20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: "Alan Shearer and the raiders of the lost personality  (Lest 9422 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Sitat
Alan Shearer and the raiders of the lost personality

Harry Pearson
Saturday April 23, 2005
The Guardian

A friend who lived through the Los Angeles earthquake reports that the damage wrought by such seismic events is psychological as well as physical. "The earth beneath your feet is one thing you think you can totally rely on," he says, "and then suddenly . . ."

Though we are lucky to live far from any major fault lines, this week many may have experienced just the sort of stirrings of uncertainty of which my friend was speaking. Because when Alan Shearer says something that makes you sit up and take notice you can practically feel the ground begin to tremble.

Article continues
The Newcastle No9's interviews have traditionally been a byword for dullness, the oral equivalent of an oatmeal carpet-tile. The sheet metal worker's son from Gosforth has set new standards in the field. It is hard to imagine nowadays that there was once a time when we derided his predecessor as England's premier marksman for being "boring". Frankly Gary Lineker was an episode of Desperate Housewives compared with Shearer.

It is said that Shearer copied his soporific public persona from Kenny Dalglish. I am not so sure about that. Admittedly I caught Dalglish only during the last days of his managerial spell at St James' but there was a rancour buzzing around him (and no, that isn't a rhyming-slang reference to Douglas Hall - well not an intentional one, anyway) that never seems to have attached itself to the centre-forward. Attending a Dalglish press conference during that time was akin to walking into a room in which a married couple have just had a major row about sex. It was uncomfortable, not vapid.

We are assured that Shearer, like Dalglish, is very different in private. How exactly he is different we are never told. So I like to imagine he lounges about in a brocade smoking jacket, listening to Wagner, rearranging his collection of Franklin Mint enamel thimbles and engaging in a lively debate on the aesthetics of the Gothic revival with a stuffed cassowary named Bernard.

Shearer is now said to be "building a TV persona for himself". Initially this largely involved laughing uproariously at those muttered remarks Alan Hansen makes just after the camera has cut away to the presenter. (What do you think it is that Hansen says at that moment that is so funny, by the way? And am I the only one who thinks he might be making a sarky comment about the jumper I'm wearing?) Certainly there was no indication from his appearances on Match of the Day that the man was about to erupt.

And then last week, without warning, Shearer spoke and the floor began to shake. And damn it all, I found myself actually reading what he had said, reading it again, reading it once more just to make sure and then rushing to stand in the nearest doorway. "You don't become a good player by being a bad character." That's what he came out with.

Couldn't he just have said, "As I say, good players don't become bad players overnight" or "I've been in football long enough to know that, when you're down to the bare bones, you have to roll your sleeves up and dig in"? Couldn't he at least have delivered a small tremor first to alert us?

Apparently not. He has been bottling it up for so long that once the crust cracked he just couldn't hold it in any longer, rumbling out an epigram of arresting nonsensicality that demanded a finger-jabbed-into-newspaper-while-spluttering- incoherently response.

Taking guidance from the new Pope, who it transpires is conservative in outlook (how about that for a real bolt from the blue?), I will ignore this new-fangled moral relativism and point to a few stars of yesteryear who appear to disprove Super Al's pronouncement. Garrincha, for example, whose offspring were scattered as carelessly across the globe as an oaf chucks litter from a car window; George Best; Diego Maradona.

Good players all, undoubtedly. In their prime any of them would have walked, or indeed, staggered into the Newcastle team. But good characters? Well now, I don't like to sound judgmental but, if any of them turned up on the doorstep asking if my daughter wanted to come out to play, I'd send them packing with a smack over the ear.

Mahatma Gandhi by contrast was certainly a good character. Gandhi stood up for what he believed in, he was courageous, he didn't let defeats get him down and he kept on fighting until victory was won. Pretty much like the Liverpool team whose virtues Graeme Souness was extolling this week. He even had the moustache.

But would he have been welcomed in Newcastle's dressing room? I suspect his advocacy of sexual abstinence might have been ignored, as might his habit of weaving his own kit.

