20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: SCOTT PARKER  (Lest 24366 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

nemo

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Scott Parker - Ingen ideell kaptein
« Svar #75 på: 01. Feb. 2007, 23:51 »
Hehe, det er vel litt for tidlig å begynne å vurdere en spiller på lån til kapteinsbindet?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 02. Feb. 2007, 17:29 »
Alltid skal man finne noen og skylde på, i dette tilfelle Parker.

Skylde på? Vi diskuterer om Scott Parker passer til kapteinsrollen! Det er da en ærlig sak.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 02. Feb. 2007, 17:49 »
Og jeg mener faktisk vi har all grunn til å diskutere Parker som kaptein. Jeg har også merket meg det enkelte skriver her inne. Med andre ord: jeg er litt i tvil om Parker  er den ideelle kapteinen. Jeg har også lest om at han skal være flink til å snakke i garderoben før kampen, men det spørs om det er nok? Savner litt lederskikkelsen som virkelig tar tak, i noen tilfeller trengs det mer enn knallharde taklinger og en enorm arbeidsinnsats.

Men igjen: å overta som Newcastle kaptein etter selveste Alan Shearer blirr litt som å hoppe etter Wirkola. Altså ingen enkel oppgave.

Og: har vi andre og eventuelt bedre alternativer? Jeg er ikke sikker. Given nevnes, og han er absolutt en kandidat, men som Olav påpeker er det ikke alltid ideelt å ha en keeper som kaptein på grunn av at han må holde seg til målet sitt. I tilllegg er jeg i tvil om Given er rette typen til å være kaptein. Han er ikke den enorme sjefen der bak som en keeper, og spesielt en kaptein, bør være. Det er faktisk det eneste jeg kan tilllate meg å si at jeg savner ved Given, dersom man skal sette fingeren på noe.
Tayler nevnes også, men jeg mener det blir vel mye ansvar å legge på den unge mannens skuldre. Ingen tvil om at han er en fremtidens mann i Newcastle (denne sessongen har han endelig begynt å imponere for alvor), og han kan også bli en bra kaptein. Men jeg syns ikke vi skal legge det tunge ansvaret på ham allerede nå.
Carr er også foreslått, og han har jo vikariert som kaptein før (i 1 kamp?) og er, om ikke den ideelle kapteinen, iallfall et alternativ. Butt blir også foreslått, og med hans erfaring og med det han har vist på banen denne sessongen er han et godt alternativ. Spørsmålet er bare hvorvidt han er tiltenkt en fast plass på laget. Noe Roeder bør vurdere i seg selv.

Et annet kapteinsemne kan kanskje være gode gamle Noby Solano? Han kjenner klubben, fansen, har rutinen og har tidligere storspilt sammen med vår tidligere kaptein. I likhet med Given er han altså en av de spillerne med lengst fartstid i klubben, og bør derfor høste stor respekt både fra fansen og våre unge og fremmadstormende. I tillegg ser jeg på Noby som en bedre leder enn Given, blant annet fordi han er en utespiller, noe som  gjør ham mer mobil enn Given.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: SCOTT PARKER
« Svar #78 på: 11. Feb. 2007, 10:33 »
Det er gøy å se den innsatsviljen Scott Parker legger i hver bidige kamp han spiller. Han kjemper, takler og sloss om ballen i alle dueller, og går som oftest seirende ut av dem.
Han er den første som går i krigen for oss, og drar med seg de andre i "fighten". Synes han er kapteinsbindet verdig på dette grunnlaget for Newcastle United FC.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #79 på: 11. Feb. 2007, 11:34 »
Bra sagt..
Landslags manageren såg kampen i går, og parker var ganske go i går/stein go.
Lurer litt på hvem han var der for og se på i går, kom fram til :  parker, dyer og bramble
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 11. Feb. 2007, 12:02 »
Lurer litt på hvem han var der for og se på i går, kom fram til :  parker, dyer og bramble
Er vel mer sannsynlig at han så på Taylor enn tjukke Titus?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 11. Feb. 2007, 12:07 »
Er vel mer sannsynlig at han så på Taylor enn tjukke Titus?
Hvis han så på Titus er det iallfall mer en god nok grunn til å være bekymret, både for Englands fremtid, og mannen som leder dem.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #82 på: 11. Feb. 2007, 12:11 »
eg håpe for all del at dokkor "prøve og dra det lengre" og at dokkor ikke tok det seriøst ??
Vist dokkor tok noe sånt seriøst;p så jaa
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 11. Feb. 2007, 17:00 »
Hva får folk til å tro at McClaren var på tribunen for å se på noen av våre spillere?

