20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet januar 2016  (Lest 167879 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #255 på: 10. Jan. 2016, 23:22 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3392713/Jonjo-Shelvey-involved-heated-row-Swansea-supporter-Newcastle-ready-bid-unsettled-midfielder.html?ITO=1490&ns_mchannel=rss&ns_campaign=1490

Må si jeg er skeptisk til godeste Jonjo.... På et par av bildene ser det jaggu ut som han har litt mage også. Utrent og dårlige holdninger? Faen skal vi med en slik en?
No fate but what you make

darkshark

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 787
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #256 på: 11. Jan. 2016, 01:44 »
Må si jeg er skeptisk til godeste Jonjo.... På et par av bildene ser det jaggu ut som han har litt mage også. Utrent og dårlige holdninger? Faen skal vi med en slik en?
Ja hva skal vi med en slik spiller? Man må lete lenge etter en god forklaring på hvorfor..

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #257 på: 11. Jan. 2016, 03:29 »
Beharino er så definitivt verdt 15 millioner, og med overgangene i sommer, blir jeg ikke overasket om vi blar opp, nå som vi vikelig begynner å ligge tynt ann i bunnen... Ashley som en foretningsmann vet hvor mye penger et nedrykk vil koste han. Forskjellen på PL og  Championship er snakk om en milliard sies det, hver gang jeg ser på playoffkampene om å rykke opp... I tillegg kan vi glemme å holde på alle våre beste og mest spennende spillere som det egentlig er et under ikke har dratt til en bedre klubb tidligere...Dessuten er et spillerkjøp en kvalitetspiller inn, som forhåpentlig ikke taper seg vesentlig i verdi, og forsterker laget neste sesong uavheng av nedrykk eller ikke..

Beharino er en goalgetter, som trenger å stabilisere seg, men viser i gode perioder at han kan score kamp etter kamp. Han er ekstremt ung, så dette er forståelig.. En ekstrem hurtighet, styrke, og evne til å både suse forbi motspillere, og posisjonere seg, og lukte mål. En typisk målscorer, som ikke bidrar så mye i luften som Mitrovic, eller er spessielt god til å spille frem andre, men har en rå fysikk, god drible teknikk og avslutningsteknikk.. I form scorer han hver eneste kamp, og med tanke på alderen kan han bli skummelt god... Vet ikke helt om han passer med Mitrovic, da vi mister litt kreativitet ved å ta ut Perez, og det blir 2 typiske 9'er spisser, der den ene kan slås innlegg eller langt på. Men med Mitrovic Beharino i en kall det 4-4-2 føler jeg det blir litt lite kreativitet på midtbanen med kun Sissoko og Wijnaldum som kan tilføye noe spessielt offensivt. Her føler jeg vi må holde oss til en av dem, slik at vi får inn en Ayoze bak, slik at vi får litt flair over spillet vårt, istedet for 2 9'er spisser som gjør angrepet litt statisk.

Føler samtidig Mitrovic har vært en positiv tilvekst. Jobber mest av alle, er en monster i luften på dødballer og som oppspillspunkt eller innlegg. Virker å være målfarlig med både hodet og ben. Er fan av å ha tekniske og kjappe spillere i angrep, men på den annen side, har jeg ikke noe imot å ha et monster som kan slås langt på, eller innlegg mot, om kortpasningene ikke sitter. Dette gir oss mye mer variasjon i spillet, og en plan B om de kreative ikke står fram. Manzucich i Bayern fx ga dem denne hodestyrken og trusselen i feltet som ga dem en ekstra streng å spille på, men skulle gjerne vært mer målfarlig. Dette tror jeg Mitrovic kan bli, og virker god både med føtter og ben...

Så har heller ikke så lyst til å sette han på benken hver gang Beharino spiller. Føler vi har en klassespiller i mange år i Mitrovic, og antar vi har tenkt å satse på han hvertfall den nærmeste tiden...

Så ser ikke helt hvordan vi skulle komponert laget om vi er skadefrie. Vil ikke la Mitrovic råtne på benken... Ser for meg at vi vraker Ayoze og spiller med 2 spisser, noe jeg egentlig har lite tro på.. Ryktene om Lacazette som er en tilsvarende spiller, en typisk hurtig 9'er spiss, bare enda bedre enn Beharino, er heller ikke ideelt for komponeringen av laget, med mindre vi benker Mitrovic. Om ikke disse kan brukes  som hurtige innovervendte vinger eller noe, så blir det for statisk i angrepet. Nå er jeg riktnok stor fan av Beharino, og enda støre fan av Lacasette, så å ha en joker som Mitrovic på benken, evt variere med å sette dem på kantene om nødvendig, ville gitt oss en herlig dekning og kvalitet offensivt, og også to helt forskjellige spillertyper, til tross for at de alle er typiske 9ere, der en er lynrask, og den andre er targetman, slik at vi kan justere om, hvis vi står fast en kamp...

