20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Young Magpies  (Lest 87103 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #450 på: 26. Sep. 2014, 15:45 »
Kampen mot Palace kan helt sikkert ha gitt Armstrong muligheten til et innhopp mot Stoke, og hvis han eventuelt gjør det like bra der, så kan han kanskje være i diskusjonen om en startplass etterhvert. Pardew er litt skeptisk til de yngste spillerne, i og med at ungdommene underpresterte en del i 12/13-sesongen, men han er ikke dum, og han har allerede vist Aarons at er du god nok, så får du også spille. Armstrong må bare vise at han kan utgjøre en forskjell her og nå, så får han enda mer spilletid han også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #451 på: 26. Sep. 2014, 19:08 »
Det er morsomt å se at samarbeidet klubben har inngått med Coerver Coaching allerede nå ser ut til å bære frukter. Campbell, Armstrong, Dummett og Aarons har allerede fått vist seg frem. Blir spennende å se om Good, Streete og Satka også vil få muligheten i tida som kommer. Spesielt sistenevnte har jeg forhåpninger til etter at selv Pardew var ute med skryt til han.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #452 på: 26. Sep. 2014, 20:45 »
Synes ikke Campbell fortjener å bli nevnt i den gruppen der. Har bevist null og niks.

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #453 på: 26. Sep. 2014, 23:19 »
Om Campbell og Dummett er resultat av akademi-satsingen er jeg særdeles skuffet. Campbell er ingenting annet enn en middelmådig local lad og får sympati for det, han har bevist særdeles lite. Og Dummett er kanskje kanskje den mest grå og kjedelige spilleren jeg har sett, sorry, men jeg syntes han er utrolig begrenset, og en type spiller hvem som helst kan "få frem". Skikkelig dårlige spillere, og av en PL-klubb forventer jeg langt bedre ungdomsavdelinger enn dette.

Armstrong har jeg sett veldig lite av, og skal ikke uttale meg. Aarons derimot er jeg ekstremt positivt til.

Kort summert: at noe spennende skal dukke opp innimellom (Aarons/Armstrong) skulle bare mangle, og ett minstemål, og i mine øyne intet å rope hurra for. At ting tar tid er jeg derimot veldig klar over, og ser frem til om 3-4 år, da jeg tidligst kan begynne å se virkelige resultater av dette. Det er uansett veldig positivt at vi i det minste satser på akademiet.

Joakim: "Er du god nok, spiller du" vil jeg påstå er en høyst radikal påstand. Haidara, Bigirimana? Jeg tror ikke dette er tilfellet, men i Aarons tilfellet er han rett og slett for god (altså ikke bare god nok) til å bli oversett. Jeg har gjentatte ganger sett meg lei av Pardews valg når det kommer til å altfor sjeldent slippe til unge spillere.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #454 på: 27. Sep. 2014, 03:16 »
Veldig enig med Skjæren. Dummett er da ikke så ekstremt mye mer spennende enn spillere vi har sett tidligere som eksempelvis Ramage. Campbell har blitt hypa opp som så forbanna mange andre akademi-spisser vi har sett feile de siste 10 årene. Lite som tyder på annet enn at Campbell spiller fotball nedi divisjonene de kommende årene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #455 på: 27. Sep. 2014, 10:24 »
http://www.whoscored.com/Players/94892/Show/Massadio-Haidara

http://www.whoscored.com/Players/112009/Show/Paul-Dummett


Jeg er uenig med dere, ihvertfall angående Dummett. Hvorfor dere er så vanvittig negative til han vet jeg ikke, men på de 2 linkene kan dere sammenligne Dummett og Haidara litt, både på styrker og svakheter.
Legg da merke til at Dummett har innlegg og indirekte frispark som styrke, mens dette er en av Haidara sine svakheter, i tillegg til at han sliter med konsentrasjonen. Derimot står Haidara frem som en bedre dribler.

Jeg poster dette fordi jeg synes flere er overdrevent negativ til Dummett, mens de omtrent hyller Haidara som tidenes back.
Dette minner meg litt om da jeg for noen år siden diskuterte med noen LFC supportere som mente at Emiliano Insua var ett av verdens største backtalenter. Dette gir jeg de inn hver gang jeg ser dem og sikkert etterpå også når forhåpentligvis Everton vinner over LFC.

Tilbake til tema. Jeg synes det ser mer spennende ut enn på lenge angående ungdommsakademiet. Coerver Coaching ble grunnlagt av den nederlanske trenerlegenden Wiel Coerver og har vokst seg til en global treningsmetode som flere toppklubber og forbund bruker, deriblant Arsenal og Bayern München og det franske FA og mange flere.

Armstrong er nok den spilleren som i mine øyne ser ut til å ha mest potensial. Ikke lynhurtig som så mange engelske talenter er, men det tar han igjen så det holder på andre områder.


