20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: kjøp brede hangeland  (Lest 32515 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #90 på: 20. Juli 2007, 00:00 »
Spilleforståelse er jo en av Hangelands styrker! Han er meget god til å lese spillet og til å bryte angrep!
Han har nok ikke verdens beste teknikk, men jeg anser den som helt grei!

sukk, det er jo dette jeg prater om, hvorfor skal vi ha en spiller som er grei?
Satser vi på CL eller satser vi på Intertoto?
Nå spiller jo Hangeland allerede CL og bekrefter at han holder bra følge der og vel så det! Så hvorfor skal han ikke være god nok for CL denne sesongen når han var det forrige  ???

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #91 på: 20. Juli 2007, 00:02 »
Spilleforståelse er jo en av Hangelands styrker! Han er meget god til å lese spillet og til å bryte angrep!
Han har nok ikke verdens beste teknikk, men jeg anser den som helt grei!

sukk, det er jo dette jeg prater om, hvorfor skal vi ha en spiller som er grei?
Satser vi på CL eller satser vi på Intertoto?
Jeg er ganske enig.

Tror egentlig dere overvurderer Hangeland ganske så mye bare fordi han er norsk. Han kan sikkert bli en grei PL-spiller, det er ikke det, men som Mattis sier: skal vi nøye oss med spillere som er ''greie''?

Det er forskjell på å spille godt for København og Newcastle.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #92 på: 20. Juli 2007, 00:03 »
Taylor er knallgod! Men det er Hangeland også.. Han er sterkt undervurdert, og jeg er sikker på at han ville gjort en god jobb i Newcastle. Han er ikke en stopper som er i verdenseliten, men han holder et godt over jevnt nivå og det er slike spillere vi har sjans og bør bruke penger på! Med Hangeland, Taylor og Rozenhal ville vi hatt 3 stoppere som alle er sultne og vil oppnå ting! De vil måttte jobbe for å være sikret spilletid da ingen har et "navn" som tilsier at de skal spille uansett.

Med andre ord, Hangeland vil ikke være en frelser for oss. Men han vil tilføre forsvaret vårt noe vi trenger, og det er en stabil og over gjennomsnittlig god stopper som vil være med bygge et stabilt forsvar.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #93 på: 20. Juli 2007, 00:07 »
Spilleforståelse er jo en av Hangelands styrker! Han er meget god til å lese spillet og til å bryte angrep!
Han har nok ikke verdens beste teknikk, men jeg anser den som helt grei!

sukk, det er jo dette jeg prater om, hvorfor skal vi ha en spiller som er grei?
Satser vi på CL eller satser vi på Intertoto?
Jeg er ganske enig.

Tror egentlig dere overvurderer Hangeland ganske så mye bare fordi han er norsk. Han kan sikkert bli en grei PL-spiller, det er ikke det, men som Mattis sier: skal vi nøye oss med spillere som er ''greie''?

Det er forskjell på å spille godt for København og Newcastle.

Hvilke spillere er det vi skal gå etter da? Cannavaro, Nesta og Terry? Vi har ikke sjans til å plukke fra øverste hylle, ei heller fra nest øverste som regel. Vi må se våre begrensninger, vi havnet på 13plass forrige sesong! Det er få "klasse" stoppere som vil spille for Newcastle.

Det er selvsagt forskjell å spille i Danmark og England. Men som Kristoffer påpekte tidligere er det veldig mange norske stoppere som har gjort det svært godt i England tidligere, og jeg tror Hangeland er den beste stopperen Norge har i dag.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #94 på: 20. Juli 2007, 00:28 »
På forsiden av VG sporten (avisutgaven) idag sto det at Newcastle, Aston Villa og ManCity hadde representanter tilstede da FCK møtte Nordsjælland igår. Hangeland var spilleren de ønsket å ta en nærmere titt på, og Hangeland selv var klar over at det var PL klubber til stede. Kan forøvrig også nevne at Hangeland spilte en prikkfri kamp og at prislappen vil ligge rundt 35 millioner kroner.

Håper Sam Allardyce går for Hangeland, en av de norske spillerne jeg har sansen for og som virker som en ambisiøs og jordnær gutt/mann. Ikke noe stjernenykker alà Riise, Gamst eller Carew....

Enig i at han er en jordnær og sikkert veldig ok mann,men er han god nok???
Jeg syns newcastle skal sikte høyere.Ikke bare kjøpe inn sjansekjøp og back up spillere i bakre rekke.
Vil overraske meg stort om ikke Hangeland er god nok for NUFC! Han er etter min mening bedre enn alle midtstopperne vi har i klubben til dags dato (kansje bortsett fra Rozehnal, har ikke sett han spille så mye). Mener Hangeland er bedre enn spillere som Taylor, Huntington,Edgar, Ramage osv, selv om potensialet muligens er større hos ung-guttene.

