20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Southampton 06.02.21 kl 16 (ikke på tv2)  (Lest 4618 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 06.02.21 kl 16 (ikke på tv2)
« Svar #15 på: 06. Feb. 2021, 18:15 »
Fulham har dessverre to kamper til gode...Så reprisen på det 3øde kortet nå både Bt sports.. Hva i helvete tenkte han med. Så unødvendig.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 06.02.21 kl 16 (ikke på tv2)
« Svar #16 på: 06. Feb. 2021, 18:19 »
Strålende innsats! Også har vi vel hell i uhell her med at dette vel er slutten på Hendrick i en startellever! Nå ser det lysere ut tabellmessig, men herregud så nervøs jeg er mtp Wilson...

Du vet det er Steve Bruce som styrer? Hendrick er uansett ute neste kamp, og får vel kanskje et par kamper til på benken før Bruce sender han ut fra start igjen...

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 06.02.21 kl 16 (ikke på tv2)
« Svar #17 på: 06. Feb. 2021, 18:24 »
Så lenge vi spiller som vi har gjort de siste 3 kampene så kan Bruce fortsette for min del. Spillet vi viser i de siste 3 er godt oppimot det beste man kan få ut av dette laget.

Wilson er det mest prekære idag. Får håpe han er tilbake neste kamp. Midtstopperplassene er også hodebry, men får håpe Lacelles og Clark er tilbake straks.

Får håpe West Ham banker fulham nå kl. 18.30
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

smiro

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 06.02.21 kl 16 (ikke på tv2)
« Svar #18 på: 06. Feb. 2021, 18:24 »
Dette var deilig, nå har jeg tro på ny kontrakt i PL, men vi må bare håpe dem 3 nederste taper poeng som bare det, liker ikke Wilson ut med skade, men vi har vel snart ikke forsvarsspillere igjen, må vel snart bruke juniorer der hvis vi har noen..
For en innsats av gutta, stolt av dem, alle utenom Hendrik, han kan råtne på reservelaget

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 06.02.21 kl 16 (ikke på tv2)
« Svar #19 på: 07. Feb. 2021, 19:08 »
Ikke det at Darlow har vært dårlig i det siste, men synes Dubravaka bør inn igjen. Han er mye bedre med ballen i beina, i tillegg så dirigerer han forsvaret i mye større grad enn hva Darlow gjør. Er dere enig?

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 06.02.21 kl 16 (ikke på tv2)
« Svar #20 på: 07. Feb. 2021, 22:45 »
Nei, ikke så lenge Darlow ikke har gjort noe for å miste plassen. Og hvor viktig er det egentlig for oss med en keeper som er god med ball mtp spillestilen vår? Ikke synes jeg Dubravka er det helt store med ballen heller.

I tillegg er det jo vanskelig å se gjennom tv-skjermen hvordan keepere dirigerer forsvaret, eller?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 06.02.21 kl 16 (ikke på tv2)
« Svar #21 på: 08. Feb. 2021, 10:26 »
https://twitter.com/Other14The/status/1357385311492390916/photo/1

Selvfølgelig gir den ikke hele bildet, men gir et hint av at de er ganske jevnegode med ball. Rimelig lik redningsprosent, Dubravka noe over. Videre hadde Dubravka flere clean sheets - men jeg tenker også at det må være lov å påstå at laget har blitt gradvis svakere defensivt etterhvert som Rafas stramme organisering har smuldret opp under Bruce. I tillegg har vi jo hatt enormt med skader i forsvar tidvis denne sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 06.02.21 kl 16 (ikke på tv2)
« Svar #22 på: 09. Feb. 2021, 07:53 »
Dette var deilig, nå har jeg tro på ny kontrakt i PL, men vi må bare håpe dem 3 nederste taper poeng som bare det, liker ikke Wilson ut med skade, men vi har vel snart ikke forsvarsspillere igjen, må vel snart bruke juniorer der hvis vi har noen..
For en innsats av gutta, stolt av dem, alle utenom Hendrik, han kan råtne på reservelaget
Merkelig kamp dette, som gutta klarer på heroisk vis å ta alle poenga i !! henricks kan forbli ute av laget ei stund, er vel lagets desidert dårligste før han må ut. Det må vel finnes et bedre alternativ på midtbana?
Viss ikke måtte ein ha fått inn fleire før vinduet stengte....... :-[

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 06.02.21 kl 16 (ikke på tv2)
« Svar #23 på: 09. Feb. 2021, 17:19 »
Er vel noe av det deiligste med tre poeng i en slik kamp, hadde det bare vært en annen manager.
Dette setter vel bare Bruce i et bedre lys og vi må leve med han lenger, men et stort skritt mot å berge plassen!
Er ikkje Stiv Brus som er hjernen bak dette.... må være den nye hjelpetreneren fra Bournemouth  :D

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 06.02.21 kl 16 (ikke på tv2)
« Svar #24 på: 10. Feb. 2021, 21:51 »
No har vel Bruce ein vinnerprosent på 40/50 % med ASM fra start. Så at han begynner å vinne kamper no når ASM er tilbake fra covid det kan umulig ha noken relevans..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 06.02.21 kl 16 (ikke på tv2)
« Svar #25 på: 12. Feb. 2021, 09:11 »
For all del naturlig og lovlig å være avhengige av sine beste spillere og det er ikke på dette punktet jeg vil kritisere Bruce mest, men det må da være lov å håpe at han etter 18mnd hadde klart å implementere noe i nærheten av et offensivt system som ikke gjorde oss sååå avhengige av en enkelt spiller. All den tid han gikk ut å lovet «front foot football» bør man vel kunne forvente mer?

