20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Rykker vi ned?

Ja
33 (76.7%)
Nei
6 (14%)
Vet ikke
4 (9.3%)

Stemmer totalt: 43

Skrevet av Emne: Den store nedrykkstråden  (Lest 53669 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Den store nedrykkstråden
« på: 25. Jan. 2016, 19:59 »
Så jeg tenkte vi kunne ta opp et tema som vi har vært inne på i forskjellige tråder, men som med tanke på dagens tabellsituasjon fortjener en egen tråd. Det jeg lurer på hvor optimistiske eller pessimistiske dere er.

Altså: Tror dere vi rykker ned eller ikke? Hvorfor tror dere vi rykker ned eller holder oss? Og hvilke lag er vår nærmeste konkurrenter i kampen om å overleve? Har for sikkerhets skyld lagt til en avstemming :)

Akkurat nå er jeg pessimist etter en oppløftende kamp mot West Ham. Nøkkelen for at vi skal  holde oss tror jeg er at Shelvey finner tilbake til god gammel form. Gjør han det, og vi får inn en venstreback slik at vi ikke blir så ensidet i vårt angrep har jeg håp. Men svikter Shelvey er jeg redd for at dette går dit høna sparker

Heldigvis tror jeg Villa os sland er så elendige at vi kommer eventuelt til å kjempe om å unngå den siste nedrykksplassen. Det kan tenkes at vi bli reddet av at Norwich og Bornemouth er enda mer elendige enn oss. Jeg tror de to lagene blir altså våre nærmeste konkurrenter.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #1 på: 25. Jan. 2016, 20:16 »
Jeg tror ikke at vi rykker ned, ene og alene fordi det er andre lag som er enda dårligere enn oss. Norwich, Sunderland og Villa er lagene som går ned.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #2 på: 25. Jan. 2016, 20:24 »
Tror det er 50-50 at vi går ned nå. Isåfall går vi ned sammen med Norwich og Villa. Sunderland har tradisjon for å finne en formperiode utover våren

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #3 på: 25. Jan. 2016, 20:49 »
Jeg tror det blir styggjevnt. Satt opp et raskt tips for resterende kamper for våre tre nedrykksmotstandere (S´land og Villa MÅ vi holde bak oss), og det borger for en thriller. Ingen stor vits å diskutere enkeltkampene i tipset; poenget er at vi mest sannsynlig kommer til å være i gjørma til the bitter end...

NORWICH
Norwich v Tottenham      0
Aston Villa v Norwich           3
Norwich v West Ham           1
Leicester v Norwich           0
Norwich v Chelsea           0
Swansea v Norwich           1
Norwich v Man City           0
West Brom v Norwich      1
Norwich v Newcastle      3
Crystal Palace v Norwich   1   
Norwich v Sunderland           3
Norwich v Watford              3
Arsenal v Norwich      0
Norwich v Man Utd      0
Everton v Norwich      0
TOTALT                             16

BOURNEMOUTH   
Crystal Palace v Bournemouth        1      
Bournemouth v Arsenal           0
Bournemouth v Stoke                   3
Watford v Bournemouth           1
Bournemouth v Southampton           1
Newcastle v Bournemouth           0
Bournemouth v Swansea           3
Tottenham v Bournemouth                 0
Bournemouth v Man City           0   
Aston Villa v Bournemouth           3
Bournemouth v Liverpool           0
Bournemouth v Chelsea           0
Everton v Bournemouth           0
Bournemouth v West Brom           3
Man Utd v Bournemouth           0
TOTALT                                          15

NEWCASTLE
Everton v Newcastle                        0
Newcastle v West Brom           3
Chelsea v Newcastle                        0
Newcastle v Man City                   0
Stoke v Newcastle                   3
Newcastle v Bournemouth                3
Leicester v Newcastle                        0
Newcastle v Sunderland                1
Norwich v Newcastle                   0
Southampton v Newcastle           0
Newcastle v Swansea                   3
Liverpool v Newcastle                      0
Newcastle v Crystal Palace           1
Aston Villa v Newcastle           3
Newcastle v Tottenham           0
TOTALT                                          17

SWANSEA
West Brom v Swansea          1   
Swansea v Crystal Palace               3
Swansea v Southampton          1
Tottenham v Swansea                     0
Arsenal v Swansea                       0
Swansea v Norwich                       1
Bournemouth v Swansea          0
Swansea v Aston Villa                  3
Stoke v Swansea                  1
Swansea v Chelsea                       0
Newcastle v Swansea                  0
Leicester v Swansea             0
Swansea v Liverpool                  0
West Ham v Swansea                  1
Swansea v Man City                  0
TOTALT                                         11


Da vil bunnen se slik ut:

Bournemouth           40
Norwich              39
Newcastle                   38
Swansea                    36

Swansea ser ut til å ha det tyngste programmet, derfor var det jævlig bittert at de slo Everton sist.