De som vil ha Austin...................
En mer typisk engelsk spiss finner du ikke. Arbeider bra, og har hatt en bra målrate siste 1-2 årene, men ikke nok til å overbevise meg om at han er en avslutter i toppklassen... En avarage engelsk spiss, som aldri vil havne i en toppklubb, fordi han er rett og slett middelmådig hele veien. Gode avslutninger når som han er i siget, men ingen ny Inzaghi,,, og jobber hardt, men ikke noe tempo, hodestyrke, kreativitet.. Og vi har attpåtil Cisse som alltid har vært meget effektiv med å score mål, og innehar litt de samme kvalitetene som Austin, bare at jeg vil våge påstå at Cisse holder et høyere nivå over tid. Vi har sett Cisse score de utroligste mål, og vise seg som en til tider helt umenneskelig avslutter. Har vært lange perioder både Newcastle og Tyskland han har scoret jevnt med mål. Austin var god en sesong i PL, men har ingen X faktor over seg... Cisse minner meg til tider om en avsluter og goalgetter i en høyere internasjonal klasse... I tilleg har vi Mitrovic, som har luftstyrke som oppspillspunkt, på innlegg og dødballer, og virker som en målfarlig spiler med både hode og ben... Og om begge skulle være ute, har vi alltids Ayoze vi kan skyve opp,  med en spiller som Wijnaldum som kan ta rollen hans, og en Thauvin på benken som kan komme inn,, evt en frisk Aarons.. Om vi i det minst skal hente en spiss kan vi i det minste hente en med litt flair, som kan utvikle seg, og er litt mer aktuel for et topplag enn en ekkel typsik engelsk spiss, som aldri vil havne i et top 7 lag...

Sist nedrykk mistet vi ikke spillere som Ayoze, Sissoko, Janmaat, Wijnaldum, men en haug gamle overbetalte spillere.. Til tross for spillet vårt og  tabellplasseringen har vi noen enkeltspillere, som hører hjemme i en større klubb.. Sist vi rykket ned ble vi kvitt en haug gamle overbetalte spillere.. Tåler ikke tanken på å miste alle disse spennende spillerne/kvalitetspillerne...Og det attpåtil bilig, da nedrykkslag ender med å måtte selge unna billig..

Med mentaliteten i laget mot svake lag, der jeg vet vi har mer enn nok av klassespillere til å hamstre inn poeng, er helt begredelig. Oraniseringen defensivt kunne trengt et nybegynnerkurs. Og middelmådigheter i forsvar og defensivt på midtbanen, gjør at laget vårt er langt fra noe topplag.

Shelvey... Hmm... Er stor beundrer av Shelvey. Varierer litt i prestasjonene/innsatsen, men har et stort potensiale, og er på en god dag enormt god.. Men i vår 4-2-3-1 formasjon passer han best i en offensiv midtbanerolle. Greit å ha da det antakelig er perioder  Ayoze Wijnaldum, Sissoko eller Shelvey er skadet,, og slik at vi har bredde i stallen, uten at spillerne nødvendigvis blir misfornøyd, da de kan mestre flere posisjoner, og gi hverandre mer konkurranse.

Egentlig føler jeg vi har veldig mange gode/spennende offensive spillere. Mitrovic virker som en av de bedre hodespillerne, som i tillegg kan score mål, og bruke beina til å avslutte, og attpåtil jobber knallhardt, og er råsterk. En råeffektiv Cisse i bakhånd. En Ayoze som til tider er enorm, og kommer til å gå til en storklubb.. De Jong i bakhånd, som nok holder et høyere nivå enn de fleste har inntrykk av. I tillegg megatalentene Thuivin og Aarons. Og ikke minst våre 2 klassespillere Sissoko og Wijnaldum. Liker bare Wijnaldum bedre og bedre for hver kamp. En helt enorm teknikk, og evne til å holde ballen, slår stort sett alltid presise pasninger og spiller seg ut av de umuligste situasjoner. I tillegg meget målfarlig. Mens Sissoko med sitt enorme driv og kraft, kan om han brukes riktig, være nærmest ustoppelig. I tillegg viser han meget god teknikk og gode pasninger. Bak derimot føler jeg ikke Colback, Anita og Tiote har den klassen som kan hevde oss... Tiote var god en del år tilbake, men skader har satt han tilbake, og ser ikke helt at vi får den samme Tiote som noen år tilbake... Skulle gjerne hatt en solid defensiv spiller her, gjerne sammen med en som er brukbar defensivt men også innehar gode pasningsferdigheter, og kan sette igang spillet..

