20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet januar 2016  (Lest 167883 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #750 på: 01. Feb. 2016, 17:53 »
Når det gjelder Beharino er nok det mest sansynlig at han blir i WBA uansett hvor ulogisk dette vil virke og dette har jeg gode kilder på... Eventuelt er nok Tottenham mest nær å signere han til tross for managerens uttalelser om uroligheter i garderobe etc. som kan være et taktisk utsagn for å lure andre interesserte...

Gomis ser ut til å bli i Swansea.. Med en ørliten mulighet for å gå til oss.

Lacazette så ut til å være vår mest realistiske signering igår, uten at dette var noe over 50 prosent sjanse akkurat. Mer en femtedel... Men idag ser dette svært urealistisk ut...

Enrique er mest sansynlig på vei til oss...Dette har jeg gode kilder på. Er det noen som er villig til å vedde imot er jeg klar... 2 I odds på at han blir i LFC, og jeg forhåndsbetaler gevinsten så ingen skal frykte å bli lurt...

Townsend var jeg mest skeptisk til pga jeg vil ikke miste Thuvin og se om vi kan få noe ut av han potensiale. Men han er utvilsomt en god spiller, og god å ha  i stallen/førsteelveren. Da blir spørsmålet hva vi gjør med Sissoko. Om Townsend skal være høyreving, kan Sissoko sikkert fint brukes sentralt med Wijnaldum på venstre, eller omvenst. Sissoko.Shelvey bak blir nok litt for ustukturert defensivt men allikevel låter det spennende, med Ayoze Wijnaldum Townsend foran dem to. Det kan slå begge veier. Uansett har vi haug med muligheter. Og jeg er ikke redd for å bruke penger. Vi har tjent grovt med penger de siste årene. Og eieren har ikke noe problemer med å styrke bredden selv om jeg har min tro på at Scouting teamet kunne fått mer ut av Towsend summen, så er dette en forsterkning i stallen i det minste. og jeg frykter ikke at dette fører til noe salg(med unntakt av thuvin), som riktkgnok er en mindre stabil spiller, noe vi kanskje ikke trenger akkurat nå.. men allikevel ikke vil gi opp...så spy gjerne ut penger, bare ikke kvitt oss med potensialet vårt...

Shelvey er utvilsomt spennende uansett posisjon. Forventet han i en offensiv rolle, men med en god defensiv spiller ved siden, og Shelveys løpstyrke har vi noe lignende Chelsea med Fabregas.Matic... Noe som viste seg å være svært effektivt da vi fikk ballen hurtig opp til våre offensive midtbanespillere...En spiller som hører hjemme i en toppklubb, og jeg har ønsket lenge...

Beharino en spiller som også hører hjemme i større klubb spessielt med tanke på alder og potensiale, har en helt ok pris med tanke på nivået. Og har vi råd, så kjør på. Tror ikke vi kjører klubben i ruiner. Dessuten gir sportslige resultater mer inntekter enn utgiftene på spilleroverganger i mange tilfeller. Om det er forskjell mellom nedrykk og plassen i PL er dette kjøpet alene verdt alle pengene og mer...

Samme med Shelvey. Hører hjemme i større klubb, i likehet med Lacazette som er den beste spilleren vi er linket med, og også hører hjemme i en større klubb. Slike spillere må vi gjøre alt for å få, om vi skal heve oss..

Gomis til en fair pris og fair lønn, er sikkert en ok backup og skader ikke ha i stallen, men ser ikke helt nødvendigheten.

Enrique blir nok hentet pga skadesituasjon på venstreback, og blir nok meget billig i både overgangssum og lønn. Mye skadet og mistet mye kvalitet siden han var her sist. Men kanskje han kan heve seg i Newcastle igjen. Så ser ikke at vi har mye å tape her.

Xacha(sveits) var det rykter om, men det begynner kanskje være liten stund siden. Og med tanke på at Shelvey som er samme spillertype ble hentet er kankje dette lagt på is. Selv om jeg vet dette er en spiller en hver klubb kunne tenke seg...

