20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 288739 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #105 på: 24. Mai 2015, 23:11 »
Har sett spekulasjoner om at han kanskje kunne være tilgjengelig for £25-30 millioner pund, mens klubbpresidenten har uttalt at de (han og Lacazette) ikke var til salgs for noen pris.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #106 på: 24. Mai 2015, 23:36 »
Viktigste å fokusere på forsvaret og keeper. Krul har byttet agent, noe jeg ser på som et dårlig tegn. Ellers er Janmaat, Haidara og Dummett de eneste å ta med seg videre fra forsvaret. De unggutta som ikke har fått vist seg frem enda bør få en ny sjanse under en ny manager.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #107 på: 24. Mai 2015, 23:59 »
http://www.shieldsgazette.com/sport/football/newcastle-united/moussa-sissoko-pledges-his-future-to-newcastle-1-7276931
Ord er ikke verdt mye, men det virket som scoringen til Sissoko betydde en del for han. Uansett en bra spiller å ha med videre.

Krul, Tiote, Cisse er vel alle usikkert om de blir med videre.

Williamson, Gouffran, Sammy, Obertan, Raylor er alle forhåpentligvis på vei ut.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #108 på: 25. Mai 2015, 01:20 »
Fekir går nok aldri for under £20 mill. Han er en spiller som er langt over vårt nivå. Om han blir solgt fra Lyon så er det nok til en klubb som Chelsea, PSG, Manchester United e.l.

Ellers mye spennende på listen. Laget vårt er så ræva at hvem som helst er en forsterkning :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #109 på: 25. Mai 2015, 08:57 »
Me må få inn 2 midtstoppara av høg klasse. Mykje av pengane bør gå til det.

PS. Stolar ikkje litt på Ashley.
« Siste redigering: 25. Mai 2015, 08:59 av lgrinde »

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #110 på: 25. Mai 2015, 09:17 »
Me må få inn 2 midtstoppara av høg klasse. Mykje av pengane bør gå til det.

PS. Stolar ikkje litt på Ashley.

Vi har for mange svakheter andre steder i laget til at vi kan bruke mye av pengene på stoppere mener jeg. Jeg tror Colo holder mål så fremt han får en god partner sammen med seg,dvs. at vi må bruke pengene på en solid stopper som er rask og god i lufta. Så kan Taylor og den nye fyren fra Nham fungere som backup.  Forhåpentligvis vil Anita/Colback gjøre jobben som DM (hvis Anita fortsetter som i går lover det bra).  Ergo må en god del slump gryn brukes på partneren på sentral midtbane. I tillegg skriker laget etter en skikkelig targetspiss og en venstrekant som sleiker linja og serverer innlegg.

 Dvs. at vi må bruke 10 mill på en midtstopper, 10-15 mill på en god sentral midtbanespiller (stopperplass og midtbane er mest kritisk), 10 mill på en spiss og 5-10 mill på en venstreving. Ikke at det kommer til å skje....

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #111 på: 25. Mai 2015, 10:06 »
Fekir går nok aldri for under £20 mill. Han er en spiller som er langt over vårt nivå. Om han blir solgt fra Lyon så er det nok til en klubb som Chelsea, PSG, Manchester United e.l.

Ellers mye spennende på listen. Laget vårt er så ræva at hvem som helst er en forsterkning :)

Bare å ønske "lykke til" til alle som skal forhandle med Jean Pierre Aulas om gullgutta hans. Leste et utdrag fra et intervjuv for en tid tilbake om Lacazette der han poengterte hvor mye bedre Lacazette hadde prestert denne sesongen enn "han waliseren som gikk til Real Madrid" som han sa han ikke husket navnet på i farten, og at dette selvfølgelig ville gjenspeiles i prisen.  ;) ;D

Ser slett ikke bort ifra at Lyon mister én eller kanskje begge av de to ovenfornevnte i sommer, men jeg kan vanskelig se for meg at Ashley og Aulas på hver sin side av forhandlingsbordet vil føre til noen avtale...

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #112 på: 25. Mai 2015, 10:15 »
Me må få inn 2 midtstoppara av høg klasse. Mykje av pengane bør gå til det.

PS. Stolar ikkje litt på Ashley.

