20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet januar 2016  (Lest 167894 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #90 på: 18. Des. 2015, 20:21 »
Når ein diskuterer spisskombinasjonar, kjem ein ikkje unna å også måtte diskutere korleis vi disponerer dei åtte andre utespelarane i ein kampsituasjon. For vår del må vi over ti år tilbake for å finne sist der var to fungerande kantspelarar på banen samtidig - Solano og Robert.

Det har igjen ført til at vi dei siste 10-11 sesongane har hatt utruleg smaltspelande lag - tidvis suksessrikt då vi hadde Cabaye eller Barton til å sikte inn på Carroll, Ameobi eller Ba, kanskje aller best eksemplifisert med kampen då vi banka manure 3-0 ein heftig herlig januarkveld (med Ameobi og Ba på topp.)

Samtidig har mangelen på kantspel ført til at vi knapt nok har åpna opp eit einaste forsvar i etablert angrep dei siste ti åra. Enten har vi blitt for smale utan folk som kan skalke opp forsvar, eller så har vi blitt så eindimensjonale at motstandarlaget veit kva side dei må gardere seg mot (ref. då alle angrep bakfrå i banen starta med raid frå José Enrique opp til Gutierrez.) Det fører til at det knapt blir rom å spele i, og såleis nesten umogleg for ein Bellamy-type å true bakrom.

Skal vi bli noko anna enn eit sporadisk godt lag, og med eit verstenivå som aldri sluttar å sjokkere, så er vi snart nødt til å utvikle eit litt meir interessant og variert angrepsmønster. Klarer vi det, så har vi sikkert bruk for både Ayoze, Mitrovic, Austin, etc.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #91 på: 19. Des. 2015, 02:37 »
Jeg tror ikke på at to spisser må være forskjellige, så lenge de er gode nok. Gode argumenter, Thomas, men jeg tror ikke det har så mye å si i praksis.

Meget sjeldent vi spiller med to mann som rene spisser da!

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #92 på: 19. Des. 2015, 10:45 »
Sant. Men jeg tror at det er fullt mulig med to arbeidsjern som Mitrovic og Austin!

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #93 på: 19. Des. 2015, 14:33 »
Veldig bra innlegg Hans J! Vi har ikke hatt noe utpreget mønster i angrepspillet vårt på lang tid og har heller ikke hatt det under Mcclaren så vidt jeg kan se. Vi har i de siste to kampene gått tilbake til et dypt, tett og kompakt forsvar krydret med enkelte perioder der vi har kjørt helhjertede offensive press. Vi har kontret ganske bra i perioder, men det virker som at vi også i kontringsfasen hadde hatt godt av et tydeligere mønster.

Moderne fotball spilles jo på mange måter... Og formasjonen bør jo settes opp i forhold til troppens styrker. Personlig tror jeg feks at hvis vi fikk inn en knallgod HM som kan true på fart og ofte gå innover ala Robben og Ribery, så ville dette åpnet opp oftere for en Janmaat på overlap som jeg synes har veldig gode offensive kvaliteter. Slår også gode innlegg stort sett. Vi har sett for lite av han så langt i år.

Austin kan fort fungere bra, men han bør jo hentes ved at det er en klar tanke bak det. Ikke bare på grunn av navnet. Jeg er uansett ganske sikker på at han ikke kan gjøre en dårligere jobb enn Cisse. Selve typen skulle jo også passe godt til miljøet i Nord-England og det er liksom noe som lukter "good fit" her :) Er jo litt Shearer light er han ikke?

« Siste redigering: 19. Des. 2015, 14:35 av kung_zlatan »

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #94 på: 19. Des. 2015, 16:41 »
Sant. Men jeg tror at det er fullt mulig med to arbeidsjern som Mitrovic og Austin!

Jeg er ikke enig med deg Eivind:) Har vi en bakromsspiss kan vi  skape så mye mer trøbbel for motstanderen enn vi gjør i dag mener jeg.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #95 på: 20. Des. 2015, 18:26 »
Skrudde på altibox overalt på telefonen mens ungene sovner. Skulle se denne Xhaka som det går gjetord om. Ble en kort affære gitt... God spiller, men det holder kanskje med Mitro som en uforutsigbar bombe?

Ser videre at dette var utvisning nr 3 etter 2x2gule tidligere. 4 gule kort ellers i ligaen. 14 starter... Hissig type:)
« Siste redigering: 20. Des. 2015, 18:31 av siddis »
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #96 på: 20. Des. 2015, 19:41 »
Xhaka er vel ekstremt urealistisk for oss uansett

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #97 på: 21. Des. 2015, 08:40 »
Tenkte over hvilke spillere som sliter med spilletid i PL og som kunne gjort en jobb hos oss. De jeg tenkte som ikke totalt urealistiske var:
Ashley Young
Steven Naismith
Mile Jedinak
Debuchy
Remy
Jose Enrique
Andros Townsend

Vi ble faktisk linka til Naismith i går. Ja takk, sier jeg. Glimrende "squad player". Mile Jedinak det samme, og kanskje til og med en ren forsterkning. Av de tre tidligere skjærene så er nok ikke Debuchy særlig realistisk og han skal vel være for dyr. Enrique derimot hadde jeg tatt glatt på billigsalg. Vi trenger dekning i forsvar, og kan like greit hente to ventrebacker og omskolere Dummet til midtstopper da han ikke kan spille back særlig bra. Hadde likt og hatt Remy, men er vel kanskje noen brente broer der? Er ikke fan av Townsend så håper ikke det skjer, og Young er vel for gammel og treig for NUFC.

