20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Oddsen  (Lest 95000 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Oddsen
« Svar #525 pć: 15. Mai 2014, 10:52 »
Ser at du holder pÄ Ä rive fra hverandre en nettside vi har solgt for lenge siden og som besto av masseproduserte artikler med utelukkende det formÄl Ä tjene sÄ mye penger som mulig - ikke gi nyttig info. Det demper kanskje noe av den smerten nettsiden ser ut til Ä ha pÄfÞrt deg.

At dere poster den siden her er kjedelig for de Newcastle supporterne som velger Ä fÞlge rÄdene fra siden deres... Dere nevnte ikke noe om at det var lurt Ä holde seg unna fÞr i ettertid. Det sÄ i utgangspunktet ut som du tipset om en bra bettingside..

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Oddsen
« Svar #526 pć: 08. Nov. 2014, 01:32 »
Noen som har noen gode oddstips i helga? :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Oddsen
« Svar #527 pć: 30. Juni 2015, 06:11 »
Har en hjemmeside pÄ gang der jeg skriver om hvordan man kan gÄ i pluss pÄ oddsen.
Kjappe rÄd er:
Ha konto hos 5 store bookmakere sÄ du alltid fÄr best mulig odds, men ikke hvor som helst, sÄ du ikke fÄr penga dine, om bookmakern er totalt ukjent. Du kan sammenligne bookmakeres odds kjapt pÄ betbrain.com, og fÄ et godt innblikk i den "korrekte" oddsen pÄ betfair.com der oddsen blir presset maksimalt opp(men du mÄ betale 5 prosent kommisjon, sÄ oddsen du fÄr blir da til slutt ikke sÄ hÞy), men du fÄr indikasjon pÄ hva som er riktig odds, og dermed kan du sammenligne, og vite at det kan vÊre gull om du finner noe hÞyere..
Finner du surewins er minst et eller 2 av utfallene for hĂžy odds.. SĂ„ her er det verdi.. Kunsten er Ă„ finne hvilket utfall det er mest verdi i, men dette er fort Ă„ se hvis en bookmaker skiller seg litt ut osv.
I livebetting kan det gÄ fort, og om du har oppe betfair, og feks betsafe, sÄ kan du fort finne verdi, ved Ä se at det er surewin pÄ et spill. Kunsten er ogsÄ litt Ä se om oddsen er for hÞy hos betsafe eller for lav hos betfair, men da har du som sagt dette med kommisjon, sÄ skal mye til for Ä tjene pÄ betfair med mindre det er vesentlig forskjeller.
Jeg foretrekker Ä satse pÄ der verdien antakelig ligger, enn Ä sikre meg med et surewin og kun tjene rundt 5 prosent.
Finnes sider der du kan betale for Ä fÄ surewin, lynraskt, men har ikke testet dette, og odds blir fort slashet nÄr det er sÄ lett Ä se dette, men om du better pÄ det antatt feilsatte oddsen fÞrst, sÄ risikerer du ikke at de slasher oddsen... Men dette har jeg ikke testet eller orket teste, da det er snakk om 5 prosent. Kan jo vÊre deilig om det virker med innsatser pÄ 10 000. Men fortsatt liker jeg Ä spille pÄ verdi fremfor Ä sikre meg, da dette skal gi mer gevinst i lengden.
Kan komme tilbake til denne nettsiden jeg jobber med, med tips om hvordan Ä tjene, og jeg vil ha tips pÄ spill,, dette er riktig nok noe man mÄ vÊre kjapt ute pÄ da det ofte er liveodds eller odds som blir slashet, da det er vanskelig finne hÞye odds fÞr kampene.. Men jeg vil skrive ned alle mine bets, og vise et regnskap, sÄ dere fÄr se om metodene mine er bra eller ikke. Jeg skal ikke skryte pÄ meg noe, for det er marginer det er snakk om. En tilbakebetlingsprosent pÄ 105 prosent er forventet, men det er veldig tilfeldig om jeg taper og vinner, sÄ dette er mer pÄ sikt, og jeg vil ikke si jeg "hadde rett" om jeg vinner pÄ en kamp, eller "hadde feil" om jeg taper pÄ en kamp... Hvis jeg gÄr i underskudd over enormt lang tid, kan man begynne Ä konkludere. Men i VM brukte jeg en form for surewin/valuebet metode. Da startet jeg med 100 eller 200 kroner, og klarte spille meg opp til 40 000. Dette skal jeg selvfÞlgelig innrÞmme var mye flaks, da spillene mine var kanskje maks 120 prosent tilbakebetaling pÄ sikt...