Vi har for mange svakheter andre steder i laget til at vi kan bruke mye av pengene på stoppere mener jeg. Jeg tror Colo holder mål så fremt han får en god partner sammen med seg,dvs. at vi må bruke pengene på en solid stopper som er rask og god i lufta. Så kan Taylor og den nye fyren fra Nham fungere som backup.  Forhåpentligvis vil Anita/Colback gjøre jobben som DM (hvis Anita fortsetter som i går lover det bra).  Ergo må en god del slump gryn brukes på partneren på sentral midtbane. I tillegg skriker laget etter en skikkelig targetspiss og en venstrekant som sleiker linja og serverer innlegg.

 Dvs. at vi må bruke 10 mill på en midtstopper, 10-15 mill på en god sentral midtbanespiller (stopperplass og midtbane er mest kritisk), 10 mill på en spiss og 5-10 mill på en venstreving. Ikke at det kommer til å skje....

Enig med igrinde. Laget trenger to nye stoppere, med Taylor og evt Lascelles som backup. Colo har sine gode kamper, men jammen har han sine bekkmørke øyeblikk også, og de begynner å komme litt for ofte. Dessuten har han vel en tilnærmet astronomisk lønning, ikke er jeg kjempeimponert over han som kaptein heller. I beste fall er han kun en backupspiller, en dyr en sådan.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #113 på: 25. Mai 2015, 10:50 »
Jeg nevner jo to stoppere av høy klasse på lista mi i Schär og Munoz. Spesielt Schär hadde gått rett inn i 11'ern og begge er gratis + (sign on)! Det er så mye tilgjengelig der ute at jeg er enig i at det ikke er i forsvaret vi skal bruke mest av pengene. At man vil ha med Steven Taylor videre skjønner jeg ikke noen ting av. Spiller vel i gjennomsnitt 1 av 4 kamper og er totalt hasardiøs i det meste han gjør. Skal vi ta steg kan ikke Taylor være backup en gang! (Ja, jeg vet han en sjelden kamp kan være banens beste, men bør vi ikke snart ha lært!?)
En annen spennende stopper er Terrence Kongolo i Feyenoord.

Colo har garantert noen sesonger til i seg, men i år synes jeg han har virket veldig lite motivert. Jeg tror han nå lengter etter nye utfordringer og jeg tror kanskje vi skal vurdere sterkt å skifte ham ut. Ryktene tyder jo også på at han ikke lenger er den lederfiguren i garderoben heller.

På midten har vi jo Colback som jeg mener er en sterk kandidat til årets spiller. Hva hadde vi vært uten hans glød? Ingen spektakulær spiller, men hans energi og innstilling har vært helt avgjørende for oss i år, spesielt i første halvdel av sesongen. Jeg både tror og håper Tiote forsvinner og da må vi ha inn en erstatning. Mitt førstevalg hadde da vært å hente en Gökhan Inler som jeg mener er en av verdens topp 10 beste balansespillere. Han er 30 og begynner å dra på åra, men med ett år igjen av kontrakten i Napoli kan han være et kupp! Tror han ville vært sulten og han ville bidratt med enorm rutine. Skulle vi fordelt transfer money ville jeg lagt en stor del av potten her faktisk. Det er i det defensive vi må være konger for å frigjøre flere av våre offensive kontringsspillere som Sissoko og Cabella :)

Offensivt finnes det masse snacks på lista mi, men man kan kanskje også diskutere om ikke en gratis Sidney Sam vil være en stor oppgradering for en Sammy Ameobi? Vi trenger uansett en diger opprensking over hele fjøla.

Blir utrolig spennende å følge med fremover og jeg håper virkelig det første man gjør er å ansette en god moderne trener. Remi Garde tror jeg kan være en meget god løsning. Kjenner engelsk fotball, god på talentutvikling og vil passe de franske gutta perfekt.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #114 på: 25. Mai 2015, 12:26 »
Me må få inn 2 midtstoppara av høg klasse. Mykje av pengane bør gå til det.

PS. Stolar ikkje litt på Ashley.



Enig med igrinde. Laget trenger to nye stoppere, med Taylor og evt Lascelles som backup. Colo har sine gode kamper, men jammen har han sine bekkmørke øyeblikk også, og de begynner å komme litt for ofte. Dessuten har han vel en tilnærmet astronomisk lønning, ikke er jeg kjempeimponert over han som kaptein heller. I beste fall er han kun en backupspiller, en dyr en sådan.