Om vi hadde hentet Austin, Naismith, Jetro Williams, Luis Enrique og Jedinak hadde vi hatt så mye bedre stall, og hvor mye hadde det kostet? 6+3+6+1+2=15 mill pund? Hadde ikke havnet på topp 10 med de der, men nedrykk hadde det vertfall ikke blitt.
Black and white since 1996

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #98 på: 21. Des. 2015, 11:06 »
Jeg tenker jo slik at det er ikke stallfyll vi trenger, vi trenger spillere som kan gå rett inn å forsterke oss. Og av de spillerne som er nevnt over kan jeg ikke si at en eneste av de frister (med unntak av Remy)

Young - Topp tre kvalmeste spillere i PL for min del, filmer mer enn han gjør gode ting på banen.
Naismith - Hvor skal han spille? Må gå på bekostning av Mitrovic eller Perez - Nei takk.
Jedinak - Kanskje den som er nærmest å kunne forsterke oss, men er på ingen måte løsningen i mine øyne.
Debuchy - Ikke noe bedre enn Janmaat.
Remy - Fortsatt en veldig god spiller som ville forsterket oss.
Enrique - Spilte 600min i 13/14, 200min i 14/15 og har fortsatt ikke vært på banen i 15/16. Hvordan han skal forsterke oss skjønner jeg virkelig ikke, selv om Dummett er en vandrende katastrofe.
Townsend - Det er en god spiller et sted inne i han, bare synd han er PL's dårligste på å ta avgjørelser (sammens med Obertan).

Jetro Willems er spennende, men har ikke han vært skadet lenge nå?

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #99 på: 21. Des. 2015, 11:21 »
Selv 11eren vi har, minus ny LB, CB og CM er bra synes jeg. Jetro Williams tenkte jeg som ny LB og Jedinak som ny CM. Jeg tror ikke vi få en ny CB. Grunnen til at jeg mener at Jose Enrique kunne vært en grei signering er at han var bedre enn Dummett, men det trengs nok en god periode med kamptrening ja. Også kunne Dummett ev. omskoleres til midtstopper fordi han rett og slett passer bedre der mener jeg. Debuchy hadde vertfall gitt Janmaat konkurranse, det hadde han hatt godt av for han tross alt har hatt noe under-pari kamper denne sesongen. Men Debuchy er et litt tullete forslag fordi de penga kunne blitt bedre forvaltet.

Forsåvidt enig angående Young og Townsend. Naismith påpekte jeg da som "squad player Daniel. 15/20 lag i PL hadde hatt godt av Naismith i troppen, for en glimrende spiller å ha.
Black and white since 1996

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #100 på: 21. Des. 2015, 13:19 »
Hvis man er skadeutsatt FØR man kommer til Newcastle, da er det kneoperasjon neste  ;)

Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #101 på: 22. Des. 2015, 11:14 »
Er det ikke skremmende lite rykter ute og går for tiden? 22.des og det virker ikke som vi har ett navn på blokka, om vi i det hele tatt har en blokk. Det kan vel aldri bli lettere for McClaren og co (de makter som er involvert i spillerkjøp) å gjemme seg bak den smertelig kjente "vi hadde noen targets, men vi klarte ikke dra dem over linja i tide"...

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #102 på: 22. Des. 2015, 14:19 »
Er det ikke skremmende lite rykter ute og går for tiden? 22.des og det virker ikke som vi har ett navn på blokka, om vi i det hele tatt har en blokk. Det kan vel aldri bli lettere for McClaren og co (de makter som er involvert i spillerkjøp) å gjemme seg bak den smertelig kjente "vi hadde noen targets, men vi klarte ikke dra dem over linja i tide"...

Har vel vært flust av rykter om man bare leser ryktespaltene, uansett har det ofte skjedd noe i NUFC uten at det har vært spesielt mye rykter i forkant.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #103 på: 23. Des. 2015, 20:56 »
Juan Iturbe på vei til Watford....
Lån med opsjon (visstnok obligatorisk) på £14 mill. Nå har han ikke vært spesielt god i Roma, men er jo en meget god spiller. Lurer på om ikke han kunne passet inn på tyneside også.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #104 på: 23. Des. 2015, 23:31 »
Vi er også linket til FM-sensasjonen Sime Vrsaljko fra Sassoulo, en gammel helt for min del! Men Newcastle skal visstnok ha blitt skremt av prislappen på £7.5m (€10m).....
Sett lite av han i det siste, men spilte vel for Kroatia mot Norge?? En populær spiller også, så er positiv til han. Heller Sime, enn Debuchy!
« Siste redigering: 23. Des. 2015, 23:32 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