20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Young Magpies  (Lest 87105 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #285 på: 18. Aug. 2012, 14:31 »
Fra 6-1 til 6-4. Høres ut som en underholdende kamp.
Nei.

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #286 på: 18. Aug. 2012, 14:37 »
Berre å glede seg til høgdepunktene på NUFC TV!

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #287 på: 18. Aug. 2012, 14:44 »
nufc u21 -  6 (Campbell 3, Good, Vuckic, Inman)

spurs u21 4 (Mason, Falque 2, Ceballas)

edit: Under 18 laget tapte 4-0 mot Spurs.
« Siste redigering: 18. Aug. 2012, 17:59 av Christian »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #288 på: 22. Aug. 2012, 22:44 »


Sjekk den farta på Campbell! Satan altså - vi har vår egen Michael Owen der!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #289 på: 22. Aug. 2012, 23:03 »
Spennende! Men når det er sagt, så håper eg ikke Campbell blir for mye involvert i a-laget denne sesongen. For utviklingen, er eg overbevist om at han har best av å spille reservelagsfotball. Må ikke gå i samme felle som i norge, der vi tvinger våre beste inn på høgst mulig nivå. Å brilliere blant likealdrige er det beste for utviklinga hans. Når han en dag evt er for bra for reservelagsligaen, får han heller lånes ut til et CC-lag.

Når det er sagt, så er det fint for han å få være med i troppen blant de store gutta etter opptredenen hans mot spurs

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #290 på: 22. Aug. 2012, 23:08 »
Utifra twitter virker det som han virkelig elsker klubben. Moro hvis slike spillere slår gjennom og Campbell virker som en utrolig lovende spiller. Mulig han starter imorgen også:

Newcastle manager Alan Pardew set to unleash 17-year-old striker Adam Campbell against Atromitos
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/newcastle-united/9493522/Newcastle-manager-Alan-Pardew-set-to-unleash-17-year-old-striker-Adam-Campbell-against-Atromitos.html

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #291 på: 22. Aug. 2012, 23:26 »
For utviklingen, er eg overbevist om at han har best av å spille reservelagsfotball. Må ikke gå i samme felle som i norge, der vi tvinger våre beste inn på høgst mulig nivå. Å brilliere blant likealdrige er det beste for utviklinga hans. Når han en dag evt er for bra for reservelagsligaen, får han heller lånes ut til et CC-lag.

Det der føler jeg er veldig inviduelt.  Mange spillere som har fått sjansen tidlig og fått gode karrierer.  Unge spillere må matches på riktig nivå og om de er langt bedre enn sine jevngamle kan det også være hemmende om de må spille på et nivå som er mye lavere enn der de egentlig er. Samtidig har jeg forståelsen for at det kan være riktig å vente og la spilleren utvikle seg uten å spille foran fullsatte stadioner og heller la han få sjansen på et lavere nivå seniorfotball først.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #292 på: 23. Aug. 2012, 00:13 »
Tror vel mest av alt det kommer an på innstilling og psyke til hver enkelt - noe jeg tror Pardew er veldig opptatt av også. Slippes du for tidlig til og mislykkes kan vel det også virke hemmende på enkeltes psyke - så spilleren må være klar både hva ferdigheter gjelder og modenhet. Spilleren må heller ikke tro at han kan slutte jobbe for det straks han får litt spilletid på a-laget heller.
Det fins jo flusst av spillere som har tatt nivået fra tidlig alder og produsert stabilt. Er man god nok, er man gammel nok heter det jo.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #293 på: 23. Aug. 2012, 00:40 »
Er han god nok er det greit, men det kan han jo umulig være enda. For meg er det ganske naturlig at Campbell vil ha best av å få skåre mål, drible spillere og "brilliere" i stedet for å bli trykt ned på et høgere nivå, og måtte spille på få touch og mindre ball.

aggietoon

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 254
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #294 på: 23. Aug. 2012, 15:37 »
Er sikkert bedre eksempler der ute, men kan bruke Arsenal og Barcelona som to eksempler på klubber med god ungdomsutvikling;

