20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Burnley - Newcastle United, 02.12.2014 kl2045  (Lest 14209 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Burnley - Newcastle United, 02.12.2014 kl2045
« Svar #120 pć: 02. Des. 2014, 22:51 »
Oppsummering: Meget svak 1.omgang der vi ikkje henger heilt med. Mange som ikkje er "pÄ". FÄr eit mÄl i mot, og kunne fÄtt eit til, samtidig som det berre er tilfeldigheter at vi ikkje skÄrer fÞrst. til 2. omgang gjÞr vi nokon bytter som slÄr positivt ut. Cabella tilfÞrer fart, driblestyrke og kreativitet, samtidig som ein del av spillerne som sleit i 1. omgang endelig har begynt Ä vÄkne.

Vi fÄr ein fortjent utligning, og fortsetter Ä kjÞre, men sliter i siste del av spillet. Den siste avleveringen, innlegget og dÞdballene blir alt for upresise, noko som gjer at vi kaster vekk angrep pÄ angrep og dÞdball pÄ dÞdball uten Ä skape trusler mot burnley's keeper. Vi mister Sammy som var ein av vÄre bedre og etter dette fÞler eg at kampen jevner seg ut. Vi har ballen mykje men det blir ingen sjanser ut av det. Sitter igjen med at uavgjort fÞles ut som eit rettferdig resultat, men er fortsatt skuffa over at vi ikkje gjer meir ut av denne kampen.

Til neste kamp vil eg sjÄ Gouffran pÄ benken sammen med Cisse. SjÞlv om Cisse skÄrer, sÄ fÞler eg at han gjer altfor lite av seg i spelet. GÄr knapt nok i ein eneste duell, samtidig som touchen er elendig om dagen. Gouffran er usynlig sÄ Ä seie heile kampen gjennom, og har per dags dato ingenting Ä gjere i laget. Synes virkelig at Cabella gjer eit godt innhopp i dag, og synes han bÞr fÄ starte neste kamp. Abeid er ogsÄ god til tross for nokre dÄrlige dÞdballer og hÄplÞse langskudd. Synes vi bÞr spille med Tiote og Abeid pÄ defensiven neste kamp og Sissoko i den sentrale offensive rolla. FÄr hÄpe at skaden til Ameobi ikkje er alvorlig, slik at vi slepper Ä sjÄ Gouffran fra start i neste kamp.

Haidara er min MOM tett fulgt av Cabella og Abeid.
NUFC kommer ingen veg sÄ lenge Ashley sitter pÄ toppen.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Burnley - Newcastle United, 02.12.2014 kl2045
« Svar #121 pć: 02. Des. 2014, 22:54 »
Selv med Cisse-gÄllen, jeg skulle gjerne sett at Perez ble pÄ banen sammen med Cabella og at Gouffran eller Cisse viket plassen. Cisse scora, og Gouffran hadd en smart dummy i forkant. Syns allikevel deres bidrag denne kampen utover det var sÊrdeles lite - og at Perez var vÄr mest toneangivende fremover fÞr pause.

