20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: "Wanted: A Geordie Ambramovic!"  (Lest 5684 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
"Wanted: A Geordie Ambramovic!"
« på: 23. April 2005, 16:42 »
Sitat
 " The rich are getting richer, the strong are getting stronger and the weak are getting even. Without European football and being unable to fund and attract top quality players, the future for our lot is very bleak indeed. "
With the season all but over save the singing (or more likely the booing) thoughts have turned to the Summer and what promises to be; namely a mass clear-out of dead wood and the possibility of much needed new faces being signed. Already reports of a £20-25m transfer kitty are doing the rounds and while I don't for one minute believe Graeme Souness (or his replacement!) will get anywhere near that amount, even if those kind of funds were to be released (they won't), it wouldn't be enough to turn the club around in my opinion... nowhere near enough!

Oh no, we will need much more than £20-25m to arrest the slide and to get back to competing for that coveted 4th spot which Freddy Shepherd & Co. maintain is the bare minimum of what this club should achieve. A lot more!

The club could well lose up to twelve players in the Summer if reports, rumours, body language and promised disciplinary action are to be believed; Shay Given, Robbie Elliott, Celestine Babayaro, Andy O'Brien, Kieron Dyer, Lee Bowyer, Laurent Robert, Patrick Kluivert and Shola Ameobi are all up for grabs in one way or another allegedly. While the-out-on-loan trio of Michael Chopra, Hugo Viana and Craig Bellamy will not be returning back for pre-season training. Those three are most definitely on their way out if you like.

Not all twelve will leave of course, but even if a third of them do which is very likely, they will all need replaced and that will cost money. Then there are additional players who will need brought in regardless of who stays and goes because the current squad simply isn't big enough nor good enough. Again they will all cost money. Suddenly, even far fetched figures like touched on above don't seem sufficient enough.

With no European revenue, an increasing wages to turnover ratio now touching above the recommended 50% guide, the manager whoever that is, will have to sell to boost what I expect to be a meagre kitty.

And that eventual figure, will just not be enough to bring in the quality of players in the positions we require strengthening to launch us from mid-table mediocrity where we now reside to challenging for that final Champions League spot we crave.

A mere two seasons after finishing 3rd, Newcastle, through grave mismanagement at Board and team level, indecision and failing to invest at the right time and with the necessary funds, now find ourselves playing catch up, big time. We have been overtook by Liverpool and Chelsea and are now struggling to keep neck and neck with the likes of Spurs, Villa, Everton, Middlesbrough and a whole host of other clubs who believe it or not, have all spent more on transfers (net spend) since we clinched that 3rd place finish.

Since then Newcastle have spent just £19m on transfer fees but have recouped £19.8m in sales. Effectively the club haven't spent a penny in the transfer market in two seasons - ZERO! This alarming statistic is just one of many reasons why we have went from 3rd in the League to 14th as I write. From Title contenders to relegation material. In that time the following clubs have all spent more in the transfer market (net spending) on new players than Newcastle:

Biggest Net Spenders    *Total Net Spend (2003-04/2004-05)
Chelsea    £192.23m
Manchester United    £38.74m
Liverpool    £25.1m
Arsenal    £21.05m
Tottenham Hotspur    £19.95m
Birmingham City    £15.05m
Aston Villa    £7.93m
Westbromwich Albion    £7.85m
Norwich City    £4.5m
Portsmouth    £4.5m
Crystal Palace    £4.150m
Middlesbrough    £2.5m
Bolton Wanderers    £650,000
Manchester City    £200,000

What is alarming is that only the top four in the above table can expect to be able or capable of outspending Newcastle who despite missing out on Champions League football, had something the rest, with the exception of Middlesbrough this season, just couldn't count on - European football.

Tottenham have invested heavily in their squad in the last two seasons considering their lack of European revenue and smaller gate receipts and they are now reaping the rewards. However they are a long long way off even contemplating challenging for a Champions League spot which just goes to show how tough it will be for Newcastle who now trail the London side, to bounce back to that level.

While Newcastle have a lot of dead wood to clear, Spurs don't, having signed young and promising players with a mixture of experience thrown in to give them a balance. Every new player they sign from here on in, will strengthen their squad further. Every new signing we make, will most probably be signed to replace an outgoing player. Therefore they get stronger, we don't. They are on the up, we are going nowhere.