A campaign of passive resistance eventually wore down the British Army but would it work so well against Andy Todd? I don't know the answer. One thing I do know though: next time Alan Shearer speaks you shouldn't stand near the windows.

http://football.guardian.co.uk/Columnists/Column/0,4284,1468625,00.html



Del følelsene deres..
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
"Alan Shearer and the raiders of the lost personality
« Svar #1 på: 23. April 2005, 21:54 »
Her er en fin artikkel som sitter ? til personaliteten til shearer(aka Kongen). Over de siste ukene så har synet mitt på en elskverdi spiller startet å endre seg drastisk. Jeg har alltid vært en fan av Shearer, alltid sagt at han var den beste, alltid støtta opp rundt han, uansett hva det var.

Men i det siste er det ting med personaliteten hans som har fått meg til å sette ? til han. Mange sier han er en ledertype, men er han virkelig det, er han en god kaptein? Er shearer god til å motivere medspillerne, kan han dra lasset i motgang, og lede veien til seier i viktige kamper? Shearer har rutinen, han har god personalitet i media, men som kaptein så tror jeg faktisk ikke han er rette mannen(veit jeg kommer til å få høre det nå  8) men les ferdi først). Shearer virker ikke som en som er god til å motivere medspillerne sine, det har vi vitnett denne sesongen. Han er av typen som bryr seg mere om sitt eget spill en å hjelpe resten av laget, for shearer er en naturlig målskårer, han må ha mål for å trives. Ta Roy Keane f.eks, hvor ofte ser du ikke han hyle gloser til medspillerne og forteller dem hva de skal gjøre? hvor ofte ser du shearer gjøre dette?
Når det er avgjørende kamper, så virker ikke shearer som den rette mannen, se f.eks siste kampen for blackburn, de kunne vinne seriemesterskapet om de vant, men shearer greide ikke å senke Lpool, heldigvis dreit ManUtd seg ut også den dagen. Se i kampen mot sporting, se i fa cup semien mot ManUtd, shearer var bare en skygge av seg selv i disse kampene, er det tilfelldig? Og nå prater shearer om å hente inn vinnertyper, veit han hva en vinnertype er? har ikke han kun vunnet Premier League som spiller?

 Shearer var i media og uttalte noe jeg har sedd mange her inne og på andre forum har starta å snakke om, at vi skal hente spillere med god holdning, som er villige til å satse 110%, som shearer sa; "You don't become a good player by being a bad character."  Vel de fleste gode spillerne som har vært har had "bad character", Maradona, Roy Keane, Gerrard, Wise, Rio Ferdinand,Gullit, osv. Hva er det med disse spillerne som gjør de gode, og så iskalde på banen, jo det er måten de er på. Dette er spillere som du kan kalle hæstkuker utenfor banen, men på banen så blir de hørt, de ofrer livet for at laget deres skal vinne. Vel er dette tilfeldig? Tror ikke det.  Men det er heller ikke bra å få for mange av disse i laget, heller ikke bra å ha en manager som fyrer de opp.

Noe som jeg også har stusset på, det er at shearer har vært så mye ute i media å forsvart GS. Hvorfor har han gjort dette? er det pga han er tilbudt og fått en trenerrolle i laget vårt? ikke veit jeg, jeg skjønner heller ikke hvordan han kan forsvare denne mannen. Jeg sier ikke at han skal kritisere han heller, jeg sier han skal ikke si noe som helst visst han ikke har en merkelig tro på souey da. En ting til som jeg setter spm tegn til, det er at shearer støtter Souey's utrensking av spillere, altså hallo!! Dette er en spiller som pr dags dato spiller sammen med disse spillerne som skal renskes ut, og shearer står fram i media og kaller "kompissene" sine dårlige personaliteter, hvem gjør noe sånt?

