20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: kjøp brede hangeland  (Lest 32518 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #15 på: 08. Juni 2007, 07:38 »
Til Fredrik: Hvordan VET du det? Det finnes da mange eksempler på spillere som lett tar steget opp fra nest høyeste til høyeste nivå. Synes også Hangeland spilte bra i CL for FCK. Jeg tror han kunne gjort det bra i en middels Bundesliga klubb eller enn dårlig PL klubb. Men noe for oss? Nei det håper jeg da ikke
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #16 på: 08. Juni 2007, 12:28 »
Til trådstarter: nei!

Jeg forstår ikke disse spontane impulskjøpreaksjonene etter at man har sett noen spille bra i en kamp. Greit nok hvis det har foregått over tid eller hvis spilleren er av et kaliber som kan gjøre han, i dette tilfellet, til en spiller som kan spille bra for Newcastle. Brede Hangeland er definitivt ikke god nok for et Newcastle lag som skal opp å kjempe om 5-6 plass og senere Champions League kvalifisering. Han er i det hele tatt ikke god nok for Newcastle. Personlig mener jeg han er en bra spiller i Tippeligaen, Allsvenskan og SAS Ligaen, og kanskje han kunne spilt i Rapid Wien med bravur, men ikke la det gå lenger, bedre er han ikke. Han har lite til ingen teknikk og har i tillegg dårlig ballfølelse. Dessuten er han all over for dårlig for et høyere nivå, som PL og det gode selskap.
Hvis dere ikke er enige i dette er dere enten svært naive, dumme eller ute etter å provosere.
Beklager, men dette er nok strengt tatt FAKTA, ikke la nasjonalfølelsen ta overhånd her.

Først vil jeg si at jeg er enig i at Hangeland ikke er god nokk for newcastle hvis vi skal være i toppen av pl. men hvis noen hadde spurt meg i januar vinduet i forrige sesong ,hadde ejg glatt byttet ham mot bramble, moore elelr ramage.  Du sier at "bare fordi han spiller et par bra kamper" Når han var i Viking så alle at han var i en egen klasse. Han toppet de fleste spillerbørsene og var linket til flere gode klubber i europa. Hannu Thihinen var god for Viking, og jeg tørr båstå at Hangeland er minst like god. Hannu ble solg til Anderlecht, og har gjort det bra. Du har ikke rett å kalle folk naive eller dumme fordi de tror at han kunne spilt i pl .

Da er David Moyes naiv og dum for å ha Hangeland på prøvespill. Everton er heller ikke en middelmådig klubb. De spiller i europa neste sesong.
Everton avsluttet sesongen på 6 plass
Newcastle avsluttet sesongen på 13 plass.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

djmattis

  • Gjest
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #17 på: 08. Juni 2007, 12:42 »
Norske forsvaret lekket jo som en sil i kampen mot Ungarn så skjønner ikke hvorfor folk er så fornøyd med forsvaret i den kampen, Ungarn kunne fort skårt 2-3 mål om de hadde hatt litt flaks med avsluttningene.
Og Hangeland o/co havnet feil ved flere anledninger hvor Ungarn lett spillte seg gjennom.
Tenkte deg en Fabregas passning gjennom til Henry i PL, hehe Hangeland hadde jo blitt parkert verre enn Bramble nesten.
Hangeland er god, for dansk, belgisk liga eller kanskje fransk bunnlag, men det sier ikke veldig mye spør du meg.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #18 på: 08. Juni 2007, 12:48 »
Her må dere ta av dere nasjonaldrakten før dere forsvarer Brede Hangeland med nebb og klør. Om Hangeland var på prøvespill i Everton for noen år siden viser ingenting av hva han er i stand til i dag, og det at han fint mestrer spillet i Danmark og i Norge sier ingenting om at han kan klare seg i Englands øverste divisjon. Hvis dere virkelig vil se Hangeland i Newcastle drakt så sikter dere ikke høyt.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #19 på: 08. Juni 2007, 12:54 »
Norske forsvaret lekket jo som en sil i kampen mot Ungarn så skjønner ikke hvorfor folk er så fornøyd med forsvaret i den kampen, Ungarn kunne fort skårt 2-3 mål om de hadde hatt litt flaks med avsluttningene.
Og Hangeland o/co havnet feil ved flere anledninger hvor Ungarn lett spillte seg gjennom.
Tenkte deg en Fabregas passning gjennom til Henry i PL, hehe Hangeland hadde jo blitt parkert verre enn Bramble nesten.
Hangeland er god, for dansk, belgisk liga eller kanskje fransk bunnlag, men det sier ikke veldig mye spør du meg.