I forsvar føler jeg Janmaat viser seg som solid. Må bare være mer forsiktig når han har gult kort, men dette bør nok ordne seg. Mbemba virker meget god, samtidig litt uerfaren, og virker ikke som vi har noen som klarer organisere forsvaret, og fremstå som en leder taktisk. Colocini var solid før, og forsvaret vårt og laget vårt er ofte meget gode defensivt og kompakte, mens andre dager gjør stopperne ABC feil. Men Colocini virker å ha null kontroll på forsvaret, gjør plutselig en haug med feil. Savner også en hodesterk spiller. Vi har Williamson, men tenker på en med kvalitet. Mbemba virker brukbar i lufta, men ikke den som kan ta ut de beste hodespillerne, mens Colocini er sjanseløs. Syns det er på tide å få inn en lederskikkelse som kan være en bauta i lufta både offensivt og defensivt. Når er sist stopperne våre har scoret mål, sett bort i fra Colocini sitt skudd nylig?... Sier litt om at vi ikke er spessielt hodesterke.. Så en leder som kan være konge på dødballer offensivt og defensivt, sammen med en ganske komplett Mbemba, tror jeg kunne blitt en god match.. Har heller ikke sansen for noen av venstrebackene våre. Haidara virket å være spennende, men har jo vært elendig i år. Mens Dummet blir min favoritt på venstreback, uten at at det er noe høy klasse over han..Nå er riktig nok Lascalles meget høy, og vil tro han er en som kan markere ut gode hodespillere med tiden,, og er visstnok en god leder...

Ergo, jeg ønske meg en ny midtbane, men jeg er imot å endre for mye sentralinjen i laget. Så en klassemidtbane spiller sentralt inn for Anita, som enten er rå defensivt, eller har brukbare markeringsferdigheter kombinert med tekniske ferdigheter... En venstreback av klasse kunne vi trengt. Og om vi ikke skal vente på Lascelles, og sitte med en drittynn stall, så en solid bauta ledertype i forsvar... En skade på Sissoko, Wijnaldum, Ayoze eller Mitrovic, kan være sårbar da jeg mener kun Thuvin er den som har potensiale til å holde et høyt nivå.. Derfor kan en Shelvey være fin å ha, og vi kan ved lite skader rokere, da Sissoko, Ayoze og Wijnaldum alle kan bekle flere plasser...

Nå har jeg kommentert ryktene, men ønskespillerne mine, som jeg tenker kan være realistisk, kan være en Shawcross, som kan rydde opp i lufta, er solid defensivt, og har gode lederegenskaper...  Sentralt på midtbanen tror jeg det er mye fint som ønsker seg fast spiletid i toplagene... Spillere som Lucas, Mikel, Fellaini, Fernando, etc er spillere som kanskje blir lei av å ikke spille fast, eller blir overflødig iløpet av markedet. Riktignok er jeg ikke fan av spillere som nærmer seg 30, og da må enkelte av disse ta en liten lønnsreduksjon.. På den andre siden tror jeg de kan gå rett inn og heve laget, i den krisen vi er i, med tanke på nedrykk... Fernando i Shaktar fra Brasil er en av de bedre deffensive midtbane spillerne, som enda ikke har havnet i en stor liga, og kunne vært spennende... Jeg vet ikke hvor attraktive Newcastle er for Southampton spillerne nå, men Waynama er også en slik spiller jeg spår i en større klubb...

Men egentlig tror jeg ikke det er noe i veien med spillermateriale. Har vi hatt mye skader? Noen, men ikke nevneverdig til at vi skal spille slik som vi har gjort.. Det er noe mentalt, når vi enkelte ganger virker å bare stå og se på, mens andre kamper løper som helter, og til tider rundspiller topplagene, og organiserer oss perfekt defensivt.. Virker som vi spiller bedre, og skjerper oss mot topplagene, og faktisk samler fler poeng mot dem, mens mot bunnlagene står vi og ser på, som om de tror de skal vinne kampen før den er spilt.. Hvorfor er det sånn? Det har vært slik i åresvis også.. Det er enkelte Newcastle spillere som kanskje føler seg et nivå for gode? Og kanskje noen kontraster i nivåene på spillerne? Men vi ser aldri topplagene taper kamp på kamp fordi de tror det skal bli så utrolig lett... Husker det var kamper før da Tiote var et dyr på midtbanen, og mulig dette hevet innsatsen til resten av laget... Om det er Colback, Anita eller den eldre Tiote som gjør at vi enkelte kamper taper midtbanekrigen, og ikke har noen der som trår til, og drar med seg resten av laget... Jeg vet ikke.. Men håper en kriger, med brukbare tekniske kvaliter, slik at vi kan sette igang spillet, kunne vært med å støtte forsvaret, og organisere og manne opp resten av laget til det lille ekstra krigerinstinktet..

