20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet januar 2016  (Lest 167888 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #405 på: 17. Jan. 2016, 14:34 »
2013–    Corinthians    30    (9)
2014–2015    → São Paulo (loan)    59    (19)

Statsene for Pato fra de siste sesongene, 89 kamper og 28 mål, ikke noe å rope hurra for. Mulig noen kamper er som innbytter, imidlertid trekker det bare ned i å fall, om han ikke klarer spille fast i den brasilianske ligaen.



Om han i tillegg er skadeplaget, så glem det.
No fate but what you make

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #406 på: 17. Jan. 2016, 14:35 »
Nivået i Brasil er bra det, er ofte der verdens beste spillere kommer ifra. Vi snakker ikke om Tippeligaen her. Pato var magisk i Milan helt til skadene ble for mange. Dro tilbake til Brasil og så vidt jeg vet har han vært mindre plaget med skader, og ønsker nå en ny sjanse i Europa. Kunne absolutt vært spennende å sett i Premier League. Men er neppe på Newcastles radar.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #407 på: 17. Jan. 2016, 14:51 »
Nivået i Brasil er bra det, er ofte der verdens beste spillere kommer ifra. Vi snakker ikke om Tippeligaen her. Pato var magisk i Milan helt til skadene ble for mange. Dro tilbake til Brasil og så vidt jeg vet har han vært mindre plaget med skader, og ønsker nå en ny sjanse i Europa. Kunne absolutt vært spennende å sett i Premier League. Men er neppe på Newcastles radar.
Enig i at han hadde vært et spennende tilskudd i Premier League, håper bare det blir for en annen klubb enn oss :)

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #408 på: 17. Jan. 2016, 15:51 »
Liker virkelig ikke Gomis-linken. Sliter jo med jusst det samme som Mitro, men er mye eldre. Altfor middelmådig spiller.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #409 på: 17. Jan. 2016, 16:48 »
Victor Vlades sitt «mareritt» hos Manchester United fortsetter, ifølge rapporter fra Sunday Mirror. De hevder nemlig at manager Louis van Gaal skal ha blokkert for et mulig låneopphold hos Newcastle for den tidligere Barcelona-målvakten

Sakset fra Nettavisen

Tar gjerne imot Victor Valdes jeg.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #410 på: 17. Jan. 2016, 17:29 »
Victor Vlades sitt «mareritt» hos Manchester United fortsetter, ifølge rapporter fra Sunday Mirror. De hevder nemlig at manager Louis van Gaal skal ha blokkert for et mulig låneopphold hos Newcastle for den tidligere Barcelona-målvakten

Sakset fra Nettavisen

Tar gjerne imot Victor Valdes jeg.

Barnslig oppførsel av LvG. Han har åpenbart ikke tenkt å bruke Valdes og han hever nok mye i lønn. Er jo best for alle parter om han sendes på et lån, men neida. Synd at enkelte lag skal ha råd til å straffe spillere på den måten.


Spennende å se hvilken spiss vi går for. Berahino er nok han jeg håper mest på nå. Litt av noen avslutninger på gutten:
« Siste redigering: 17. Jan. 2016, 19:30 av Martin »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #411 på: 18. Jan. 2016, 06:15 »
God taktikk. Kjøpa dei beste spelarane av motstandarane i nedrykksstriden ;)

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #412 på: 18. Jan. 2016, 18:37 »
Gomis er absolutt ikke den vi trenger. Mitro produserer mer, er bedre i oppspillsfasen, og ønsker å spille for oss. Gomis hadde muligheten, og lot den gå. I Swansea har han vist seg å være en helt ordinær spiss, med små unntak.

Jeg liker bedre Diouf. Han koster ikke all verdens, og er typisk hentet for å være en sterk utfordrer til startplass, og gir bredere taktiske muligheter.

Den perfekte er Berahino. Ung og britisk, og med målteft. Få det på. £18M er god butikk. Spørsmålet er jo om vi kan konkurrere med Spurs. Men kanskje han heller vil være garantert spilletid nå før EM? Det får han jo ikke i Spurs. Og Newcastle har stadig høy kurs, og hvis lønnen som tilbys er god nok tror jeg faktisk dette kan materialisere seg i en overgang.

