20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: kjøp brede hangeland  (Lest 32511 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HughieG

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 140
  • 174 kamper/143 mål
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #105 på: 20. Juli 2007, 13:23 »
Greit nok, noen ser kanskje litt for mye med "norge briller", men det er noen som kun ser svart og hvitt her også! Taylor er god, men han er ingen raritet! Han er et talent, et stort et. Det samme har Bramble også vært! Taylor er på ingen måte ferdigutviklet som spiller, ei heller er han så god som mange skal ha det til.

Nå er det endel forskjell på talentet til Bramble og Taylor synes nå jeg. Taylor har bevist over tid at han stabilt kan prestere veldig bra mot spillere av høyeste klasse, noe jeg ikke kan si jeg har sett av Bramble. Dette er en vesentlig forskjell i mine øyne. Men for all del, det du sier er forsåvidt sant, Taylor er ikke ferdigutviklet som spiller enda, og det er en skremmende deilig tanke syns jeg når vi ser det nivået han allerede holder! Potensielt sitter vi på en av de beste stopperne i mine øyne, men han er ikke der enda...

Hangeland... Vel, vil igrunn helst se andre før han skal jeg være ærlig. Som squadplayer er han nok ok, og han har kanskje potensiale til å bli god, men ser heller at vi henter noen som allerede er nært toppen av sitt potensiale og kan hevde seg sterkt for oss (noe à la utopien Barzagli). Så lar vi heller Huntington få utvikle sitt talent hos oss som squadplayer istedet for nordmannen.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #106 på: 20. Juli 2007, 13:40 »
Jeg har ingen tro på at spillere som Barzagli vi komme å spille for Newcastle, vi er rett og slett ikke attraktive nok, enda.

Og har du egentlig SETT Rozenhal spille mer enn 3-4 ganger? Hvis nei, hvordan i all verden kan du da bedømme hvem som er best av han og Hangeland? Det er ingen av oss som sier at Hangland er bedre, men jeg føler meg sikker på at Hangeland ville gjort en god jobb som stopper i Newcastle. Hvem som ligger hvor på fifarankingen spiller jo absolutt ingen rolle.

Greit nok, noen ser kanskje litt for mye med "norge briller", men det er noen som kun ser svart og hvitt her også! Taylor er god, men han er ingen raritet! Han er et talent, et stort et. Det samme har Bramble også vært! Taylor er på ingen måte ferdigutviklet som spiller, ei heller er han så god som mange skal ha det til. Hadde vi hatt Taylor,Rozenhal og Hangeland til å kjempe om 2 stopperplasser med Hunty i bakhånd ville jeg ha vært meget fornøyd!

Jaha? Hvilke ambisjoner kan vi ha, hvis det er det vi har å stille med i forsvaret? Hangeland kommer ikke til Newcastle uansett, så dere Norge fanatikere kan slutte å drømme nå.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #107 på: 20. Juli 2007, 14:32 »
Greit nok, noen ser kanskje litt for mye med "norge briller", men det er noen som kun ser svart og hvitt her også! Taylor er god, men han er ingen raritet! Han er et talent, et stort et. Det samme har Bramble også vært! Taylor er på ingen måte ferdigutviklet som spiller, ei heller er han så god som mange skal ha det til.

Nå er det endel forskjell på talentet til Bramble og Taylor synes nå jeg. Taylor har bevist over tid at han stabilt kan prestere veldig bra mot spillere av høyeste klasse, noe jeg ikke kan si jeg har sett av Bramble. Dette er en vesentlig forskjell i mine øyne. Men for all del, det du sier er forsåvidt sant, Taylor er ikke ferdigutviklet som spiller enda, og det er en skremmende deilig tanke syns jeg når vi ser det nivået han allerede holder! Potensielt sitter vi på en av de beste stopperne i mine øyne, men han er ikke der enda...