PÄ betfair kan man bli lurt av at populÊre lag og favoritter som Manchester United Barca Real etc, blir presset litt ned, sÄ oddsen ser bra ut pÄ mange bookmakere, pÄ disse lagene. Mens jeg har en teori om at bookmakerne vil ha bra tilbakebetalingsprosent pÄ kampene, men setter ekstra lav odds pÄ disse forventede favorittene det vil bli spilt langt mer pÄ, dermed kan det vÊre verdi kanskje i uavgjort og borte, selv om de ofte er grÄdige pÄ hÞyoddsere.. SÄ dette mÄ ogsÄ tas i betraktning at et lag med 8 i odds burde kanskje hatt 13...

PÄ livebetting, er de veldig grÄdige pÄ oddsen etter rundt 60-65-70 minutter, og senere i kampen, umulig finne verdi spill her. Med mindre det blir ekstra omganger. I pausen, justerer de oddsen til "det ganske korrekte", sÄ det gjelder Ä vÊre der nÄr oddsen svinger, gjerne rett etter rÞde kort, mÄl osv. men ogsÄ generelt midt i kamp, nÄr du ser hvilket lag som har initiativ, eller bare i det hele tatt i kampens gang..

Sammenlign med bookmakere gjerne betfair, for hvis du har et surewin, sÄ vet du at det er verdi i spillet, og at du ikke bare har for stor tro pÄ egne ferdigheter........

Bookmakerne tjerer jo pÄ spillerne, sÄ ikke undervurder oddssetterene for mye...

Noen innspill? Noen som driver Ä prÞver faktisk tjene serriÞst pÄ dette? Eller er det mest at dere spiller pÄ en kamp her og der i hytt og pine?

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Oddsen
« Svar #528 pć: 20. Juli 2015, 06:59 »
for de som er interessert i oddsene rundt over gangene i sommer,,,

hÞy odds pÄ at austin blir newcastle spiller nÄ,, 3-4 i odds..

tror ikke han blir det nÄ som mitrovic er klar...

de gea har plutselig 2,5 pÄ Ä gÄ til real, 1,5 bli i united,, ser ut som han plutselig skal bli,, ganske logisk med tanke pÄ de nettopp henta ny keeper, og kanskje venter til kontrakten gÄr ut...

di maria pĂ„ vei til psg. 1,5 og 2,5 i odds,  2,5 pĂ„ at han blir i united

zlatan til milan,,, 1,5 pÄ at han gÄr til milan 2,5 pÄ at han blir i psg,,

noe som hadde frista?


superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Oddsen
« Svar #529 pć: 31. Juli 2015, 14:03 »

Charlie Austin to sign for before 3rd September 2015
Sign For Before 3rd September Loan deals do count
Newcastle 1/5
   
Aston Villa 10/1
Southampton 11/1
   
West Ham 12/1
Tottenham 8/1
   
Sunderland 16/1
Chelsea 18/1
   
Bournemouth 20/1
Manchester Utd 20/1
   
Crystal Palace 25/1
Everton 25/1
   
Leicester 25/1
West Brom 25/1
   
Liverpool 33/1
Manchester City 33/1
   
To Stay at QPR (Does not include returning on loan following a permanent deal elsewhere) 16/1






AltsĂ„,,, en bookmaker setter sjelden hĂžy odds om de ikke fĂžler seg trygge pĂ„ at det ikke skjer..........At de setter lave odds gir ikke nĂždvendigvis noen indikasjon, da en bookmakers viktigste oppgave er Ă„ ikke ha hĂžyere odds enn sansynligheten tillater det.... I dette tilfellet ser det utenkelig ut at han blir i QPR eller ender  en annen klubb nesten, mens vi som har ekstremt lav odds, mĂ„ nok ta dette som et sterkt tegn pĂ„ at det er hvertfall 75 prosent sjanse for at det skjer...

Mye spennende odds pÄ overganger...

