20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet - Januar 2019  (Lest 48994 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #30 på: 01. Des. 2018, 17:53 »
Enig i alt.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #31 på: 01. Des. 2018, 21:20 »
Det er ingen managere som har 100% hit rate. Joselu er jo et nødvendig onde, det er rett og slett det du får for £5 millioner. Murphy er ung og ustabil, men kan fort bli god. Jeg synes det blir menningsløst å trekke frem missene til Benitez, og at han er kjent for å bomme på signeringer, når vi har hentet spillere som Fernandez, Schar og Ki for en slikk og ingenting.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #32 på: 01. Des. 2018, 22:11 »
Selvfølgelig. Tror jeg leste et sted at 60% hit rate eller noe ble regnet som fantastisk. Det jeg argumenter for er jo at hans to store "storkjøp" sitter på benken, og når den ene av de endelig ser ut som en PL-splitter blir han benket i neste kamp og blir sittende der i lang tid fremover. Det er jo ikke helt heldig for et lag som Newcastle som skriker etter forsterkninger.
Nei.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #33 på: 03. Des. 2018, 14:42 »
Sant det, men jeg synes det blir merkelig når ripsgard omtaler det som "Mye søppel som kommer inn, og det er jo Benitez mer eller mindre kjent for". Greit å huske på at Benitez vant CL med dette søppelet også, og at hit raten hans i Newcastle har vært svært god, spesielt budsjettet hans tatt i betraktning.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #34 på: 03. Des. 2018, 15:26 »
Hva tenker folk som signeringer som Murphy og Muto? Benitez får så vidt penger til signeringer, og £12m må jo nesten regnes som en storsignering. Allikevel er det brukt £24m på to spillere som bruker 90% av tiden på benken. Ta med Joselu som aldri har vært noe annet enn søppel, også har du £30m på spillere som nærmeste utelukkende sitter på benken. Komisk bruk av penger.
Uttrykket spare seg til fant rinner i hu.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #35 på: 03. Des. 2018, 16:00 »
Rafa kjøpte mye rart både i Liverpool, samt delvis hittil i Newcastle. Imidlertid, vi vet jo ikke bakgrunnen for mange av disse, og tror mange havner i Joselu-kategorien? Mangler penger, så da bruker han det han har tilgjengelig på noe rask for og ha hoder nok.

Skal jeg påpeke hva jeg mener er Rafa's svakhet, så er det at han virker å være veldig sta på hvordan han vil laget skal spille, og kjipper ut i utgangspunktet gode spillere, eks Mitro og Mbemba, fordi han ikke vil tilpasse seg disse.

No fate but what you make

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #36 på: 03. Des. 2018, 21:20 »
Rafa kjøpte mye rart både i Liverpool, samt delvis hittil i Newcastle. Imidlertid, vi vet jo ikke bakgrunnen for mange av disse, og tror mange havner i Joselu-kategorien? Mangler penger, så da bruker han det han har tilgjengelig på noe rask for og ha hoder nok.

Skal jeg påpeke hva jeg mener er Rafa's svakhet, så er det at han virker å være veldig sta på hvordan han vil laget skal spille, og kjipper ut i utgangspunktet gode spillere, eks Mitro og Mbemba, fordi han ikke vil tilpasse seg disse.

Helt enig, han er en stapeis som får voksne menn til å miste håret i frustrasjon.. ble advart om dette av Liverpool-fans når han kom hit.

Når det er sagt så finnes det ikke noe bedre alternativ så lenge vi har Ashley som eier, så vi får bare stole på at det han gjør er fornuftig og prise oss lykkelig for at vi ikke spiller med mackems i L1 med Carver i garderoben  ;D

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #37 på: 04. Des. 2018, 02:48 »
Å «kaste ut» Mitro til fordel for Joselu er for meg ubegripelig. Ja, Rafa har veldig begrensede midler, og det er bare trist. Likevel er jeg skeptisk til hva som hadde kommet inn portene dersom pengesekken var åpen. Hadde han satt disse også på benken? Jeg vet Rafa er det beste vi kan få og at han egentlig får maks ut av det som er der nå. Dette med overganger har jo vært et problem i lang tid. Dubravka, og til dels Clark, er vel de de eneste man kan kalle okay kjøp. Flere av kjøpene har jo fått kamper, men jeg føler det heller forklarer mye om hvor svakt laget er.
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #38 på: 04. Des. 2018, 05:51 »
Dubravka, og til dels Clark, er vel de de eneste man kan kalle okay kjøp. Flere av kjøpene har jo fått kamper, men jeg føler det heller forklarer mye om hvor svakt laget er.

Jeg vil da påstå at Fernandez, Schär og Ki kan kategoriseres som ok kjøp. Ja, man kan alltids argumentere for at vi kunne/burde oppgradert i flere posisjoner, men da synes jeg det blir rart å samtidig trekke frem Clark som et ok kjøp. Gitt situasjonen vi er i, så mener jeg nevnte spillere gjør en solid jobb. Og når de i tillegg kom såpass billig (Shär og Ki var vel begge gratis?), så har jeg ikke noe å utsette på disse kjøpene. Jeg foretrekker i hvert fall disse fremfor Clark.