Nå får vi vel også snart svaret på hvor mange kamper vi vinner uten Wilson. Jeg er redd det kan bli enda styggere. Når det er sagt er jeg mer villig til å gi Bruce et unntak fra kritikk her da gode spisser er mye vanskeligere å erstatte enn gode vinger.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 06.02.21 kl 16 (ikke på tv2)
« Svar #26 på: 12. Feb. 2021, 13:17 »
No har vel Bruce ein vinnerprosent på 40/50 % med ASM fra start. Så at han begynner å vinne kamper no når ASM er tilbake fra covid det kan umulig ha noken relevans..

Som alle andre lag er NUFC også avhengig av sine beste spillere. Ikke har vi bredden og kvaliteten i troppen til at vi tåler altfor store rokeringer heller, i motsetning til topplagene. Eller topp 6 om man vil. Arsenal, Chelsea, Liverpool og Tottenham sliter også med sine beste spillere ute. Ikke mye som vitner om en fast topp seks der om dagen.
Hva Manure hadde gjort med skade på Rashford eller Bruno kunne også vært interessant å se. Kun ManCity som tåler å miste stjerner til skade og allikevel prestere. Med KDB ute har andre steppet inn.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 06.02.21 kl 16 (ikke på tv2)
« Svar #27 på: 12. Feb. 2021, 19:41 »
Absolutt enig i det, men nå vil jeg også driste meg til å si at om vi tar av oss Newcastle-brillene så er ikke ASM akkurat verdensklasse enda. 7 Målpoeng i fjor og 4 sålangt i år kan på ingen måte sammenlignes med de spillerne du nevner der. Sånn sett blir det, som jeg påpeker, en enda større test for laget og Bruce å se hvordan vi tåler fraværet til Wilson og hans 15 målpoeng sålangt.

Og joda ASM er et herlig uromoment som skaper mye rom og indirekte farligheter når han er på banen og har troen på at han vil blomstre skikkelig snart, men om ASM har en så drastisk påvirkning på seiersprosenten vår så vitner vel ikke det bare om ASM sine kvaliteter, men også om et problem. 7 målpoeng fra en spiller skal helst ikke være såå vanskelig å erstatte. Særlig ikke når dette var et langtidsproblem som jeg hadd håpet Bruce hadde klart å håndtere bedre, gitt tiden.

« Siste redigering: 12. Feb. 2021, 19:45 av Andymag »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 06.02.21 kl 16 (ikke på tv2)
« Svar #28 på: 12. Feb. 2021, 20:40 »
Poenget her er vel ikke antall målpoeng ASM produserer. Det går vel heller på hvor god erstatteren er i forhold til ASM.......
Akkurat nå er Wilson ute. Hvor god er erstatteren og hvor godt presterer erstatterne i mellomtiden? Det vil jo tiden vise......
Mitt poeng her er at jeg mener at første elleveren er meget bra og kanskje god nok for topp 10 plassering. Men så fort vi får noen skader og kommer litt an på hvem også så er vi faktisk ikke i nærheten av topp 10.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 06.02.21 kl 16 (ikke på tv2)
« Svar #29 på: 12. Feb. 2021, 22:05 »
Jeg ser poenget, men jeg mener at etter 18 mnd med Bruce skulle jeg gjerne sett mer til et offensivt system som gjorde det lettere å erstatte en individuell spiller. Har man et godt og innspilt system ser man flust av eksempler på at OK spillere kan komme inn å gjøre en god jobb i en måned eller to (se Guthrie i 11/12, eller herregud bare Bodø Glimt i år!). Særlig med midtbaneposisjoner burde jo dette være mulig. Spissplass er verre selvfølgelig da gode spisser er vanskeligere å finne og alle offensive systemer er til slutt avhengige av en god spiss. På midtbaneplass derimot finnes det jo flust av konstellasjoner og taktiske "tweaks" man kan ty til. Jeg sier ikke at Bruce ikke har forsøkt dette, men han har jo åpenbart mislyktes.

Jeg er helt enig i at ASM er mye bedre enn noen vi har å erstatte han med, derfor er det jo nødvendig med en manager som klarer å sette opp et system som gjør det lettere for en erstatter, evt kan sette opp en XI som kan balansere ut det vi mister med ASM.  Sett utifra målpoeng mener jeg at det ikke burde være en umulig oppgave, men jeg innser selvfølgelig at det er flere relevante kriterier som faller inn her.

Som jeg begynte med så er det ikke her jeg ville vært mest kritisk til Bruce da jeg naturligvis ser utfordringen, men jeg stiller allikevel noen spørsmålstegn. Om vi virkelig går opp så mye i seiersprosent med ASM på banen er det tankevekkende om ikke annet, da jeg ikke helt klarer å se at han er vår Bruno eller De Bruyne.
« Siste redigering: 12. Feb. 2021, 22:16 av Andymag »