Det er mye bra å si om Shearer, men denne sesongen blir nok ikke shearer husket for desverre. Er det på tid "kongen" vår legger skoa på hylla? I min mening så må jeg si JA! det er på tide, vi vil huske deg som en legende ikke som en som spillte bare for penga på slutten.

Vel nå har dere nok lest gjennom dette og sitter å bannes pga at jeg har prata dritt om helten deres. Men dette er en mann som har vært min helt i over 10 år nå, og jeg har begynnt å sette spm til han, tenk på det dere. Vel må bare beklage at jeg er kritisk her, men jeg synest det er på tide å bygge et newcastle lag bestående av 11 spillere istede for å bygge det rundt shearer. Kanskje vi engang for alle kan få vekk disse langballa opp i midten, ikke veit jeg, men jeg tror det er på tide at han legger skoa på hylla desverre.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
"Alan Shearer and the raiders of the lost personality
« Svar #2 på: 23. April 2005, 22:10 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Har lenge syntes det samme, men har ikke kommet helt til. Folk motsier meg med en gang. Selv om Shearer var god en gang betyr ikke at han alltid vil være det. Det finnes alltid en bedre. Hvem trodde at noen en gang kunne ha erstatte Mac Donald, eller hva han het?

Vi burde ikke ha solgt Speed. Han er en ledertype.


Jupp vi er nok en av de få geordie-olav. Mitt ønske og sannsyneligvis ditt ønske, er at klubben skal bevege seg videre, og da må vi slutte å bygge alt rundt en 35åring i min meining.

Han heter Malcolm McDonald aka SuperMac!! :D "Six foot two, eyes of blue, SuperMac is after you!"

http://www.petes-place.info/Football/NUFC/Pedro/PedroVideos.htm <-- Last ned Supermac Superstar laget av pedro, SuperMac var genial :D
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
"Alan Shearer and the raiders of the lost personality
« Svar #3 på: 23. April 2005, 22:22 »
Her var det vanvittig mye pisspreik. Og jeg som trodde geordies aldri glemte.

Dere betviler personaliteten til Shearer faktisk. Jeg kan kanskje forstå det hvis noen betviler hans prestasjoner på banen i det siste. Men et angrep mot Shearers personlighet? Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle lese på dette forumet. Makan til sprøyt!  :evil:

Dere tviler på Shearers lederegenskaper. Hvordan kan dere gjøre det? Fordi han ikke skriker dritt til medspillere? Shearer har en eksepsjonell måte å lede et lag på. Han er en unik leder. Han trenger ikke skrike til medspillere. Et blikk er nok. Den respekten han har som kaptein er det ikke mange andre som kan komme i nærheten av. Han er ekstremt dyktig til å motivere medspillere. Det så vi i de kampene vi måtte spille uten han.

Jeg tror ikke Shearer er mannen som smisker seg til noe. Å tro at han smisker med mediafolk for å få en rolle i media seinere. Det er tull.

Shearer støtter alltid lojalt opp om laget! Det er trist når newcastlefans skriver noe som det jeg har lest nå.  :cry:
Toon, Toon,
Black and white army

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
"Alan Shearer and the raiders of the lost personality
« Svar #4 på: 23. April 2005, 22:30 »
Sitat fra: "Mack"
Her var det vanvittig mye pisspreik. Og jeg som trodde geordies aldri glemte.

Dere betviler personaliteten til Shearer faktisk. Jeg kan kanskje forstå det hvis noen betviler hans prestasjoner på banen i det siste. Men et angrep mot Shearers personlighet? Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle lese på dette forumet. Makan til sprøyt!  :evil:

Dere tviler på Shearers lederegenskaper. Hvordan kan dere gjøre det? Fordi han ikke skriker dritt til medspillere? Shearer har en eksepsjonell måte å lede et lag på. Han er en unik leder. Han trenger ikke skrike til medspillere. Et blikk er nok. Den respekten han har som kaptein er det ikke mange andre som kan komme i nærheten av. Han er ekstremt dyktig til å motivere medspillere. Det så vi i de kampene vi måtte spille uten han.