Hører ryker om mange spennende spiller jeg har lite kjenneskap til. Men liker at vi henter ukjente navn, da speiderne våre har virkerlig kontroll, mens navn ofte failer pga en manager som liker å ta saken i egne hender.

Vi er storfavoritt til å handle mest i denne deadline dag. Får ikke 2 i odds en gang på at vi gjør dette. Og Doumbia lånet er tvilsomt inkludert i samlede transfer fees..

Appropo Doumbia.. Min favoittspiller et par år tilbake da han til tider var topscorer i CL. Lynrask, målfarlig, og så ble litt borte, uten at jeg har fulgt han så mye. Smart å låne han da man ikke helt vet hva man får slik jeg har skjønt og håper virkelig vi har en klausul i tilfelle han slår ann, da han er en av de mest spennende spissene i europa og vi sikkert kan få han ganske rimelig med tanke på såkalt svingende form...

Når det gjelder forsvarsituasjonen:

På høyreback har vi Janmaat som holder klasse. Mbema kan bli en klassestopper, men gjør mye feil. Minner litt om Luiz, noe jeg ikke helt liker. men håper han kan heve seg med alderen. Virker som en god høyreback og, da han har gode offensive kvaliteter, og feil har ikke like skjebnesvangre konsekvenser som på stopperplasss...

Colo har offensive kvaliteter, innsats og til tider strålende spill. Synd han virker å ha bynt å gjøre noen blundere.Virker litt overivrig etter å ha feilet litt og sett forsvaret vårt gjøre så mange feil at han selv prøver å rykke ut  å gjøre alt selv, noe som totaltsett kan hjelpe(kan diskuteres), men skal man ha et godt forsvar trenger man en helthet... Men nå står Mbemba og Lascelles som 2 store talenter som trenger spilletid, og vi vil da få et forsvar av potensiell høy klasse om disse får spille og utvikler seg. Et kjøp av en ny stopper, og fortsatt spilletid på Colocini vil svekke utviklingen på disse. Og uten å ha all verdens oversikt over stoppere ser jeg ikke helt hva vi bure gjort for å stykre forsvaret direkte vesentlig med en spiller med et nivå som kan ta oss oppover.. Eneste jeg kommer på er Shawcross som har luftstyrke og lederegenskaper og en brukbar alder, med tanke på både erfaring, og en lang karriere foran seg. Midt i mellom altså. Og føler vi savner både en lederskikkelse i forsvar som kan organisere oss. Husker Taylor sine kamper og statistikk viste at han klarte å organisere oss mot selv den sterkeste motstand, noe Colo ikke har vært i stand til. Nå har han riktig nok kronisk skadet. Denne evnen tror jeg Shawcross har. Noe annet jeg har savnet er luftstyrke, som da Southampton med Long og Pelle knuste Mbemba som er vår mest hodesterke stopper i lufta. Nå er riktignok Lascelles 2 meter eller noe, og målet hans mot Watford vitner om bra hodestyrke.. Men med en Shawcross, og en spillende Colo/Mbemba. Evt Mbemba på høyreback ved Janmaat skader kan dette se lovende ut. Bare Mbemba og Lascelles får nok spilletid, enten gjennom utlån eller vraking av Colo, da Mbemba kan fint ta hans plass som en spillende stopper... Og 2 hodesterke stoppere, fungerer fint for meg. Som Terry Cahill... Verre med 2 stoppere som taper hver hodeduell...

Når det gjelder sentrallinje i laget som jeg er meget opptatt av, da man ikke burde endre for mye, som å endre begge stoppere, begge sentrale midtbanespillere. Etc, og spille dem stadig inn.. Så er Sheley nok til å begynne med, mens Saviet kan gradvis spille seg inn/være en god squad spiller, avhengig av hvor god han er.

