20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1069529 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #750 på: 01. Mars 2011, 15:35 »
Hvorvidt Arsenal egentlig følger han så veldig tett er jeg skeptisk til. Med mindre det kommer fra en annen kilde enn Morten Kræmer eller miljøet rundt Tromsø IL, så gidder jeg ikke tro et jævla sekund på det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #751 på: 01. Mars 2011, 15:46 »
Hvorvidt Arsenal egentlig følger han så veldig tett er jeg skeptisk til. Med mindre det kommer fra en annen kilde enn Morten Kræmer eller miljøet rundt Tromsø IL, så gidder jeg ikke tro et jævla sekund på det.

Vil ikke si det er noe spesielt å være skeptisk til. Det er da titt og ofte speidere fra PL over fjorden for å se på spillere her.

Kniksen

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 149
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #752 på: 01. Mars 2011, 15:52 »
http://www.nufcblog.com/2011/03/01/newcastle-unlikely-to-go-after-top-brazilian-striker/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nufcblog+%28The+Newcastle+United+Blog%29

Linket til Brasilianske partyløven Adrian idag - hater at vi stadig vekk linkes til spillere som Adriano, Diouf osv, spillere som ikke passer inn i vår spillergruppe i det hele tatt.
Ser for meg at kjøp av slike spillere med stjernenykker kan komme inn å ødelegge den gode harmonien vi har i garderoben nå.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #753 på: 01. Mars 2011, 16:01 »
Du Roald - må jo ikke ta det for noe annet enn det er heller da, veldig løse rykter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #754 på: 01. Mars 2011, 16:09 »
Spesielt når overskriften er "Newcastle unlikely to go after..."

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #755 på: 01. Mars 2011, 16:45 »
Hvorvidt Arsenal egentlig følger han så veldig tett er jeg skeptisk til. Med mindre det kommer fra en annen kilde enn Morten Kræmer eller miljøet rundt Tromsø IL, så gidder jeg ikke tro et jævla sekund på det.
Er også usikker på hvor tett Arsenal følger Kara. Jeg vil tro at Arsenal er en klubb som følger veldig mange spillere, og at Kara er en av disse. Arsenal har i hvert fall hatt speidere på plass i en rekke TIL-kamper i fjor.

Kara har et enormt potensiale. Etter min mening, større enn Annans. Fysikken er helt enorm og han kan både bekle en midtstopper- og en def. midtbanerolle. Har Kan enkelte ganger miste litt hodet og servere noen merkelige pasningsfeil, men dette handler bare om konsentrasjon.

Skulle gjerne sett en slik type spiller i Newcastle, som kan konkurrere både om en midtstopperplass og være en back-up til Tiote.
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Kniksen

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 149
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #756 på: 01. Mars 2011, 19:06 »
Roald  ;D

Ja selvsagt klar over at vi skal ta det med en klype salt. Greit at det står "unlikely to go for", men det er det Ed Harris som sier. Er jeg den første på forumet som linker til en sak om at vi er linket til en spiller vi "most likely will not go for"?  :P

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #757 på: 01. Mars 2011, 19:11 »
Jeg lurer litt på hvor den troa på at Kara har større potensial enn Annan kommer fra. Jeg har hørt mange som har sagt dette, men klarer ikke være enig. Da Annan var på samme alder som Kara spilte han fast på Ghana som er et mye bedre landslag enn Senegal der Kara ennå ikke har spilt en kamp.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #758 på: 01. Mars 2011, 19:19 »
Vel - i Tromsø trodde de jo også tydeligvis at Tore Reginiussen skulle bli den neste Rune Bratseth da :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #759 på: 01. Mars 2011, 19:42 »
Hehe, ja, og de skulle jo ha betalt deretter også.

De har verdens beste fotballspillere der oppe i isbjørnland. Skulle ikke også lillebror Mads Reginiussen være så forbanna god en gang i tiden? Har vært på prøvespill i Ranheim nylig, men jeg vet ikke om han har meldt overgang dit. Synes huske at han ble hypet en del, men det kan jo ha veldig mye med slekta å gjøre.

Kara er en talentfull spiller, men han holder per dags dato et betydelig dårligere nivå enn Annan. Likevel skal Tromsø ha langt over det dobbelte av det Rosenborg bød.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #760 på: 01. Mars 2011, 19:42 »
Nå er det år og dager siden jeg har vært på forumet, og hyggelig å se at mange av dere gamle skribenter forsatt eksisterer!

