20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 14/15  (Lest 122836 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #720 på: 21. Juni 2015, 23:07 »
Synes handelen til Liverpool er helt grei. Har på papiret et bedre lag enn sist sesong uten å ha brukt nevneverdig med penger. En ny høyreback, en bauta på midten og ut med Lambert/Borini + inn med en kvalitetsspiss så ser det bra ut.
De har noe bedre bredde, men fortsatt ikke noe bedre første 11'er. Milner er god, men er han noe bedre enn det Liverpool har? Bogdan er selvfølgelig hentet inn kun for å sitte på benken og Gomez er 18år og kommer nok ikke til å spille mye til året. Ings er en bra signering tror jeg.

Liverpool kommer nok til å forsterke første 11'eren også, men foreløpig er jeg ikke spesielt imponert.
Nei ikke bedre første 11'er, men bedre lag. Istedenfor å sette inn Lambert så kommer Ings inn. En Milner som alltid gjør jobben sin. Som sagt kostet dette Liverpool veldig lite og de har langt i fra begynt storhandelen sin. God tidlig business av pool dette uten at det er helt fantastisk.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #721 på: 21. Juni 2015, 23:16 »
Ikke uenig med det, men spørs nok om ikke dette har kostet bra med penger selv om spilleren er "gratis".

Når man leser at Ayew fikk nesten £6m i sign-on-fee fra Swansea, så vil jeg tro at Ings og Milner har fått klekkelig summer også. Brått opp i mot £10m totalt. Pluss at Liverpool må betale for Ings, har vel vært spekulert i en sum opp i mot £6m. Ingen stor sum for Ings, men da snakker vi brått opp i mot £10m totalt for han. Joe Gomez kostet £3,5m.

Da har altså Liverpool brukt opp mot £20m på spillere som ikke vil forsterke første 11'eren. Klart de trenger en brei tropp, men er nok ikke så billig alikevel :)

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #722 på: 21. Juni 2015, 23:26 »
Nei det kan du si. Ayew sign on feen er noe av det drøyeste jeg har sett. Om dette er gode avtaler for pool kommer jo selvfølgelig helt an på hva de har betalt til spillerne.
« Siste redigering: 21. Juni 2015, 23:29 av Fluffy »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #723 på: 22. Juni 2015, 14:49 »
I mine øyne er verken Ings eller Milner av kvalitet som kan skyte LFC til CL eller til PL gull som fansen der drømmer om. Milner er i mine øyne en helt ok spiller, ikke enorme ferdigheter men anvendelig og et skikkelig arbeidsjern. God moral og profesjonell til lilletåa. Ganske lik Jonas, bare engelsk, yngre og dyrere.
Ings er spennende, ung og lovende. Null risiko, men allikevel må han opp flere hakk om man skal sammenligne med kvaliteten til spissene som konkurrerende klubber har og er linket med.

Et av problemene til LFC er keeperplassen. Bogdan løser ikke dette. Da blir jeg isåfall overrasket.

Slik jeg ser det går Liverpool i samme felle hver gang. Kjøper en haug med spillere fra 3. hylle og nedover, og tror dette er det som skal til. Skal de opp å kjempe med de beste må også nivået på spillerne vøre deretter.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #724 på: 23. Juni 2015, 12:51 »
Ganske lik Jonas, bare engelsk, yngre og dyrere.

...og bedre! Mye bedre.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #725 på: 23. Juni 2015, 13:04 »
Milner er jo den perfekte stallspiller for en klubb som ønsker være i toppen av PL. Er enig i at han neppe hever førstelaget til LFC dit de ønsker dog. Men det er en verden av klassenivåer mellom Jonas og Milner. Et av de mer stupide salgene under Mike Ashley. Sier jeg den gang som nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #726 på: 23. Juni 2015, 16:09 »
Milner er jo den perfekte stallspiller for en klubb som ønsker være i toppen av PL. Er enig i at han neppe hever førstelaget til LFC dit de ønsker dog. Men det er en verden av klassenivåer mellom Jonas og Milner. Et av de mer stupide salgene under Mike Ashley. Sier jeg den gang som nå.

Ikke for å lage en diskusjon, men det var mange som rev seg i håret her inne da Milner var NUFC spiller og mente at han manglet sluttproduktet. Scorer ikke mye og har heller ikke mye assists. Men litt bedre siden NUFC tiden er det blitt.

Milner er nok mest kjent for sine defensive bidrag og som det arbeidsjernet han er. Har meget gode holdninger og er aldri noe tull med han.