Hangeland... Vel, vil igrunn helst se andre før han skal jeg være ærlig. Som squadplayer er han nok ok, og han har kanskje potensiale til å bli god, men ser heller at vi henter noen som allerede er nært toppen av sitt potensiale og kan hevde seg sterkt for oss (noe à la utopien Barzagli). Så lar vi heller Huntington få utvikle sitt talent hos oss som squadplayer istedet for nordmannen.

Bramble var faktisk meget god og stabil når han spilte før han kom til oss. Han var en ung og fremadstormende spiller som var spådd en karriere på England og i en toppklubb. Robson ble hyllet for å ha gjort et kupp når han hentet Bramble for 7 MP. Han hadde i likhet med Taylor hatt 1-2 gode sesonger i PL hvor han viste sitt potensiale. Men for all del, Taylor KAN slå gjennom for fullt, men det er ingen garantier.

Fredrik: Våre ambisjoner bør være realistiske. Å tro at de største talentene fra Italia vil komme til Newcastle er som å tro på julenissen. Jeg kan ikke tenke meg 1 god grunn til at Barzagli som spiller fast på et meget habil lag i Serie A vil gå til Newcastle for å spille i PL. Hva har vi bevist de siste 5-6 årene? Ikke en dritt... Vi har fått en ny manager, en ny formann og en ny era. Men før vi kan begynne å plukke fra øverste hylle og nest øverste hylle må vi bevise at Newcastle er en klubb som har en fremtid i toppen av PL og Europa. De spillerne Newcastle har sjans på er de som enten sliter med spilletid i sine respektive klubber: Brown, Heinze, Hyypia osv. Eller spillere som er mer eller mindre "ukjente", slik som Beye og Rozenhal. Det er jo ikke tilfeldig at alle de siste "stjernene" vi har kjøpt har slitt benk før de kom til oss, Owen, Martins og Emre feks har jeg ingen tro på at ville valgt Newcastle hvis de hadde vært fast i sine gamle klubber.

Men for all del, hvis vi får Barzagli til Newcastle så blir jeg superfornøyd!!! Mye mer fornøyd enn hvis vi får Hangeland feks! Men jeg har bare ikke noe tro på at det er slike spillere vi kommer til å kjøpe.
« Siste redigering: 20. Juli 2007, 14:37 av kesse »

HughieG

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 140
  • 174 kamper/143 mål
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #108 på: 20. Juli 2007, 15:04 »
Skal prøve å ikke kuppe hele tråden her, må bare få med dette. ;) Du har rett i at Bramble imponerte i Ipswich, han har tidvis gjort dette i Newcastle også, men forskjellen på ham og Taylor er at Taylor har en ro som Bramble aldri har hatt. I rå evner synes jeg Bramble var et fantastisk talent, men desverre hadde han ikke hodet til å matche det. Det er min mening at Taylor har nettopp dette.

Syns vel egentlig at Newcastle ikke ligger noe særlig etter Palermo i evner, de har hatt noen gode sesonger for all del, men synes ikke de kan sees på som noen større klubb enn oss. Og potensielt sett mener jeg NUFC ligger veldig langt foran Palermo. Økonomisk, atmosfærisk (i mangel av bedre ord) og i mine øyne kvalitetsmessig ligger Newcastle bedre an enn de for kommende sesonger. Når det er sagt så tror jeg nok at Barzagli sikter høyere enn en "sovende kjempe" eller hva vi nå kan kalle oss. Men det har da skjedd mer underlige overganger enn en dette?

Og det må da finnes spillere som ligger et sted mellom Barzagli og Hangeland mener nå jeg.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #109 på: 20. Juli 2007, 15:36 »
Skal fatte meg i korthet her. Newcastle United er et bedre fotballag enn Palermo.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #110 på: 20. Juli 2007, 16:02 »
Det blir bare for dumt å hevde at Hangeland har noe å gjøre i førsteelleveren til Newcastle.

Lukter jantelov holdning lang vei her. Man skal ikke tro at man er noe osv. Ærlig talt, hvorfor i all verden skulle ikke Hangeland kunne lykkes i nufc?