Jeg tror ikke Shearer er mannen som smisker seg til noe. Å tro at han smisker med mediafolk for å få en rolle i media seinere. Det er tull.

Shearer støtter alltid lojalt opp om laget! Det er trist når newcastlefans skriver noe som det jeg har lest nå.  :cry:


Vel det er vår meining, at du meiner det er sprøyt er for at du ikke kan se for deg et lag uten shearer, og ikke vil gi slipp på han forde om du veit at han begynner å bli en middelmådig spiller.

Tviler på lederevnen til shearer på banen, pga det jeg skreiv. Du sier han er dyktig å motivere pga vi gjorde det dårlig uten han på banen? vel vi har 9 seiere i ligaen av 31 spillte kamper, hvor mange kamper har vi gjort det dårlig med han på banen da?  :shock:  Vi sliter uten shearer på banen pga spillestilen vår er lagt opp rundt han, uten han på banen er vi tannløse pr dags dato. Noe som kan skifte visst vi snart starter å bygge opp laget som en helhet istede for rundt han(dette er ikke shearers feil men GS sin).

Vel Shearer er ikke mye lojal mot medspillerne når han støtter managern i media å sier han er enig i at de må selges. Dette er spillere han har kjent lang tid, spillere han har truffet dag inn og dag ut i noen år nå, så ønsker han de bort. Vel for klubben Newcastle har han vært lojal og jeg elsker han for det, men jeg synest etter at han begynnte å havne på tv'n at han har mista litt karakter i mine øyne. Kanskje all sprøyte som kommer fra programlederne har påvirket han, hvem veit.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
"Alan Shearer and the raiders of the lost personality
« Svar #5 på: 23. April 2005, 22:41 »
Jeg vil selvfølgelig ikke gi slipp på Shearer. Men jeg innser jo innerst inne at jeg dessverre må det etterhvert. Men det er ikke derfor jeg mener dere skriver sprøyt.

Som individuell spiller er ikke Shearer den han var. Kanskje det har noe med at laget ikke er godt nok tilpasset han. Salget av en høyreving som virkelig kunne fore spissen med baller var katastrofalt.

Jeg har mye teori og kunnskap om lederskap. Jeg har reflektert mye over hva det er som gjør en person til en god leder. Etterhvert har jeg innsett at Alan Shearer kanskje er den perfekte rollemodell til en perfekt leder. Måten han leder laget på er imponerende. De blikkene han sender til dommere, spillere og fans er utrolig. At vi sliter i år er ikke bare Shearer sin feil, og det blir derfor galt å sammenligne som du gjør.

Du skal få mene som du vil. Men jeg blir aldri med på noe sånt. Jeg har sagt fra hva jeg mener.
Toon, Toon,
Black and white army

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
"Alan Shearer and the raiders of the lost personality
« Svar #6 på: 23. April 2005, 22:57 »
Vel jeg satt det litt på spissen når jeg sa at det var hans feil, pga du sa vi merka det når han var borte.  

Sitat fra: "Mack"
Jeg har mye teori og kunnskap om lederskap. Jeg har reflektert mye over hva det er som gjør en person til en god leder. Etterhvert har jeg innsett at Alan Shearer kanskje er den perfekte rollemodell til en perfekt leder. Måten han leder laget på er imponerende. De blikkene han sender til dommere, spillere og fans er utrolig


Vel få høre teorien og kunnskapen din om lederskap da, dette er et forum slipp det ut da mann ;)

Vel jeg mener shearer er den perfekte personen utenfor banen, men på banen så mener jeg et blikk er ikke nok. Jeg mener at en leder utpå banen må ta tak, og er veldi fan av at forsvars spillere eller defansiv midtbanespiller er kaptein, for de pleier somregel og dirigere spillet.

