20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 160639 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Messi vs Ronaldo
« pć: 16. Nov. 2011, 10:52 »
Flyttet diskusjonen over hit, om det er noen som vil fortsette!

Min mening er at det ikke er noen tvil om hvem som er verdens beste fotballspiller. Kan si hva man vil om at Messi bare er toppen av isfjellet i Barca og det er for lett for han der. Men nÄr man ser gang pÄ gang at han pÄ egenhÄnd gruser Real, Manu osv, sÄ er det pÄstanden for latterlig.

Det at han scorer mÄl i hytt og pine mot Valladolid osv, er ikke grunnen til at han er den beste.
Det er touchen hans, tyngdepunktet, blikket, hodet, pasningene, skuddene, teknikken og egentlig alt en fotballspiller trenger. Ronaldo er bedre pÄ hodet og bedre fysikk, greit nok, men han presterer ikke pÄ det nivÄet Messi presterer pÄ.

Og det at Messi spiller pÄ et lag med spillere som gjÞr det enkelt for han? Xavi og Iniesta er fantastiske, men er Qzil, Alonso, Kaka osv rÊva da eller hva er greia?

Imo er det en latterlig diskusjon, men greit nok. Uansett sÄ skal hvertfall alle fÄ lov til Ä ha til Ä ha hver sin mening om hvem fotballspiller de liker best! Det er en annen sak igjen.

Jeg vil heller se Xavi slĂ„ en ĂŒberdeilig stikker til Messi, som finter seg forbi 3 mann og prikker ballen i lengste, enn Ă„ se Ronaldo dra 1093 overstegsfinter, sprinte forbi og klinken i nota.

Fotball hadde forresten vĂŠrt rimelig kjedelig om alle hadde likt det samme. SĂ„ sunt med en "diskusjon" i ny og ne.

Btw : Om det finnes en lignende trÄd eller noe annet sted man kan poste slik, sÄ bare si fra og slett denne.
Same old Shearer, always scoring!

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1 pć: 16. Nov. 2011, 10:56 »
Jeg synes diskusjonen i stor grad bÊrer preg av debattanter som ser seg blind pÄ statistikken.
Enhver som faktisk fÞlger spillerne ser at Messi sitt "game" ( i mangel pÄ en passende norsk oversettelse) lett overgÄr Ronaldos. Han er rett og slett en bedre fotballspiller. SÄ fÄr man heller diskutere mÄl og assists i en annen sammenheng.
If it has tits or wheels, count on problems!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #2 pć: 16. Nov. 2011, 10:58 »
Skal vi fÞrst flytte diskusjonen, mÄ innleggene i den andre trÄden ogsÄ flyttes. Hvis ikke kommer bare diskusjonen til Ä bli fÞrt i to forskjellige trÄder.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #3 pć: 16. Nov. 2011, 11:00 »
Flatline dro jo akkurat en endelig konklusjon jo!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #4 pć: 16. Nov. 2011, 11:01 »
Skal vi fÞrst flytte diskusjonen, mÄ innleggene i den andre trÄden ogsÄ flyttes. Hvis ikke kommer bare diskusjonen til Ä bli fÞrt i to forskjellige trÄder.

Jeg er noob, men copy-pasty hele sulamitten da eller?
Same old Shearer, always scoring!

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #5 pć: 16. Nov. 2011, 11:03 »
Copypaste alle innleggene? Blir en lang post gitt..  :P
If it has tits or wheels, count on problems!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #6 pć: 16. Nov. 2011, 11:05 »
Copypaste alle innleggene? Blir en lang post gitt..  :P

Noob serru  :lol:
Same old Shearer, always scoring!

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #7 pć: 16. Nov. 2011, 11:13 »
Enig. Slik jeg ser det er Messi tidenes beste fotballspiller. NÄ har jeg ikke sett mer enn et fÄtall kamper med Maradona, Pele, Puskas, Cruyff osv., men i og med at fotballen har utviklet seg, skal man ikke dermed kompensere for at de var bedre i sin tid i forhold til Messi. Tror ingen kunne briljert i kamp etter kamp slik den lille trollmannen har gjort de siste sesongene.