For eksempel ser jeg det er lav ods pÄ at de gea blir, mens ogsÄ lav odds pÄ at cillesen kommer... etter at united henta romeu(keeperen), som nok er tiltenkt som andrevalg, da valdes er pÄ vei bort, ser jeg ikke for meg at de henter cillesen om de gea skulle bli.... det er derimot hÞye odds pÄ at de gea gÄr til real og at cillesen ikke gÄr til united,,,

da jeg ser pĂ„ det som utenkelig at cillesen kommer, og de gea blir,,, til tross for at dette gir lavest odds, mĂ„ det vĂŠre alt for hĂžy odds pĂ„ alt annet enn om man satser pĂ„ at begge 2 bli united spillere neste sesong... om man garderer seg med cillesen united, de gea real,,, og de gea united, og cillesen ajax kan man fĂ„ et fint overskudd om ikke begge skulle ende  i unted, noe jeg syns ville vĂŠrt rart da de har hentet romelu som keeper, og neppe som noe 3. valg. ser heller ikke vitsen Ă„ hente cillsenen som noe andrevalg/fĂžrstevalg om man fĂ„ beholdt de gea og har en sĂ„pass god andrekeeper...

morsomt hvordan andre odds svinger som en jojo, der man sikkert kan tjene pĂ„ Ă„ spille nĂ„r oddsen er hĂžyest... en peride var det hĂžy odds pĂ„ at reus ble i dortmund, nĂ„ er det hĂžy odds pĂ„ at han gĂ„r til real som eneste sansynlige alternativ,,, kan godt vĂŠre denne oddsen stemmer og noe har endret seg,, men ser ved flere tilfeller at odddsen snur seg 360 grader uten at noe som helst har skjedd... 1,7 ca pĂ„ at oscar blir,, er ikke denne ganske bankers? 1,7 pĂ„ cudrado blir, bĂžr vel ogsĂ„ vĂŠre bankers, og denne stopperen som skal vĂŠre egentlig klar for united fra valencia,,, 1,5 pĂ„ at han kommer,,,?  men pogba en periode hadde hĂžy oddds pĂ„ bli  i juve, mens nĂ„ hĂžy odds pĂ„ folate juve,,, uten at noe vesentlig har skjedd,,, jeg vet ikke, noen som har noen tanker rundt dette?,,,, 1,2 pĂ„ at ronaldo blir i real,,,tror han vil ta scorings rekorden og ser ikke for meg at han forsvinner i dette vinduet,,, og dette er ganske bankers spill,,,,

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Oddsen
« Svar #530 pć: 18. Aug. 2016, 16:42 »
Noen som bruker betfair? Oddsene svinger ofte som en huske...Om man er flink Ă„ kjĂžpe nĂ„r den er hĂžy og selge nĂ„r den er lav kan dette vĂŠre en smart mĂ„te...AltsĂ„ se trendene fĂžr de andre.. Surewins om man kombinerer med andre bookmakere er en mĂ„te Ă„ finne spillbare kamper....Syns dette er lettest i liveodds om man har flere bookmakere oppe samtidig. Men etter 60ende minutt blir all odds ganske feig, er best nĂ„r det svinger i fĂžrste omgang, og rett etter scoring/rĂžde kort, er det ofte store differanser mellom bookmakerne... Å bare spille pga magefĂžlelse, uten Ă„ bruke fx betbrain for Ă„ finne hĂžyeste odds, gjĂžr at man pĂ„ sikt vil gĂ„ glipp av/Ăžke tapet, med mye penger... Noe av det viktigste om man skal prĂžve gĂ„ i pluss... Det er viktig Ă„ huske at bookmakerne er eksperter pĂ„ Ă„ sette odds og sansynlighet, sĂ„ det skal godt gjĂžres Ă„ vĂŠre smartere enn dem... Om en odds er lav, betyr det ikke at det er sikkkert. Den eneste oppgaven en bookmaker har er Ă„ ha for lav odds pĂ„ alle utfall, slik at det ikke skal gĂ„ ann Ă„ tjene i lengden uansett. Er man flink, klarer man innimellom finne noe spilbart om man bruker mange bettingselskaper...  Ofte veldig lurt Ă„ se om "selg"  oddsen pĂ„ betfair er lavere enn oddsen pĂ„ den hĂžyeste hos betbrain. Dette gjĂžr at du kan lage en surewin og at minst et av spillene er spillebare...