Det er det som er. Han er sÄ hinsides dÄrlig, men vanskelig Ä vÊre altfor streng, da det ikke er en halvsjanse i havet for at noen andre hadde satt inn utligningen. Er ikke verken fornÞyd eller misfornÞyd, forutsetningene tatt i betraktning. Abeid er min BB. Uten noen virkelig konkurranse.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Burnley - Newcastle United, 02.12.2014 kl2045
« Svar #122 pć: 02. Des. 2014, 22:57 »
Med Cisse fÄr du skÄringar, den i kveld var jo med kneet i krysset, men ein fÄr mykje rart og.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Burnley - Newcastle United, 02.12.2014 kl2045
« Svar #123 pć: 02. Des. 2014, 23:01 »
Med Cisse har man fÄtt mye rart siden han spilte i Tyskland. Han er ikke veldig god i det oppbyggende spillet, og jo mindre han bidrar der jo bedre. Men nÄr han har et snev av selvtillit er han en jÊvel pÄ Ä avslutte. Det jeg derimot savner fra Cisse og de andre offensive spillerne, er gode lÞp og ikke minst gode baller i bakrom. Det er det virkelig en mangel av i Newcastle.
Nei.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Burnley - Newcastle United, 02.12.2014 kl2045
« Svar #124 pć: 02. Des. 2014, 23:33 »
Liker at Skysports reporteren pÄpeker til Pardew at Cabella forandret kampbildet etter pause. ForhÄpentligvis sÄ har han det i bakhodet ved neste laguttak.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Burnley - Newcastle United, 02.12.2014 kl2045
« Svar #125 pć: 03. Des. 2014, 08:09 »
Det er sant. Cisse skal ha for gÄllen, det var en skikkelig goalgetter-scoring. Poenget er at han enda er voldsomt uvenn med ballen og misser pÄ nedtak som ikke skal misse pÄ pÄ dette nivÄet. Flere ganger.
Perez har en fart og en evne til Ä gjÞre sÊrdeles smarte ting i trengte situasjoner. Hadde blant annet en herlig nesten-assist til Abeid i fÞrsteomgang som var sÊrdeles leken. De lÞpene du etterlyser boris, syns jeg Perez tar mer enn noen andre av vÄre offensive spillere.
AngÄende Cabella vs Gouffran har jeg vel sagt mitt der. Men Gouffran beviste i nok en kamp hvorfor han ikke bÞr starte kamper for oss, og i alle fall ikke som kant. Byttet av Cabella og Taylor endret kampbildet til vÄr fordel.
For Þvrig enig i at Abeid var vÄr bestemann i gÄr.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Burnley - Newcastle United, 02.12.2014 kl2045
« Svar #126 pć: 03. Des. 2014, 10:06 »
Cisse er helt useless 99 % av tiden.

Cabella MÅ starte neste kamp!

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Burnley - Newcastle United, 02.12.2014 kl2045
« Svar #127 pć: 03. Des. 2014, 16:45 »
Andre enn meg som synes dommeren bidro svÊrt mye til Ä stykke opp spillet, i fÞrste omgang spesiellt, med alle pirkingene sine pÄ alt mulig rart? Lenge siden jeg har sett en dommer flytte tilbake sÄ mange frispark/innkast fordi spillerne har "stjelt" 2 meter ekstra. Sikkert riktig, men ugh som det senker tempoet pÄ ting.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba fÞr kjÞpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster pÄ eit epletre bada i vÄrsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Burnley - Newcastle United, 02.12.2014 kl2045
« Svar #128 pć: 03. Des. 2014, 16:51 »
Vi kjĂžrte andreomgang frem til Sammy mĂ„tte gĂ„ av. Og det viser egentlig litt av vĂ„rt problem tenker jeg. Vi mangler Cabaye. Selv om Sissoko er god, er han er en boksspiller, han er ikke den som styrer kampen, spesielt mot et etablert forsvar. Derfor synes jeg vi har vĂŠrt avhengige av at kantene, i samarbeid med back, eller alene, har klart Ă„ fĂ„ ballen nedover til kanten og deretter lagt inn. Og spillerne som har vĂŠrt best til det har vĂŠrt Sammy og Obertan.  NĂ„r vi har presset motstanderen inn i sin egen boks har vi heller ikke klart Ă„ fordele ballen raskt fra kant til kant heller.

Kritikken mot Cisse mÄ ses i lys av nettopp dette synes jeg. Hans styrke er boksspillet, men han fÄr nesten ikke noen baller Ä jobbe med. Alle mÄlene bortsett fra ett har vel kommet etter innlegg mener jeg Ä huske. Hvis vi fÄr pÄ plass en ballsentral slik at kantene ikke blir helt alene i sin oppgave i fÄ innlegg inn i boksen og etablere trykk i boksen, vil Cisse begynne Ä score igjen.

Og Cabella bĂžr Ă„penbart starte neste kamp :)
« Siste redigering: 03. Des. 2014, 16:53 av Thomas »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Burnley - Newcastle United, 02.12.2014 kl2045
« Svar #129 pć: 03. Des. 2014, 21:42 »
Elendig kamp fra start til slutt. Ble altfor mye langt og altfor mange klareringer pÄ fÞrste spark i forsvaret. Ingen som turte Ä ta ballen ned Ä holde den i laget. Den skulle vekk.
Registrerte ogsÄ at flere var uvenn og slet med ballkontrollen tidvis. Spesielt Ayoze hadde flere uheldige touch med ballen i fÞrsteomgang, men han var ikke den eneste. Om det skyldes en dÄrlig bane skal jeg ikke spekulere i.