Jeg gidder ikke forsvare hangeland i hvert innlegg som er kritisk mot ham. Men Hangeland spilte en prikkri kamp. Selvfølgelig vil ungarn komme til sjangser, de har jo et greit mannskap.  Fabregas og Henry kan er jo verdensklasse, og man kan ikke sette de ut av kamper samme hvilker forsvar man har. dessuten er det midtbanen sin jobb å ta fabregas, ikke forsvaret.  Når wigan signerte Bramble så tviler jeg på at de føler seg sikker på at han er mannen til å stoppe Henry.

  http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/norge/article1083993.ece

I Januar vinduet forhørte Tyske og engelske klubber seg om hangeland. Disse gjør en stor feil. Burde heller ansette Fredrik som speider. Han er bedre til å bedømme ferdigheter å potensial.
« Siste redigering: 08. Juni 2007, 12:58 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #20 på: 08. Juni 2007, 13:18 »
Norske forsvaret lekket jo som en sil i kampen mot Ungarn så skjønner ikke hvorfor folk er så fornøyd med forsvaret i den kampen, Ungarn kunne fort skårt 2-3 mål om de hadde hatt litt flaks med avsluttningene.
Og Hangeland o/co havnet feil ved flere anledninger hvor Ungarn lett spillte seg gjennom.
Tenkte deg en Fabregas passning gjennom til Henry i PL, hehe Hangeland hadde jo blitt parkert verre enn Bramble nesten.
Hangeland er god, for dansk, belgisk liga eller kanskje fransk bunnlag, men det sier ikke veldig mye spør du meg.

Jeg gidder ikke forsvare hangeland i hvert innlegg som er kritisk mot ham. Men Hangeland spilte en prikkri kamp. Selvfølgelig vil ungarn komme til sjangser, de har jo et greit mannskap.  Fabregas og Henry kan er jo verdensklasse, og man kan ikke sette de ut av kamper samme hvilker forsvar man har. dessuten er det midtbanen sin jobb å ta fabregas, ikke forsvaret.  Når wigan signerte Bramble så tviler jeg på at de føler seg sikker på at han er mannen til å stoppe Henry.

  http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/norge/article1083993.ece

I Januar vinduet forhørte Tyske og engelske klubber seg om hangeland. Disse gjør en stor feil. Burde heller ansette Fredrik som speider. Han er bedre til å bedømme ferdigheter å potensial.

Stemmer. Campbell klinger liksom bedre enn Hangeland.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #21 på: 08. Juni 2007, 16:33 »
Er det noen som sier her at Hangeland er ment som førstevalg og klassestopper? Jeg prøver å si at Hangeland har utviklet seg voldsomt i Danmark, og at han kanskje, hvis han fortsetter utviklingen frem mot nyttår, kanskje kan være aktuell som en av flere stoppere i Newcastle. Det er vel ingen her som har påstått at Hangeland er bedre enn Campbell, og ingen vil vel heller ha Hangeland enn Campbell. Men Hangeland er en lovende spiller, med et stort potensiale. Da Hangeland var på prøvespill i Everton var han knapt nok en av Tippeligaens beste forsvarsspillere. Nå er han en av de bedre stopperne i den danske serien, og har vist på landslaget at han har et internasjonalt snitt. Greit nok at Malta og Ungarn ikke er all verden til målestokk i forhold til topplagene i PL, men jeg tror at Hangeland om et års tid, hvis han fortsetter utviklingen, fort kan være en aktuell mann for Newcastle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #22 på: 08. Juni 2007, 16:35 »
Jeg vet ikke den ekstakte alderen til Hangeland, men han er vel ikke spesielt gammel skulle jeg tro?

Joda, Hangeland kunne nok i beste fall ha klart seg i Newcastles rotasjonsystem.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #23 på: 08. Juni 2007, 19:13 »
Jeg vet ikke den ekstakte alderen til Hangeland, men han er vel ikke spesielt gammel skulle jeg tro?

Joda, Hangeland kunne nok i beste fall ha klart seg i Newcastles rotasjonsystem.

Han er 26 år og ikke god nok for Newcastle.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #24 på: 08. Juni 2007, 19:24 »
26 år?! Jeg leste i aftenpostens morgenutgave (tror jeg det var) at Hangeland var et ungtalent. Jeg ble litt overrasket over dette, for han ser ikke videre ung ut.

Hareide fikk terningkast 5 med talenter, og journalisten som hadde skrevet dette køddet siktet blant annet til at Hareide hadde satset på Hangeland for å begrunne dette, om jeg ikke husker feil.




Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #25 på: 08. Juni 2007, 20:01 »
26 år?! Jeg leste i aftenpostens morgenutgave (tror jeg det var) at Hangeland var et ungtalent. Jeg ble litt overrasket over dette, for han ser ikke videre ung ut.

Hareide fikk terningkast 5 med talenter, og journalisten som hadde skrevet dette køddet siktet blant annet til at Hareide hadde satset på Hangeland for å begrunne dette, om jeg ikke husker feil.

Han er født 20 juni i 1981. Han blir mao 26 år om kort tid.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #26 på: 08. Juni 2007, 20:24 »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #27 på: 08. Juni 2007, 20:34 »
Et talent i Norge er talent frem til man er nærmere 28 år. Da er man etablerte. Og etter fylte 30 er man veteran.

Men selv om Hangeland er 26 år gammel, så forhindrer ikke det det faktum at han innen et-to år kan bli god nok for Premier League. Og da mener jeg ikke lag som bare såvidt greier å overleve. Jeg mener han er god nok for middelhavsfarere som Everton, Newcastle, Bolton og Blackburn, med flere, hvis han fortsetter utviklingen i FCK.

Han kommer aldri til å briljere i PL, det må han nok til Belgia eller kanskje Frankrike for å få til. Men det er ingenting i veien for at han kan bli god nok for en middelhavsfarer i PL.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #28 på: 30. Juni 2007, 11:56 »
den som ler sist ler best. Nå er han aktuell.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

djmattis

  • Gjest
Sv: kjøp brede hangeland
« Svar #29 på: 30. Juni 2007, 12:30 »
Man skal vel heller grine av at han er aktuell......