Det er vel forøvrig Dyer, Milner, Parker og Taylor som er de heteste kandidatene i så tilfelle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 11. Feb. 2007, 17:44 »
Hva får folk til å tro at McClaren var på tribunen for å se på noen av våre spillere?

Det er vel forøvrig Dyer, Milner, Parker og Taylor som er de heteste kandidatene i så tilfelle.

Hva får deg til å tro at han ikke var der pga. det? Syns disse spillerne er hete kandidater alle sammen ,jeg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 11. Feb. 2007, 18:08 »
Fordi vi spilte mot Liverpool, min gode venn.
Og selv om mange av Liverpools fremste spillere er utlendinger, så tror jeg han i større grad var der for Liverpools skyld enn for vår.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 11. Feb. 2007, 18:25 »
Det kan man godt tro, men dette blir bare spekulasjoner. For min del mener jeg Newcastle og Liverpool har cirka like mange kandidater til Mclarens tropp.

Vi: Parker, Milner, Dyer, Taylor.
Pool: Crouch, Carragher, Gerrard, Pennant

Kristian Skuland

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #87 på: 11. Feb. 2007, 19:32 »
I tillegg skal det sies at McClaren har blitt observert på svært mange Newcastle-kamper i det siste.. Det er vel i hovedsak Parker og Dyer han er mest oppmerksom på, men ikke usannsynlig at både Taylor og Milner også står på blokka hans. Alt i alt er nok et oppgjør som Newcastle-Liverpool en glimrende mulighet for landslagsledelsen til å se på flere aktuelle kandidater...
Same old Shearer, always scoring...

*BIG AL*

Takk for alt, Alan...

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #88 på: 11. Feb. 2007, 23:54 »
I tillegg skal det sies at McClaren har blitt observert på svært mange Newcastle-kamper i det siste.. Det er vel i hovedsak Parker og Dyer han er mest oppmerksom på, men ikke usannsynlig at både Taylor og Milner også står på blokka hans. Alt i alt er nok et oppgjør som Newcastle-Liverpool en glimrende mulighet for landslagsledelsen til å se på flere aktuelle kandidater...

Dette er jeg veldig enig i.
I en kamp med så mange potensielle kandidater til landslaget så er det ikke noe rart at landslagssjefen sitter på tribunen og ser på de som er aktuelle.
I tillegg så pleier landslagssjefene uansett å melde sin ankomst til toppkamper, fordi hva er bedre enn å tilbringe lørdagsettermiddagen på en fotballarena og se på en kamp mellom to topplag?
(Si hva du vil, men jeg vil vedde på at Newcastle fremdeles anses som et topplag i England og derfor blir det toppkamp når vi møter en av "de fire store")

En annen ting ang. McClaren sin ankomst;
Det er vel smartere å se på de spillerne man ikke kjenner så mye til eller vil se mere av, istedet for å komme og se på de spillerne man kjenner godt fra før av og vet hva de står for?
Jeg mener nok at McClaren får mer av å se Parker og Dyer spille enn å se på Gerrard og Crouch, av den enkle grunn at Gerrard og Crouch har vært rimelig faste på landslaget og derfor vet McClaren hva de står for og hva de tilfører det engelske landslaget.
Han er vel litt mer usikker på Parker og hvordan formen til Dyer er, derfor mener jeg han var der mer for å se på Newcastlespillerne enn Liverpoolspillerne.

At Carragher (er vel rimelig fast i landslagstroppen han også..), Pennant, Milner og Taylor også spiller kampen gjorde vel saken lett for landslagssjefen å velge lørdagskamp å se på.
Jeg nevnte bare ikke disse spillerne fordi jeg tror Gerrard, Crouch, Dyer og Parker har mer sjanse til førsteelleveren hos England enn de fire sistnevnte.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #89 på: 12. Feb. 2007, 15:13 »
For å si det slik: McClaren går nok ikke så ofte på A'nal kamp. De hadde vel bare Walcott av engelsk opprinnelse i start 11'en i går!

Taylor for England!