Men med slik negativitet som råder her inne skulle man jo nesten tro at man kunne legge ned hele ungdommsakademiet.  :(

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #456 på: 27. Sep. 2014, 11:10 »
Tror nok ikke de får det før de har samme kroppsbygging som Shola og bikker 24-25 år. Er sånt Pardew ser på når han velger spillere. Samt at de suger offensivt.

Oxlade-Chamberlain, Shelvey og Noble fekk alle sine debutar i ein alder av 17 år. Under Pardew.

-

Synest desse diskusjonane om ungdomssatsinga generelt blir hemma av enten a) ein overdriven tru på kva talenta kan forvente å prestere, eller b) overdriven slakting av akademiet. Paradoksalt nok har ein også sett desse to motstridande synspunkta overlappe. "Alt som kjem opp frå akademiet er dritt, og jævla Pardew vågar ikkje å sleppe dei til i Premier League."

Fleire av ungdommane vi har fått opp dei siste ti åra har vore prega av at klubben er ein berg-og-dalbane. Hadde ein hatt meir stabilitet desse siste ti åra, så kanskje vi kunne fått knysta ut meir av folk som Ramage, Edgar, Huntington, Taylor og Chopra, i staden for å sjå dei fisle ut i middelmådigheit eller verre. Kanskje hadde dei potensiale, men sleit under at føresetnadene var langt betre andre plassar.

Er Armstrong og Aarons gode nok, får dei nok også sjansen under Pardew. Spørsmålet er vel om klubben er i ei slik forfatning at dei kan få utvikle seg i den takta dei bør. Det har sjølvsagt Pardew også eit ansvar for å bidra til.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #457 på: 27. Sep. 2014, 11:46 »
Legg da merke til at Dummett har innlegg og indirekte frispark som styrke, mens dette er en av Haidara sine svakheter, i tillegg til at han sliter med konsentrasjonen. Derimot står Haidara frem som en bedre dribler.

Og det er det fult mulig han har, men hvor mange gode innlegg og frispark har han egentlig? Det er vel egentlig ikke så vedig mange, er det det, og det til tross for at det er hans sterke sider.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #458 på: 27. Sep. 2014, 11:59 »
For meg verkar det som Dummett får mykje pes grunna han er "favoritten" til Pardew. Eg vil sjå meir av Haidara, men ein kan ikkje sei per dags dato at sistnevnte er so mykje betre enn Dummett.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #459 på: 27. Sep. 2014, 12:13 »
Veldig mange supportere har sansen for spillere med en aldri så liten x-faktor. Spillere som gjør det lille ekstra så hårene i nakken reiser seg og gjør at du hopper opp av sofaen, selv om det ikke har blitt mål eller noe sånt. Haidara har det lille ekstra, den lille biten som vekker liv i hårene dine, som da han lekte Messi mot Crystal Palace. Dummett har, i mine øyne, ikke noe som kan minne om dette. En utrolig grå og kjedelig spiller.
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #460 på: 27. Sep. 2014, 13:50 »
Hvordan kan den derre brukes som noe fasitsvar? Dummett uten svakheter? Fyren er jo høyst middelmådig. Haidara har jo vist prov på langt mer spennende offensive kvaliteter når han har spilt. Syns det er helt åpenbart. At Dummett er yndlingsspilleren til Pardew er i og for seg irrelevant i den diskusjonen føler jeg.  Men det er dog et slags tegn på Pardews mangler som manager?

Slik jeg ser det er Dummett en gammeldags, grå back som er relativt solid defensivt - men som har alt for store mangler offensivt til at han blir noe mer enn maks back for et lag på nedre halvdel av PL. Haidara har så mye mer å spille på, og er av langt mer moderne format. Men gutten trenger jo samtidig da også spilletid i PL. Kommer uten tvil til å gjøre feil han også, men i lengda er vi uten tvil tjent med å spille inn Haidara. Velger tenke tilbake til Jose Enrique som slet med begrensa spilletid i starten. Dersom jeg ikke husker helt rivende feil var det vel først under King Kev han fikk virkelig tillit. Potensialet der var så åpenbart at det ville vært idioti å ikke la han spille seg varm i PL. Samme føler jeg gjelder her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #461 på: 27. Sep. 2014, 15:42 »
Han skåra jo det avgjerande målet på onsdag!  ::p Skåra mot Liverpool førre sesong og ;)

Heilt einig i at Haidara bør satsast på, men å bruka argument i mot Dummett som at han er grå og kjedeleg verte for dumt for min del. Haidara må få spela fleire kampar øve tid før eg kan sei at han er eit soleklart førsteval.