Dette er jeg ueig i. Hangeland er i mine øyne langt bak taylor. Hangeland spiller i danmark,en liga som er milevis bak p.l . Hangeland er i mine øyne en risk. Usikkert om han klarer overgangen til engelsk stil.Syns hangeland er grei back up, akkurat som roz. Syns vi skal kjøpe en solid stopper og få han inn sammen med englands største midtstopper talent Taylor. så har vi evnt hangeland og roz som backups.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #95 på: 20. Juli 2007, 00:32 »
Selvfølgelig kan Hangeland tilføre oss mye! Jeg har troen på at han kan være en verdig utfordrer til Rozenhal og Taylor, eller avlaste dem når det skulle være nødvendig. Og selvfølgelig er Hangeland en viss risiko, men ikke en større risiko enn at Newcastle har råd til å ta den. Hangeland er kanskje ingen "klassestopper i Premier League klassen" ennå, men det var heller ikke Henning Berg da han først kom til England. Som andre påpeker her før meg så har Hangeland det aller meste som skal til for å lykkes, og så lenge prisen er den som hele veien er antydet  så mener jeg det kan være verdt risken. Du selv mattis foreslo at vi burde vurdere å satse på yngre spillere som er "up and comming" som vi kunne tjene på ved et videresalg igjen senere, tror det var han Afonso-brassen. Det var slett ikke noe dumt forslag, og jeg ser ikke helt hvorfor vi ikke skulle kunne prøve det samme med Hangeland. Spesielt dersom prisen på £3,5 mil som var antydet stemmer.  En annen ting er jo at dersom han virkelig utvikler seg til å bli en ny Henning Berg hadde det vært bare dumt å selge ham. Men akkurat den diskusjonen er det litt for tidlig å ta.

Teknikken til Brede er kanskje ikke kjempeimponerende. Men det trenger den heller ikke være dersom han skal spille stopper i Premier Leauge. Det finnes nok av meget gode stoppere i England som har en meget begrenset teknikk. Kanskje bedre enn Hangelands, men uansett ikke spesielt imponerende. De stopperne jeg vet om som skiller seg ut på god teknikk spiller ikke i England, iallfall majoriteten av dem spiller i andre ligaer.

Kort sagt: Hangeland til den nette sum av £3,5 - 4 mil: ja takk.

EDIT: for å legge til en ting jeg glemte i farten: sammenligningen av Hangeland og Taylor blir både vanskelig og litt urtettferdig. Rett og slett fordi de spiller i to ulike ligaer, med to ulike nivå. Nivå-forskjellen favoriserer selvfølgelig Taylor, men det er ikke dermed sagt at Hangeland ikke kan være god nok for Premier Leauge. At Taylor spiller i Premier League allerede, og er yngre, skyldes ikka bare at han er bedre (HVIS han er det?), det skyldes også to ulike utgangspunkt.
« Siste redigering: 20. Juli 2007, 00:35 av chickenman »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #96 på: 20. Juli 2007, 00:42 »
På forsiden av VG sporten (avisutgaven) idag sto det at Newcastle, Aston Villa og ManCity hadde representanter tilstede da FCK møtte Nordsjælland igår. Hangeland var spilleren de ønsket å ta en nærmere titt på, og Hangeland selv var klar over at det var PL klubber til stede. Kan forøvrig også nevne at Hangeland spilte en prikkfri kamp og at prislappen vil ligge rundt 35 millioner kroner.

Håper Sam Allardyce går for Hangeland, en av de norske spillerne jeg har sansen for og som virker som en ambisiøs og jordnær gutt/mann. Ikke noe stjernenykker alà Riise, Gamst eller Carew....

Enig i at han er en jordnær og sikkert veldig ok mann,men er han god nok???
Jeg syns newcastle skal sikte høyere.Ikke bare kjøpe inn sjansekjøp og back up spillere i bakre rekke.
Vil overraske meg stort om ikke Hangeland er god nok for NUFC! Han er etter min mening bedre enn alle midtstopperne vi har i klubben til dags dato (kansje bortsett fra Rozehnal, har ikke sett han spille så mye). Mener Hangeland er bedre enn spillere som Taylor, Huntington,Edgar, Ramage osv, selv om potensialet muligens er større hos ung-guttene.

Dette er jeg ueig i. Hangeland er i mine øyne langt bak taylor. Hangeland spiller i danmark,en liga som er milevis bak p.l . Hangeland er i mine øyne en risk. Usikkert om han klarer overgangen til engelsk stil.Syns hangeland er grei back up, akkurat som roz. Syns vi skal kjøpe en solid stopper og få han inn sammen med englands største midtstopper talent Taylor. så har vi evnt hangeland og roz som backups.
Jajaja, hvem skal vi velge? Terry, Ferdinand, Nesta, Puyol eller kansje Lucio, Mexes eller Chivu? De tar nok helt sikkert turen, og kommer en av dem så er det helt sikkert på grunn av at de har så lyst til å spille for klubben, og ikke på grunn av lønn!!!

djmattis

  • Gjest
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #97 på: 20. Juli 2007, 00:47 »
Ja.