Når det gjelder spisskjøp. Som akkurat nå ser litt lite sansynlighet, men vi tydeligvis har strevd for å få til. Synes jeg det virker litt smårart. Kanskje ikke med tanke på at Lacazette og Beharino er hurtige og kan brukes som vinger/brytende spisser, da jeg ikke ser helt at Mitrovic blir en benkespiller.. Uten at bredde av kvalitet direkte skader... Så kjør på. Bredde er bra, og dette er spillere jeg tror kan mestre en venstreving og gå innover som brytende spisser, evt være alternativ til Mitrovic skader/formsvikt.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #751 på: 01. Feb. 2016, 18:01 »
Hvem er disse "gode kildene" dine?

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #752 på: 01. Feb. 2016, 18:05 »
Chronicle melder nå at Enrique er off, og spurs gir opp Berahino. ..

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #753 på: 01. Feb. 2016, 18:10 »
Vel. Leser du the sun etc. så ta det med en klype salt. Leser du troverdige kilder som sky sports etc er det en annen sak. Betviler du at jeg har troverdige kilder kan jeg gi deg skyhøye odds på at mine "spådommer" bommer, og gi deg pengende på forskudd... Virker jeg ikke overbevisende? I tillegg har bookmakere som aldri ville gitt skyhøy odds på en overgang som er meget nærgående høye odds på disse overgangene.. De er først ute, fordi de er livredde for at noen skal smashe inn et monsterbet på en nesten done deal. Et Messi rykte er et Messi rykte, men ser du på oddsen ser du at dette er vært urealistisk. Hadde dette vært så realistisk, hvorfor ville da bookmakerne tørre gi 10 i odds på en overgang innen september?...

Prøver du antyde at du betviler kildene mine? Det er aviser, bookmakere, og da har jeg meget god erfaring på hvem som er troverdige aviser og ikke...

Om du betviler dette kan du gi meg kontonr ditt på pm så skal jeg sende deg pengene. Og gi deg feks 10 i odds på at vi ender opp med Remy. 10 i odds på Beharino, Lacazette. 2 i odds på at Enrique blir i LFC. 3 i odds på at Gomis ender her....

Tro hva du vil.

En ting til. Remy er så og si klar for Leicester med mindre han blir i Chelsea. Newcastle er langt unna noen form for avtale/interesse...Uten at jeg gråter.. Litt overpriset, som ikke direkte hever laget imotsetning til spillere på vei opp til større klubber som Beharino, Lacazette...

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #754 på: 01. Feb. 2016, 18:12 »
Enrique passar jo jevla godt, for har ikkje han vore ekstremt skadeplaga i Liverpool?

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #755 på: 01. Feb. 2016, 18:14 »
Vet ikke hvor troverdig Chrinicle er.(Antyder ingenting). Men sjekket nylig at det er en 50 50 på om Enrique går til oss eller blir i LFC...

Beharino har jeg som sagt at mest sansynlig blir i WBA. Vet ikke om det er Pulis som er hitler, da han ser ut til å ville satse på Rondan etc. Og Beharino ikke passer inn i spillestilen. Dette vil jo bare redusere verdien på Beharino med null spilletid og redusert utviklingen. Eller om han vil presse opp prisen, eller statuere et eksempel på at ingen kan kødde med kontrakten. Merkelig greie. Noen som har en forklaring?

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #756 på: 01. Feb. 2016, 18:17 »
Enrique passar jo jevla godt, for har ikkje han vore ekstremt skadeplaga i Liverpool?

Jo. Var jo klasse i NUFC men ble elendig i LFC etter skada... Men når vi er skada på både Dummet og Haidara som ingen har noe mega klasse over seg. Med all respekt.. Så kan et billig lån eller kjøp med lav lønn umulig skade.. Da dette haster, det er kort igjen av sesongen, vi ligger på nedrykk og har ingen venstreback og er tvunget til å spille med nye formasjoner, som ikke funka mot Watford...

