20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00  (Lest 27946 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #165 på: 22. Jan. 2011, 20:41 »
Skader
Forsvar: Taylor
Midtbane: Smith, Gosling, Tioute, Ben Arfa og Vucik
Spiss: Carrol

Det er 3-4 faste a-lagsspillere ute og vi er det beste laget imot Tottenham. Hvis ikke vi hadde sluppet inn det siste målet så hadde alle her inne hyllet laget og vært i himmel. At vi slipper inn et mål på overtid overskygger det at vi faktisk var det beste laget hele veien igjennom.

Jeg synes ikke vi skal slå fullstendig alarm og kreve masse nye spillere. Jeg er ikke enig i Frode at vi må ha inn 3 spillere til i dette vinduet. Vi må tenke økonomisk og forsterke smart. Vi trenger maks en spiller inn i dette vinduet.

Ranger trenger mer kamp trening på topp, han kommer til å blomstre hvis han får mer tillitt av Pardew. Han kommer nok ikke til å banke inn 3 mål i neste kamp, men jeg tror vi kommer til å få en stor spiller der i framtiden.

Vi hadde i 2 omgang på en oppdatering underveis mer posession en Tottenham... Det er absolutt ikke dårlig! Tottenham er jo et lag som holder ballen lenge i laget. At vi slår dem i sitt eget spill er imponerende.
Han kom, ble mett og dett var dett....

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #166 på: 22. Jan. 2011, 20:45 »
Enig med det Pardew sier på post-match intervjuet. At spillerne ble revet med av publikum i jakten på 2-0, og evnet ikke å være kyniske nok i sluttminuttene. Det er noe av det som er med stemningen på St James'. Vil ha mål, mål, mål.

Begynner faktisk å like Pardew ganske godt, og poengfangsten taler for seg selv. Wikestad sa vel i forbindelse med kampen at det var kun Manu, Arse og Tham som hadde flere poeng enn oss siden managerbyttet?

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #167 på: 22. Jan. 2011, 20:56 »
Skader
Forsvar: Taylor
Midtbane: Smith, Gosling, Tioute, Ben Arfa og Vucik
Spiss: Carrol

Det er 3-4 faste a-lagsspillere ute og vi er det beste laget imot Tottenham. Hvis ikke vi hadde sluppet inn det siste målet så hadde alle her inne hyllet laget og vært i himmel.

Tottenhham hadde også sine skader og fravær. Kan nevne Palacios, Huddelstone, King og Assou-Ekotto som alle er mer eller mindre faste. I tillegg forsvant Bale ut ganske tidlig. Woodgate og O`Hara er et stykke unna spilletid, gjør bare skadelista enda lengre for dem.

Vi kan heller ikke begynne å bortforklare oss med "hvis" ditt og "hvis" datt. Må forholde oss til fakta.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #168 på: 22. Jan. 2011, 21:03 »
Er ganske enig i børsen til kø1, men synes det blir for drøyt å gi Gutierrez 8. Han var for all del pigg og spilte bra i 2. omgang, men jeg rev meg i håret minst 5 ganger over feilvalg og snoflinger utover sidelinja, spesielt før pause. Hadde den mannen hatt litt spilleforståelse og en god innleggsfot så hadde han vært blant PLs beste vinger.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #169 på: 22. Jan. 2011, 21:32 »
Synes Jonas var meget god i dag jeg! Kanskje hans beste kamp for sesongen!

Synes også Simpson får en "ufortjent" dårlig karakter på børsen til kø1. Greit nok at han slet en del med Lennon, men han fikk jo stort sett aldri noe hjelp! Hvor ofte kom ikke Lennon 1 mot 1 mot Simpson, og da er det nesten umulig å stoppe en så hurtig og teknisk spiller.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #170 på: 22. Jan. 2011, 21:37 »
Hvor ofte kom ikke Lennon 1 mot 1 mot Simpson, og da er det nesten umulig å stoppe en så hurtig og teknisk spiller.
Svaret? Jose Enrique
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #171 på: 22. Jan. 2011, 21:39 »
Enrique hadde sine problemer i 1.omg han også, spesielt en gang hvor Lennon runda han og kom farlig inn i feltet.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #172 på: 22. Jan. 2011, 21:48 »
Jeg er enig i at Simpson hadde en del situasjoner hvor han fikk for dårlig hjelp av Williamson og høyrekanten. Dog blir det for mye rygging på Simpson. Det er vanskelig når du møter Aaron Lennon, men han må prøve å stå opp bedre istedenfor å rygge for langt inn i feltet og la Lennon gjøre hva han vil. Det er såklart bedre å rygge enn å ruse på han, men når han så senker farta på Lennon så kan han nesten ikke bare fortsette og fortsette å rygge langt inn i egen 16 meter. Der hadde han også sikring, og da må Simpson bestemme seg for hvilken vei han skal lede Lennon. Synes han hadde litt i overkant mye respekt for Lennon i en del situasjoner, som gjorde at han fikk både komme ned til linja og trekke seg innover slik han selv ville.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #173 på: 22. Jan. 2011, 22:04 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_6694921,00.html