  Jeg har selv vært Kaptein for laget mitt i mine junior dager og fikk klar beskjed om hva jeg skulle gjøre. Det er viktig å motivere spillerne, viktig å kjefte på spillerne som må kjeftes på, og noen tåler ikke å bli kjeftet på de skal du motivere positivt. Så med øyekastene til shearer så er det mange spillere som kan bli redde og gjemme seg utpå banen, og det har vi sedd mye til. Som kaptein så skal du være mellom mann fra spillerne til trenerne, visst det er noe man vil ha ut, så kan man diskutere det med en kaptein så skal han ta det videre. En kaptein skal kunne vise arbeidsmoral og gi 100% hele kampen, når laget ligger under skal han jobbe ekstra mye, noe shearer har slette kolosalt med denne sesongen. Mens fra tidligere sesonger har han visst i enkelte kamper at han vil vinne og jobbet ekstra mye.

Jeg liker å se på folk som Roy Keane, Patrick Vieira, Steven Gerrard, Maradona, Baresi osv. dette er folk som ofrer alt for laget, og slenger med leppa uansett hva det måtte være, de støtter alltid rundt om medspillerne sine.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
"Alan Shearer and the raiders of the lost personality
« Svar #7 på: 23. April 2005, 23:02 »
Beklager, men jeg har ikke kapasitet til å holde flere kurs for dere. Bruker allerede for mye tid på forumet. (Det har dere sikkert merket... :wink: )
Toon, Toon,
Black and white army

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
"Alan Shearer and the raiders of the lost personality
« Svar #8 på: 23. April 2005, 23:06 »
Sitat fra: "Mack"
Beklager, men jeg har ikke kapasitet til å holde flere kurs for dere. Bruker allerede for mye tid på forumet. (Det har dere sikkert merket... :wink: )

Vel en ting er å være en leder i en bedrift, en annen ting er å være kaptein, visst det er det du ser på i en leder.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
"Alan Shearer and the raiders of the lost personality
« Svar #9 på: 23. April 2005, 23:08 »
Mye av det samme. Også veldig likt det å være lærer. Det kan sammenliknes på mange måter.
Toon, Toon,
Black and white army

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
"Alan Shearer and the raiders of the lost personality
« Svar #10 på: 23. April 2005, 23:12 »
Sitat fra: "Mack"
Mye av det samme. Også veldig likt det å være lærer. Det kan sammenliknes på mange måter.


vel det vil ikke jeg si, en leder i en bedrift kan samenlignes med en Manager, men en manager kan ikke sammenlignes med en spiller. Lærer vil jeg mere sammenligne som en manager også, men det kommer helt an på hvordan type lærer du er, du har streng, snill, ok, usaklig etc .. slags lærere.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
"Alan Shearer and the raiders of the lost personality
« Svar #11 på: 23. April 2005, 23:21 »
Det er lederegenskapene vi snakker om. Du har rett i at lærervirke og ledervirke lettere kan sammenlignes med det å være manager. Men egenskapene man må inneha for å være kaptein er mange av de samme. Og det er derfor det kan sammenlignes.
Toon, Toon,
Black and white army

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
"Alan Shearer and the raiders of the lost personality
« Svar #12 på: 23. April 2005, 23:27 »
Sitat fra: "Mack"
Det er lederegenskapene vi snakker om. Du har rett i at lærervirke og ledervirke lettere kan sammenlignes med det å være manager. Men egenskapene man må inneha for å være kaptein er mange av de samme. Og det er derfor det kan sammenlignes.


vel kan du ikke bare fortelle om teoriene dine da? du bruker masse energi på å prate om lederegenskaper utenfor banen nå.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Beate Jenssen

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 118
    • Vis profil
"Alan Shearer and the raiders of the lost personality
« Svar #13 på: 24. April 2005, 11:40 »
At Shearer går ut i media og støtter Souness er positivt, hvilken leder; eller rollemodell ville han være hvis han kastet dritt om sjefen???