I prinsippet er jeg helt enig i at vi trenger to stoppere. Utfordringen, tenker jeg, er at MA, er vår eier, dvs. at vi ikke får både pose og sekk. Vi får ikke to etablerte stoppere og en god midtbanespillere tror jeg. I en slik situasjon tenker jeg at vi har behov for sistnevnte alternativ. Forsvaret vårt har vært under enhver kritikk hele sesongen. Samtidig har de jammen meg ikke fått mye hjelp av midtbanen. Kampen i går viste hvor mye enklere det er å forsvare seg når midtbanen presser riktig. Altså, en velfungerende midtbane mener jeg vil gjøre jobben en del lettere for forsvaret.  I tillegg har vi som sag skapt nada og niks fremover, hvilket er en indikasjon på at vi har behov for en kreativ midtbanegeneral sentralt.

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #115 på: 25. Mai 2015, 14:49 »
Og hva får deg til å tro at vi skal klare å lokke en av verdens topp 10 i sin posisjon til klubben? Kommer til å koste både i form av lønn, sign on fee osv osv selv om overgangsprisen kanskje ikke skyter i været. I tillegg så skjønner jeg ikke hvorfor han skal bytte ut Napoli, Europa-cup, Italia, Hamsik, Benitez og kjemping i toppen av Serie A med Newcastle, Nord-England, 10-15 i PL, Carver og Ameobi..?

Ellers er jeg enig i det som skriver om at vi må virkelig gjøre store utskiftninger i troppen. Samtidig er jeg veldig realistisk både mtp hvem vil kommer til å prøve og hente - samt hvem som faktisk vil til oss. Jeg tror vi kommer til å fortsette med samme transfer-policy som tidligere og prøve å hente unge, "ukjente" spillere fra Frankrike/Nederland osv. Samtidig håper jeg at ledelsen ser at vi trenger noen som kan ta litt tak - noen overganger a la Colback ifjor. Jeg er langt ifra stor fan, men han er hvertfall en OK spiller som legger ned en bra innsats og presterer relativt jevnt. Og skal vi gjøre mange utskiftninger, må vi hente noen slike spillere også - kan ikke ha en hel stall som trenger en sesong på å spille seg inn. Så selv om det gjør vondt i si det så tar jeg imot noen halv-dårlige, grå og kjedelige spillere som kan gå rett inn og legge ned det arbeidet som trengs for å holde oss unna den verste nedryksstriden mens de mer spennende spillerne får tid til å utvikle og tilpasse seg nivået.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #116 på: 25. Mai 2015, 15:18 »
Å bare kjøpe to klassestoppere vil nok hjelpe på, men vi trenger spillere i ganske mange ledd. Med Colo, Dummett, Saylor og Lascelles på lønningslisten så blir det ikke tilfellet, da må noen ut i såfall.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #117 på: 25. Mai 2015, 15:30 »
Denne klubben trenger mange nye spillere inn. Imidlertid en utfordring med det, er det man ser hva som da skjedde i Tottenham etter salget av Bale, og i Liverpool etter salget av Suarez. De henta inn et stort antall spillere, og har slitt med å få dette til å fungere. Husker også Steve Bruce fikk blancosjekker siste sesongen i Sunderland, hvor han henta 11 (?) spillere. Funket dårlig.

Unntaket er Southampton, der ting klikka på plass ganske kjapt etter sesongstart i fjor.

Er ganske sikker på at noe av hva vi anser som begrensa stallfyll i dag, kan gjøre en god figur med en vettug head coach på plass, men støtter meg uansett tungt på de som etterlyser nye spillere i forsvar, samt en kreativ midtbanespiller. Så er det spørsmålet, hvem blir head coach? Hva slags stil står fyren for? Pasningspsill langs bakken, da har vi angrepsspillere i dag føler jeg, som kan gjøre en jobb. Ønsker han mer baller inn fra kant, så må vi ha en hodesterk spiller. Personlig syns jeg det er vanskelig i å spekulere/ønske meg spillere før en head coach er på plass.
No fate but what you make

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #118 på: 25. Mai 2015, 15:45 »
Kvalitet fremfor kvantitet. En midtstopper, sentral midtbane, ving og spiss så mener jeg vi er langt på vei. + erstattere for de som blir solgt.

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #119 på: 25. Mai 2015, 16:59 »
Synes det er vrient å ta til takke med én midtstopper. Colo er passé, Willamson er lol, Saylor er skada, Dummett er venstre back, og Lascelles uprøvd.