Enig i det godeste Phil sier. Simpson har heller ikke stor grunn til å være stolt av hvordan han håndterte Lennon når han scora. Ikke resten av andre omgang heller for den saks skyld.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #174 på: 22. Jan. 2011, 22:15 »
Nå tenker ikke jeg først og fremst på scoringen imot i kritikken av Simpson. Han skal ikke ha skyld for at det oppstår en håpløs situasjon på overtid hvor Defoe og Lennon kommer alene med han og Colo..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #175 på: 22. Jan. 2011, 22:33 »
Enrique er fantastisk mann mot mann. Men det er viktig å få med seg den viktige defensive jobben Jonas gjør. Dermed ble arbeidsvilkårene vanskeligere for Lennon. Har ble nesten eliminert av Enrique. Den ene farligheten han hadde ble skapt av en litt for nonsjelant enrque. Derimot synes jeg Simpson av og til rygger litt for mye i stedet for å støte. Han er for lite flink til å komme seg inn i kroppen på motstanderen. Frykten for å selge seg leder til at han ryger helt inn i sin egen 16 meter, og det er enda verre.  Simpson burde kanskje ikke stilt seg så sideveis som han gjorde ved målet. Han må selvsagt lede Lennon utover og ikke inn i banen. Dog synes jeg Barton må ta på seg delskylden  for baklengsmålet. En så erfaren og god spiller bør vite at det siste han bør gjøre mot Tham er å legge til rette for overganger. Derfor burde han ikke slått den pasningen han gjorde på overtid.  Og det var akkurat det som skjedde. Poleball opp mot Crouch mens hele midtbanen var borte og forsvaret i ubalanse. Og da er det vanskelig å ta ut Lennon. Simpson er ikke den første spilleren han har fintet ut for å si det på den måten.
« Siste redigering: 22. Jan. 2011, 22:54 av InspectorC »

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #176 på: 22. Jan. 2011, 22:47 »
Enig med det Pardew sier på post-match intervjuet. At spillerne ble revet med av publikum i jakten på 2-0, og evnet ikke å være kyniske nok i sluttminuttene. Det er noe av det som er med stemningen på St James'. Vil ha mål, mål, mål.

Begynner faktisk å like Pardew ganske godt, og poengfangsten taler for seg selv. Wikestad sa vel i forbindelse med kampen at det var kun Manu, Arse og Tham som hadde flere poeng enn oss siden managerbyttet?

Alle spillerne som har vært under Pardew og som har blitt intervjuet om saken sier at han er en fotballfaglig sterk manager. Det som er imponerende med poengfangsten er at vi har spilt mot mange sterke motstandere (Tham x 2, City og Pool) pluss at vi har hatt nøkkelkamper som må vinnes (Wigan og WH). Synes Pardew har fått ut mye med begrenset materiale. I dag stilte vi med Guthrie som er på bedringensvei, men likevel vært lenge ute med skade. Nolan var åpenbart sluttkjørt og Sholadinhio bærer enda på en skade.  Det jeg liker best av alt er at vi har vært klart best i alle kampene, bortsett fra kampen borte mot Tham. Mangel på rutine gjør at vi står med en del færre poeng enn hva spilldominansen tilsa. En kostand som kommer med å spille med yngre spillere. Dog er den verdt det på lang sikt.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #177 på: 22. Jan. 2011, 23:10 »
Vi var ikkje klart best i dag. Men det var ein forholdsvis jamnspelt kamp, og 1-1 var OK sjølv om utlikning på overtid (igjen) var jævla surt.

Harper - 8,0

Simpson - 6,0
Coloccini - 9,0
Williamson - 6,5
Enrique - 7,0

Barton - 7,5
Guthrie - 7,0
Nolan - 6,5
Jonas - 7,0

Ameobi - 6,5
Best - 5,7

-
Løvenkrands - 5,5


Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #178 på: 22. Jan. 2011, 23:15 »
Barton var ikke i nærheten av å spille til 7,5 i dag. Flere farlige balltap og på langt nær så god offensivt som de siste kampene. Var også Bartons feil som gjorde at Spurs fikk kontringen på 1-1 scoringen.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #179 på: 22. Jan. 2011, 23:21 »
Eg ville ikkje ha justert karakteren mykje ned, uansett. Gjennombruddspasninga til Løven var pur klasse, og skulle vore ein assist, og den arbeidsinnsatsen i løpet av 90 min (i tillegg til resten av midtbanen) var sterkt delaktig i at vi gjorde Modric og spesielt vDV (som ikkje fekk til noko som helst i dag) dårlegare enn vanleg. Eg ville ikkje gitt Barton dårlegare enn Guthrie i alle fall, og Guthrie fortener sjuaren.