BTW jeg prøver ikke antyde at jeg har inside kilder. Men jeg vet å overse tullerykter fra useriøse aviser, og fokusere på dem serriøse. Samtidig veit jeg at bookmakere er først ute med å vite ting, og ville aldri overoddset en overgang... Uansett hvor mange Messi rykter det er, så viser alltid oddsen at det ikke vil skje, noe vi alle kan være enige om at er det mest sansynlige ..

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #757 på: 01. Feb. 2016, 18:18 »
Enrique er mest sansynlig på vei til oss...Dette har jeg gode kilder på.
BBC har vel avkreftet dette for en god stund siden.

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #758 på: 01. Feb. 2016, 18:23 »
Ser ut som at vi ikke er ute etter gomis ikveld. For min del gjør det ingenting å la han være.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #759 på: 01. Feb. 2016, 18:24 »
Idet jeg skrev ser jeg at oddsen er sunket fra 2 til å bli i Liverpool til 1,1. Mens steget fra 1,9 til 10 på å gå til Newcastle for Enrique.Da kan vi avskrive han. Noe som er like greit da han virker ganske eldendig. Og jeg vil tro spilere som Mbabu evt venstrevinger som kan fungere som en vingback kan gjøre en langt bedre jobb...

Nå er det mye rykter om NUFC. Og spennende å se at vi er klubben som er desidert størst favoirtt til å bruke mest penger i dag... De overnevnte ryktene jeg nevnte ser ut til å ikke gå i boks, men mer spennende overganger, med spillere jeg har lite kjennskap til, men jeg foretrekker heller at scouting teamet finner spennende underprisede spillere enn at manageren går for overprisede navn vi ikke trenger... Så det blir nok mye moro idag. Håper jeg=)

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #760 på: 01. Feb. 2016, 18:32 »
Prøver du antyde at du betviler kildene mine? Det er aviser, bookmakere, og da har jeg meget god erfaring på hvem som er troverdige aviser og ikke...

De samme "kildene" som alle andre i hele verden som følger med en smule med andre ord,,,,
« Siste redigering: 01. Feb. 2016, 18:34 av Geordie »
No fate but what you make

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #761 på: 01. Feb. 2016, 18:34 »
Stemmer. Enrique har 10 i odds på å ende hos oss som nevnt mens Gomis har 3. Og all odds er "for lav" siden bookmakere vil tjene.. Dvs at bookmakerne anser det som maks 10 prosent sjanse for Enrique. Det kan bety alt fra 10-0 prosent sjanse. Samme med Gomis. 33-0 prosent sjanse..Takk gud for dette.Ser ikke helt hva vi skal med Gomis som backup(FORHÅPENTLIG, da han ikke har noe å gjøre i en frisk førsteelver). Og vi attpåtil har Ayoze som kan steppe inn som spiss... En av våre beste spillere siste årene som attpåtil har vært linka til Tottenham. Og vært mye vraket av merkelige årsaker. Å være linket til Tottenham vitner om at han definitivt er mer enn god nok for oss....I tillegg har vi Cisse som er meget effektiv, Armstrong som er meget spennende.

Jeg ser ikke vitsen med alle ønskene om å selge unna squad spillere som Riverie...
Trenger vi penger? Neppe. Vi har nok penger til å handle. Dette er spillere på lave kontrakter, og som har underprestert, noe som vil gi oss minimalt med penger istedet for å gi dem noen sjanser ved mye skader, så de får økt verdien sin...La oss si vi får 1 mill for Riverie/Goufran. Riverie som viser gode tendenser men må få den lille løsningen... Goufran som viser innsats men har hatt en liten formsvikt i forhold til det "stabile spillet" tidligere.. Dette er ikke spillere som ødelegger i garderoben, sluker lønninger, eller kan gi oss noe som helst transfer inncome. Kun øke sin verdi ved sjansen om vi har skadeproblemer, da de har definitivt underprestert, og spessielt Riverie viser å skape mye men trenger et par forløsende scoringer. Dermed kan Rriverie selges for det femdobbelte eller satses på om han virkelig slår til. Gofran er en fin "potet", altså en som kan steppe inn som spiss, på kant, og med fart og innsats til å med som indreløper så vidt jeg har inntrykk av...Er ikke uten grunn at han blir bytta inn gang på gang, så hvorfor kvitte oss med han så billig når han får null lønn nærmest..? Han er ekstremt hurtig og kan løpe igjen mange defensivt selv om han er ansett som en offensiv spiller...