Ta Henning Berg for eksempel, var han mer anerkjent og mer kvalifisert når han forlot skandinavia? Nei det var han ikke. Samme med Ronny Johnsen og de fleste andre utenlandsproffer.

Jeg sier jo ikke at Hangeland garantert kommer til å lykkes, men det vet man jo ikke om noen spillere, og uansett så tar man jo en sjanse når man signerer nye spillere.

Men den holdninga om at han uansett IKKE kommer til å lykkes hvis han drar til newcastle, det blir rett og slett bare tåpelig.

Nico

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1139
  • Legend
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #111 på: 20. Juli 2007, 16:23 »
Det blir bare for dumt å hevde at Hangeland har noe å gjøre i førsteelleveren til Newcastle.

Lukter jantelov holdning lang vei her. Man skal ikke tro at man er noe osv. Ærlig talt, hvorfor i all verden skulle ikke Hangeland kunne lykkes i nufc?

Ta Henning Berg for eksempel, var han mer anerkjent og mer kvalifisert når han forlot skandinavia? Nei det var han ikke. Samme med Ronny Johnsen og de fleste andre utenlandsproffer.

Jeg sier jo ikke at Hangeland garantert kommer til å lykkes, men det vet man jo ikke om noen spillere, og uansett så tar man jo en sjanse når man signerer nye spillere.

Men den holdninga om at han uansett IKKE kommer til å lykkes hvis han drar til newcastle, det blir rett og slett bare tåpelig.
Amen! Skjønner ikke hvorfor ikke Hangeland kunne slått bra fra seg i PL. Han har tross alt en en sesong i CL, og klarte seg bra mot Man Utd og Celtic hvis jeg husker rett!

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #112 på: 20. Juli 2007, 17:14 »
Skal fatte meg i korthet her. Newcastle United er et bedre fotballag enn Palermo.

Bedre ja, men mer attraktivt ? Jeg vet ikke, men 13 plass i PL er det ingen som blir imponert over. Hvis ikke Barzagli har et brennende ønske om å spille fotball i England så er det ingenting som tilsier at Newcastle vil være hans neste klubb.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #113 på: 22. Juli 2007, 16:51 »
Sitat fra: nufc.co.uk
Sunday, July 22

The People have Newcastle United again linked with Norwegian central defender Brede Hangeland.

The report says Sam Allardyce is looking to snap up the 6ft 4in stopper from FC Copenhagen in the next few days with a fee of £2.3m mentioned.


Noreng

  • Gjest
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #114 på: 22. Juli 2007, 17:05 »
Greit for meg

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #115 på: 22. Juli 2007, 17:24 »
Jess, få han inn!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #116 på: 22. Juli 2007, 18:04 »
Leste dette. Gjør ikke meg noe, så lenge han ikke bruke regelmessig. Det positive med å ha norske spillere i Newcastle er at norsk media dermed vil dekke laget vårt mer. Men jeg tror egentlig aldri at Hangeland vil klare å etablere seg noe særlig i Newcastle. Tipper at han blir til neste sommer om han kommer, i beste fall.

Noreng

  • Gjest
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #117 på: 22. Juli 2007, 18:50 »
Han funker som back-up bak Roz, Hunt og Tayl. Kanskje Ram hvis han finner formen.

Nrng  :)

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #118 på: 22. Juli 2007, 19:42 »
Han funker som back-up bak Roz, Hunt og Tayl. Kanskje Ram hvis han finner formen.

Nrng  :)
Etter litt matchtrening og en viss fartstid på treningsfeltet ville jeg nok foretrukket Hangeland foran Huntington og Ramage, hvis han ikke blir skadet da (hvilket strengt tatt er en smule sannsynlig i klubben vår).

Faustino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 196
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #119 på: 22. Juli 2007, 19:45 »
Greit at man støtter sine egne, men ikke f... om Hunty er bedre enn Hangeland.