That applies to the likes of Middlebrough, Aston Villa, Everton, Bolton, Charlton and those other sides hovering around 10th to 4th place too. They don't need to sell or clear out dead wood or have the internal and external problems that we do. Any signings they do make will strengthen their squads further thus their challenge. Villa are rumoured to have £20m to spend in the Summer. Everton could well have Champions League income to boost coffers already full with the return on Wayne Rooney and recently subsidised further by a refinancing package. Bolton could well have European football in the shape of the UEFA Cup to look forward to as well. Already an accomplished outfit, well balanced and organised, they can only get stronger should they bring in new faces. Middlesbrough will have got a taste for European football and will want more of it. Expect good old Steve Gibson to dip his hands into his own pockets once more in the Summer.

And what of Liverpool? The one club, who like Newcastle, are expected to at least fight it out every season for a Champions League spot. Yet having spent over £40m in the Summer, they, like ourselves, still lag way way behind the top three. And they have spent a net total of £25.1m more than we have over the past two seasons. Are they guaranteed a Champions League spot? No they aren't. But they will qualify for Europe next season and they will have more funds via their Champions League exploits to further boost their aspirations of at least reclaiming 4th spot. Next season is already looking a forgone conclusion...

Newcastle on the other hand, even if we are to see £20-25m, will struggle to to truly compete. I'm afraid mid-table mediocrity beckons for a long time, whether Souness stays or goes. Unless the club seeks outside investment or significant funds are to be released that is because that's the type of fix that is needed. Looking at the finances of the club however and the projected forecasts for the coming years, there isn't a lot there. Too much damage in such a short space of time has put the club back years.

The rich are getting richer, the strong are getting stronger and the weak are getting even. Without European football and being unable to fund and attract top quality players, the future for our lot is very bleak indeed.

Perhaps it is time for those running the club to relinquish their badly managed vice like control. We have a magnificent stadium as good as any in the world, gates of 53,000 come rain or shine, a loyal and passionate support and a hot bed of potential talent to tap into. Is there a club with more potential than Newcastle United? Is there a club so beset by the stench of underachievement and doom and gloom?

Freddy Shepherd & Co. now need to stop riding the cash cow they have created from the proceeds of our wallets and do the decent thing by the club and it's supporters. You've made you're money, now kindly get off!


http://www.newcastle-online.com/articles/nufcinvest.shtml


Diskuter.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
"Wanted: A Geordie Ambramovic!"
« Svar #1 på: 23. April 2005, 17:17 »
Fyren har en del gode poeng i midten av innlegget. Jeg visste ærlig talt av vi ikke har brukt en eneste penny (hvis vi trekker fra spillersalg) de to siste sesongene. Det er egentlig skremmende, med tanke på at vi endte på 3.plass siste sesong før dette. Han har også rett i at andre klubber som Bolton og Everton kommer til å få en god del penger fra europacup og god tabellplassering.

Det at opptil 12 førstelagsspillere skal forlate klubben kommer aldri til å skje. Hvorfor i alle dager tar han med Given og Dyer her? Jeg tror meget godt at vi får minst £20 mill å handle for i sommer. Vi har mange spillere som kan selges for flere mill pund. Se bare her:

Hugo Viana (selges nesten garanters - won't miss him) - £4 mill
Laurent Robert (skal bli godt å få inn nytt blod på venstrekanten) - £2 mill
Craig Bellamy (ingen fremtid i Newcastle etter det som skjedde) - £5 mill

Bare her er vi sikra £11 mill - minst. I tillegg kommer vi til å få inn noen millioner pund hvis rask som AOB, Carr, Bowyer, Ambrose ++ også skal selges. Jeg vil tippe at vi kommer til å selge for minst £15 mill i sommer. I tillegg har vi vel noen millioner fra før.

