20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30  (Lest 12957 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Magpie93

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 334
    • Vis profil
Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30
« på: 27. Des. 2013, 23:31 »
Vet noen hva kampene mot Chelsea, Spurs, Man Utd, Crystal Palace og Stoke har til felles?  :wink:

Jeg liker ikke å skryte  8) , men om vi faktisk skal være overtroiske og følge ritualer, er det viktig å gjøre det etter punkt og prikke! Derfor velger jeg å IKKE banke i bordet, og innlede med hvor mange fantastiske seire jeg har sikret oss denne sesongen. :D

Søndag formiddag møter vi ett av de mest ballspillende fotballagene i verden. Arsenal, fra nord i London. De røde er PLs beste bortelag (6-1-2 (8+)), men har "svake" 1-2-1 siste fire, dog mot STERK motstand. En trenger ikke snakke om statistikker når det gjelder Arsenal. Vi vet alle hva som bor i dem, og hvilke fantastiske ferdigheter de innehar. Det som er vært å nevne er at stjernespillerne Walcott og Podolski virker å være tilbake for fullt, noe som gir bredden i Arsenal en ny dimensjon.

Newcastle er, sammen med Man City, formlaget de siste ti kampene med STERKE 7-1-2. Vi er virkelig gode hjemme. Bare et tap mot Hull er hva som er å sette pekefingeren på. Troppen er skadefri, Tiotè er tilbake og Cabaye spiller veldig god fotball.

Før det røde kortet til Whelan, var Newcastle skikkelig dårlige. Jeg henger meg på de som sier at Cabaye er best i en fremskutt rolle. Han sprer baller og kommer til skudd. Det han ikke får gjort i en dypere rolle, som han er god til i 10`eren, er hvordan han leker Lampard med gode posisjoneringer inne i boksen. Vi kom ved flere anledninger til gode innleggsposisjoner, men det fantes ikke èn svartstripet sjel i boksen.

Arsenal har vist ved flere anledninger at de ikke takler å møte høyt press. Da faller luksusspillere som Øzil m/flere gjennom. Dette merker man spesielt når de IKKE bruker Flamini, noe som er ofte. Hvordan vi angriper er èn ting, men jeg tror lagpresset med Tiotè blir aller viktigst!

Howay the lads!

« Siste redigering: 28. Des. 2013, 02:25 av Magpie93 »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30
« Svar #1 på: 28. Des. 2013, 11:29 »
Alltid betryggende å se at vi har riktig trådstarter  :thumbu:

Ønsket XI: Debuchy, Williamson, Coloccini, Haidara, Ben Arfa, Anita, Tiote, Cabaye, Gouffran, Remy

Sznton er blitt vårt svake ledd og ble rundet ufattelig lett flere ganger i første omgang mot Stoke, Haidara tydeligvis ikke langt bak i køen nå.

Sissoko veldig svak i første omgang mot Stoke og ønsker en litt spenstig Ben Arfa på samme kanten som en altfor offensiv Biggs.

Uenig i det du sier om Cabaye. De første 35 minuttene hvor vi spilte dårlig var nettopp på grunn av at Cabaye spilte bak Remy. Han fikk jo aldri ballen. Greit at han funker bra der, men Sissoko har ike kvalitetene som skal til for å skaffe oss kontroll på kampen fra dyp posisjon, det så man ga utslag i spillet han (mye dårlige og vanskelige valg fra Moussa). Da Cabaye ble flyttet ned siste 10 min holdt vi plutselig på ball, dog mot ti mann, men allikevel.
Cabaye er best i en boks-til-boks rolle hvor han, som du sier, kan fylle på i boks og score, men hvor han også har muligheten til å involvere seg dypere og også starte angrepene. Det man ikke må gjøre, men som vi gjorde i første omgang mot Stoke, er å binde han til en fast posisjon og risikere at han ikke kommer inn i kampen.
« Siste redigering: 28. Des. 2013, 11:35 av Andymag »

Magpie93

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 334
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30
« Svar #2 på: 28. Des. 2013, 14:53 »
Mot Stoke spilte Moussa en rolle inne i banen. Mot Arsenal har vi Tiotè tilbake, og da kan Sissoko spille på sin vante høyrekant. Der storspiller han mener jeg. Han har også mest assist for Newcastle denne sesongen med fire!

Magpie93

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 334
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30
« Svar #3 på: 28. Des. 2013, 14:56 »
Jeg er usikker på hva vi skal gjøre med Ben Arfa. Det er blitt bevist så sykt mange ganger at de beste elleve ikke ofte er det beste laget. Husker Arsenal da de hadde Fabregas og Nasri. FAKTA var at de gjorde det MYE bedre med Fabregas, og ikke Nasri, på banen. De kampene Ben Arfa fynker for oss er når det er one-man-show. I morgen ønsker jeg å se Sissoko på kant, med Ben Arfa på benk, det har funket!