Før var jeg svært kritisk til hvordan Ashley drev klubben, og mente at han skulle spytte inn mer penger i klubben fra sin egen lomme. Nå som jeg har hatt noen år til å tenke mener jeg at tankegangen er riktig, han skal ikke tjene penger på klubben pr. Dags dato, markedet er som sagt stramt, men i lengden burde Nerwcastle klare seg selv med alle inntektene de faktisk har. Jeg mener det er bra han har satt et max. Lønnstak på rundt 30.000 £. Om det er dette de oppererer med. Fy faen, det er mye penger det også, og om en spiller vil blø for drakta fortjener han faen ikke mer enn det heller! Allikevel er jeg sterkt imot mange av avgjørelsene han har tatt, bare så dere vet det  :)

Til sommeren mener jeg vi bør satse på en god spiss, en vi vet presterer. Jeg mener at vi max. Bør bruke 15-20 mill. £ på denne spilleren og heller satse på en 5-6 tallenter, eller spillere fra mindre ligaer (Belgia, Sveits, Nederland, frankrike) til 2-4 mill. £. Om 2 av disse slår igjennom har vi faktisk 3 solide spillere. Om dette holder vil tiden vise, da vi har en svært tynn stall, som faktisk gjør det meget bra pr. I dag. (Satt på ferie i fuerteventura (Spania) og så Newcastle Arsenal, en kamp jeg aldri vil glemme. Ekstra morsomt var det at jeg satt ved siden av en eldre herre fra london (Arsenal supporter) som var kjempe fornøyd etter 1.Omg. Men som forlot puben når Newcastle putta til 3-4) Jeg sa under pausen at det ble 5-4 til newcastle, og han bare lo av meg. Men det var jo nesten =) Jeg synes midtbanen vår er meget sterk, vi trenger et par spisser og evt. forsvarspillere. Noen som er enig? og spytte ut summer oppimot 10 mill pund på  premier leauge spillere som Wright Phillips, crouch, osv Som krever høy lønn er tull. Da er det bedre og satse på spillere som ser på Newcastle som et steg opp.

Det finnes mange sultne spillere der ute, det handler om å komme først til toget!

Jaja, meg om den saken, i hvertfall hyggelig å være tilbake folkens! Etter min mening blir det vanskelig med EURO cup spill iår, men om vi bruker tid på å bygge oss opp så tror jeg vi vil stille sterkt fremover. Husk også fifa reglene ang. Lønn og at klubber skal drive seg selv etterhvert. Da kommer vi til å få en kjempe fordel.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #761 på: 01. Mars 2011, 23:10 »
Vel - i Tromsø trodde de jo også tydeligvis at Tore Reginiussen skulle bli den neste Rune Bratseth da :P
Vel, nå har Tore R. vært skadet fra dag 1 siden han dro fra Tromsø, så det blir litt urettferdig å dra han inn her.

Skulle ikke også lillebror Mads Reginiussen være så forbanna god en gang i tiden? Har vært på prøvespill i Ranheim nylig, men jeg vet ikke om han har meldt overgang dit. Synes huske at han ble hypet en del, men det kan jo ha veldig mye med slekta å gjøre.
Tror nok det har med slekta å gjøre. Jeg har i hvert fall aldri sett det store talentet i Mads.

Kara er en talentfull spiller, men han holder per dags dato et betydelig dårligere nivå enn Annan. Likevel skal Tromsø ha langt over det dobbelte av det Rosenborg bød.
Ja, Kara er muligens dårligere per dags dato, men jeg tror Kara har absolutt alt som skal til for å bli bedre enn Annan. Hvorfor skulle da TIL selge til en klubb i samme divisjon og ikke mange ukene før overgangsvinduet stenger? Kara har tre år igjen av kontrakten (Annan hadde vel et) og er en nøkkelspiller for et lag som skal ut i Europa til høsten.

Kan fortsette diskusjonen i Tippeligatråden, selv om jeg selvfølgelig ønsker Kara velkommen til Newcastle til sommerern ;)

Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #762 på: 02. Mars 2011, 14:14 »
Ser at vi i italienske medier linkes til John Arne Riise til sommeren hvis Enrique forsvinner. Ikke noen dårlig spiller Riise, men er han det vi er på utkikk etter?

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #763 på: 02. Mars 2011, 14:29 »
Hvis Enrique forsvinner i sommar ville Riise vært et godt valg som erstatter. Selv om han er 30 år tipper jeg han har minst 4 år igjen på toppnivå. Men håper selvfølgelig at Enrique forlenger.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #764 på: 02. Mars 2011, 14:52 »
Hvis Enrique forsvinner i sommar ville Riise vært et godt valg som erstatter. Selv om han er 30 år tipper jeg han har minst 4 år igjen på toppnivå. Men håper selvfølgelig at Enrique forlenger.

Huff nei. Heldigvis skjer det ikke.