen savnet Bale da Townsend var på sitt beste og fikk sjansen for England. Men jeg blir svært skuffet om vi henter en avarage spiller, som knapt går rett inn i laget. Heller pung ut for en klar forsterkning, eller et spennende talent...

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #524 på: 15. Juli 2015, 17:18 »
Ryktes at Cabaye får nærmere 100k i uken i Palace. Han er jo en god spiller, men ingen dominerende spiller - heller en som gjør de fremover i banen litt bedre. Det jeg så av PSG i fjor så var han heller ikke i nærheten av en startplass i PSG.

Townsend kan jeg være positiv til, men ser ikke helt at det er i disse posisjonene at vi leter etter spillere for. Jeg ser mer enn gjerne at Sissoko tar høyrekanten vår, og heller ser etter en utfordrer til Tiote og Colback sentralt. Samtidig har Townsend vært god for landslaget, og man skal ikke undervurdere spillere som kjemper for landslagsplass med EM i Frankrike neste sommer.

Håper virkelig på Mitrovic / Austin nå. En ekstremt god boksspiss som kan gjøre ting med ballen. Og vi trenger desperat en eller to stoppere. Gi meg Rustiger, 6 kamper på ett år for Tyskland vitner om kvalitet for en 22-åring.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"