Ellers ser jeg at det diskuteres i hvilken grad "storkjøpene" av Murphy og Muto er bomkjøp. Dette blir bare spekulasjoner, men når det gjelder Murphy, kan Benitez ha trodd at det var flere midler tilgjengelig? Det har jo blitt antydet ganske sterkt at han ikke har fått det han har blitt lovet. Og han har vel selv uttalt at Murphy var en langsiktig signering? Hvis man vet at man kun får 12 MP å handle for, så gir det ikke mening å investere alt for fremtiden, når laget skriker etter forsterkninger i dag. Murphy kunne vært et fornuftig kjøp hvis man hadde fått midler til å forsterke troppen ytterligere, slik Benitez antakeligvis har forventet. Men når det så viser seg at det ikke er flere midler tilgjengelig, da fremstår kjøpet av Murphy som fullstendig feilslått prioritering. Men når det er sagt, det forsvarer ikke at Murphy for det meste sliter benken heller.
« Siste redigering: 04. Des. 2018, 05:54 av Alan »

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #39 på: 05. Des. 2018, 20:25 »
#nufc head of recruitment Steve Nickson is in the US at the moment working on Almiron deal. Claims from Atlanta the deal is close. That would be a massive boost given the uncertainty plunged around the club in last 48 hours. #mls

Som med alle andre nyheter som kommer fra klubben, skal dette tas med en klype salt. Men hadde vore ein glimrende måte å kick-starte januarvinduet på.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #40 på: 05. Des. 2018, 20:44 »
Hadde vært en glimrende måte for nye eiere å kick-starte den nye æraen! 😉

Satser på at dette blir avskjedsgaven fra Ashley.


Men når var sistgang vi signerte noen før januarvinduet åpner? Boumsong? 😜
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #41 på: 05. Des. 2018, 21:19 »
Atlanta Utd attacking midfielder Miguel Almiron to Newcastle is a done deal. He will join in January on-loan with an option to buy for £15m. - (via @RobertoRojas97) #NUFC


Sitat fra: Roberto Rojas
Hearing from sources that Atlanta United midfielder Miguel Almiron to Newcastle United is a done deal. There are a few things left to be done but probably will join in the winter transfer window. Possibly a loan deal with an option to buy of around £15m at the end of the season.

Lån med opsjon er en kurant deal. Akkurat hatt en lang sesong i USA, så får vi litt tid til å se hvordan han passer inn.
Eneste problemet er hvis han er såpass god st han tiltrekker seg interesse fra større klubber, burde vi ha brukt £15m med en gang.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #42 på: 08. Des. 2018, 14:21 »
Almiron hadde vært utrolig spennende, men linken har selvfølgelig kjølnet litt nå.. Når det gjelder kommentarene ovenfor ift Benitez sine kjøp så bør man lese seg opp litt. Benitez solgte Mitro etter at han altfor sjelden tok vare på sjansene han fikk. Det sies også at han slet med å ta instruks. Og vi vet jo alle hva slags tikkende bombe han var. Joselu var det man fikk for summen han hadde, 5 mill. Muto kostet vel 7-8. Det  eneste kjøpet jeg er skeptisk til er Murphy. Han har rett og slett fått for få sjanser og trenger å spille kamper.  Mye kan tyde på at han var et slags "panikk-kjøp" fordi vi den sommeren nok en gang var for sent ute med kjøp. Vi kan vel alle se at det er noe der, men jeg tror altså at han trenger mer tillit. Muto har fått for lite tid til å skinne før vi kan dømme han. Kenedy(lån) Dubravka, Schär (4mill)Fernandez, Ki er kjempegode kjøp og det virker som at Rondon kan bli veldig bra.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #43 på: 10. Des. 2018, 18:44 »
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #44 på: 13. Des. 2018, 16:20 »
I disse tider med mulig salg av klubb, og Ashely's røtne historikk når det gjelder transfers, skal nok det meste taes med en enorm klype salt. Imidlertid en del rykter ute å går om dagen.

Almiron, mye frem og tilbake, men 30 mill pund? Seriøst....ikke verdt det!
https://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/miguel-almiron-price-tag-revealed-13725215

Samaris igjen. Ble linket heftig til han i sommer. Kontrakten går ut til sommeren, så mulig lav pris.
http://www.nufcblog.co.uk/2018/12/13/newcastle-line-up-cut-price-deal-to-sign-benfica-star-in-january-report/

Ryktes Ashley vil støtte Rafa med penger uansett salg eller ikke (jaaaadaaaa...):
http://www.nufcblog.com/2018/12/13/report-rafa-to-be-given-financial-support-next-month/

No fate but what you make