Messi spiller aldri en dÄrlig kamp. NÄr man tror det han gjÞr med ballen ikke kan gjÞres bedre presterer han Ä overgÄ dette i neste kamp uansett motstand. Jeg har aldri sett noen avkle et helt forsvar blant verdens beste lag pÄ den mÄten han har gjort. NÄr det gjelder pÄstandene om at Messi spiller pÄ et sÄ godt lag at han ikke kan unngÄ Ä briljere vil jeg si at dette er litt sÞkt. Ronaldo har ikke akkurat dÄrlige betingelser i Real Madrid.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #8 pć: 16. Nov. 2011, 16:42 »
Hvorfor er ikke da Messi god nÄr han spiller pÄ landslaget? Er det Skjeldbred-taktikken som brukes ved Ä skylde pÄ at mannen spiller i feil posisjon og under feil trener? Eller er det et tydelig tegn pÄ at han ikke evner Ä spille godt med mindre han har verdens beste spillere rundt seg - slik han har i Barcelona?

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #9 pć: 16. Nov. 2011, 16:51 »
Hvorfor er ikke da Messi god nÄr han spiller pÄ landslaget? Er det Skjeldbred-taktikken som brukes ved Ä skylde pÄ at mannen spiller i feil posisjon og under feil trener? Eller er det et tydelig tegn pÄ at han ikke evner Ä spille godt med mindre han har verdens beste spillere rundt seg - slik han har i Barcelona?

Pastore, Lavezzi, Higuain, Aguero, Milito, Tevez osv er jo ikke akkurat dÄrlige da. SÄ mÄ vÊre andre faktorer som spiller inn.. NÄr det er sagt sÄ er Messi stort sett god pÄ landslaget. Men nÄr han ikke er Messi-god, sÄ blir han omtalt som rÊva.
Same old Shearer, always scoring!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #10 pć: 16. Nov. 2011, 16:53 »
Han har ikke dÄrlige medspillere, men de er ikke i nÊrheten av like overlegne som Barca-spillerne med tanke pÄ motstand. Det siste du sier der er ikke jeg helt enig i, men mulig vi begge er noe farget av at vi har ulik "favorittspiller" her.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #11 pć: 16. Nov. 2011, 16:59 »
Sier seg selv at han spiller bedre med de han har trent med hver dag siden han var 10? Det er sÄ selvsagt at jeg ikke skjÞnner hvorfor man skal stusse ved at han ikke er like god pÄ landslaget.. han spiller forÞvrig sjelden dÄrlig pÄ landslaget, folk forventer visst youtubemania hver gang han fÄr ballen..
If it has tits or wheels, count on problems!

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #12 pć: 16. Nov. 2011, 17:07 »
Jepp. I Barca sÄ spiller han med 7 spillere i den spanske start11'ern, alle kan fÎre ham med pasninger, og bevegelsene rundt ballfÞrer er sÄpass stor at det egentlig ikke er noen som helst sak Ä fÄ mÄlgivende eller skape sjanser.
Ronaldo spiller pÄ et dÄrligere lag enn Messi, med dÄrligere spillere og Mourinho som trener. AltsÄ en defensivt orientert filosofi som hovedfokus. Ronaldo er i mine Þyne et angrep alene, mens Messi er en del av et angrep.
Ronaldo har ogsÄ som sagt perfeksjonert seg i 3 av de beste ligaene i verden, mens Messi er fantastisk i en av dem. PÄ landslaget derimot har det jo vÊrt spekulasjoner om at Messi ville legge opp pga sÄ dÄrlige prestasjoner for Argentina. Ronaldo har fÄtt kritikk for det tidligere, men har vÊrt outstanding det siste Äret.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #13 pć: 16. Nov. 2011, 17:58 »
Den tankegangen kan lett overfÞres til Kristine i Portugal-drakt ogsÄ. Han har ikke levert opp mot forventninger der, han heller. Samt at han vel ofte ikke leverer nÄr de stÞrste kampene er. Det gjÞr Messi sÄ til de grader.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #14 pć: 16. Nov. 2011, 18:06 »
Tja, jeg husker da en viss CL finale i 08 da han putta mot Chelsea.
Er enig i at Messi er litt bedre i de store oppgjÞrene, men da faller man tilbake pÄ lagkameratene, og det faktum at Messi har bedre medspillere enn Ronaldo.