Hvorfor er det så mange som roser Shearer for hans kvaliteter hvis de han innehar er negative? Hvorfor er det så mange forskjellige trenere (landslaget og klubblaget) som velger å bruke han som kaptein hvis han ikke egner seg? Hvilken kaptein ville du personlig likt å spille sammen med; en som kritiserer og kjefter i 90 minutter, eller en som nyter så stor respekt at han ved holdning, blikk og spill sier mer enn 1000 ord? Valget skulle være enkelt.

Hvilket grunnlag har du for å si at Shearer må score selv for å være fornøyd? Shearer uttaler stadig at målene er viktig, men hvem som scorer er uvesentlig.

Yter ikke Shearer nok? Hvilken spiller på Newcastle er det som må tåle flest taklinger, kutt, knall og fall? Robert Lee skrev i sin selvbiografi at han aldri hadde sett en spiller med så mange blåmerker etter enhver kamp, vet ikke med dere; men det vitner om 90 minutt med innsats, ikke "daffing" og avventende spill.

Hvorfor er det så mange spillere som sier det er en stor ære og spille og trene sammen med Shearer? Sist ut i den forbindelse var Taylor, han fullroste Shearer. Og det gjør jeg også, for alt han står for; på og utenfor banen.

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
"Alan Shearer and the raiders of the lost personality
« Svar #14 på: 24. April 2005, 14:11 »
Sitat fra: "Beate Jenssen"
At Shearer går ut i media og støtter Souness er positivt, hvilken leder; eller rollemodell ville han være hvis han kastet dritt om sjefen???

Du leste neppe gjennom det jeg sa om den delen...

Sitat
Hvorfor er det så mange som roser Shearer for hans kvaliteter hvis de han innehar er negative? Hvorfor er det så mange forskjellige trenere (landslaget og klubblaget) som velger å bruke han som kaptein hvis han ikke egner seg? Hvilken kaptein ville du personlig likt å spille sammen med; en som kritiserer og kjefter i 90 minutter, eller en som nyter så stor respekt at han ved holdning, blikk og spill sier mer enn 1000 ord? Valget skulle være enkelt.

ser du bare tar in 50% av infoen som blir sagt om shearer her. Jeg sa ikke at en kaptein skal kun kritisere og kjefte, jeg sa at han skal kjefte på de spillertypene som trenger kjeft for å motiveres, og prøve å hjelpe de spillertypene som ikke tåler kjeft, og rose de positivt. Vel Tony Adams stillte spm tegn til shearer som kaptein på landslaget, må vel være en grunn for det?  Blikk og spill gjør ikke en kaptein god.

Sitat
Hvilket grunnlag har du for å si at Shearer må score selv for å være fornøyd? Shearer uttaler stadig at målene er viktig, men hvem som scorer er uvesentlig.

Yter ikke Shearer nok? Hvilken spiller på Newcastle er det som må tåle flest taklinger, kutt, knall og fall? Robert Lee skrev i sin selvbiografi at han aldri hadde sett en spiller med så mange blåmerker etter enhver kamp, vet ikke med dere; men det vitner om 90 minutt med innsats, ikke "daffing" og avventende spill.

Hvorfor er det så mange spillere som sier det er en stor ære og spille og trene sammen med Shearer? Sist ut i den forbindelse var Taylor, han fullroste Shearer. Og det gjør jeg også, for alt han står for; på og utenfor banen.

Har du sedd Shearer når han selv har en dårlig kamp, så fokuserer han kun på sitt eget spill.  Taklinger,kutt knall og fall gjør ikke at en spiller yter mest, en spiss veit at han blir mørbanka, men det gjør ikke en spiller til en god kaptein.

Var mange som sa det var en ære å trene med Van Basten, han var ikke Kaptein, trenger ikke ha kapteinsegenskaper for å være en ære å trene/spille sammen med.

Jeg veit Shearer er helten din, men det er nok på tide å gi plass til yngere spillere på topp i newcastle skjorta. Skal vi nå toppen igjen, så må vi starte å tenke nytt, da kan vi ikke holde fast med folk som har vært bæst.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.