Er folk negative til Shelvey? Han virker riktignok veldig høy på seg selv. Jogger til tider rundt som han ikke bryr seg. Mens har spilt seg inn i engelske troppen, uten å vise nødvendige innsatsen til en hver tid. Uansett en god spiller totalt sett, som nok vil stabilisere seg og utvikle seg, med et fryktelig høyt potensial, og jeg spår han i en toppklubb. Var regna som Liverpools kanskje største talent noen år tilbake... Og man ser tendenser til hvorfor..Selv med varierende innsats er han totalt sett grei/god... Og om han viser litt mer innsats er han  en serriøs utforder til plass på engelske landslaget...
« Siste redigering: 11. Jan. 2016, 03:35 av superswag »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #258 på: 11. Jan. 2016, 07:54 »
Må si jeg er skeptisk til godeste Jonjo.... På et par av bildene ser det jaggu ut som han har litt mage også. Utrent og dårlige holdninger? Faen skal vi med en slik en?
Ja hva skal vi med en slik spiller? Man må lete lenge etter en god forklaring på hvorfor..

Kanskje sidan han er ein litt betre utgåve at Ireland? Eller er han det?

Er eit godt bevis på kor klubben står per dags dato. Sikkert ikkje lett lokka spelara til klubben.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #259 på: 11. Jan. 2016, 08:21 »
https://twitter.com/138dotcom/status/686220356265312256

Klipp av Shelvey i gårsdagens kamp :D

Jeg var positiv til Jojo i starten da han ble linka. Men dette blir en kamp til døra og slike spillere kan vi ikke ta med i krigen.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #260 på: 11. Jan. 2016, 10:57 »
https://twitter.com/138dotcom/status/686220356265312256

Klipp av Shelvey i gårsdagens kamp :D

Jeg var positiv til Jojo i starten da han ble linka. Men dette blir en kamp til døra og slike spillere kan vi ikke ta med i krigen.

Samme her. Har vært veldig keen på Shelvey hele sesongen. Syns han fremstod som en fin fyr og en veldig god spiller. Ut fra kommentarene på Swanseaforum og videoklipp som det der begynner jeg å lure, men håper og  tror han kan ta seg sammen dersom han får en fresh start for oss.

Thetimes melder visstnok at Saivet kom til Newcastle i går kveld. Må si jeg var skuffet over det ryktet første gang jeg leste det, for jeg trodde at han hadde rukket å bli mye eldre og fortsatt spilte på vingen. Virker som at han har gjort en veldig god figur for Bordeaux på sentral midtbane denne sesongen og så lenge vi slipper å se Colback-Anita igjen ønsker jeg han hjertelig velkommen.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #261 på: 11. Jan. 2016, 11:17 »
Ja, virker som Saivet nærmer seg. Naturlig skeptisk til enda ein franskmann, men det har jo også fungert innimellom(Cabaye, Sissoko, Robert). Kan ikkje seie at eg vet så mykje om han, men om han er sentral midtbane tar eg han i mot med åpne armer, skal godt gjerast å vere dårligere enn Colback og Anita.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #262 på: 11. Jan. 2016, 11:20 »
Leser om Saivet overgang flere steder nå. Er han fransk, eller afrikansk?
Har trua på han jeg, som flere på forumet sief, blir ikke så mue verre og kjedligere enn colback-anita..

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #263 på: 11. Jan. 2016, 11:25 »
HAn har spilt for Frankrikes u-lag, men ser ut til at han har valgt å spille for Senegal. Har vel dobbelt statsborgerskap elns. Trekker ned om han også skal til ACN
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #264 på: 11. Jan. 2016, 13:50 »
FM-flashbacks ut av en annen verden. Det hadde jeg også med Ben Arfa...just saying.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #265 på: 11. Jan. 2016, 14:06 »
Wiki har signert ham til oss hehe:)
Noen med oversikt? Styrker, svakheter og ikke minst skadehistorikken?
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

marius91

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 208
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #266 på: 11. Jan. 2016, 14:09 »
Er han SDM?

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #268 på: 11. Jan. 2016, 14:13 »
Drible, pace and power nevner samme tullete Wikipediaside... Sissoko 2.0?
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #269 på: 11. Jan. 2016, 14:19 »
Er det ikkje ein skikkeleg god playmaker me treng?
« Siste redigering: 11. Jan. 2016, 14:39 av lgrinde »