Må heller ikke glemme at Jonas står med flere landskamper for verdens kanskje beste landslag de siste 10 årene.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #727 på: 24. Juni 2015, 08:04 »
Milner er jo den perfekte stallspiller for en klubb som ønsker være i toppen av PL. Er enig i at han neppe hever førstelaget til LFC dit de ønsker dog. Men det er en verden av klassenivåer mellom Jonas og Milner. Et av de mer stupide salgene under Mike Ashley. Sier jeg den gang som nå.

Ikke for å lage en diskusjon, men det var mange som rev seg i håret her inne da Milner var NUFC spiller og mente at han manglet sluttproduktet. Scorer ikke mye og har heller ikke mye assists. Men litt bedre siden NUFC tiden er det blitt.

Milner er nok mest kjent for sine defensive bidrag og som det arbeidsjernet han er. Har meget gode holdninger og er aldri noe tull med han.

Må heller ikke glemme at Jonas står med flere landskamper for verdens kanskje beste landslag de siste 10 årene.

Tvang ikke han igjennom et lån til Villa også? Mener han endelig fikk dratt ned til Birmingham men måtte snu på veien. Ved neste vindu så var han på vei ned igjen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #728 på: 24. Juni 2015, 08:11 »
Nei. James Milner ble som en del av dealen for å hente Nobby Solano tilbake lånt ut til Villa, da Souness var manager. Souness var svært sparsommelig med å starte Milner, og hadde sa noe slikt som at du vinner ikke PL med 11 James Milnere på laget. Gjorde sakene veldig bra i Villa, kom tilbake og var sammen med Nicky Butt vår beste spiller under Roeder. Etter sesongen med Allardyce/King Kev ønsket han vel en kontrakt som samsvarte med hans "likemenn" N'Zogbia og Taylor.
Han ble uansett solgt mot Kevin Keegans vilje, og var en sterkt medvirkende årsak til at Keegan dro. Keegan sa vel at Milner var den best trente spilleren han hadde vært borti i hele sin spiller- og trenerkarriere. På tross at at han enda hadde en del å gå på i form av målpoeng mener jeg stadig det var et patetisk salg, og et tydelig tegn på hva Ashley den gang ville til klubben når han solgte en av våre mest lovende spillere til Aston Villa. Det skjønte Keegan også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #729 på: 24. Juni 2015, 10:49 »
Ja, det kan nok stemme at han var en del av Solano dealen.
Fortsatt utrolig dårlig deal å sende avgårde en spiller i begynnelsen av karrieren mot en som var i slutten.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #730 på: 24. Juni 2015, 11:42 »
Må heller ikke glemme at Jonas står med flere landskamper for verdens kanskje beste landslag de siste 10 årene.

Argentina verdens beste landslag de siste 10 årene? Kan ikke skjønne hvordan de kan bli sammenliknet med Spania og Tyskland?

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #731 på: 24. Juni 2015, 16:29 »
Må heller ikke glemme at Jonas står med flere landskamper for verdens kanskje beste landslag de siste 10 årene.

Argentina verdens beste landslag de siste 10 årene? Kan ikke skjønne hvordan de kan bli sammenliknet med Spania og Tyskland?

Et landslag som tapte VM finalen knepent for ett år siden, og som er nummer 2 på FIFA rankingen på nåværende tidspunkt og som toppet FIFA rankingen i 2007, er i mine øyne kanskje verdens beste landslag. 
Har levert godt og stabilt i VM opp igjennom. I 2006 tapte de for Tyskland på straffesparkkonkurranse. I 2010 tapte de for Tyskland igjen i kvartfinalen. I 2014 tapte de nok en gang for Tyskland etter et tysk mål helt på slutten av 2. ekstraomgang.

At Spania, Tyskland, Brasil, Nederland, og sikkert flere nasjoner også er helt i verdenstoppen er jeg helt enig i. Hvem som er best varierer etter hvem man spør. Derfor skrev jeg også kanskje i det første innlegget.
« Siste redigering: 24. Juni 2015, 16:32 av Frode »

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #732 på: 24. Juni 2015, 17:11 »
Ett av de fem-seks beste, ja. Det beste, åpenbart ikke.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #733 på: 24. Juni 2015, 19:58 »
Har alltid en dårlig følelse om at det kommer til å bli en god sesong for liverpool.
Tror Milner kommer til å bli en veldig god signering for de. Håper virkelig ikke de får fatt i Kovacic også