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #762 på: 01. Feb. 2016, 18:34 »
Vel. Leser du the sun etc. så ta det med en klype salt. Leser du troverdige kilder som sky sports etc er det en annen sak. Betviler du at jeg har troverdige kilder kan jeg gi deg skyhøye odds på at mine "spådommer" bommer, og gi deg pengende på forskudd... Virker jeg ikke overbevisende? I tillegg har bookmakere som aldri ville gitt skyhøy odds på en overgang som er meget nærgående høye odds på disse overgangene.. De er først ute, fordi de er livredde for at noen skal smashe inn et monsterbet på en nesten done deal. Et Messi rykte er et Messi rykte, men ser du på oddsen ser du at dette er vært urealistisk. Hadde dette vært så realistisk, hvorfor ville da bookmakerne tørre gi 10 i odds på en overgang innen september?...

Prøver du antyde at du betviler kildene mine? Det er aviser, bookmakere, og da har jeg meget god erfaring på hvem som er troverdige aviser og ikke...

Om du betviler dette kan du gi meg kontonr ditt på pm så skal jeg sende deg pengene. Og gi deg feks 10 i odds på at vi ender opp med Remy. 10 i odds på Beharino, Lacazette. 2 i odds på at Enrique blir i LFC. 3 i odds på at Gomis ender her....

Tro hva du vil.

En ting til. Remy er så og si klar for Leicester med mindre han blir i Chelsea. Newcastle er langt unna noen form for avtale/interesse...Uten at jeg gråter.. Litt overpriset, som ikke direkte hever laget imotsetning til spillere på vei opp til større klubber som Beharino, Lacazette...

Hehe, hvorfor skriver du ikke bare at skysports er kilden da? Tror ikke det er mange her som trekker inn The Sun som kilde på noe som helst. Pengene dine trenger jeg ikke. Og nei, du er ikke mer overbevisende fordi du vil vedde.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #763 på: 01. Feb. 2016, 18:35 »

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #764 på: 01. Feb. 2016, 18:42 »
Ikke? Når jeg tilbyr meg å gi dere pengende på forskudd? Neivel... En som tør å vedde for det han påstår er nok sikrere i sin sak som regel?..

Skysports var et eksempel på en kilde jeg antar er god, men jeg bruker flere, og bruker odds.. Dessuten skrev jeg jeg jo skysports så hvorfor spør du? Vi får se iløpet av dagen om jeg bommer eller treffer på hva jeg sier. Basert på kildene mine... Om du betviler dem, og jeg gir deg skyhøy odds, med pengende betalt til deg på forhånd, og at jeg må stole på at du betaler meg tilbake en gang om jeg skulle vinne, så har du jo beste dealen du kan få i gambling virksomhet, og jeg risikrerer  attpåtil å bli lurt, noe du umulig kan bli når du får penga på forhånd...

Virker som du er skeptisk til min kunnskap til kildebruk men det får så være... Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Er du for redd for å vedde bevitner det til en viss grad om at du ikke er så sikker på at jeg tar feil... Og om jeg tar feil, så ja.. Jeg gir enkelte 10 prosent sjanse, så om det er tilfeldighet, eller ren bom av meg kan diskuteres i det uendelige, men dette tror jeg nok ikke blir tilfellet i dag... Her er det så mye rykter som har null troverdighet nesten, at jeg trekker så godt jeg fram de realistiske og prøver utelukke de urealistiske på en best mulig måte ved bruk av kildebruk og odds..