Og jeg er også totalt uenig i hovedpoenget i artikkelen / innlegget. Jeg har alltid fordømt Abramovich og Chelsea på grunn av sin økonomiske doping. Hadde fotballen vært rettferdig hadde vi spilt Champions League-fotball denne sesongen. Mye kunne vært annerledes. Hvis Newcastle skal spille CL-fotball og hevde seg i toppen igjen vil jeg at det skal være på grunn av lure kjøp og/eller at spillerne har prestert bra, ikke på grunn av at en ukjent jøde fra Russland eller en oljesjeik fra Bahrain har spyttet inn kunstig mye midler i klubben. Et Newcastle som kan kjøpe hvem de vil slik at de kan vinne PL utelukkende på grunn av en styrtrik fyr som kjøper opp klubben vil ikke være det samme Newcastle for min del. Hadde jeg vært Chelsea-supporter hadde jeg blitt knust, for å si det mildt. Den dagen vi vinner PL skal vi vinne det på grunn av sportslig suksess uten økonomisk doping. Det er ikke gøy å vinne på CM/FM hvis du går inn i editoren og gir laget ditt 20 ganger mer å kjøpe for enn de andre lagene.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
"Wanted: A Geordie Ambramovic!"
« Svar #2 på: 23. April 2005, 18:15 »
Sitat fra: "Nordin"

Det at opptil 12 førstelagsspillere skal forlate klubben kommer aldri til å skje. Hvorfor i alle dager tar han med Given og Dyer her? Jeg tror meget godt at vi får minst £20 mill å handle for i sommer. Vi har mange spillere som kan selges for flere mill pund. Se bare her:

Vel GS har sagt at ingen spillere skal føle seg trygge på fremtiden, Dyer har hatt mye utenomsportslig, og souey ønsker å rydde opp rykte til newcastle. Given er en verdensklasse keeper og har blitt linket med Man Utd og Arsenal opptil flere ganger, så kan hende han forsvinner dit.

Sitat
Hugo Viana (selges nesten garanters - won't miss him) - £4 mill
Laurent Robert (skal bli godt å få inn nytt blod på venstrekanten) - £2 mill
Craig Bellamy (ingen fremtid i Newcastle etter det som skjedde) - £5 mill

Bare her er vi sikra £11 mill - minst. I tillegg kommer vi til å få inn noen millioner pund hvis rask som AOB, Carr, Bowyer, Ambrose ++ også skal selges. Jeg vil tippe at vi kommer til å selge for minst £15 mill i sommer. I tillegg har vi vel noen millioner fra før.

Der forsvant sjela til newcastle :shock:
Bellamy, Bowyer, Robert, Dyer, Given og Shearer er frontbilder av newcastle. Spør folk hvem som spiller i newcastle, så vil folk mest sannsynelig svare 1 av de 6.

Sitat
Og jeg er også totalt uenig i hovedpoenget i artikkelen / innlegget. Jeg har alltid fordømt Abramovich og Chelsea på grunn av sin økonomiske doping. Hadde fotballen vært rettferdig hadde vi spilt Champions League-fotball denne sesongen. Mye kunne vært annerledes. Hvis Newcastle skal spille CL-fotball og hevde seg i toppen igjen vil jeg at det skal være på grunn av lure kjøp og/eller at spillerne har prestert bra, ikke på grunn av at en ukjent jøde fra Russland eller en oljesjeik fra Bahrain har spyttet inn kunstig mye midler i klubben. Et Newcastle som kan kjøpe hvem de vil slik at de kan vinne PL utelukkende på grunn av en styrtrik fyr som kjøper opp klubben vil ikke være det samme Newcastle for min del. Hadde jeg vært Chelsea-supporter hadde jeg blitt knust, for å si det mildt. Den dagen vi vinner PL skal vi vinne det på grunn av sportslig suksess uten økonomisk doping. Det er ikke gøy å vinne på CM/FM hvis du går inn i editoren og gir laget ditt 20 ganger mer å kjøpe for enn de andre lagene.


Ut fra overskrifta "Wanted: A Geordie Ambramovic", så tror jeg de legger i at de ønsker en som tenker det beste på klubben og kan spøtte i litt penger. For la oss være ærlige her, FF, Douglas Hall og boarde har ikke direkte spøtte inn mye penger over sin tid i newcastle. De har tatt ut aksjepengene, og delt de fint blant seg, men ingen har gitt mye tilbake. Pengene som er brukt til kjøp av spillere, er penger klubben har tjent opp av seg selv, og pr dags dato så tjener FF og boarde utrolig mye penger på denne klubben, og det virker ikke som de tenker på klubbens beste lengre.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
"Wanted: A Geordie Ambramovic!"
« Svar #3 på: 23. April 2005, 20:47 »
Sitat fra: "BegBie"

Vel GS har sagt at ingen spillere skal føle seg trygge på fremtiden, Dyer har hatt mye utenomsportslig, og souey ønsker å rydde opp rykte til newcastle. Given er en verdensklasse keeper og har blitt linket med Man Utd og Arsenal opptil flere ganger, så kan hende han forsvinner dit.