Vil ogsÄ ta med at utskjelte Gouffran sto bak eller var veldig delaktig i det lille NUFC skapte. Herlig flikk og lÞp han hadde pÄ mÄlet til Cisse. Hadde ogsÄ en finn heading tilbake til Cisse i fÞrsteomgang som sistenevnte burde utnyttet bedre.

Ellers vil jeg pÄpeke at vi merket at Colback ikke var pÄ banen. Midtbanen ble for enkel og slo altfor mye langt akkurat som forsvaret. Colback er en av fÄ pÄ laget som tÞrr Ä ta den ned Ä spille ballen innad i laget langs bakken.
NÄr NUFC slo sÄ mye i luftrommet mot Burnley sÄ spiller mann nesten pÄ det eneste som motstanderen ogsÄ er god pÄ. Da kan man ikke forvente sÄ mye mer heller.

Abeid viser at han har mer ferdigheter offensivt enn Tiote nok en gang. Er roligere og bedre med ball. Er villig pÄ lÞp offensivt og kom til en kjempesjanse nettopp pÄ grunn av dette igÄr.

Til sist vil jeg si at NUFC pr dags dato har en brukbar stall, men at vi savner 2-3 stykker av de som virkelig er av kvalitet. De som kan fÄ kampene i vÄrt spor og som kan avgjÞre de tette matchene eller bidra til Ä tette igjen bakover.
Derfor vil jeg ikke se enda flere billige squad players inn i januar eller de kommende overgangsvinduene. Gi meg heller den ene eller de 3 skikkelige solide spillerne.

Akkurat som tidligere sÄ viser NUFC at de sliter med motstandere som er svakere og der vi forventer at vi skal styre mer. Mot bedre motstandere der vi kan ligge litt defensivt funker det bedre. Tror det har litt med at vi mangler de kvalitetspillerne som kan true og skape mer offensivt. De som fÄr motstanderen til Ä mÄtte fokusere og konsentrere seg mer. De som kan spille resten av gruppa enda ett hakk hÞyere pÄ rangstigen. Er det vi mangler synes jeg.
Gi meg derfor 1-2 skikkelige tilvekster i januar. Ett navn eller to som kan lÞfte hele spillergruppa og fansen. Da er vi hellet ikke sÄ langt unna de beste tror jeg.
« Siste redigering: 03. Des. 2014, 21:44 av Frode »

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Burnley - Newcastle United, 02.12.2014 kl2045
« Svar #130 pć: 04. Des. 2014, 16:25 »

Ellers vil jeg pÄpeke at vi merket at Colback ikke var pÄ banen. Midtbanen ble for enkel og slo altfor mye langt akkurat som forsvaret. Colback er en av fÄ pÄ laget som tÞrr Ä ta den ned Ä spille ballen innad i laget langs bakken.

NÄr NUFC slo sÄ mye i luftrommet mot Burnley sÄ spiller mann nesten pÄ det eneste som motstanderen ogsÄ er god pÄ. Da kan man ikke forvente sÄ mye mer heller.

Abeid viser at han har mer ferdigheter offensivt enn Tiote nok en gang. Er roligere og bedre med ball. Er villig pÄ lÞp offensivt og kom til en kjempesjanse nettopp pÄ grunn av dette igÄr.

Til sist vil jeg si at NUFC pr dags dato har en brukbar stall, men at vi savner 2-3 stykker av de som virkelig er av kvalitet. De som kan fÄ kampene i vÄrt spor og som kan avgjÞre de tette matchene eller bidra til Ä tette igjen bakover.
Derfor vil jeg ikke se enda flere billige squad players inn i januar eller de kommende overgangsvinduene. Gi meg heller den ene eller de 3 skikkelige solide spillerne.

Helt enig i det du sier. Vi ligger godt an med tanke pÄ hvor mye vi har brukt i transfermarkedet. Men vi mÄ ha inn en cabayesque midtbanespiller som er kreativ men som samtidig hÄndterer duellene. Vi bÞr ogsÄ ha inn en stopper og en spiss til. Per dags dato er vi alt for sÄrbar for skader.