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #98 på: 20. Juli 2007, 01:34 »
På forsiden av VG sporten (avisutgaven) idag sto det at Newcastle, Aston Villa og ManCity hadde representanter tilstede da FCK møtte Nordsjælland igår. Hangeland var spilleren de ønsket å ta en nærmere titt på, og Hangeland selv var klar over at det var PL klubber til stede. Kan forøvrig også nevne at Hangeland spilte en prikkfri kamp og at prislappen vil ligge rundt 35 millioner kroner.

Håper Sam Allardyce går for Hangeland, en av de norske spillerne jeg har sansen for og som virker som en ambisiøs og jordnær gutt/mann. Ikke noe stjernenykker alà Riise, Gamst eller Carew....

Enig i at han er en jordnær og sikkert veldig ok mann,men er han god nok???
Jeg syns newcastle skal sikte høyere.Ikke bare kjøpe inn sjansekjøp og back up spillere i bakre rekke.
Vil overraske meg stort om ikke Hangeland er god nok for NUFC! Han er etter min mening bedre enn alle midtstopperne vi har i klubben til dags dato (kansje bortsett fra Rozehnal, har ikke sett han spille så mye). Mener Hangeland er bedre enn spillere som Taylor, Huntington,Edgar, Ramage osv, selv om potensialet muligens er større hos ung-guttene.

Dette er jeg ueig i. Hangeland er i mine øyne langt bak taylor. Hangeland spiller i danmark,en liga som er milevis bak p.l . Hangeland er i mine øyne en risk. Usikkert om han klarer overgangen til engelsk stil.Syns hangeland er grei back up, akkurat som roz. Syns vi skal kjøpe en solid stopper og få han inn sammen med englands største midtstopper talent Taylor. så har vi evnt hangeland og roz som backups.
Jajaja, hvem skal vi velge? Terry, Ferdinand, Nesta, Puyol eller kansje Lucio, Mexes eller Chivu? De tar nok helt sikkert turen, og kommer en av dem så er det helt sikkert på grunn av at de har så lyst til å spille for klubben, og ikke på grunn av lønn!!!
Det finnes jo ikke et nivå mellom Hangeland og Terry...

Det trenger ikke å enten være ''helt greie'' ELLER verdenselite...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #99 på: 20. Juli 2007, 03:02 »
Fatter dere ikke hva chickenman akkurat sa?
Tayls og Hangeland har to forskjellige utgangspunkt, så det blir svært vanskelig overhodet å bedømme hvem som er best før vi har sett begge på samme nivå. Vi veit at Hangeland har mestret landslagsnivået og CL-nivået glimrende. Det veit vi ikke om Tayls, men vi veit at han potensielt er en stoppergeneral i PL. Vi veit også at han forrige sesong beviste at han enda har ting å lære og at han også kunne være ustabil. Kampen mot Brums er et fint bevis på dette. Men alle veit at med rette utviklinga blir han en stor stopper. Men husk også at Bramble var fast inventar på u21-landslaget og spådd en stor fremtid. Dere får det til å høres ut som om Tayls allerede er en stabil kongestopper alla Kong Woodgate. Det er han ikke.
Og Hangeland, jeg har jo sagt hele tiden at det er en risk, i likhet med Rozenhal. Men det er en risk jeg syns er verdt å ta. Ettersom vi er på utkikk etter mange forsvarere, helst 4, syns jeg Hangeland kan være en av de. Vi prater her om et meget billig kjøp, med på forhånd gode forutsetninger for å bli en habil midtstopper i PL. Det verste som kan skje er at han flopper og at vi har vært uheldige å brukt litt penger på ham, mens vi også kan ende opp med en klassestopper ala Berg og Johnsen. Da har vi gjort et varp. Husker tilbake til den tid da svært mange av Newcastle-fansen jublet over kjøpet av Luque. Til den prisen var det en myyyye større gamble. Jatakk til Hangeland!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nico

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1139
  • Legend
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #100 på: 20. Juli 2007, 11:55 »
Sånn som jeg ser det, er Hangeland en god nok stopper for Newcastle som i den seneste tiden har vært kjent for skranglende forsvarsspill. Hvis vi tenker på andre skandinaviske midtstoppere som kan sammenlignes med Hangeland, har vi for eksempel Mellberg, Berg, Lundekvam, og eventuelt Ronny Johnsen og Martin Laursen (som skal sies å ha vært litt skrall). Men hvertfall, alle de overnevnte har startet i sine respektive ligaer, og ingen av disse var ansett som noen gudegave for hvert av sine landslag. Men de tok hvertfall skrittet opp på et nivå som holdt PL nivå. Jeg vil spesielt trekke frem Lundekvam, en mann som har den samme fysikken, som ble hentet fra Brann. Ingen hadde så store forventninger til denne unge mannen, men vokste seg stor, og ble, sammen med Dennis Bergkamp (altså utlendinger), den mannen med flest PL-kamper.