Ettersom Viana, Bellamy og Robert ganske sikkert blir solgt (iallefall to av dem), så kan vi ikke selge flere klassespillere, uansett hvor mye Arsenal eller United ønsker seg Given. Det tror jeg FF og selv Souness innser.

Sitat
Der forsvant sjela til newcastle :shock:
Bellamy, Bowyer, Robert, Dyer, Given og Shearer er frontbilder av newcastle. Spør folk hvem som spiller i newcastle, så vil folk mest sannsynelig svare 1 av de 6.


Mener du virkelig at Viana og Bellamy har en fremtid i klubben? Viana passer rett og slett ikke inn i PL og stortrives i Portugal. Han har jo også uttalt at han vil bli værende i Sporting. Dette for å presse ned prisen ved et evt. salg. Vi bør absolutt selge for £4 mill IMO. Bellamy syter konstant og har havnet i en del trøbbel. Hvis disse SMS-ryktene med han og Shearer stemmer så finnes det ingen tvi. Jeg er absolutt for å beholde ham i klubben, men så lenge Souness er manager vil det aldri skje. Robert er jeg mer usikker på. Også hans fremtid avhenger seg av Souness. De to er ikke perlevenner, og franskmannen har sluttet å levere varene i det siste. Mulig det er en formsvikt, men fyren gidder jo f*** ikke å jobbe heller.

Og dessuten så er det stor forskjell på Given og Shearer, i forhold til badboyene Bowyer, Dyer og Bellamy. De førstnevnte er gentlemen som elsker klubben og aldri finner på noe sprell. De er sikkert to av de første som går på treningsfeltet for å arbeide med sine svakheter fremfor å gå på pub'en og kose seg med andre kompiser. Og forresten.. Bowyer som et frontbilde i Newcastle? Greit nok at han til tider er den eneste som gir jernet, men dette må da være en spøk?

Sitat

Ut fra overskrifta "Wanted: A Geordie Ambramovic", så tror jeg de legger i at de ønsker en som tenker det beste på klubben og kan spøtte i litt penger. For la oss være ærlige her, FF, Douglas Hall og boarde har ikke direkte spøtte inn mye penger over sin tid i newcastle. De har tatt ut aksjepengene, og delt de fint blant seg, men ingen har gitt mye tilbake. Pengene som er brukt til kjøp av spillere, er penger klubben har tjent opp av seg selv, og pr dags dato så tjener FF og boarde utrolig mye penger på denne klubben, og det virker ikke som de tenker på klubbens beste lengre.


Jepp. Det kan godt være. At lokale investorer spytter inn litt penger er selvsagt bare positivt, men noen multimilliarder ønskes ikke av undertegnende. Du har helt rett i at både FF og Hall tenker mer på profitt enn sin egen klubb. (Lyder ikke det litt kjent?)  :lol:
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
"Wanted: A Geordie Ambramovic!"
« Svar #4 på: 23. April 2005, 21:19 »
Sitat fra: "Nordin"
Ettersom Viana, Bellamy og Robert ganske sikkert blir solgt (iallefall to av dem), så kan vi ikke selge flere klassespillere, uansett hvor mye Arsenal eller United ønsker seg Given. Det tror jeg FF og selv Souness innser.

Vel hvem veit? uansett ingenting er sikkert, så derfor ble nok Given nevnt i artikkeln

Sitat
Mener du virkelig at Viana og Bellamy har en fremtid i klubben? Viana passer rett og slett ikke inn i PL og stortrives i Portugal. Han har jo også uttalt at han vil bli værende i Sporting. Dette for å presse ned prisen ved et evt. salg. Vi bør absolutt selge for £4 mill IMO. Bellamy syter konstant og har havnet i en del trøbbel. Hvis disse SMS-ryktene med han og Shearer stemmer så finnes det ingen tvi. Jeg er absolutt for å beholde ham i klubben, men så lenge Souness er manager vil det aldri skje. Robert er jeg mer usikker på. Også hans fremtid avhenger seg av Souness. De to er ikke perlevenner, og franskmannen har sluttet å levere varene i det siste. Mulig det er en formsvikt, men fyren gidder jo f*** ikke å jobbe heller.


