20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: kjøp brede hangeland  (Lest 32512 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #60 på: 09. Juli 2007, 23:57 »
Det er da mange land som ikke er noen toppnasjoner, men som likevel produserer enkelte stjerner.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #61 på: 10. Juli 2007, 00:51 »
hangeland er sikkert oki han for fredrikstad eller noe. men i newcastle bør lista ligge litt høyere syns nå jeg. Hangeland er kanskje den beste norske stopperen for tiden. Men norge er jo ikke noe topplag lengre. såå....
Hangeland kun OK for Fredrikstad eller noe????
Hangeland er uten tvil en av Norges beste spillere til dags dato, og er nok den beste forsvarspilleren med Norsk pass for øyblikket.
Jeg vil også si ay Hangeland er bedre enn de midtstopperne vi har i NUFC akkurat nå (har ikke sett Rozenhal nok til å vurdere han), men regner Hangeland som en bedre spiller enn Edgar, Huntington, Ramage og til og med Taylor, selv om alle disse er ung-gutter og derfor har flere år til gode på Hangeland. Taylor har potensial til å bli kansje en av ligaens beste spillere i fremtiden, men akkurat nå har han et stykke igjen til et slikt stabilt og godt nivå.
Hangeland spilte utmerket godt i CL med FC København og spiller sjelden dårlig på det norske landslaget. Jeg tror at den høye nordmannen vil kunne vokse seg stor i PL og bli en minst like god spiller som det Ronny Johnsen og Henning Berg var!

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #62 på: 10. Juli 2007, 01:32 »
haha frode. akkurat det som var mitt poeng. hangeland er kanskje den beste norske spilleren for øyeblikket, men det skal jo ikke så mye til.. et norsk landslag på svingende grunn:)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #63 på: 10. Juli 2007, 07:07 »
haha frode. akkurat det som var mitt poeng. hangeland er kanskje den beste norske spilleren for øyeblikket, men det skal jo ikke så mye til.. et norsk landslag på svingende grunn:)
Javel, så siden Norges landslag ikke er så veldig godt, vil det være helt utenkelig at Norge kan produsere gode enkelt spillere!?! Virker som det er poenget ditt, men det er IKKE poenget mitt! Da tror jeg du har misforstått mitt innlegg mister.....  ;)

Faustino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 196
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #64 på: 10. Juli 2007, 07:21 »
Ser på Hangeland som en god investering forsåvidt. Han blir jo ikke enormt dyr heller, så om det skulle vise seg at han ikke klarer nivået (noe jeg egentlig ikke tror) er det allikevel ikke mye å tape.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #65 på: 10. Juli 2007, 11:27 »
For det første: Hangelands prislapp er ikke i nærheten av å være det minste skremmende. Der har vi så godt som ingenting å tape.

For det andre: vi har i tillegg allerede to andre gode stoppere nå, håper og tror jeg. Taylor har vokst noe voldsomt bare siden jul ifjor og skal bare fortsette i den retningen, og Rozenhal håper jeg blir et vellykket kjøp.

For det tredje: som Frode påpeker har vi sett nok va norske spillere som i utgangspunktet ikke var PL kaliber, men som har klart å tilpasse seg PL, eller utvikle seg til å bli gode nok. Det seneste eksempelet er Gamsten. Kom ikke og si at ikke han har utviklet seg noe enormt siden overgangen til Premier League.

For det fjerde: døm Hangeland ut ifra alt landslaget har prestert, eller under-prestert. Men han har da fakta fant spilt seg inn på FCK. Et lag som tok seg til Champions League på bekostning av selveste Ajax. Kanskje den største "talent-fabrikken" i hele Europa, og det er intet unntak nå med alle de unge og fremmadstormende spillerne de har i stallen. I tillegg har de rutinerte ringrever i Davids og Stam og en relativt dyktig trener. Og dette laget ble slått av FCK. Og Hangeland er god nok for FCK. Jeg tror Hangeland kan utvikle seg i Newcastle til å bli en habil Premier League stopper, kanskje noe i nærheten av det Henning Berg engang var!

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #66 på: 10. Juli 2007, 11:35 »
Helt enig kylling. Det som er synd er at det ikkje er noko bevis på at Newcastle faktisk er interessert.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #67 på: 10. Juli 2007, 13:01 »
må si jeg har ikke helt trua på det du sier lille kylling:) men håper jeg tar feil om han kommer. Men syns vi skal legge lista høyere. Vil ha inn en klassestopper jeg så bruker vi roz som backup.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #68 på: 10. Juli 2007, 20:33 »
Ja du vil vel ha Ramos der samen med Taylor du eller ka :p
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #69 på: 10. Juli 2007, 23:54 »
Ramos og Puyol med Cannavaro som backup så snakker vi... ;)

Førre

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 809
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #70 på: 11. Juli 2007, 19:05 »
Aston Villa are weighing up a £3m raid for Norwegian international defender Brede Hangeland. (The Sun)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #71 på: 19. Juli 2007, 15:46 »
På forsiden av VG sporten (avisutgaven) idag sto det at Newcastle, Aston Villa og ManCity hadde representanter tilstede da FCK møtte Nordsjælland igår. Hangeland var spilleren de ønsket å ta en nærmere titt på, og Hangeland selv var klar over at det var PL klubber til stede. Kan forøvrig også nevne at Hangeland spilte en prikkfri kamp og at prislappen vil ligge rundt 35 millioner kroner.

Håper Sam Allardyce går for Hangeland, en av de norske spillerne jeg har sansen for og som virker som en ambisiøs og jordnær gutt/mann. Ikke noe stjernenykker alà Riise, Gamst eller Carew....

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #72 på: 19. Juli 2007, 16:00 »
Meget mulig at vår representant også tok en titt på Atiba Hutchinson!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #73 på: 19. Juli 2007, 16:22 »
På forsiden av VG sporten (avisutgaven) idag sto det at Newcastle, Aston Villa og ManCity hadde representanter tilstede da FCK møtte Nordsjælland igår. Hangeland var spilleren de ønsket å ta en nærmere titt på, og Hangeland selv var klar over at det var PL klubber til stede. Kan forøvrig også nevne at Hangeland spilte en prikkfri kamp og at prislappen vil ligge rundt 35 millioner kroner.

Håper Sam Allardyce går for Hangeland, en av de norske spillerne jeg har sansen for og som virker som en ambisiøs og jordnær gutt/mann. Ikke noe stjernenykker alà Riise, Gamst eller Carew....

Enig i at han er en jordnær og sikkert veldig ok mann,men er han god nok???
Jeg syns newcastle skal sikte høyere.Ikke bare kjøpe inn sjansekjøp og back up spillere i bakre rekke.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #74 på: 19. Juli 2007, 16:45 »
Meget mulig at vår representant også tok en titt på Atiba Hutchinson!
Da ble de nok skuffet, for Atiba Hutchinson spilte nemlig ikke!  ;)

Laget:
Mål: Christiansen
Forsvar: Wendt - Hangeland - Gravgaard - Jensen
Midtbane: Silberbauer - Würtz - Kvist - Grønkjær
Angrep: Ailton - Nordstrand