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #4 på: 26. Jan. 2016, 11:03 »
Hvis jeg ikke roter for mye er den innbyrdes tabellen med de dårligste lagene denne sesongen slik:

Sunderland 12 p på 9 kamper
Norwich      12 p på 9 kamper
Swansea     11 p på 7 kamper
West Brom  10 p på 6 kamper
Bournemouth 10 p på 7kamper
Newcastle      7 p på 6 kamper
Aston Villa     6 p på 8 kamper

Så innad blant de syv dårligste i Premier League har vi sanket nest flest poeng. Eneste trøsten er at vi har spilt færre kamper enn for eksempel Sunderland og Norwich, men som dere ser er en av styrkene til Sunderland at de stadig karrer til seg nok poeng mot lagene rundt seg i de såkalte 6 poengskampene og virker som de berger plassen år etter år på det. Er vel et par sesonger Newcastle alene har servert dem fornyet kontrakt ved å tape begge kampene mot dem?

Slik jeg ser det kan det være positivt at vi har såpass mange kamper igjen mot antatt svake lag. Problemet er jo at vi så langt har tatt dårlig med poeng mot lag nede på tabellen og at de stadig svikter når det gjelder.
Det kommer til å bli en rotterace helt inn, men min spådom er at Sunderland finner vårformen sin slik de stort sett alltid gjør. Swansea har to seire på rad nå mot lag Newcastle har tapt mot og mest sannsynlig kommer til å tape mot slik de spiller på bortebane. Så waliserne berger plassen, det er jeg rimelig sikker på. Villa må ta en skikkelig Leicester skal de berge plassen, så de kan vi nok avskrive. Da gjenstår det slik jeg ser det Newcastle, Norwich og Bournemouth om de to siste nedrykksplassene.

Norwich virker ustabile og slipper stadig inn mange mål, så de blir nok et av lagene som rykker ned. Newcastle blir nok dessverre det siste da det gjenstår en haug vanskelige bortekamper som slik det ligger an nå ikke vil gi mange poeng. Og Sunderland vinner garantert 1-0 på St. James, så det må et lite mirakel til skal det bli fornyet kontrakt.

Det som smerter mest denne sesongen er å se hvor dårlig de til tider spiller. Ekstra bittert er det jo når vi ser hva de kan utrette på en god dag. Dessverre holder det ikke med en god kamp hver femte runde.

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #5 på: 26. Jan. 2016, 12:53 »
Jeg er veldig sikker på at vi ikke rykker ned. Delvis pga de andre er dårligere, delvis fordi vi er god nok.

Nå vet jeg at det ligger i enhver Newcastle supporters natur til å være pessimistisk, men ser man rent objektivt på det så kan man oppsummere det slikt:

1) Bournemouth rykker ned. De har mange skader og altfor tynn tropp. Jeg blir veldig overrasket om Bournemouth, Mackems og Villa ikke rykker ned. Norwich og muligens Swansea havner nok under oss også.

2) Vi er mye bedre enn hva vi var i oktober. Vi burde hatt en ekstra straffe mot Scum Utd, Elliot bokset ballen i trynet på Cleverly i romjulen, Ighalo var i offside nå sist, vi dominerte på Emirates. Slikt jevner seg ut til vår fordel, de andre lagene er ikke så god.

3) Det er en klar fremgang i spillet kontra august - november. Ny trener, ny spillestil og unge spillere trenger tid, og det vil være svingninger, men vi er kapabel til å ta poeng mot både Chelsea og City. Derbyet blir dog en nøkkelkamp, både for poeng og moral.

4) Mitrovic vil score eller skape mål. Han må bare få den servicen han trenger. Han skapte alle 3 målene mot Scum Utd når han ble brukt riktig, et av verdens beste forsvar.

Så no worries. :D
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #6 på: 26. Jan. 2016, 15:23 »
Syns denne tråden er i tidligste laget.