Viana passer rett og slett ikke inn i PL, gutten er 22 år gammel, vi kan ennå forme han til den spillern vi vil ha. Han har sagt han vil være i sporting, er det rart, se hva som skjer i klubben vår? ny manager så kan vi ta viana inn.
Bellamy trenger vi,  men så lenge GS er her så vil han aldri komme. Robert er en viktig spiller i newcastle pr dags dato.

Sitat
Og dessuten så er det stor forskjell på Given og Shearer, i forhold til badboyene Bowyer, Dyer og Bellamy. De førstnevnte er gentlemen som elsker klubben og aldri finner på noe sprell. De er sikkert to av de første som går på treningsfeltet for å arbeide med sine svakheter fremfor å gå på pub'en og kose seg med andre kompiser. Og forresten.. Bowyer som et frontbilde i Newcastle? Greit nok at han til tider er den eneste som gir jernet, men dette må da være en spøk?

Tror nå Bellamy, Dyer og Bowyer også elsker klubben, men de tenker litt kortere en shearer. Given ville transferlistes når Harper tok keeperplassen hans for noen år siden. Men spør deg selv, når du nevner spillere fra klubben vår til en random fyr du prater med på en pub, hvem nevner du?
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
"Wanted: A Geordie Ambramovic!"
« Svar #5 på: 23. April 2005, 22:17 »
Sitat fra: "BegBie"

Men spør deg selv, når du nevner spillere fra klubben vår til en random fyr du prater med på en pub, hvem nevner du?


Shearer, Given, Boumsong, Kluivert, Robert og Dyer (og Bellamy hvis han fortsatt regnes som Newcastle-spiller).
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
"Wanted: A Geordie Ambramovic!"
« Svar #6 på: 23. April 2005, 22:21 »
Sitat fra: "Nordin"
Sitat fra: "BegBie"

Men spør deg selv, når du nevner spillere fra klubben vår til en random fyr du prater med på en pub, hvem nevner du?


Shearer, Given, Boumsong, Kluivert, Robert og Dyer (og Bellamy hvis han fortsatt regnes som Newcastle-spiller).


Jupp med å gi bort Kluivert, selge Robert og Bellers, så mener jeg at vi selger sjela vår. Bowyer er også en mann jeg pleier å regne med, for jeg har sedd at han gir 100% hele tiden, noe jeg liker med han.  Dette er spillere som over de siste årene(se bort fra kluivert nå) har preget Newcastle, og kvitte seg med disse på en sommer er som å gi bort sjela si. Samme gjorde Dalglish i sin tid, han solgte for mange over kort tid, og vi mista sjela vår da.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
"Wanted: A Geordie Ambramovic!"
« Svar #7 på: 23. April 2005, 22:34 »
Grunnen til at jeg regner med at disse spillerne blir solgt er fordi jeg er en realist. Selv vil jeg beholde alle, men jeg er 100% sikker på at to av Bellamy, Viana og Robert blir solgt på grunn av Souness. Viana har ikke spilt under Souness, så han kan ekskluderes fra den sammenhengen. Jeg har nevnt argumentene for Viana-salg tidligere. Når det gjelder Bellamy har han kranglet gjentatte ganger med Souness, og det er ikke uten grunn at han befinner seg i Celtic p.d.d. Hvis du fulgte med på tida da Souness var i Blackburn så husker du sikkert hva som skjedde med Yorke og Cole for å nevne noen. Jeg vil helt klart beholde Bellamy i klubben, men han blir garantert solgt hvis Souness ikke får sparken. FF har jo til og med backet opp skotten etter krangelen med Bellers. Derfor tar jeg ham med på sommerens salgsbudsjett. Når jeg spår hvilke spillere som blir solgt, så tar jeg med de jeg tror blir solgt, ikke de jeg håper blir solgt.

Robert er jeg som sagt mer usikker på. Han svinger enormt i prestasjonene, og han er heller ikke bestekompis med Souness. Jeg tror dessverre han blir solgt, men får vi noen millioner pund for ham tror jeg ikke vi skal klage. Det finnes nok flere venstrevinger der ute som er mer arbeidsomme enn Robert.