Det jeg altså spør meg meg om er, hvorfor skulle ikke Brede Hangeland, fast på FCK, Skandinavias beste lag, slå igjennom i PL? Hvis ikke vi tar en sjanse nå, kommer vi til å angre, kanskje ikke i år, men etter 1 år med tilpasning. "Du må spille for å vinne" heter det! ;)

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #101 på: 20. Juli 2007, 12:34 »
Hvis vi skal kjøpe Hangeland, så bør vi gjøre det nå. Han er i knallform og oser av selvtillit.

Hvis vi ser på andre norske spillere som har blitt en suksess i PL (Solskjær, Flo osv) så var de i veldig god form for sine klubblag rett før de dro til england, og dette tror jeg har mye å si.

Med den formen Hangeland er i nå, vil han garantert kjempe om fast plass i nufc sitt forsvar.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #102 på: 20. Juli 2007, 12:35 »
Nå må dere seriøst begrense nasjonalfølelsen her. Å krysse en grense, med å hevde at Hangeland kunne greid seg like fint som Taylor i verdens tøffeste liga, er en påstand. Men å hevde at Hangeland kan hamle opp med Rozehnal blir for dumt. Her snakker vi Norge vs Tsjekkia, David vs Goliat.

Tsjekkia ligger på 11 plass på FIFAs ranking liste, noe som er dårlig for dette laget. Norge ligger gidt gjemt ned på en 35 plass, noe som er bra for dette laget. Her ser vi perspektivet. Dessuten har Hangeland spilt i den danske SAS-ligaen, som ikke engang er bedre enn Tippeligaen, og det sier litt.

Rozehnal har spilt mer eller mindre fast på PSG og Tsjekkia i mange år, og bevist at han duger på et MYE høyere nivå enn Hangeland. Når det gjelder Taylor så er han et sjeldent stoppertalent, som også har bevist at han duger på et høyt nivå gjennom spill i Premier League i opptil flere sesonger.

Det blir bare for dumt å hevde at Hangeland har noe å gjøre i førsteelleveren til Newcastle. Jeg velger å ta dette som desperate tanker rundt det å tette igjen bak med flere spillere. Min mening er at hvis Hangeland skal hentes, noe som jeg tror han ikke vil bli, så blir det som pur backup, med andre ord ganske sikkert 4 valg.

Og nei, vi skal ikke sikte oss inn på Terry, Nesta og Ramos. Vi skal heller ikke by £ 25 mil for Ferdinand, Puyol eller Mexes for den saks skyld. Det vi SKAL og MÅ gjøre, er å hente spillere som Barzagli, Edmilson og spillere av den kaliberen der, i hvert fall i første omgang, den avgjørende fasen, fasen som forteller om sesongen blir en suksess eller en fiasko, for skaffer vi oss ikke minst en "stjerne"stopper før sesongstart, så sitter vi på det samme problemet som har plaget denne klubben i årevis. Vil vi ikke ha en slutt på dette forsvarshelvete, før det er for sent?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #103 på: 20. Juli 2007, 12:43 »
Jeg har ingen tro på at spillere som Barzagli vi komme å spille for Newcastle, vi er rett og slett ikke attraktive nok, enda.

Og har du egentlig SETT Rozenhal spille mer enn 3-4 ganger? Hvis nei, hvordan i all verden kan du da bedømme hvem som er best av han og Hangeland? Det er ingen av oss som sier at Hangland er bedre, men jeg føler meg sikker på at Hangeland ville gjort en god jobb som stopper i Newcastle. Hvem som ligger hvor på fifarankingen spiller jo absolutt ingen rolle.

Greit nok, noen ser kanskje litt for mye med "norge briller", men det er noen som kun ser svart og hvitt her også! Taylor er god, men han er ingen raritet! Han er et talent, et stort et. Det samme har Bramble også vært! Taylor er på ingen måte ferdigutviklet som spiller, ei heller er han så god som mange skal ha det til. Hadde vi hatt Taylor,Rozenhal og Hangeland til å kjempe om 2 stopperplasser med Hunty i bakhånd ville jeg ha vært meget fornøyd!

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #104 på: 20. Juli 2007, 12:48 »
Jeg syns ikke Taylor er oppskrytt. Hele England hyllet han etter u21-mesterskapet for en måneds tid tilbake, og han har bevist gang på gang hvilken fantastisk spiller han er. Jeg syns han allerede er en av PLs beste stoppere.