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #462 på: 27. Sep. 2014, 17:10 »
Men som blir det jo klarere og klarere for hvert innlegg du skriver Frode, at du hater spillere med kreativitet og "flair" og digger kjedelige spillertyper uten potensial. Og de linkene der forteller meg utrolig lite og velger som vanlige å legge minimalt med vekt på sånn tullestatistikker, uansett hvilke vei det går.

Stiller meg bak Kristoffer og boris sine innlegg.

Igrinde; om det var uklart, argumentet at Dummett er grå og kjedelig er ikke brukt for å si at han er dårlig. Det var ment som ett eksempel på at slike spillertyper ikke burde være målestokk for prestasjonene til ett akademi, da "hvem som helst" kan få frem en slik spillertype. Det som er, og vil alltid være, mitt standpunkt er at Dummett er relativt dårlig (type max nedre halvdel PL), og itillegg har han ikke noe potensialet som gjør at han kan utvikle seg. Haidara derimot, er ikke en verdensklasse back idag, men han har helt klart ferdigheter som kan gjøre han veldig god om han får tillit og tid, imotsetning til Dummett, som ikke har noe av dette. Derfor blir det helt feil for meg å bruke Dummett fremfor Haidara, selv om de summa summarum er greit jevne (med forskjellige styrker/svakheter) per dags dato, mens den ene derimot kan bli så uendelig mye bedre, mens den andre aldri blir der. Greit at Tom Nordlie som hentes inn en halv sesong i hver klubb, fokuserer på å stable ett stabilt og robust lag på banen, men Pardew som hele tiden maser om langsiktighet og kontinuitet, burde absolutt ha tenkt lengre frem enn neste kamp, noe som er ett annet punkt der jeg er særdeles kritisk til Pardew. I denne diskusjonen kan det også trekkes paralleller til Bigirimana/Gosling prioriteringene.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #463 på: 28. Sep. 2014, 10:27 »
Men som blir det jo klarere og klarere for hvert innlegg du skriver Frode, at du hater spillere med kreativitet og "flair" og digger kjedelige spillertyper uten potensial. Og de linkene der forteller meg utrolig lite og velger som vanlige å legge minimalt med vekt på sånn tullestatistikker

Ja jøss, det er akkurat det jeg gjør. Bare fordi jeg mener at Ben Arfa ikke er verdens beste spiller og Haidara ikke er tidenes venstreback talent (nest etter Insua).

Angående linkene jeg postet, så er det akkurat samme nettside som "dere andre" linker til i andre tråder. Men selvfølgelig, så lenge den ikke støtter opp om ens mening er det jo mest sannsynlig tull.  ;)

Men for å være litt seriøs her så har ikke jeg sagt noenting om at jeg foretrekker Dummett fremfor Haidara eller Santos. Vis meg gjerne om jeg har skrevet det. Det jeg derimot har skrevet er at jeg synes kritikken mot Dummett er urettferdig og i mine øyne gal. Pr nå så er ikke Haidara så uendelig mye bedre enn Dummett. At det er konkurranse mellom de 2 er jo også bare positivt for begge, frem til Santon kommer tilbake. Han skal normalt være en klasse over begge.

Det som får meg til å stusse litt er at noen av dere kritiserer Pardew for å favorisere. Det er jeg forsåvidt enig i flere tilfeller. Men så skriver du at Haidara uansett bør bli satset på fordi du mener han har større potensial. Er ikke det også en slags favorisering? Hva om Pardew hadde gjort det samme? Da kunne jo Santon, Dummett og de andre håpefulle bare pelt seg vekk da de ikke ville fått noen spilletid allikevel.


Jeg synes det er sunt at det er litt konkurranse om plassene. Både Haidara og Dummett har fått starte kamper selv om sesongen er ung. Begge har fått kommet innpå i andre kamper og var med på å snu mot Palace.
Jeg ser på dette som utelukkende positivt, at vi har 3 såpass gode venstrebacker i klubben som i tillegg har mange år igjen på fotballbanen. Jeg synes også det er greit å kritisere egne spillere, men da må han jo ha spilt dårlig. Her blir Dummett nå kritisert etter å ha blitt matchvinner i midtuka på en herlig stupheading etter et like godt løp.
Må også ta med at Dummett ble kåret til NUFC sin beste spiller med en rating på 7.6 i forrige helgs kamp mot Hull om jeg skal følge samme nettside som flere av dere andre bruker. Så ble han matchvinner i midtuka, og så sitter jeg her å leser drøssevis med kritikk mot unggutten.
Jeg synes det hele blir altfor subjektivt.
« Siste redigering: 28. Sep. 2014, 10:30 av Frode »

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #464 på: 28. Sep. 2014, 17:49 »
Enkelt fortalt. Det defensive teller ikkje på dette forumet. Så derfor er Ben Arfa kjempegod her inne og Haidara er milevis bedre enn Dummet.  :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]