Vi har faktisk til tider spilt bra, om noen nye spillere kan få dette til å løsne redder vi oss med god margin. Så får vi se da om de nye gutta slår til, og ikke minst går inn i roller de er tiltenkt på forhånd. Kan ikke fortsette å kuke rundt med formasjonsbytter og bruke spillere overalt.
No fate but what you make

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #7 på: 26. Jan. 2016, 16:06 »
Syns denne tråden er i tidligste laget.

Vi har faktisk til tider spilt bra, om noen nye spillere kan få dette til å løsne redder vi oss med god margin. Så får vi se da om de nye gutta slår til, og ikke minst går inn i roller de er tiltenkt på forhånd. Kan ikke fortsette å kuke rundt med formasjonsbytter og bruke spillere overalt.
Tidlig? Under streken med 15 kamper igjen. Synes den er helt på sin plass jeg :)

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #8 på: 26. Jan. 2016, 16:16 »
Vi får bare håpe at denne tråden ble startet for tidlig. Blir dog veldig overrasket om vi karrer med oss ni poeng neste fem (eve, WBA, che, MCI, sto). Gjør vi ikke det står vi med 22-29 (vi taper da ikke alle fem?) poeng etter 28 serierunder, som er ganske on point poengmessig for å rykke ned. Er du i nedrykksumpa når det gjenstår 10 kamper, så er faren for å rykke ned relativt stor.
« Siste redigering: 26. Jan. 2016, 16:19 av akselho »
Black and white since 1996

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #9 på: 26. Jan. 2016, 16:29 »
I mars og april, forsåvidt den første i mai også (Aston Villa), spiller vi 10 kamper der kun 3 av dem er mot topp 10 lag (LFC, Leicester og Southampton). Alle tiders mulighet til å klatre. Vi har hjemmekamper mot lag som ligger rett over og under oss. Spiller vi som mot West Ham kommer det flere trepoengere i tiden fremover.
Men vi trenger sårt en spiss. Uten dette er jeg redd vi blir å finne i bunnstriden helt til siste serierunde.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #10 på: 26. Jan. 2016, 18:40 »
Syns denne tråden er i tidligste laget.

Vi har faktisk til tider spilt bra, om noen nye spillere kan få dette til å løsne redder vi oss med god margin. Så får vi se da om de nye gutta slår til, og ikke minst går inn i roller de er tiltenkt på forhånd. Kan ikke fortsette å kuke rundt med formasjonsbytter og bruke spillere overalt.
Tidlig? Under streken med 15 kamper igjen. Synes den er helt på sin plass jeg :)

Ingen som rykker ned i januar, og vi ligger ikke så håpløst til i forhold til lagene over. Ser ikke lyst ut på noen måter, men litt tidlig å begynne med dommedagsbjellene. Det er muligheter her.
No fate but what you make

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #11 på: 03. Feb. 2016, 19:38 »
Interessant, ut i fra denne har vi et enklere gjennstående program enn de fleste.

https://www.reddit.com/r/soccer/comments/43zvbx/how_difficult_is_the_remaining_schedule_for_each/

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #12 på: 03. Feb. 2016, 19:46 »
Interessant, ut i fra denne har vi et enklere gjennstående program enn de fleste.

https://www.reddit.com/r/soccer/comments/43zvbx/how_difficult_is_the_remaining_schedule_for_each/

Sliter vi ofte med "enklere" motstand da, vet ikke om dette da er så positivt?  :P
No fate but what you make

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #13 på: 03. Feb. 2016, 22:31 »
Ganske sikker på at vi går ned med Villa og Norwich. Så Sunderland-City i går og Sunderland spilte veldig bra. Kirchoff og Kone gjorde kjempejobber. De kommer nok ikke til å hanke alt for mange poeng, men vi og Norwich kommer til å stå på stedet hvil.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #14 på: 03. Feb. 2016, 22:36 »
Ganske sikker på at vi går ned med Villa og Norwich. Så Sunderland-City i går og Sunderland spilte veldig bra. Kirchoff og Kone gjorde kjempejobber. De kommer nok ikke til å hanke alt for mange poeng, men vi og Norwich kommer til å stå på stedet hvil.

Dette trur eg og. Me har ingenting å tapa på å skifta manager no. Det skjer sjølvsagt ikkje. Kanskje me, Villa og Mackmems går ned og. Plutseleg får Norwich eit par seirar og det er luke opp.
« Siste redigering: 03. Feb. 2016, 22:40 av lgrinde »