Bowyer vil jeg egentlig også beholde. Undervurdert spiller, men jeg hadde nok aldri nevnt ham i noen pub-sammenheng som du nevner.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
"Wanted: A Geordie Ambramovic!"
« Svar #8 på: 23. April 2005, 22:44 »
Sitat fra: "Nordin"
Grunnen til at jeg regner med at disse spillerne blir solgt er fordi jeg er en realist. Selv vil jeg beholde alle, men jeg er 100% sikker på at to av Bellamy, Viana og Robert blir solgt på grunn av Souness. Viana har ikke spilt under Souness, så han kan ekskluderes fra den sammenhengen. Jeg har nevnt argumentene for Viana-salg tidligere. Når det gjelder Bellamy har han kranglet gjentatte ganger med Souness, og det er ikke uten grunn at han befinner seg i Celtic p.d.d. Hvis du fulgte med på tida da Souness var i Blackburn så husker du sikkert hva som skjedde med Yorke og Cole for å nevne noen. Jeg vil helt klart beholde Bellamy i klubben, men han blir garantert solgt hvis Souness ikke får sparken. FF har jo til og med backet opp skotten etter krangelen med Bellers. Derfor tar jeg ham med på sommerens salgsbudsjett. Når jeg spår hvilke spillere som blir solgt, så tar jeg med de jeg tror blir solgt, ikke de jeg håper blir solgt.

Robert er jeg som sagt mer usikker på. Han svinger enormt i prestasjonene, og han er heller ikke bestekompis med Souness. Jeg tror dessverre han blir solgt, men får vi noen millioner pund for ham tror jeg ikke vi skal klage. Det finnes nok flere venstrevinger der ute som er mer arbeidsomme enn Robert.

Bowyer vil jeg egentlig også beholde. Undervurdert spiller, men jeg hadde nok aldri nevnt ham i noen pub-sammenheng som du nevner.


Vel er enig i det du sier her. Visst Souey blir så kan vi nesten bare selge hele laget, beholde AOB,elliot, bramble og shearer for de er spillertypene hans. Jeg håper og har starta å få opp håpet om at souey blir sparka, og at de med sesongbilletter starter å gjøre opprør på SJP snart. Souey har tidligere sagt at han var en fan av viana, så er usikker på om han blir solgt.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
"Wanted: A Geordie Ambramovic!"
« Svar #9 på: 25. April 2005, 09:46 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Suksess kan kjøpes. De har våre blåkledde venner bevist. Men jeg syntes ikke at vi skal kjøpe oss til suksess. Snarere tvert imot. Vil heller da satse på et blomstrende ungdomsakademi og noen spillere som ofrer blod, svette og tårer i den sort og hvitstripete drakta.

Suksess kan kjøpes som du sier. Det er Blackburn Rovers i 1995 og Chelsea 10 år senere gode bevis på.

Men samtidig så er det fascinerende å se Bolton ligge såpass høyt på tabellen, til tross for at utlegget til spillerkjøp er like høyt som David Beckham sin månedslønn. Everton har heller ikke brukt mange penger, og har i 2 av de 3 siste sesongene vært med i kampen om plass i Champions League. Arsenal har ikke brukt mye penger de heller, og alle kjenner til Wenger sin suksess i London.

En kan ha alle penger i verden, men det gjelder å bruke det man har tilgjengelig riktig. Dessverre så har Chelsea et solid økonomisk overtak på de andre klubbene, noe som for min del gjør at det fjerner litt av gleden med fotball.
Carr har altfor få landskamper for England!

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
"Wanted: A Geordie Ambramovic!"
« Svar #10 på: 25. April 2005, 11:00 »
Jeg kunne lett bytta Mourinho mot souey, så hadde nok chelsea havna rundt 10'ende plass og helvette hadde vært løs i klubben der. Ser for meg souey hadde begynnt å prata om overbetalte dårlige spillere uten klubb følelse.

Skal vi bevege oss i riktig retning så nytter det ikke å hente inn verdens stjerner, vi trenger en ny manager, og et treningsapparat som duger. Vi trenger nye scouter, for den jobben de gjør er det samme som vi supporterne gjør på bar.  Drogba, Lampard,terry etc ville vært en skygge av seg selv visst de hadde trent med vårt lag i et halvt år. Ta Boumsong som et godt eksempel, han blir bare værre for vær kamp nesten, noe jeg synest er synd. Alle de etablerte spillerne våre går det nedover for, mens de unge spillerne våre virker lovende, er dette tilfeldig?

pri liste.
1. Ny manager

2. Nye coacher/staff

3. Penger til kjøp av nye spillere
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.