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30
« Svar #4 på: 28. Des. 2013, 15:28 »
For meg er egentlig cluet at Ben Arfa "skal" spille for ett lag som Newcastle, for han er absolutt så god. Vi har prestert veldig bra uten han, all kudos til Pardew og de andre for det. Utfordringen til Pardew er derimot å finne den optimale måten å spille på for å få det beste ut av alle spillerne. Det er ingen lett oppgave, men jeg mener absolutt at det bør være plass til Ben Arfa, på sikt, i startelleveren. Og det er derfor, spesielt mot lag vi i utgangspunktet skal kunne spille på egne premisser, viktig at vi matcher Ben Arfa og gir han muligheten til å blomstre. Så kan vi kjøre mer safe mot bedre lag.
Uansett viktig at vi får i gang hele troppen, og jeg syntes det å bytte Santon mot Haidara er en ypperlig plass å begynne.
Derfor håper jeg vi stiller
             Krul
Deb-Williamson-Colo-Haidara
          Tiote-Anita
Sissoko-Cabaye-Gouffran
             Remy
Håper også at laget fikk seg en vekker mot Stoke, der vi klart så at Newcastle ikke er bedre enn at de må være konsentrerte til enhver tid.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30
« Svar #5 på: 28. Des. 2013, 17:01 »
Ut med Anita og inn med HBA er det som frister mest for øyeblikket.

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30
« Svar #6 på: 28. Des. 2013, 18:33 »
Syns du er inne på noe der. Om ben arfa skal inn er det kanskje en idé å ha Haidara på backen bak ham. En annen mulighet er MYM. Håper ikke det skjer i denne kampen uansett, og ønsker samme lag som slo man utd.

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30
« Svar #7 på: 28. Des. 2013, 19:47 »
Er enig med Andymag og Skjæren med laget som er satt opp, bortsett frå Sissoko .Ben Arfa inn på høyre kant, og Sissoko på benken. Sissoko hadde ingen god 1 omg mot Stoke. Dette med Santon ut og Haidara inn er eg heilt enig .Har sett det lenge med Santon at han har problem med fart. Men spørsmålet er om Pardew har sett det!

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30
« Svar #8 på: 28. Des. 2013, 19:51 »
Skikkelig utfordring denne kampen. Var det noen som så Arsenal sist nå mot West Ham? Tror vi skal plages veldig med en Walcott i form. Har lyst å se oss i en 4-5-1. Vi blir å trenge Anita, Cabaye og Tiote sentralt for å demme opp for Cazorla og Ozil. Kunne vært artig å sette ut Sissoko til fordel for Ben Arfa, tror han og Gouffran kan skape trøbbel for Arsenal framme i banen.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30
« Svar #9 på: 29. Des. 2013, 09:18 »
Jeg vil faktisk ha Anita på RM istedenfor Sissoko og HBA, da han er bedre defensivt, men likevel kreativ.
Haidara er etter min mening et must på LB denne kampen, ettersom vi må ha fart mot Walcott i i form.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30
« Svar #10 på: 29. Des. 2013, 09:45 »
Jeg vil faktisk ha Anita på RM istedenfor Sissoko og HBA, da han er bedre defensivt, men likevel kreativ.
Haidara er etter min mening et must på LB denne kampen, ettersom vi må ha fart mot Walcott i i form.
Anita på høyresiden i steden for Sissoko eller HBA? Himmel...

Og hvis vi skulle byttet ut Santon i denne kampen, så burde det være med Mbiwa, ikke med Haidara.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30
« Svar #11 på: 29. Des. 2013, 10:02 »
Vi se dette laget:

Krul
Debuchy - Williamson - Colo - Santon
Tiote - Anita
Cabaye
Sissoko/HBA - Remy - Gouffran

Kunne godt ha tenkt meg å se en spiller med fart i backlinja, men siden det er disse som har spilt fast i det siste er det greit at de starter.
Nei.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30
« Svar #12 på: 29. Des. 2013, 11:15 »
Jeg vil faktisk ha Anita på RM istedenfor Sissoko og HBA, da han er bedre defensivt, men likevel kreativ.
Haidara er etter min mening et must på LB denne kampen, ettersom vi må ha fart mot Walcott i i form.
Anita på høyresiden i steden for Sissoko eller HBA? Himmel...

Og hvis vi skulle byttet ut Santon i denne kampen, så burde det være med Mbiwa, ikke med Haidara.

Vi funker ikke som lag med HBA på banen. Anita gir oss mulighet til å holde på ballen, og det er jo vår store svakhet ellers. Vi greier ikke holde på ballen når vi blir heite i toppen. Anita kan hjelpe oss mer enn Sissoko som tar dårlige valg defensivt (han har kostet oss flere mål pga manglende returløp, manglende markering, står igjen i offside).

Anita har faktisk kapasitet til å spille back også, så hvorfor dette skal være et "himmelsk" dårlig forslag, forstår jeg ikke. Hvorvidt MYM er et bedre valg enn Haidara mot walcott er jeg litt usikker på, men det er meget mulig. Jeg tror begge er bedre valg enn Santon i denne kampen

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30
« Svar #13 på: 29. Des. 2013, 12:09 »
Mot storlag MÅ sissoko starte. Det her er ikke en kamp der vi blir liggende å stenge mot etablert. Når Tiote og gutta klarer å bryte Arsenal,  får Sissoko rommene han elsker å løpe i. Blir nok dessverre HBA på benken,  men om han skaøl inn håper eg faktisk det blir for Gouffran

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, søndag 29.12 kl. 14:30
« Svar #14 på: 29. Des. 2013, 12:26 »
Går rykter om at Özil ikke er med i troppen i dag. Veldig positivt om det stemmer.
Nei.