Begge to er klubber som er meget gode på å matche spillerne allerede fra en ung alder. Jeg mener derfor at det burde ikke være noe tvil at jo mer matching våre unge spillere kan få på høyere nivå jo bedre utvikling vil jeg tro de kan oppnå. Dette vi jo selvsagt være en balansegang, men jeg mener at vi ikke kan la spillere som Bigi, Campbell og Vuckic bare brilljere på reservelagsnivå og tro at det gjør dem spesielt godt. Vi burde også jobbe hardere og bli flinkere til å sende våre spillere ut på lån med "garanert" spilletid.
Veni Vidi Vici

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #295 på: 23. Aug. 2012, 21:01 »
Spennende! Men når det er sagt, så håper eg ikke Campbell blir for mye involvert i a-laget denne sesongen. For utviklingen, er eg overbevist om at han har best av å spille reservelagsfotball. Må ikke gå i samme felle som i norge, der vi tvinger våre beste inn på høgst mulig nivå. Å brilliere blant likealdrige er det beste for utviklinga hans. Når han en dag evt er for bra for reservelagsligaen, får han heller lånes ut til et CC-lag.

Når det er sagt, så er det fint for han å få være med i troppen blant de store gutta etter opptredenen hans mot spurs

Det er vel egentlig nesten motsatt i Norge(det har iallefall vært slik i lang tid), vi er redd for å slippe til talentene tidlig. Dette gjelder først og fremst landslaget, men også klubbene. Riktignok har det skjedd en forandring siste årene, fordi tippeligaen har gått fra å være en okay liga til å bli en grøt-liga. Nå ser vi flere unge spillere få sjansen tidlig og det er veldig bra.

Det negative er selvsagt det at våre beste talenter ikke utvikler seg i hjemlig liga fordi tippeligaen ikke er så bra som den burde være. Med andre ord får vi opp flere unge spillere, men våre beste talenter stagnerer i Tippeligaen. Se på Markus Henriksen, han må komme seg vekk snarest mulig!

Jeg mener at den tankegangen som du forespeiler her er et av hovedproblemene til at klubber ikke lykkes med å få frem ordentlig gode spillere, selv om det har vært en bedring siste årene. Er du god nok, så er du gammel nok. I kveld fikk Adam Campbell debuten sin fordi han er god nok, og slippe opplevelser som dette er fantastisk for unge spillere. Hvilken motivasjon det må være. Man kan ikke bare briljere som du sier, man må settes på prøve - rett og slett få møte veggen iblandt. Det lærer man av! Så jeg forstår ikke helt resonnementet ditt her, det er ihvertfall stikk i strid med hva jeg mener om talentutvikling.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #296 på: 05. Sep. 2012, 20:16 »
Er NUFCTV verdt pengene? Legges det ut høydepunkter fra alle reservelagskampene?  Vurderer å kjøpe dette siden reservelaget virker utrolig spennende denne sesongen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #297 på: 05. Sep. 2012, 20:29 »
NUFCTV legger ut alt av høgdepunkter av reservelaget ja.

Er du medlem av TAN? Så fall bør du glede deg til MagZine(gjelder også andre som er interessert i talenter) om Tveit får med seg alt eg har sendt han. (Legger press på Tveit).

Derfor er ikkje denne tråden heilt opptatert. (Men vil bli løp av høsten)

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #298 på: 05. Sep. 2012, 20:34 »
okei. nei jeg har ikke meldt meg inn, men har planer om å gjøre det snart. eg litt treig med sånt.
Hadde det vært mer passende å kalt tråden "Reservelaget" eller "U-21".  Eller finnes det en ekstra tråd hvor reservelagskampene, tabellen og spillerne blir diskutert?

Edit: Da har jeg betalt medlemsskap. Gleder meg til papirutgave:)
« Siste redigering: 05. Sep. 2012, 20:41 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #299 på: 05. Sep. 2012, 20:45 »
Handler om U18 laget og evnt. andre unge newcastle talent.

Så me diskuterer alt av U21, U18 osv i denne tråden.