Berahino og Townsend inn, og diverse stallyll ut og dette blir det beste overgangsvinduet noensinne. Skulle gjerne sett en venstreback komme inn, men det ser ikke ut til å skje. Jetro Willems i sommer er muligens verdt ventetiden. Både Colback og Anita kan spille VB, så dekning er det faktisk. Og Dummett kan spille CB. Ikke optimalt, men hva skal en forvente? Det tar tid å gå fra å være et skikkelig drittlag til det vi kan bli, og jeg er superhappy om Towny og Bera kommer inn.
Black and white since 1996

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #413 på: 18. Jan. 2016, 18:41 »
Den siste jeg faktisk ønsker meg er Townsend. Han er ikke bra nok, og tilfører ikke laget noe annet enn fart og en plass mindre på benken. I tillegg er han forferdelig dyr dersom £12 mill stemmer. Han kan være så britisk han vil, men han vil bare bli stallfyll som blir vanskelig å selge. Hent heller forsvarspillere og evt. en spiss som tidligere nevnt. Med alle de vingene vi har, så blir det bare unødvendig å hente Townsend
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #414 på: 18. Jan. 2016, 18:49 »
Den siste jeg faktisk ønsker meg er Townsend. Han er ikke bra nok, og tilfører ikke laget noe annet enn fart og en plass mindre på benken. I tillegg er han forferdelig dyr dersom £12 mill stemmer. Han kan være så britisk han vil, men han vil bare bli stallfyll som blir vanskelig å selge. Hent heller forsvarspillere og evt. en spiss som tidligere nevnt. Med alle de vingene vi har, så blir det bare unødvendig å hente Townsend
Alle de vingene? Og vi nevner i fleng?

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #415 på: 18. Jan. 2016, 19:25 »
Jeg synes Townsend er god. Vi vet ikke hvor lenge vi har Sissoko, og Perez trenger ikke ha klippekort på den ene vingen. Thauvin trenger kanskje et utlån, og Aarons er et meget usikkert kort. Det er det vi har når det kommer til kantspillere. Wijnaldum kan det virkelig ikke argumenteres mot at skal spille sentralt i banen... Townsend har fart, teknikk og et uforløst potensiale. God dødballfot også. Linkes også til Matt Phillips, og det kan funke også. Presiserer også.

Obertan er skadet og virkelig ikke en spiller å regne med. Marve og Gouffran er kapitler som for lengst er bladd forbi.

Derfor; Townsend til £10-12 M er het grei butikk IMO
Black and white since 1996

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #416 på: 18. Jan. 2016, 19:47 »

Alle de vingene? Og vi nevner i fleng?

Marveaux, Aarons, Thauvin, Obertan, Gouffy og til dels Sissoko og Ayoze
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #417 på: 18. Jan. 2016, 20:47 »

Alle de vingene? Og vi nevner i fleng?

Marveaux, Aarons, Thauvin, Obertan, Gouffy og til dels Sissoko og Ayoze
Marveaux og Obertan kommer du aldri til å se i Newcastle-drakt igjen. Thauvin på vei ut. Gouffran defensiv midtbanespiller. Da sitter du igjen med to spillere som i utgangspunktet ikke er vinger, pluss en spiller som er skada 360 dager i året.

Med andre ord: Vi trenger en ny ving.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #418 på: 18. Jan. 2016, 22:01 »
Daniels oppsummering er dessverre riktig. Mange navn som i utgangspunktet er vinger, men ser ikke at de bidrar med noe, av ulike grunner. Dette er litt av grunnen til at jeg syns det blir feil å si at denne klubben har en altfor liten stall. Derimot er stallen rett og slett altfor ubalansert, og fylt med bortimot daukjøtt, type dyrt daukjøtt sådan.

Townsend er jeg litt i tvil om. Et OK alternativ, men kanskje ikke akkurat det vi trenger mest akkurat nå?

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #419 på: 18. Jan. 2016, 22:01 »
Men den vingen burde være en smule bedre enn Townsend.. Som vi må ut med 12 millioner for.. Det blir som om vi skulle fått 10-12 mill for Obertan. Han er Engelsk, men det er fortsatt overpris.
« Siste redigering: 18. Jan. 2016, 22:03 av Eriksen »